Forelskel på rullefelter

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Poulsr
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 22. mar 2011, 10:11
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Forelskel på rullefelter

Indlæg af Poulsr » 17. maj 2017, 18:55

Hej

Jeg fik for nyligt chippet en 1.6 TDI CR hos en af Landbergs samarbejdspartnere (som ikke havde rullefelt) jeg har efterfølgende fået bilen målt ved en anden tuner til 162 HK og 331 NM. Når man tænker på at landberg siger 140 HK 320 NM og folk får ofte 140-150 HK, så synes jeg den måling er i den høje ende (klager selvfølgelig ikke), men hvor stor forskel er der egentlig på forskellige rullefelter? Er det normalt at effekten kan svinge eks 10% på forskellige rullefelter? Går ikke ud fra at et rullefelt bare er et rullefelt?

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Forelskel på rullefelter

Indlæg af Charlimike » 17. maj 2017, 19:15

Især wd tuning er slem til at sælge elastik i metermål.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Poulsr
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 22. mar 2011, 10:11
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forelskel på rullefelter

Indlæg af Poulsr » 17. maj 2017, 19:26

Jeg har godt hørt wd tuning har været gavmilde med effekterne, men det er dog ikke dem der har målt bilen

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Forelskel på rullefelter

Indlæg af Charlimike » 17. maj 2017, 19:37

Næ men de er nu ikke ene om det. Der bedste må være at lave en realistisk måling. Det betaler sig at være flitting, ærlig og dygtig. Jeg tror aldrig Landberg har haft så travlt som nu. Rittersport aka dynotrim er også ret troværdig,
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14511
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Forelskel på rullefelter

Indlæg af Watcher » 17. maj 2017, 19:42

Ved landberg selv har målt nogen hos ham til omkring 160.. husk på vi vil hellere love et lavt tal og kunden blir glædeligt overrasket over et højere end at sige et højt tal og den så mangler 5hk og så alt bare noget lort


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Forelskel på rullefelter

Indlæg af Charlimike » 17. maj 2017, 19:58

Især hvis det er den nye generation 1.6 tdi, der er vitaminer i dem.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Poulsr
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 22. mar 2011, 10:11
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forelskel på rullefelter

Indlæg af Poulsr » 17. maj 2017, 20:28

Hvornår er den nye generation fra?

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14511
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Forelskel på rullefelter

Indlæg af Watcher » 17. maj 2017, 20:30

Den med bosch styreboks som ikke skal bootes de er med den nye type motor


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 1009
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 153 times

Re: Forskel på rullefelter

Indlæg af Tor Morrison » 17. maj 2017, 20:37

Poulsr skrev:Jeg har godt hørt wd tuning har været gavmilde med effekterne, men det er dog ikke dem der har målt bilen
Du har fået målt bilen et andet sted og det viser bare at de fleste rullefelter måler forskelligt og normalt får man en før og
efter måling, så man kan se differencen, hvilket er det der er interessant.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

Pacs
Medlem
Indlæg: 546
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 30 times

Re: Forskel på rullefelter

Indlæg af Pacs » 17. maj 2017, 22:06

Tor Morrison skrev:
Poulsr skrev:Jeg har godt hørt wd tuning har været gavmilde med effekterne, men det er dog ikke dem der har målt bilen
Du har fået målt bilen et andet sted og det viser bare at de fleste rullefelter måler forskelligt og normalt får man en før og
efter måling, så man kan se differencen, hvilket er det der er interessant.
enig i at det er forskellen der er vigtig

Der har været en lang tråd før og folk var vist rimelige enige om at nat mekanikeren´s felt var det som var mest "rigtigt"

en god ide er også at måle lidt tider med en racelogi før og efter så kan man bedre se hvad det giver
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

Poulsr
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 22. mar 2011, 10:11
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forelskel på rullefelter

Indlæg af Poulsr » 18. maj 2017, 04:54

Watcher skrev:Den med bosch styreboks som ikke skal bootes de er med den nye type motor


Sent from my iPhone using Tapatalk

Den er netop blevet bootet, så får ikke ud fra der er tale om den nye model? Den er fra 12/2010

Jeg ville ogås helst have haft før og efter måling, men der hvor jeg fik det lavede havde han ikke rullefelt, set i bakspejlet skulle jeg nok have tager den lange tur til landberg selv og fået hele pakken.

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 103 times

Re: Forelskel på rullefelter

Indlæg af MichaelSmed » 18. maj 2017, 05:31

Poulsr skrev:Den er netop blevet bootet, så får ikke ud fra der er tale om den nye model? Den er fra 12/2010

Jeg ville ogås helst have haft før og efter måling, men der hvor jeg fik det lavede havde han ikke rullefelt, set i bakspejlet skulle jeg nok have tager den lange tur til landberg selv og fået hele pakken.
Nej så er din den "gamle" model.
Der er sket en af to scenarier, enten er det rullefelt du har benyttet lidt for skævt, de da stortset altid får omkring de 145hk og 320/330nm, de 1,6TDI, eller også er du heldigvis og har fået en anelse mere hk under hjelmen, da din motor er sund og rask.
Uanset hvad skal du ikke være nervøs. Og hvis du ville op til Thomas, var ventelisten 10 uger.

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14511
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Forelskel på rullefelter

Indlæg af Watcher » 18. maj 2017, 06:19

Hvorfor fortryder du at du ikke tog den lange tur op til thomas?? Du har fået samme behandling af din bil alligevel dog minus rullefelt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: Forelskel på rullefelter

Indlæg af HansH » 18. maj 2017, 06:26

Poulsr skrev:.. set i bakspejlet skulle jeg nok have tager den lange tur til landberg selv og fået hele pakken.
Din geografiske region siger Østjylland.
Så kunne du da også bare have taget den (måske?) kortere tur til NT Auto i Vejle som også er Landberg center.
Abdulla er en kvik og flink fyr og han har også rullefelt.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Shiva-urup
Nyt medlem
Indlæg: 311
Tilmeldt: 18. dec 2012, 11:55
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bredballe
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Forelskel på rullefelter

Indlæg af Shiva-urup » 18. maj 2017, 07:39

HansH skrev:Din geografiske region siger Østjylland.
Så kunne du da også bare have taget den (måske?) kortere tur til NT Auto i Vejle som også er Landberg center.
Abdulla er en kvik og flink fyr og han har også rullefelt.
+1
Skoda Enyaq iV 80 Sportline 2022
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI vRS DSG - 2014
VW Polo GTI DSG - 2020
VW Polo 1.0 TSI 115 HK DSG Highline - 2018
VW Polo 1.2 TSI 105 HK Highline - 2010
VW Golf VII GTI Performance Pack DSG - 2014
VW Golf VI 2.0 TDI 140HK Highline - 2009
VW Polo 1.9 TDI 130 HK - 2005

klyfax
Helt nyt medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 24. jan 2017, 22:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forelskel på rullefelter

Indlæg af klyfax » 18. maj 2017, 07:52

Du kan justere feltet så det viser 300% for meget uden man kan se det.
Det eneste du kan bruge sådan nogenlunde, er en før og efter måling.
For slet ikke at snakke om hvilken standard den er rullet efter.
Hvis ham der ruller ved hvad han laver så rammer han inden for 5% af hvad den har. Gør han ikke det så kan han hurtigt ramme 10-15% ved siden af


Polo R WRC #1117

Mvh Magnussen, on Tapa(s)talk
Polo R WRC #1117

Mvh Magnussen

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2764
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Forelskel på rullefelter

Indlæg af Nicklossi » 18. maj 2017, 08:37

Hvis den bliver kørt ind på rullefelt, er det så bare en standard fil der bliver lagt ind - altså der bliver ikke finjusteret på forskellige parametre?

Så rullefeltet bruges KUN til før/efter måling?

Brugeravatar
majbom
Aktiv medlem
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 23. jun 2008, 08:43
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Midtfyn
Has thanked: 84 times
Been thanked: 152 times

Re: Forelskel på rullefelter

Indlæg af majbom » 18. maj 2017, 09:58

Nicklossi skrev:Hvis den bliver kørt ind på rullefelt, er det så bare en standard fil der bliver lagt ind - altså der bliver ikke finjusteret på forskellige parametre?

Så rullefeltet bruges KUN til før/efter måling?
Det vil jeg tro. Jeg var hos NT Automobiler i går for at få optimeret Passaten og han læste filer ud (ecu og dsg) og sendte dem til Thomas, spændte bilen fast, målte "før", fik nye filer fra Thomas, læste filer ind, rullede "efter" og så var den færdig.
//morten

Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Billede

Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Forelskel på rullefelter

Indlæg af GranTurismo » 18. maj 2017, 10:18

Nicklossi skrev:Hvis den bliver kørt ind på rullefelt, er det så bare en standard fil der bliver lagt ind - altså der bliver ikke finjusteret på forskellige parametre?

Så rullefeltet bruges KUN til før/efter måling?
I mine øjne er det en god idé at vælge et sted med rullefelt, da før-målingen vil vise om motoren er i tip-top tilstand. Hvis ikke så bør man imo fejlfinde inden man tuner bilen.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

BubbiW
Nyt medlem
Indlæg: 243
Tilmeldt: 6. maj 2015, 23:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forelskel på rullefelter

Indlæg af BubbiW » 18. maj 2017, 10:55

majbom skrev:Det vil jeg tro. Jeg var hos NT Automobiler i går for at få optimeret Passaten og han læste filer ud (ecu og dsg) og sendte dem til Thomas, spændte bilen fast, målte "før", fik nye filer fra Thomas, læste filer ind, rullede "efter" og så var den færdig.
Har du 140 eller 170 hk, og hvad kom den så op på?
Kan du mærke en stor forskel, eller bare lidt ekstra ved god gas?

Og hvad ændrer de ved DSG'en?

Jeg overvejer nemlig at få det gjort på min, men er i tvivl om jeg vil kunne mærke forskellen i dagligdagen...
VW Passat 2.0 TDI 170 HK DSG

Brugeravatar
majbom
Aktiv medlem
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 23. jun 2008, 08:43
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Midtfyn
Has thanked: 84 times
Been thanked: 152 times

Re: Forelskel på rullefelter

Indlæg af majbom » 18. maj 2017, 11:36

BubbiW skrev:
majbom skrev:Det vil jeg tro. Jeg var hos NT Automobiler i går for at få optimeret Passaten og han læste filer ud (ecu og dsg) og sendte dem til Thomas, spændte bilen fast, målte "før", fik nye filer fra Thomas, læste filer ind, rullede "efter" og så var den færdig.
Har du 140 eller 170 hk, og hvad kom den så op på?
Kan du mærke en stor forskel, eller bare lidt ekstra ved god gas?

Og hvad ændrer de ved DSG'en?

Jeg overvejer nemlig at få det gjort på min, men er i tvivl om jeg vil kunne mærke forskellen i dagligdagen...
Min er (var) en 140 hk. Den blev målt til 138 inden optimering og 176 efter (og 393nm). Abdullah mente dog at den nok skulle komme tættere på 180hk på vejen. Det er dog ikke så vigtigt, for mig, om den har 170 eller 180, men at den kører godt og kan holde til det osv.

Jeg fik den opdateret hos vw i december, hvilket også var en af grundene til at jeg ville have den chippen. Motoren har støjet mere efter opdateringen og den regenererede konstant. Det år jeg har haft bilen synes jeg at skiftene op gennem de 3 laveste gear har været lidt hårde - det er blevet bedre nu. Den skifter også anderledes, den er ikke så ivrig efter at geare ned (kick down) når den var lidt pedal - det er også fint. Så er der noget momentbegrænsning der skal justeres lidt på.

Umiddelbart mærker jeg nok mest overskudet på motorvej over 120, hvor den trækker noget bedre. Og generelt kører den bare mere harmonisk synes jeg. Noget af det er måske indbildning, men jeg synes bestemt det er pengene værd. Jeg fik lavet EGR-mod samtidig.
//morten

Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Billede

Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007

BubbiW
Nyt medlem
Indlæg: 243
Tilmeldt: 6. maj 2015, 23:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forelskel på rullefelter

Indlæg af BubbiW » 18. maj 2017, 12:27

majbom skrev: Min er (var) en 140 hk. Den blev målt til 138 inden optimering og 176 efter (og 393nm). Abdullah mente dog at den nok skulle komme tættere på 180hk på vejen. Det er dog ikke så vigtigt, for mig, om den har 170 eller 180, men at den kører godt og kan holde til det osv.

Jeg fik den opdateret hos vw i december, hvilket også var en af grundene til at jeg ville have den chippen. Motoren har støjet mere efter opdateringen og den regenererede konstant. Det år jeg har haft bilen synes jeg at skiftene op gennem de 3 laveste gear har været lidt hårde - det er blevet bedre nu. Den skifter også anderledes, den er ikke så ivrig efter at geare ned (kick down) når den var lidt pedal - det er også fint. Så er der noget momentbegrænsning der skal justeres lidt på.

Umiddelbart mærker jeg nok mest overskudet på motorvej over 120, hvor den trækker noget bedre. Og generelt kører den bare mere harmonisk synes jeg. Noget af det er måske indbildning, men jeg synes bestemt det er pengene værd. Jeg fik lavet EGR-mod samtidig.
Tak for svaret ;)
Kan godt høre det ikke er så man tænker "wauv", men mere lige dét ekstra... Gider bare næsten ikke ofre tid og penge på det, hvis man ikke rigtig kan mærke det - og synes bilen kører ret godt som den er, men man vil jo altid gerne have mere....
Og tænker der nok er mindre forskel for mig når jeg går fra 170 hk til 200 hk, mod dine 140 til 180...
VW Passat 2.0 TDI 170 HK DSG

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Forelskel på rullefelter

Indlæg af Møbbe » 18. maj 2017, 12:40

BubbiW skrev:
majbom skrev: Min er (var) en 140 hk. Den blev målt til 138 inden optimering og 176 efter (og 393nm). Abdullah mente dog at den nok skulle komme tættere på 180hk på vejen. Det er dog ikke så vigtigt, for mig, om den har 170 eller 180, men at den kører godt og kan holde til det osv.

Jeg fik den opdateret hos vw i december, hvilket også var en af grundene til at jeg ville have den chippen. Motoren har støjet mere efter opdateringen og den regenererede konstant. Det år jeg har haft bilen synes jeg at skiftene op gennem de 3 laveste gear har været lidt hårde - det er blevet bedre nu. Den skifter også anderledes, den er ikke så ivrig efter at geare ned (kick down) når den var lidt pedal - det er også fint. Så er der noget momentbegrænsning der skal justeres lidt på.

Umiddelbart mærker jeg nok mest overskudet på motorvej over 120, hvor den trækker noget bedre. Og generelt kører den bare mere harmonisk synes jeg. Noget af det er måske indbildning, men jeg synes bestemt det er pengene værd. Jeg fik lavet EGR-mod samtidig.
Tak for svaret ;)
Kan godt høre det ikke er så man tænker "wauv", men mere lige dét ekstra... Gider bare næsten ikke ofre tid og penge på det, hvis man ikke rigtig kan mærke det - og synes bilen kører ret godt som den er, men man vil jo altid gerne have mere....
Og tænker der nok er mindre forskel for mig når jeg går fra 170 hk til 200 hk, mod dine 140 til 180...

Det kommer helt an på hvilken bil du får lavet. Min tidligere A4 tfsi fiksede Watcher med en "landberg" fil...shit det kunne mærkes!!
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: Forelskel på rullefelter

Indlæg af HansH » 18. maj 2017, 12:42

BubbiW skrev:
majbom skrev: Min er (var) en 140 hk. Den blev målt til 138 inden optimering og 176 efter (og 393nm). Abdullah mente dog at den nok skulle komme tættere på 180hk på vejen. Det er dog ikke så vigtigt, for mig, om den har 170 eller 180, men at den kører godt og kan holde til det osv.

Jeg fik den opdateret hos vw i december, hvilket også var en af grundene til at jeg ville have den chippen. Motoren har støjet mere efter opdateringen og den regenererede konstant. Det år jeg har haft bilen synes jeg at skiftene op gennem de 3 laveste gear har været lidt hårde - det er blevet bedre nu. Den skifter også anderledes, den er ikke så ivrig efter at geare ned (kick down) når den var lidt pedal - det er også fint. Så er der noget momentbegrænsning der skal justeres lidt på.

Umiddelbart mærker jeg nok mest overskudet på motorvej over 120, hvor den trækker noget bedre. Og generelt kører den bare mere harmonisk synes jeg. Noget af det er måske indbildning, men jeg synes bestemt det er pengene værd. Jeg fik lavet EGR-mod samtidig.
Tak for svaret ;)
Kan godt høre det ikke er så man tænker "wauv", men mere lige dét ekstra... Gider bare næsten ikke ofre tid og penge på det, hvis man ikke rigtig kan mærke det - og synes bilen kører ret godt som den er, men man vil jo altid gerne have mere....
Og tænker der nok er mindre forskel for mig når jeg går fra 170 hk til 200 hk, mod dine 140 til 180...
Jeg har erfaring fra 2 Landberg optimerede dieseler.
Generelt er det min oplevelse, at hvis man kører en rolig stil i hverdagen uden hårde accelerationer, så mærker man faktisk ikke optimeringen.
Kun hvis man giver den noget mere pedal, opdager man at den kan mere end den kunne før.

Bil 1: 140HK/320Nm standard (fabriksopgivelse, ikke rullet) ---> 192HK/413Nm (rullet)
Bil 2: 170HK/350Nm standard (fabriksopgivelse, ikke rullet) ---> 200HK/402Nm (rullet)

Jeg kan altså ikke sige hvor meget den relative forøgelse var, da jeg ikke havde en rullefeltsmåling inden optimering.
På vejen føles de to éns - måske endda med et lille (meget lille!) plus til Bil 1 .. med lidt mere 'kick'.
Bil 2 er lidt tungere pga 4Motion, og derfor er byrden lidt større. Desuden med DSG (bil 1=manuel) og derfor er momentet formodentlig lagt lidt blødere ud i området 1500-2200. Der kom bil 1 lidt mere aggressivt ud af bunden.

Så derfor:
Kører man hårdt og aggressivt, mærker man uden tvivl optimeringen ved hver acceleration. Det gør materiellet også.
Kører man roligt, mærker man den ikke.

Jeg udnytter således kun lejlighedsvist de ekstra kræfter.
Tesen om bedre brændstoføkonomi kan jeg ikke bekræfte. Med mit kørselsmønster er tallene fuldstændig éns før/efter.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

BubbiW
Nyt medlem
Indlæg: 243
Tilmeldt: 6. maj 2015, 23:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forelskel på rullefelter

Indlæg af BubbiW » 18. maj 2017, 13:10

Møbbe skrev: Det kommer helt an på hvilken bil du får lavet. Min tidligere A4 tfsi fiksede Watcher med en "landberg" fil...shit det kunne mærkes!!
Ja okay. Jeg har også en Passat 3c TDI ligesom majbom, derfor jeg spurgte ind til det, da forskellen må være den samme ... ;-)
HansH skrev: Jeg har erfaring fra 2 Landberg optimerede dieseler.
Generelt er det min oplevelse, at hvis man kører en rolig stil i hverdagen uden hårde accelerationer, så mærker man faktisk ikke optimeringen.
Kun hvis man giver den noget mere pedal, opdager man at den kan mere end den kunne før.

Bil 1: 140HK/320Nm standard (fabriksopgivelse, ikke rullet) ---> 192HK/413Nm (rullet)
Bil 2: 170HK/350Nm standard (fabriksopgivelse, ikke rullet) ---> 200HK/402Nm (rullet)

Jeg kan altså ikke sige hvor meget den relative forøgelse var, da jeg ikke havde en rullefeltsmåling inden optimering.
På vejen føles de to éns - måske endda med et lille (meget lille!) plus til Bil 1 .. med lidt mere 'kick'.
Bil 2 er lidt tungere pga 4Motion, og derfor er byrden lidt større. Desuden med DSG (bil 1=manuel) og derfor er momentet formodentlig lagt lidt blødere ud i området 1500-2200. Der kom bil 1 lidt mere aggressivt ud af bunden.

Så derfor:
Kører man hårdt og aggressivt, mærker man uden tvivl optimeringen ved hver acceleration. Det gør materiellet også.
Kører man roligt, mærker man den ikke.

Jeg udnytter således kun lejlighedsvist de ekstra kræfter.
Tesen om bedre brændstoføkonomi kan jeg ikke bekræfte. Med mit kørselsmønster er tallene fuldstændig éns før/efter.
Det er ikke for brændstoføkonomiens skyld ;-)

Min er også en 170HK/350Nm, så tænker jeg nok rammer ca. det samme. Og min kørestil er nok en god blanding af de to du nævner. Til daglig er det rimeligt stille og roligt pga. trafik/vejforløb. - Dog er det tit sjovt at komme først til det næste røde lys :roll:
Men andre gange får den noget at leve af... og det er jo dér jeg godt kunne tænke mig mere. Men kan godt høre det taler for at prøve det ;-)
Og ja er godt med på at selvfølgelig vil det generelt slide mere, hvis jeg så hele tiden fyrer den af, men man kan jo ødelægge alt hvis man vil.
VW Passat 2.0 TDI 170 HK DSG

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Forelskel på rullefelter

Indlæg af Charlimike » 19. maj 2017, 04:03

Min tidl Leon som har samme motor som den nye her, blev lavet std før salg. Den mindre effekt kunne mærkes overalt, også ved normal kørsel. Nuvel den mistede også ca 100nm og 45 hk ift std rulning 191/407.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Forelskel på rullefelter

Indlæg af Sorens2 » 19. maj 2017, 08:09

Det er sgu et tungt emne.
Jeg har gjort meget ud af at mit felt viser realistisk og ikke mindst stabilt.
Det er matchet med Rittersport, Landbergs og NT Auto.
De viser det samme.
Sjovt nok alle med Flemmings software.
En del bruger andre typer software som desværre stinker.
Så der er stor forskel på målinger rundt omkring.
Feks. måler jeg konsekvent 12-15 % mindre end WD tuning.

Så er der alle historierne med luft temp osv.
Jeg gider det næsten ikke.
Uanset hvilken dag jeg har målt mine biler på de ovennævnte felter viser de ens.

Så få jeres biler rullet på et troværdigt felt.
Et i har tiltro til.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Forelskel på rullefelter

Indlæg af Charlimike » 19. maj 2017, 09:04

Jeg ved faktisk ikke hvilke software Mathias fra racetech Ringsted bruger(Landberg forhandler), men virker realistisk. Han laver Afr i stedet for lambda.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Poulsr
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 22. mar 2011, 10:11
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forelskel på rullefelter

Indlæg af Poulsr » 22. maj 2017, 20:15

Ja en før og efter måling er det eneste rigtige, det var bare bare meget tiltalende når der er en af landbergs samarbejdspartnerer i gå afstand fra mig, men dog uden rullefelt.

Næste bil bliver nok lavet ved NT i Vejle..

Lige med hensyn til brændstoføkonomien som Hans H nævner, så er jeg en af dem der godt kan mærke en forbedrelse. Jeg køre 160 km hver dag hvor 140 er motorvej med fartpilot og jeg kan tydelig mærke at jeg kører længere mellem tankningerne. Selvom man ikke trykker til den så synes jeg sagtens man kan mærke det forøgede moment, men det hænger måske også sammen med at 1.6eren er virkelig død med de 250 NM den har standart ;)

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Forelskel på rullefelter

Indlæg af Charlimike » 22. maj 2017, 20:28

1.6 tdi er især død i en SuperB.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"