Nogen der ved om funktionen for ikke at overhale indenom kan aktiveres i en 2015 Golf?pwh skrev: ↑13. maj 2017, 07:20Passat med ACC/uden kamera registrerer også biler i overhalingsbanen, så systemet bremser ned for at undgå overhaling indenom. Så det foregår ene og alene med radar.TorbenRasmussen skrev:Jeg kører ret sjældent i Poloen, men jeg har ikke oplevet problemer. Den er ikke så avanceret som i A5'eren hvor den også bruger kameraet til eks ikke at overhale indenom. Dertil så kan jeg bedre lide at betjene den med en skiftearm, hvor VW har det hele siddende i rattet, som knapper. Det er nok et tilvænningsspørgsmål.
Det burde det også på en polo, medmindre VW aktivt har fjernet funktionen.
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
ACC på biler med manuelt gear?
- qasq
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1516
- Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 10 times
Re: ACC på biler med manuelt gear?
Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 169
- Tilmeldt: 20. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Smørum
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 4 times
Re: ACC på biler med manuelt gear?
Jeg har også acc med automatgear, men jeg der kører kø, når i kommer ned og holder stille, starter jeres bil så af sig selv igen? Jeg skal lige give et dap på speederen førend der sker noget.
Og, er der nogle der har forsøgt, at kører 110-130 på acc, og selv lade den stoppe op ved kø (primært på motorvej hvor folk holder stille) - det har jeg ikke n*sser nok til
Og, er der nogle der har forsøgt, at kører 110-130 på acc, og selv lade den stoppe op ved kø (primært på motorvej hvor folk holder stille) - det har jeg ikke n*sser nok til
-
- Medlem
- Indlæg: 519
- Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 65 times
Re: ACC på biler med manuelt gear?
Ja - hvis bilen holder stille i mere end 3 sekunder, så skal du starte ved et dap på speederen eller tryk på "resume".-Thomas- skrev:Jeg har også acc med automatgear, men jeg der kører kø, når i kommer ned og holder stille, starter jeres bil så af sig selv igen? Jeg skal lige give et dap på speederen førend der sker noget.
Og, er der nogle der har forsøgt, at kører 110-130 på acc, og selv lade den stoppe op ved kø (primært på motorvej hvor folk holder stille) - det har jeg ikke n*sser nok til
Din radar rækker ikke meget mere end 100 meter frem, så med en hastighed på 30-36 m/s vil ACC ikke kunne undgå kollision med stillestående trafik. Så du gør klogt i ikke at forsøge
Derudover har radaren/nødbremse/ACC svært ved at registrere stillestående genstande...
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3205 times
- Been thanked: 4540 times
Re: ACC på biler med manuelt gear?
Jeg mener VW siger at den kun kan bringe bilen til standsning inden forhindringen, hvis hastigheden er op til ca 60-70 km/t. Forudsat forholdene er optimale, dvs på tør vej osv.
Kommer du derover, kan den kun begrænse skadens omfang.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 188
- Tilmeldt: 16. okt 2016, 07:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 37 times
Re: ACC på biler med manuelt gear?
Den kan sagtens bremse helt ned til 0 hvis der er plads nok. Min 2014 Octavia kunne dog ikke se stillestående biler, men jeg har ikke eksperimenteret med min 2017 Passat.
Jeg har er par gange prøvet at ankeret bliver kastet ud fordi trafikken foran bremsede leget hårdt op. Den fungerer ganske fint og har i hvert fald reddet mig een gang.
Jeg kører tit med ACC på landevej eller motorvej i kø. Når trafikken foran stopper så stopper bilen også — helt ned til 0. På Passat’en skal jeg bare røre speederen eller trykke Resume på rattet når trafikken ruller igen, mens ACC slog fra på min Octavia
Jeg har er par gange prøvet at ankeret bliver kastet ud fordi trafikken foran bremsede leget hårdt op. Den fungerer ganske fint og har i hvert fald reddet mig een gang.
Jeg kører tit med ACC på landevej eller motorvej i kø. Når trafikken foran stopper så stopper bilen også — helt ned til 0. På Passat’en skal jeg bare røre speederen eller trykke Resume på rattet når trafikken ruller igen, mens ACC slog fra på min Octavia
Elbilsejer
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 169
- Tilmeldt: 22. nov 2017, 12:49
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
Re: ACC på biler med manuelt gear?
ACC er en gave til os. Men man skal lige kende dens begrænsninger - f.eks havde jeg hægtet mig på en, hvor der var 70 km et meget langt stykke. Der kommer så en rundkørsel og han sætter farten ned til ca. 30-40 km/t. Idet han drejer ind i rundkørslen mister min radar ham og med det samme speeder den lige da jeg skal ind i rundkørslen - pyha så lærte man det - selvom det jo er logisk, at den vil reagere sådan.
Nuværende bilpark: TESLA MODEL 3 Performance 2020, Toyota Yaris 2012 , Mercedes SLK 230 1997
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3205 times
- Been thanked: 4540 times
Re: ACC på biler med manuelt gear?
Haha, lige præcis !Voigt1 skrev: ↑22. jun 2018, 09:42ACC er en gave til os. Men man skal lige kende dens begrænsninger - f.eks havde jeg hægtet mig på en, hvor der var 70 km et meget langt stykke. Der kommer så en rundkørsel og han sætter farten ned til ca. 30-40 km/t. Idet han drejer ind i rundkørslen mister min radar ham og med det samme speeder den lige da jeg skal ind i rundkørslen - pyha så lærte man det - selvom det jo er logisk, at den vil reagere sådan.
Den situation hvor man har "glemt" at ACC er aktiv og står til en eller anden højere hastighed, men man er blevet lullet lidt i søvn fordi man bare følger en ..... og så der pludselig bliver fri bane foran ... så tager fanden ved den !
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10864
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1889 times
Re: ACC på biler med manuelt gear?
Jeg synes dog at min giver gas markant meget langsommere, hvis man svinger - fx i det scenarie du nævner. Den giver ikke fuld hane, før hjulene er rettet op.Voigt1 skrev: ↑22. jun 2018, 09:42ACC er en gave til os. Men man skal lige kende dens begrænsninger - f.eks havde jeg hægtet mig på en, hvor der var 70 km et meget langt stykke. Der kommer så en rundkørsel og han sætter farten ned til ca. 30-40 km/t. Idet han drejer ind i rundkørslen mister min radar ham og med det samme speeder den lige da jeg skal ind i rundkørslen - pyha så lærte man det - selvom det jo er logisk, at den vil reagere sådan.
Ang. at den ikke kan se stillestående objekter; det står altså også beskrevet i instruktionsbogen, og skyldes radarens type/opbygning.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 329
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:32
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 30 times
Re: ACC på biler med manuelt gear?
Korrekt, min opfører sig på samme måde
Hvem fanden læser instruktionsbogen
Spøg til side, så er jeg også blevet overrasket over det et par gange, så kan man lære ikke at sætte sig ordentlig ind i sit nye legetøj
BMW 530D aut. xDrive 2016
tidligere:
BMW M140i aut. xDrive 2016
Polo GTI 2.0 DSG 2018
tidligere:
BMW M140i aut. xDrive 2016
Polo GTI 2.0 DSG 2018
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: 3. apr 2016, 19:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 6 times
Re: ACC på biler med manuelt gear?
Efter at have haft det i 2 år i min Passat, ville jeg faktisk hellere have almindelig fartpilot. ACC er fint nok under nogle omstændigheder, f.eks. køkørsel, men under andre er det decideret irriterende. Jeg synes det fungerer dårligt til motorvejskørsel (uden kø), der ville jeg hellere have en almindelig fartpilot. Det optimale ville være at man kunne begge dele - det undrer mig at man ikke har den mulighed.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3205 times
- Been thanked: 4540 times
Re: ACC på biler med manuelt gear?
+1
Fuldstændig enig. Der er scenarier hvor jeg ville foretrække traditionel fartpilot.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10864
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1889 times
Re: ACC på biler med manuelt gear?
Jeg bruger slet ikke fartpiloten (almindelig) i Golf´en længere, jeg synes den er træls, når først man har prøvet ACC.
- These users thanked the author GaSelle for the post:
- Jetta1KM Owner
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 484
- Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 34 times
Re: ACC på biler med manuelt gear?
Jeg har sat min ACC ned til economic mode... dvs den ikke er nær så aggressiv i sin acceleration med ACC.HansH skrev: ↑22. jun 2018, 09:48Haha, lige præcis !Voigt1 skrev: ↑22. jun 2018, 09:42ACC er en gave til os. Men man skal lige kende dens begrænsninger - f.eks havde jeg hægtet mig på en, hvor der var 70 km et meget langt stykke. Der kommer så en rundkørsel og han sætter farten ned til ca. 30-40 km/t. Idet han drejer ind i rundkørslen mister min radar ham og med det samme speeder den lige da jeg skal ind i rundkørslen - pyha så lærte man det - selvom det jo er logisk, at den vil reagere sådan.
Den situation hvor man har "glemt" at ACC er aktiv og står til en eller anden højere hastighed, men man er blevet lullet lidt i søvn fordi man bare følger en ..... og så der pludselig bliver fri bane foran ... så tager fanden ved den !
Så er det faktisk muligt at tage rundkørsler i den situation også.
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
-
- Medlem
- Indlæg: 607
- Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:15
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 147 times
Re: ACC på biler med manuelt gear?
Enig i at det kunne være smart. I min Volvo skal man aktivere fartpilot hver gang bilen startes for at den lagre hastigheden ved tryk på +. Holder man den aktiveringsknap nede deaktiveres det adaptive og den bliver til helt alm. fartpilot. Det er en super funktion at have, men jeg fortæller ikke konen om den, for så kører hun ind i en forankørende en dag.
Jeg håber vag en dag får samme mulighed men det er ikke en afgørende feature for mig.
Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Volvo V90 D4 Inscription
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine
- TorbenRasmussen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2420
- Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 205 times
- Been thanked: 851 times
- Kontakt:
Re: ACC på biler med manuelt gear?
Omvendt, så risikerer du, at hun de-aktiverer ACC ved et uheld og så alligevel kører op i ham foran...
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
-
- Medlem
- Indlæg: 607
- Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:15
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 147 times
Re: ACC på biler med manuelt gear?
Ja det er jo rigtigtTorbenRasmussen skrev:Omvendt, så risikerer du, at hun de-aktiverer ACC ved et uheld og så alligevel kører op i ham foran...
Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Volvo V90 D4 Inscription
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine
- Obel
- Medlem
- Indlæg: 1224
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 17:17
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 38 times
Re: ACC på biler med manuelt gear?
Har acc i min Passat og alm. fartpilot i fruens Mini. Hver gang jeg kører i hendes bil, så glemmer jeg at den ikke bremser selv
Synes alm. fartpilot er tæt på ubrugelig på motorvejen, sådan som nogen mennesker kører. Man skal slå den til og fra 200 gange i timen, fordi folk kører ud foran eller kører 100 hvor man må køre 130 osv.
Der har acc en klar fordel - det giver, for førere, en noget mere rolig oplevelse.
Synes alm. fartpilot er tæt på ubrugelig på motorvejen, sådan som nogen mennesker kører. Man skal slå den til og fra 200 gange i timen, fordi folk kører ud foran eller kører 100 hvor man må køre 130 osv.
Der har acc en klar fordel - det giver, for førere, en noget mere rolig oplevelse.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 188
- Tilmeldt: 23. jul 2015, 19:40
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 14 times
Re: ACC på biler med manuelt gear?
Ville aldrig vælge ACC uden automatgear, det giver lige 200% mere komfort.
Vedr. rundkørsler, så kører jeg tit med acc slået til, tager farten af når hjulene drejes, men ja man skal lige vænne sig til det
Vedr. rundkørsler, så kører jeg tit med acc slået til, tager farten af når hjulene drejes, men ja man skal lige vænne sig til det
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: 3. apr 2016, 19:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 6 times
Re: ACC på biler med manuelt gear?
Obel skrev: ↑22. jun 2018, 19:53Har acc i min Passat og alm. fartpilot i fruens Mini. Hver gang jeg kører i hendes bil, så glemmer jeg at den ikke bremser selv
Synes alm. fartpilot er tæt på ubrugelig på motorvejen, sådan som nogen mennesker kører. Man skal slå den til og fra 200 gange i timen, fordi folk kører ud foran eller kører 100 hvor man må køre 130 osv.
Der har acc en klar fordel - det giver, for førere, en noget mere rolig oplevelse.
Jeg ender med at slå min ACC fra og til hele tiden alligevel på motorvejen. Når en bil trækker ud foran mig, slår jeg den fra så snart han blinker, så jeg har en chance for at undgå at bremse. Hvis jeg venter på at ACC fatter hvad der foregår, ender jeg med en meget hårdere opbremsning end nødvendigt.
Og hvis jeg ligger i overhalingbanen bag ved nogen som blinker til at trække ind, har jeg foden på gassen, så jeg kan komme forbi i et ordentligt tempo. Hvis jeg venter på at ACC reagerer, kommer jeg til at ligne en pensionist strandet i overhalingsbanen inden der sker noget.
Så jeg bruger stort set kun ACC-delen på motorvejen når der er kø, resten af tiden bruger jeg den som normal fartpilot. Men jeg slipper ikke helt: Når jeg ligger i højre bane bag nogen som blinker for at køre af afkørslen, og de ikke helt har fattet at man skal vente med at bremse til man er helt af motorvejen, går min ACC i panik og begynder at bremse selv om det overhovedet ikke er nødvendigt.
- These users thanked the author adagio for the post:
- RasmusAndersen
- Marshall
- Nyt medlem
- Indlæg: 330
- Tilmeldt: 12. nov 2008, 10:33
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 25 times
Re: ACC på biler med manuelt gear?
Enig med dig adagio ang. ACC.
En skam, at man på VAG bilerne ikke kan slå ACC fra - hvor det giver mere mening kun at have fartpilot aktiveret.
Jeg ved at man på BMW - kan slå det fra, ved at holde knappen nede - ligesom Esben beskriver med hans Volvo.
En skam, at man på VAG bilerne ikke kan slå ACC fra - hvor det giver mere mening kun at have fartpilot aktiveret.
Jeg ved at man på BMW - kan slå det fra, ved at holde knappen nede - ligesom Esben beskriver med hans Volvo.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3205 times
- Been thanked: 4540 times
Re: ACC på biler med manuelt gear?
Fuldstændig enig i din beskrivelse af scenarier jeg også oplever, hvor ACC's "svagheder" bliver eksponeret.adagio skrev: ↑26. jun 2018, 21:26Jeg ender med at slå min ACC fra og til hele tiden alligevel på motorvejen. Når en bil trækker ud foran mig, slår jeg den fra så snart han blinker, så jeg har en chance for at undgå at bremse. Hvis jeg venter på at ACC fatter hvad der foregår, ender jeg med en meget hårdere opbremsning end nødvendigt.
Og hvis jeg ligger i overhalingbanen bag ved nogen som blinker til at trække ind, har jeg foden på gassen, så jeg kan komme forbi i et ordentligt tempo. Hvis jeg venter på at ACC reagerer, kommer jeg til at ligne en pensionist strandet i overhalingsbanen inden der sker noget.
Så jeg bruger stort set kun ACC-delen på motorvejen når der er kø, resten af tiden bruger jeg den som normal fartpilot. Men jeg slipper ikke helt: Når jeg ligger i højre bane bag nogen som blinker for at køre af afkørslen, og de ikke helt har fattet at man skal vente med at bremse til man er helt af motorvejen, går min ACC i panik og begynder at bremse selv om det overhovedet ikke er nødvendigt.
Generelt kan man vel sige, at det bliver i specifikke situationer tydeligt, at systemet kun kan se 200m (eller hvad det nu er) længere fremad her i verden, mens den bag rattet kan se endnu længere, samt til siderne og bagud.
Men omvendt så er det helt fint at systemet aldrig mister koncentrationen, men altid holder øje med de 200m foran bilen
ACC's dejlige evne til at holde en konstant og sikkerhedsmæssigt forsvarlig afstand, benytter jeg mest på landevej hvor jeg ikke vil/kan overhale, men blot vil følge den der kører foran.
På motorvej ville jeg gerne have muligheden for at skifte dens funktion til gammeldags fartpilot.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- Marshall
- Nyt medlem
- Indlæg: 330
- Tilmeldt: 12. nov 2008, 10:33
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 25 times
Re: ACC på biler med manuelt gear?
+1 præcis!HansH skrev: ↑27. jun 2018, 11:24Fuldstændig enig i din beskrivelse af scenarier jeg også oplever, hvor ACC's "svagheder" bliver eksponeret.adagio skrev: ↑26. jun 2018, 21:26Jeg ender med at slå min ACC fra og til hele tiden alligevel på motorvejen. Når en bil trækker ud foran mig, slår jeg den fra så snart han blinker, så jeg har en chance for at undgå at bremse. Hvis jeg venter på at ACC fatter hvad der foregår, ender jeg med en meget hårdere opbremsning end nødvendigt.
Og hvis jeg ligger i overhalingbanen bag ved nogen som blinker til at trække ind, har jeg foden på gassen, så jeg kan komme forbi i et ordentligt tempo. Hvis jeg venter på at ACC reagerer, kommer jeg til at ligne en pensionist strandet i overhalingsbanen inden der sker noget.
Så jeg bruger stort set kun ACC-delen på motorvejen når der er kø, resten af tiden bruger jeg den som normal fartpilot. Men jeg slipper ikke helt: Når jeg ligger i højre bane bag nogen som blinker for at køre af afkørslen, og de ikke helt har fattet at man skal vente med at bremse til man er helt af motorvejen, går min ACC i panik og begynder at bremse selv om det overhovedet ikke er nødvendigt.
Generelt kan man vel sige, at det bliver i specifikke situationer tydeligt, at systemet kun kan se 200m (eller hvad det nu er) længere fremad her i verden, mens den bag rattet kan se endnu længere, samt til siderne og bagud.
Men omvendt så er det helt fint at systemet aldrig mister koncentrationen, men altid holder øje med de 200m foran bilen
ACC's dejlige evne til at holde en konstant og sikkerhedsmæssigt forsvarlig afstand, benytter jeg mest på landevej hvor jeg ikke vil/kan overhale, men blot vil følge den der kører foran.
På motorvej ville jeg gerne have muligheden for at skifte dens funktion til gammeldags fartpilot.
- TorbenRasmussen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2420
- Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 205 times
- Been thanked: 851 times
- Kontakt:
Re: ACC på biler med manuelt gear?
Jeg synes ikke at problemet er så grelt, som I gør det til. Ja, man er nødt til at deaktivere den fra tid til anden, hvis trafikken foran ændrer sig (nogen trækker væk eller ind foran), men det er jo super enkelt at slå til og fra. Hvis I har købt en Audi, altså ellers skal man fumle med små knapper
På min skal man blot skubbe (cancel) eller trække (resume) i ACC-armen, hvilket er lige så bekvemt som at bruge blinklyset. Jeg savner stadig ikke at kunne konvertere til en alm. fartpilot og Audis valg af ratstilk frem for knapper er også en faktor i overvejelserne ved ny bil. Det er en feature jeg bruger konstant, så den skal være bekvem og nem at bruge.
På min skal man blot skubbe (cancel) eller trække (resume) i ACC-armen, hvilket er lige så bekvemt som at bruge blinklyset. Jeg savner stadig ikke at kunne konvertere til en alm. fartpilot og Audis valg af ratstilk frem for knapper er også en faktor i overvejelserne ved ny bil. Det er en feature jeg bruger konstant, så den skal være bekvem og nem at bruge.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 135
- Tilmeldt: 8. apr 2013, 21:38
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 16 times
Re: ACC på biler med manuelt gear?
Jeg har både kørt med fartpilot via stilk (Passat B7) og via knapper på rattet ( Passat B8)
Jeg synes det er lige nemt at betjene efter en periode med tilvænning... Det er bare et spørgsmål om en kort tilvænningsperiode (måske en måneds tid), så er det ene lige så intuitivtsom det andet, synes jeg.
Jeg synes det er lige nemt at betjene efter en periode med tilvænning... Det er bare et spørgsmål om en kort tilvænningsperiode (måske en måneds tid), så er det ene lige så intuitivtsom det andet, synes jeg.
Nuværende bil: 2021: Passat Variant GTE Plus Pro
Tidligere biler: 2016: Passat Variant 1,4 TSI DSG 150 HK Comfortline Plus, B8
2011: Passat Variant Comfortline 1,4 TSI 122 hk
2007: Ford Focus st. car. Trendline 1,6 TDCI 90 HK
Tidligere biler: 2016: Passat Variant 1,4 TSI DSG 150 HK Comfortline Plus, B8
2011: Passat Variant Comfortline 1,4 TSI 122 hk
2007: Ford Focus st. car. Trendline 1,6 TDCI 90 HK
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 95
- Tilmeldt: 12. jun 2018, 20:14
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 28 times
Re: ACC på biler med manuelt gear?
Ja, opbakning til den udlægning. Vores Octavia havde det på arm og Touran har det som knapper - det er et spørgsmål om kort tilvænningcyklisten skrev: ↑29. jun 2018, 09:10Jeg har både kørt med fartpilot via stilk (Passat B7) og via knapper på rattet ( Passat B8)
Jeg synes det er lige nemt at betjene efter en periode med tilvænning... Det er bare et spørgsmål om en kort tilvænningsperiode (måske en måneds tid), så er det ene lige så intuitivtsom det andet, synes jeg.
Det eneste jeg kan sige er: Vores biler skal have ACC og DSG
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 188
- Tilmeldt: 16. okt 2016, 07:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 37 times
Re: ACC på biler med manuelt gear?
Jeg foretrækker også ACC på stilk, da jeg kunne betjene den uden at kigge (Skoda O3). Jeg syNes altid jeg må tage er hurtigt kig på rattet i min Passat B8 for at ramme den rigtige knap.
ACC kan tage et pr sekunder om at reagere når bilen foran er trukket ind, så jeg giver jævnligt lidt gas. Jeg har svært ved at se at alm fartpilot skulle være bedre.
Dette er min anden bil med ACC & DSG, og det bliver min tredje også
ACC kan tage et pr sekunder om at reagere når bilen foran er trukket ind, så jeg giver jævnligt lidt gas. Jeg har svært ved at se at alm fartpilot skulle være bedre.
Dette er min anden bil med ACC & DSG, og det bliver min tredje også
Elbilsejer
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: ACC på biler med manuelt gear?
Jeg mener nu det er nødbremse der er et lovkrav.Jesper_christiansen skrev: ↑12. maj 2017, 15:14På eks nyindregistrerede Lastbiler er det lovkrav, så mon ikke også det bliver biler.Senz skrev:Som andre siger. når du først har ACC vil du altid have det. jeg har så en helt andet holdning. Jeg synes det skulle være lovkrav at ALLE biler skulle have det. Hold da op vi vil se betydelig mindre uheld hvis alle brugte det.
Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk
/Søren.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: ACC på biler med manuelt gear?
acc kan da heldigvis slås fra på lastbilen, på privatbilen er det direkte fravalgt for fuck det er belastende at køre med!Jesper_christiansen skrev: ↑12. maj 2017, 15:14På eks nyindregistrerede Lastbiler er det lovkrav, så mon ikke også det bliver biler.Senz skrev:Som andre siger. når du først har ACC vil du altid have det. jeg har så en helt andet holdning. Jeg synes det skulle være lovkrav at ALLE biler skulle have det. Hold da op vi vil se betydelig mindre uheld hvis alle brugte det.
Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
-
- Medlem
- Indlæg: 518
- Tilmeldt: 6. aug 2012, 13:19
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 56 times
Re: ACC på biler med manuelt gear?
Here we go again...ph skrev:acc kan da heldigvis slås fra på lastbilen, på privatbilen er det direkte fravalgt for fuck det er belastende at køre med!Jesper_christiansen skrev: ↑12. maj 2017, 15:14På eks nyindregistrerede Lastbiler er det lovkrav, så mon ikke også det bliver biler.Senz skrev:Som andre siger. når du først har ACC vil du altid have det. jeg har så en helt andet holdning. Jeg synes det skulle være lovkrav at ALLE biler skulle have det. Hold da op vi vil se betydelig mindre uheld hvis alle brugte det.
Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk
- These users thanked the author SzleeperDK for the post:
- Krog
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: ACC på biler med manuelt gear?
nøøh er bare ikke enig i at det er guds gave til folketSzleeperDK skrev: ↑30. jun 2018, 16:12Here we go again...ph skrev:acc kan da heldigvis slås fra på lastbilen, på privatbilen er det direkte fravalgt for fuck det er belastende at køre med!Jesper_christiansen skrev: ↑12. maj 2017, 15:14
På eks nyindregistrerede Lastbiler er det lovkrav, så mon ikke også det bliver biler.
Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk
og hvis man overvejer at købe en bil som har det, så vil jeg anbefale en meget lang prøvetur!
...nej flere lange prøveture i al form for trafik
men ja hvis man hellere vil bruge tiden i bilen på at sætte hår, lede efter det næste nr. man skal høre på mobilen, sidde og halvsove, og lign. adfærd som kun hører hjemme i en bil som er 112% selvkørende så er acc sikkert fint ...hvis man kan affinde sig med at følge den forankørende slavisk selvom fjolset ligger og svinger i hastighed
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.