GT bil eller ikke GT bil?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
SeanM
Helt nyt medlem
Indlæg: 79
Tilmeldt: 7. nov 2015, 14:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 8 times

GT bil eller ikke GT bil?

Indlæg af SeanM » 26. apr 2017, 21:10

Hej med jer

Skal have en ny bil. Konen og jeg venter barn til vinter, så der skal investeres i noget større.

Jeg kigger pt. på VW Arteon som jo markedsføres som en GT bil, eller prøve noget helt nyt - Mercedes 220d C klasse

Kører ca. 30-40.000 om året. Kravet er at der skal være plads til baby.

Jeg har det virkelig svært. Arteon er sikkert større, og ret sporty, men på den anden side sidder designet af den nye C klasse lige i skabet.

Lad mig høre jeres for og imod? Erfaringer o.lign.

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: GT bil eller ikke GT bil?

Indlæg af Sorens2 » 27. apr 2017, 06:15

En C klasse er lille.
Er du over 180 er det helt NOGO
Personligt er jeg ikke imponeret over MB.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: GT bil eller ikke GT bil?

Indlæg af erlingvj » 27. apr 2017, 06:18

Sorens2 skrev:En C klasse er lille.
Er du over 180 er det helt NOGO
Personligt er jeg ikke imponeret over MB.
Fuldstændig enig.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: GT bil eller ikke GT bil?

Indlæg af SteffenR » 27. apr 2017, 12:26

Synes der er fint plads bagi en C og GLC klasse, men jeg behøver heller ikke dukke mig i gamle bygninger.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: GT bil eller ikke GT bil?

Indlæg af claussor » 27. apr 2017, 14:17

Plads i en C klasse på bagsæde svarer vel til plads i en cabriolet. Benene skal skæres af for at kan kan være der

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: GT bil eller ikke GT bil?

Indlæg af Dakota » 27. apr 2017, 14:23

Sorens2 skrev:En C klasse er lille. Er du over 180 er det helt NOGO Personligt er jeg ikke imponeret over MB.
Gælder det også for den nye C-klasse? Synes ikke at have hørt den skulle være lille indvendig.

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: GT bil eller ikke GT bil?

Indlæg af Kevinff » 27. apr 2017, 14:42

Dakota skrev:
Sorens2 skrev:En C klasse er lille. Er du over 180 er det helt NOGO Personligt er jeg ikke imponeret over MB.
Gælder det også for den nye C-klasse? Synes ikke at have hørt den skulle være lille indvendig.
Altså jeg er 188 og kan godt sidde bag i den nye c klasse uden nævneværdige problemer :)

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1898
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 334 times
Been thanked: 214 times

Re: GT bil eller ikke GT bil?

Indlæg af The Micktrix / Dk » 27. apr 2017, 18:20

Du kan nemt værre i en C klasse i w205 udgaven. Det er da over hovedet ingen problem :roll:

Bagsæden pladsen er væsenlig forbedert fra for den gamle w204 model. Der var ikke meget plads nej.

C klassen i dag har lige så meget plads som en gammel E model fra 1990 af. Bare så man kan sammen lige lidt og designet sidder lige i skabet ;)

Go for it !!
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: GT bil eller ikke GT bil?

Indlæg af m power » 27. apr 2017, 18:36

The Micktrix / Dk skrev:Du kan nemt værre i en C klasse i w205 udgaven. Det er da over hovedet ingen problem :roll:

Bagsæden pladsen er væsenlig forbedert fra for den gamle w204 model. Der var ikke meget plads nej.

C klassen i dag har lige så meget plads som en gammel E model fra 1990 af. Bare så man kan sammen lige lidt og designet sidder lige i skabet ;)

Go for it !!
Ja min mening er så at det nye design er tude grimt, det samme gælder den nye E klasse ;-)
Min nabo har en GLE, der er squ også noget galt , den burde hedde UGLE :-)

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: GT bil eller ikke GT bil?

Indlæg af m power » 27. apr 2017, 18:49

Design på den nye VW Arteon syntes jeg så til gengæld godt om :-)

SeanM
Helt nyt medlem
Indlæg: 79
Tilmeldt: 7. nov 2015, 14:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 8 times

Re: GT bil eller ikke GT bil?

Indlæg af SeanM » 27. apr 2017, 20:47

Jaa, ingen tvivl om at Arteon er skide godt. Har overvejet at lease måske, der kan jeg få en C220D aut AMG line til 5400,- med masser af udstyr. Og med 30.000 om året. Jeg håber satme VW kan gøre det billigere, for ellers tænker jeg lidt at valget siger sig selv. Det er lidt svært ikke at vælge MB frem for VW.

Brugeravatar
Obel
Medlem
Indlæg: 1224
Tilmeldt: 15. jun 2008, 17:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 38 times

Re: GT bil eller ikke GT bil?

Indlæg af Obel » 27. apr 2017, 21:42

Kigger du kun sedan?
Det blir noget knallert at hive en barnevogn ind og ud af sådan en. Så hellere en hatchback og aller helst en st.car (som du alligevel skal have når nr. 2 kommer)

Brugeravatar
Dikal
Medlem
Indlæg: 940
Tilmeldt: 15. feb 2010, 23:30
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gårslev
Has thanked: 7 times
Been thanked: 127 times

Re: GT bil eller ikke GT bil?

Indlæg af Dikal » 27. apr 2017, 23:40

Sad lige og kiggede på MB leasing. Og virker som fornuftige priser. Kunne dog ikke finde med 30000km om året. Er det et, som du har specielt tilbud på?

Synes også det er spøjst, at der er en engangsydelse på 30000kr. Med småt står der så også, at der er et etableringsgebyr på 5025kr. Hvorfor dælen lægger man ikke det ind i førstegangsydelsen? Eller er det et forhandelbart gebyr?
Nuværende: Volvo XC60 D5 R-design Polestar
Tidligere øser: 7x Italienere, 2x Riskogere, 1x Tjekke

asej
Medlem
Indlæg: 753
Tilmeldt: 23. jun 2008, 07:05
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 32 times
Been thanked: 64 times

Re: GT bil eller ikke GT bil?

Indlæg af asej » 28. apr 2017, 07:31

Jeg forstår heller ikke lige det med at der ikke skulle være plads i en C-klasse. Den er da ikke enorm og den octavia jeg havde før havde da også større bagagerum, men jeg har ikke hørt nogle voksne brokke sig over manglende benplads på bagsædet, og der er fin plads til feriegods og haveaffald i bagagerummet (det hjælper selvfølgelig det er stc). Men hvis man har 2+ børn i barnevogns/klapvognsalderen ville jeg nok gå efter noget lidt større. Vi har 2 unger på 7 og 10 og har ingen pladsproblemer - men vi er også under 180 :)
Tidligere biler: '83 Mazda 323 1.3, '84 Nissan Silvia S12 2.0 DOHC, '99 Peugeot 306 Roland Garros 1.8, '03 Skoda Fabia Combi 1.9 TDI, '07 Octavia Combi RS TDI, '11 Mercedes C220 CDI Avantgarde Stc Aut
Nuværende: '17 Tesla Model S 100D

adagio
Helt nyt medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 3. apr 2016, 19:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times

Re: GT bil eller ikke GT bil?

Indlæg af adagio » 28. apr 2017, 13:29

asej skrev:Jeg forstår heller ikke lige det med at der ikke skulle være plads i en C-klasse. Den er da ikke enorm og den octavia jeg havde før havde da også større bagagerum, men jeg har ikke hørt nogle voksne brokke sig over manglende benplads på bagsædet, og der er fin plads til feriegods og haveaffald i bagagerummet (det hjælper selvfølgelig det er stc). Men hvis man har 2+ børn i barnevogns/klapvognsalderen ville jeg nok gå efter noget lidt større. Vi har 2 unger på 7 og 10 og har ingen pladsproblemer - men vi er også under 180 :)
Jeg bliver altid lidt træt når taxaen er en C-klasse for så ved jeg at det er benene op om ørerne. Der er elendig plads hvis man er lidt høj.

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: GT bil eller ikke GT bil?

Indlæg af Kevinff » 28. apr 2017, 14:09

adagio skrev:
asej skrev:Jeg forstår heller ikke lige det med at der ikke skulle være plads i en C-klasse. Den er da ikke enorm og den octavia jeg havde før havde da også større bagagerum, men jeg har ikke hørt nogle voksne brokke sig over manglende benplads på bagsædet, og der er fin plads til feriegods og haveaffald i bagagerummet (det hjælper selvfølgelig det er stc). Men hvis man har 2+ børn i barnevogns/klapvognsalderen ville jeg nok gå efter noget lidt større. Vi har 2 unger på 7 og 10 og har ingen pladsproblemer - men vi er også under 180 :)
Jeg bliver altid lidt træt når taxaen er en C-klasse for så ved jeg at det er benene op om ørerne. Der er elendig plads hvis man er lidt høj.
Hvad er lidt høj? Jeg har somsagt ingen problemer og jeg er 188

adagio
Helt nyt medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 3. apr 2016, 19:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times

Re: GT bil eller ikke GT bil?

Indlæg af adagio » 28. apr 2017, 14:19

Kevinff skrev:
adagio skrev:
asej skrev:Jeg forstår heller ikke lige det med at der ikke skulle være plads i en C-klasse. Den er da ikke enorm og den octavia jeg havde før havde da også større bagagerum, men jeg har ikke hørt nogle voksne brokke sig over manglende benplads på bagsædet, og der er fin plads til feriegods og haveaffald i bagagerummet (det hjælper selvfølgelig det er stc). Men hvis man har 2+ børn i barnevogns/klapvognsalderen ville jeg nok gå efter noget lidt større. Vi har 2 unger på 7 og 10 og har ingen pladsproblemer - men vi er også under 180 :)
Jeg bliver altid lidt træt når taxaen er en C-klasse for så ved jeg at det er benene op om ørerne. Der er elendig plads hvis man er lidt høj.
Hvad er lidt høj? Jeg har somsagt ingen problemer og jeg er 188
Jeg er 2 meter. Jeg har selvsagt generelt udfordringer med plads, men i de fleste taxaer er det rimeligt da det er biler af en fornuftig størrelse - bortset altså fra de mange C-klasser der kører rundt. Der er f.eks. meget bedre plads i en Octavia.

SeanM
Helt nyt medlem
Indlæg: 79
Tilmeldt: 7. nov 2015, 14:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 8 times

Re: GT bil eller ikke GT bil?

Indlæg af SeanM » 28. apr 2017, 16:49

@Dikal

Det var et specielt sammensat tilbud jeg fik til de 5400.

Lejede en C klasse i vinters på vej ned gennem Tyskland. Fin bil, OK med plads, kunne dog godt ønske et større bagagerum. Men i sidste ende kan jeg ikke rigtigt sammenligne før Arteon kommer i handlen. Men kan virkelig ikke se hvordan VW kan slå MBs 5400,- pr måned i leasing hvis det er det jeg ender med at vælge.. Ret aggressivt alligevel.

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: GT bil eller ikke GT bil?

Indlæg af svan » 29. apr 2017, 10:25

Køb for guds en st car, vi ha ren 3b passat variant, den er lige til øllet hvis vi skal afsted bare en enkelt overnatning med alt det skrammel man skal have med, udover det, så er det gylp, snavsede sko op ad sæderne og jeg kunne blive, køb noget nyere brugt du synes om, men ikke bliver forelsket i, og skift den når i er færdige med småfolk

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"