Prispolitik ved forhandlere?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10868
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1898 times

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af GaSelle » 25. apr 2017, 20:40

DanielBahn skrev:
ij6210 skrev:Forbrugerrådet Tænk's magasin Penge, der i dag kom med posten, taler også om at forhandle rabat hos bilforhandleren. De havde fået over 100.000 i rabat på en ny bil.
Er det ikke Toyota der har kørt med vilde rabatter i lang tid?
Ikke i den størrelse - det er i øvrigt flåderabat. Ford har også haft store rabatter.

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af Thor-thor » 26. apr 2017, 08:37

svan skrev:Sidst jeg handlede bil var en aygo til svigerinden, købt hos en mindre forhandler i Herlev, de var overhovedet ikke til at rokke en pind på prisen, ikke engang 2 små buler i taget ville de høre tale om at udbedre, det hjalp så heller ikke på det at svigerinde og svoger begge sad og tydeligt signalerede at det var den bil de ville have.......
Nej, det er jo ikke en hjælp i en forhandlingen, hvis modparten ved at man vil handle uanset ;)

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af ij6210 » 26. apr 2017, 09:00

DanielBahn skrev:
ij6210 skrev:Forbrugerrådet Tænk's magasin Penge, der i dag kom med posten, taler også om at forhandle rabat hos bilforhandleren. De havde fået over 100.000 i rabat på en ny bil.
Er det ikke Toyota der har kørt med vilde rabatter i lang tid?
Mener at det var en Volvo. Checker lige.

De har også talt med VW der siger, at de ikke dumper listepriserne så meget som konkurrenterne af hensyn til de kunder der har købt bilerne. Men at det er op til den enkelte forhandler hvad de vil give i rabat.

Købte selv en bil privat som jeg fik fra 300.000 ned på 290.000. Ikke meget rabat, men prisen var sat OK fra starten (tilsvarende hos forhandlere kostede 320.000), og bilen var kun 11 måneder og havde derfor stadig fabriksgaranti.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af AU-R8 » 26. apr 2017, 09:04

Der står noget i dag om Hyundai med 200 biler til listepris på 315 tkr der er kommet ind til 97 tkr.
Så kun 48 tkr i regafgift grundlag i stedet for 158 tkr.
Det gode ved dette her er at den regafgift der er værdibaseret nok meget snart bliver ændret til teknisk afgift. :D

Bør nok ligge under registrerings afgift emnet.

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af Ztrejfer » 26. apr 2017, 09:10

diskoboy skrev:
Frederik skrev:Det unge par som købte Mercedesen hos Jørs til 389.000 kr. valgte at lægge lige præcis nul kroner i udbetaling men finansiere den over otte år til 5200 kr. om måneden. Det giver så lige præcis en halv million kr. og de fik ikke én krone i afslag på bilen - ikke engang leveringen. Enten er de nogen af de mest blåøjede købere jeg længe har set eller også er han en gedigen købmand.

Generelt er det en meget fascinerende programserie
Jeg sad i mit stille sind og tænkte over om de kun "købte" den for programmets skyld...
Det er der desværre nok noget om. Generelt er det helt utroligt hvor meget folk lader sig forvirre, ja, ligefrem besvindle, når de bliver tilbudt den ene eller den anden form for eksponering på tv-mediet. Arbejdede i sin tid på en større dansk mediekoncern, hvor højtuddannede antropologer etc. arbejdede seriøst med at få lokket folk til deltagelse dit og dat. Folk blev derefter betalt med de berygtede 15 minutes of Fame - som koncernen virkelig tjente kassen på. Trist, meget trist, var der selv heldigvis kun kort - men på den anden side er ofrene lidt selv ude om det, idet de ikke er vågne nok til at gennemskue ret meget, inkl. sig selv.
Audi A3

Lasse R
Medlem
Indlæg: 584
Tilmeldt: 27. jul 2012, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 82 times

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af Lasse R » 26. apr 2017, 09:24

svan skrev:Sidst jeg handlede bil var en aygo til svigerinden, købt hos en mindre forhandler i Herlev, de var overhovedet ikke til at rokke en pind på prisen, ikke engang 2 små buler i taget ville de høre tale om at udbedre, det hjalp så heller ikke på det at svigerinde og svoger begge sad og tydeligt signalerede at det var den bil de ville have, de har sidenhen prøvet at udbedre en pisseutæt forrude uden held, der handler jeg helt sikker ikke igen.
Jørs biler har ALTID haft et blakket ry her på egnen, i gamle dage dog for at sælge noget der ikke burde køre på vejene.
De sidste 2 biler jeg har købt til mig selv er handlet ned trods engroshandel, der har været forståelse for at der skulle ofres penge på dem

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Kender ikke forhandleren, og tror også jeg ville have svært ved at købe bil af en med så bøvet en dialekt, men de får utroligt pæne anmeldelser på trustpilot, og andre steder jeg lige kan se, så helt blakket ry kan der vel ikke være...
VW Touran 1,4 TSi Highline 2018
Audi A3 1,4 TSI Limo Sport 2017

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af ph » 26. apr 2017, 09:54

Lasse R skrev:
svan skrev:Sidst jeg handlede bil var en aygo til svigerinden, købt hos en mindre forhandler i Herlev, de var overhovedet ikke til at rokke en pind på prisen, ikke engang 2 små buler i taget ville de høre tale om at udbedre, det hjalp så heller ikke på det at svigerinde og svoger begge sad og tydeligt signalerede at det var den bil de ville have, de har sidenhen prøvet at udbedre en pisseutæt forrude uden held, der handler jeg helt sikker ikke igen.
Jørs biler har ALTID haft et blakket ry her på egnen, i gamle dage dog for at sælge noget der ikke burde køre på vejene.
De sidste 2 biler jeg har købt til mig selv er handlet ned trods engroshandel, der har været forståelse for at der skulle ofres penge på dem

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Kender ikke forhandleren, og tror også jeg ville have svært ved at købe bil af en med så bøvet en dialekt, men de får utroligt pæne anmeldelser på trustpilot, og andre steder jeg lige kan se, så helt blakket ry kan der vel ikke være...
Tjaee der har vel været en form for udvikling i firmaet gennem tiden... ;)
Dengang det var farfar der ejede det og det vist lå på Ringstedgade var 10 ud af 8 biler ikke værd at eje og prisen afspejlede sjældent standen på klenodiet
(Hvornår overtog "far" egentligt virksomheden?)
Vil tro at selv Ketilsøe ville være grøn af misundelse hvis han havde kørt en tur dernedomkring dengang han startede op inde på Frederikssundsvej i Brønshøj :mrgreen:
Utroligt hvad der er blevet solgt fra de 2. matrikel'er
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"