Indhold af førerassistentpakke Golf GTE?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
docl
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 3. aug 2013, 21:39
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Indhold af førerassistentpakke Golf GTE?

Indlæg af docl » 29. apr 2017, 18:38

Synes ikke at jeg kan gennemskue hvad den 'store' førerassistentpakke til omkring 20k til en ny Golf GTE indeholder. Der er jo endnu ikke en specifik brochure til den bil, kun en prisliste.
Nogen der ved hvad pakken indeholder?

Og nogen der ved om Discover Pro kommer med app-connect?
Og om car-net og e-remote fungerer uden telefonforbindelse eller særskilt SIM kort med Discover Pro, og i så fald hvor lang tid?

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Indhold af førerassistentpakke Golf GTE?

Indlæg af pwh » 29. apr 2017, 18:52

docl skrev:Synes ikke at jeg kan gennemskue hvad den 'store' førerassistentpakke til omkring 20k til en ny Golf GTE indeholder. Der er jo endnu ikke en specifik brochure til den bil, kun en prisliste.
Nogen der ved hvad pakken indeholder?

Og nogen der ved om Discover Pro kommer med app-connect?
Og om car-net og e-remote fungerer uden telefonforbindelse eller særskilt SIM kort med Discover Pro, og i så fald hvor lang tid?
Jeg formoder stadig at man selv skal levere sim-kort. Det skal man i hvert fald på passat.

På passat med navigation medfølger 3 års car-net abonnement, og 1 års e-remote.
Mon ikke det samme gør sig gældende for golf?

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

kims2
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: Indhold af førerassistentpakke Golf GTE?

Indlæg af kims2 » 10. jul 2017, 11:59

docl skrev:Synes ikke at jeg kan gennemskue hvad den 'store' førerassistentpakke til omkring 20k til en ny Golf GTE indeholder. Der er jo endnu ikke en specifik brochure til den bil, kun en prisliste.
Nogen der ved hvad pakken indeholder?

Og nogen der ved om Discover Pro kommer med app-connect?
Og om car-net og e-remote fungerer uden telefonforbindelse eller særskilt SIM kort med Discover Pro, og i så fald hvor lang tid?
Ved ikke om du har fået svar på dette, men pakken indeholder nedenstående.

Førerassistentpakke (kun til DSG) 17.495,-
- Lane Assist
- Traffic jam Assist
- Emergency Assist
- Blind spot sensor
- Light Assist
Førerassistentpakke (kun til DSG) 19.490,-
- Som ovenstående, og med Dynamic light Assist

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: Indhold af førerassistentpakke Golf GTE?

Indlæg af gudhjem » 8. aug 2017, 07:40

Er det nogle der kan bekræfte 100% sikkert at der er blind spot sensor i førerassistentpakken? Kan ikke gennemskue det pga der ikke rigtigt er nogle oplysninger nogle steder på vw hjemmeside


Sent from my iPhone using Tapatalk

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Indhold af førerassistentpakke Golf GTE?

Indlæg af thg » 8. aug 2017, 07:49

Nogen der kan forklare hvad Traffic jam Assist og Emergency Assist helt præcist gør?
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Brugeravatar
preben76
Aktiv medlem
Indlæg: 1595
Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 79 times

Re: Indhold af førerassistentpakke Golf GTE?

Indlæg af preben76 » 8. aug 2017, 08:08

thg skrev:Nogen der kan forklare hvad Traffic jam Assist og Emergency Assist helt præcist gør?
Traffic jam assist gør at den automatisk holder afstand til forankørende ved køkørsel og selv bremser ned til stop ved elastikkørsel. Det er super lækkert at køre med.

Emergency assist er så den selv stopper bilen hvis du ikke holder ved rattet. Den begynder først at ryste i rattet. Derefter et kraftig ryg på bremsen. Hvis der stadig ikke er nogen reaktion vil den selv bremse bilen ned.

kims2
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: Indhold af førerassistentpakke Golf GTE?

Indlæg af kims2 » 8. aug 2017, 08:22

Jeg har modtaget vedhæftede oversigt over udstyr og indhold af pakker.
Vedhæftede filer
64895-Prisliste-ekstraudstyr_GolfA7PA-GTxR.pdf
(254.95 KiB) Downloadet 205 gange

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5841
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Indhold af førerassistentpakke Golf GTE?

Indlæg af AU-R8 » 8. aug 2017, 08:37

Med hurtige kryds er det 100 tkr på en Golf i ekstra :D

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Indhold af førerassistentpakke Golf GTE?

Indlæg af thg » 8. aug 2017, 08:41

preben76 skrev:
thg skrev:Nogen der kan forklare hvad Traffic jam Assist og Emergency Assist helt præcist gør?
Traffic jam assist gør at den automatisk holder afstand til forankørende ved køkørsel og selv bremser ned til stop ved elastikkørsel. Det er super lækkert at køre med

Det kan min nuværende Golf 7 DSG årg. 2013 da også? Er det det der nogen steder omtales som køfunktion?
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

kims2
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: Indhold af førerassistentpakke Golf GTE?

Indlæg af kims2 » 8. aug 2017, 08:48

Jeg mener også den hjælper til med at holde banen. Det kaldes også køassistent.

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Indhold af førerassistentpakke Golf GTE?

Indlæg af thg » 8. aug 2017, 09:10

kims2 skrev:Jeg mener også den hjælper til med at holde banen. Det kaldes også køassistent.
Altså således at Lane Assist også er aktiv ned til 0 km/t når den adaptive fartpilot er aktiveret?
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Indhold af førerassistentpakke Golf GTE?

Indlæg af GaSelle » 8. aug 2017, 09:14

thg skrev:
kims2 skrev:Jeg mener også den hjælper til med at holde banen. Det kaldes også køassistent.
Altså således at Lane Assist også er aktiv ned til 0 km/t når den adaptive fartpilot er aktiveret?
Just præcist.

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Indhold af førerassistentpakke Golf GTE?

Indlæg af thg » 8. aug 2017, 09:16

Er det stadig sådan at man selv skal lave igangsætning via gaspedal eller RES knappen når man har holdt helt stille i mere end et par sekunder?
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Indhold af førerassistentpakke Golf GTE?

Indlæg af GaSelle » 8. aug 2017, 10:09

Det skal man på min, i hvert fald.

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: Indhold af førerassistentpakke Golf GTE?

Indlæg af gudhjem » 8. aug 2017, 10:17

AU-R8 skrev:Med hurtige kryds er det 100 tkr på en Golf i ekstra :D
Mindst Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
preben76
Aktiv medlem
Indlæg: 1595
Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 79 times

Re: Indhold af førerassistentpakke Golf GTE?

Indlæg af preben76 » 8. aug 2017, 16:05

thg skrev:Er det stadig sådan at man selv skal lave igangsætning via gaspedal eller RES knappen når man har holdt helt stille i mere end et par sekunder?
Nej ik kun et par sekunder. Jeg har ikke oplevet at min er hoppet fra endnu når jeg har holdt i kø.

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Indhold af førerassistentpakke Golf GTE?

Indlæg af thg » 9. aug 2017, 07:26

Er jeres adaptive fartpilot også på mange punkter langsom om at reagere?

Min er jo så en Golf 7 årg. 2013, altså en af de første med adaptiv fartpilot, så vil da håbe på at det er blevet forbedret i de nyere modeller og da specielt i Golf 7.5 ;)

Den reagerer slet ikke på helt stille holdende biler - dvs. kommer jeg imod en rødt lyskryds hvor der holder biler helt stille for rødt lys, så er jeg selv nødt til at bremse, da den slet ikke opdager at der holder helt stilleholdende biler.

Kører jeg efter en anden bil (både motorvej, landevej og by) og sker der en rimelig hård opbremsning foran mig, syntes jeg den er alt for langt tid om at reagere - dvs. man kommer meget tæt på, før den begynder at bremse og jeg må som oftest selv overtage opbremsningen.

Kører jeg efter en anden bil hvor der opbremses sådan nogenlunde med normal kræft til 0 km/t syntes jeg også at den alt for ofte er langt tid om at reagere, således at opbremsningen af min bil sker med unødigt højt bremsetryk og ofte med et ryk til slut.

Kører jeg f.eks. 130 km/t i ydersporet på motorvejen og trækker en bil fra indersporet ud foran mig med f.eks. 110-120 km/t, så begynder min bil først at bremse, når bilen foran 100% har skiftet vognbane, dvs. jeg er igen nødt til selv at bremse, da jeg ellers ender nærmest inde i bilen foran.

Man kan jo indstille hvor lang afstand den skal holde til bilen foran, hvor jeg har den indstillet til midterste afstand, så der burde jo være fin afstand til at den kan nå at reagere, jeg syntes bare ikke den gør det særlig elegant og det er nærmest som at køre med en der lige har fået kørekort i de situationer jeg har beskrevet herover :oops: :( :o
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

kims2
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: Indhold af førerassistentpakke Golf GTE?

Indlæg af kims2 » 9. aug 2017, 07:47

Jeg har aldrig oplevet at den ikke stopper for stillestående biler i et lyskryds. Det eneste jeg umiddelbart kan genkende er de situationer hvor en bil trækker ind foran mig på motorvejen. Der har jeg haft situationer hvor jeg selv har været nødt til at reagere, men så har det også været fordi vedkommende er trukket ud alt for tæt på mig.

Min er også fra 2013

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2411
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 204 times
Been thanked: 839 times
Kontakt:

Re: Indhold af førerassistentpakke Golf GTE?

Indlæg af TorbenRasmussen » 9. aug 2017, 09:26

Hos Audi gøres man opmærksom på, at ACC ikke er beregnet til at detektere biler/ting der er helt stillestående i det øjeblik radaren fanger dem (det står i manualen, som jeg tænker de færreste har læst?). Den kan spotte ting der bremser ned til 0, men ikke at du kører mod en væg med 80 km/t. Det er kun emergency-bremsen, der kan dét og den er ikke i stand til at bremse med indre du kører under noget ala 30 km/t.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Indhold af førerassistentpakke Golf GTE?

Indlæg af thg » 9. aug 2017, 09:31

TorbenRasmussen skrev:Hos Audi gøres man opmærksom på, at ACC ikke er beregnet til at detektere biler/ting der er helt stillestående i det øjeblik radaren fanger dem (det står i manualen, som jeg tænker de færreste har læst?). Den kan spotte ting der bremser ned til 0, men ikke at du kører mod en væg med 80 km/t. Det er kun emergency-bremsen, der kan dét og den er ikke i stand til at bremse med indre du kører under noget ala 30 km/t.

Det er også beskrevet i min manual, jeg havde bare håbet at det var "begynder vanskeligheder" og at man havde fået dette løst i nyere modeller.
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"