VW Polo ny model her i løbet af sommeren.

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

VW Polo ny model her i løbet af sommeren.

Indlæg af Morten Hedensted » 21. maj 2017, 19:20

Hey.

Er der nogen der har noget insider viden, om den nye Polo der kommer her omkring eller efter sommerferien?

Knægten er helt rundtosset efter at bytte hans nuværende 2016 Polo ud med en ny model med DSG. Men vi famler noget i blinde, for at finde priser, udstyr, motorstørrelser osv. Er der nogen der har en ide om, hvad vi kan forvente os. Alternativt overvejer han, at sadle om til en ny Golf Comfortline med 125 Hk og DSG.
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 58 times
Been thanked: 206 times

Re: VW Polo ny model her i løbet af sommeren.

Indlæg af Jannik » 21. maj 2017, 19:26

En VW forhandler fortalte mig idag at den nye Polo først kommer til November, og at produktionen af den nuværende model er lukket ned. Man kan altså derfor kun købe modeller, der allerede er producerede.


Sent from my iPad using Tapatalk
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: VW Polo ny model her i løbet af sommeren.

Indlæg af Senz » 21. maj 2017, 19:31

Nogen siger den kommer i november og en anden har sagt oktober. Men som sagt de ved intet særligt om den, udover at den næsten med sikkerhed kommer med ny undervogn. Jeg skulle gerne få bedsked fra en vw sælger lige så snart de ved noget :)

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: VW Polo ny model her i løbet af sommeren.

Indlæg af Morten Hedensted » 21. maj 2017, 21:13

Den besked jeg har fået ved den sælger hvor knægtens nuværende Polo er handlet er, at den forventes at komme efter sommerferierne - Det er et lidt flydende svar. Derfor mit spørgsmål her, i håb om, at nogen måske vidste noget mere konkret.

Andre mener det bliver på Frankfurt Motor Show den kommer og en anden kilde i Belgien mener det allerede kan blive i juni/juli. Og ja, den nuværende model er produktionen stoppet på allerede for et par måneder siden. Knægten havde ellers overvejet BlueGt - Men han vil ha lidt ekstra lir, så det er nok tvivlsomt om det er til at finde en lagerbil med det han drømmer om.

Måske han bare skal hoppe i en Golf.
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

Rdaldlk
Nyt medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 39 times

Re: VW Polo ny model her i løbet af sommeren.

Indlæg af Rdaldlk » 21. maj 2017, 21:20

Efter hvad jeg har hørt og læst, så kommer den tidligst til november...og lur mig om der ikke bliver lange ventetider på bestilte biler.

At produktionen af Poloer er stoppet for et par måneder sin passer ikke. Vores Polo bygges i næste uge og jf tyske sider bygges der frem til uge 24.
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle

Frederik
Nyt medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 8. apr 2017, 21:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 28 times

Re: VW Polo ny model her i løbet af sommeren.

Indlæg af Frederik » 21. maj 2017, 22:36

Hvorfor er han allerede træt af sin "helt nye" bil? Er det leasing? Ellers lyder det da som en lidt bekostelig affære. Savner han bare lidt udstyr kan det jo eftermonteres.

Hvis Poloen generelt er et fejlkøb så bør han måske, som du skriver, overveje en Golf eller noget helt andet. Bevares, den næste Polo skal skam nok være fin men den kommer næppe til at være lysår bedre end en 2016 model af samme bil.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: VW Polo ny model her i løbet af sommeren.

Indlæg af GranTurismo » 22. maj 2017, 00:11

Jeg vil gætte på at der kun kommer to motorstørrelser på benzinfronten, 1,0 TSI og 1,5 TSI
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: VW Polo ny model her i løbet af sommeren.

Indlæg af aknedude » 22. maj 2017, 06:07

Frederik skrev:Hvorfor er han allerede træt af sin "helt nye" bil? Er det leasing? Ellers lyder det da som en lidt bekostelig affære. Savner han bare lidt udstyr kan det jo eftermonteres.

Hvis Poloen generelt er et fejlkøb så bør han måske, som du skriver, overveje en Golf eller noget helt andet. Bevares, den næste Polo skal skam nok være fin men den kommer næppe til at være lysår bedre end en 2016 model af samme bil.
Tror der er ret meget forskel. det er en helt anden platform, længere akselafstand, bredere kabine, mere sikkerhedsudstyr. ledlys. tror ikke der er nogen sammenligning. overhovedet. Så jo, lysår bedre.

Rdaldlk
Nyt medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 39 times

Re: VW Polo ny model her i løbet af sommeren.

Indlæg af Rdaldlk » 22. maj 2017, 08:02

Jeg tænker det kommer meget an på hvad du skal bruge bilen til.

Hvis der primært skal være 1 fører af bilen - max 2, så er kabinen i den nuværende Polo som jeg ser det rigtig fin.

Nu har jeg jo lige skiftet fra Golf 6 til 7. En 8 år nyere bil. Og jo den er bestemt federe på mange måder. Men alt i alt måske 15% bedre end den gl. bil.
Så at den nye Polo er lysår bedre end den gamle - det tror jeg simpelthen ikke på.

Jeg tror ikke at jeg ville få en ny Polo der er lysår bedre end den gamle til samme penge, som jeg har givet for min kommende "gl" model.
Det synes jeg allerede jeg kan se ud fra prissætningerne på Ibiza.
At den gl. så også har en 4-cylinderet 110 hk motor med 6 gear, det er for mig at foretrække frem for 3-cylinderet.

Polo på vej:
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle (på vej)
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle

Frederik
Nyt medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 8. apr 2017, 21:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 28 times

Re: VW Polo ny model her i løbet af sommeren.

Indlæg af Frederik » 22. maj 2017, 09:08

Well, nu kommet det vel også an på, hvad man lægger i ordet "lysår bedre". Der er ingen tvivl om at den nye Polo rent objektivt bliver bedre end den nuværende. Ellers vil det være en fiasko.

Om så en anden platform, et par cm mere i længde/brede, en lækker kabine med en fin skærm, og lidt LED + sikkerhed er lig med "lysår bedre" er jo en personlig opfattelse.

Min egen holdning er at det jo fortsat er en Polo og næppe lige pludselig bliver på Golf eller en Passat niveau. Man kan jo kigge på den nye Ibiza og se om man mener den er lysår bedre end den forrige. Den er klart bedre - meget endda - men det er fortsat en Ibiza og ikke en Mercedes eller Audi.

Jeg glæder mig personligt til at se den nye Polo men stillede mig blot spørgende overfor, om en ung fyr som allerede er træt af en ny og opdateret Polo fra 2016 vil opleve den nye Polo som LYSÅR bedre..? Den vil 100% være langt mere lækker - men lysår? Det tror jeg personligt han skal købe en Audi eller måske en Golf GTI for at opleve. Der er jo ikke tale om et skift fra en 1975 Polo - så med VW's meget konservative sans for udvikling in mente kunne jeg bare godt forestille mig, at han ville blive en smule skuffet hvis han forventer, at de opfinder den dybe tallerken. Det vil trods alt stadigvæk være en Polo selvom der sikkert er mere skinnende plastic med fancy navne og en større skærm i.

Hvis man bliver træt af en ny bil så hurtigt så ville jeg personligt ikke købe den samme model igen.

Jensen81
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 24. jan 2016, 08:59
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 0

Re: VW Polo ny model her i løbet af sommeren.

Indlæg af Jensen81 » 22. maj 2017, 15:41

Selvom han får en ny Golf, går der jo ikke mere end et års tid, før han vil prøve noget andet. Det må være alderen.

Jeg ved det fra min lillebror. Han havde mange biler som ung. Men brugte og billigere biler. Men gode biler. Alligevel blev de ofte skiftet ud.

Jeg ved godt, at det ikke er svaret på dit spørgsmål. :)

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: VW Polo ny model her i løbet af sommeren.

Indlæg af Senz » 22. maj 2017, 16:33

Jeg vil gætte på at der kun kommer to motorstørrelser på benzinfronten, 1,0 TSI og 1,5 TSI
Jeg er virkelig spændt på hvordan 1.5TSI er? var der ikke nogen som snakket om det var en videreudviklet af 1.4 Tsi?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: VW Polo ny model her i løbet af sommeren.

Indlæg af GranTurismo » 22. maj 2017, 16:50

Senz skrev:
Jeg vil gætte på at der kun kommer to motorstørrelser på benzinfronten, 1,0 TSI og 1,5 TSI
Jeg er virkelig spændt på hvordan 1.5TSI er? var der ikke nogen som snakket om det var en videreudviklet af 1.4 Tsi?
Så vidt jeg har forstået skulle det være en videreudvikling af 1,4 TSI. Og den er jo en lille perle af en motor, så det kan næsten kun blive godt med den 1,5 TSI.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Shiva-urup
Nyt medlem
Indlæg: 311
Tilmeldt: 18. dec 2012, 11:55
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bredballe
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: VW Polo ny model her i løbet af sommeren.

Indlæg af Shiva-urup » 22. maj 2017, 18:11

Jeg er mere interesseret i om de snart begynder at have Polo GTI på programmet i DK?
Udfra hvor populær Ibiza Cupra er så må der da også være potentiale for en Polo GTI, eller er det bare mig der håber på det?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skoda Enyaq iV 80 Sportline 2022
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI vRS DSG - 2014
VW Polo GTI DSG - 2020
VW Polo 1.0 TSI 115 HK DSG Highline - 2018
VW Polo 1.2 TSI 105 HK Highline - 2010
VW Golf VII GTI Performance Pack DSG - 2014
VW Golf VI 2.0 TDI 140HK Highline - 2009
VW Polo 1.9 TDI 130 HK - 2005

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: VW Polo ny model her i løbet af sommeren.

Indlæg af Morten Hedensted » 22. maj 2017, 19:04

Frederik skrev:Hvorfor er han allerede træt af sin "helt nye" bil? Er det leasing? Ellers lyder det da som en lidt bekostelig affære. Savner han bare lidt udstyr kan det jo eftermonteres.

Hvis Poloen generelt er et fejlkøb så bør han måske, som du skriver, overveje en Golf eller noget helt andet. Bevares, den næste Polo skal skam nok være fin men den kommer næppe til at være lysår bedre end en 2016 model af samme bil.

Hans nuværende Polo var et kompromis. Han fik kørekort i september og ville starte ud med en bil med DSG. Det nedlagde jeg veto imod. Mente det ville være sundt at få kørsel med manuel gear ind under huden og så vælge næste bil med DSG. Kompromiset blev, at han fik en Polo Bluemotion 1.0 TSI med DK teknikpakke, Lys og synpakke, og bagagerumspakke - Så den er super fint udstyret og kører fantastisk.
Oprindeligt så vi på lidt mindre biler, Peugeot 208, VW Up osv, men de blev droppet, fordi han er relativt stor, over 190 cm høj, ca 100 kg og bruger størrelse 48 i sko, så det er svært at sidde ordentligt i en lille bil. Det vi så har erfaret nu her er, at Polo'en også er lige lille nok, så derfor kiggede vi Golf, da der så blev snak om en ny Polo, der skulle være vokset lidt i både længde og bredde, så blev det et alternativ igen, udfra en tanke om, at den er billigere end Golf'en og for lidt af prisforskellen kunne der så købes lidt udstyr.

Og ja, det er en leasing bil, så det er begrænset hvad det koster at skifte, så hvorfor ikke gøre det!?

At vi også overvejede, eller overvejer BlueGT, skyldes, at den i så fald skulle være med DSG og det vil alt andet give lidt mere plads til fødderne når koblingen mangler. Som sådan er Polo'en fin nok, han er kun ham selv.

Men hvis vi snakker efterår og så laaaang leveringstid efterfølgende, så kan det godt være vi hopper i Golf alligevel, så må jeg jo spæde lidt til, eller alternativt Blue GT hvis vi kan finde en lagerbil med fornuftig udstyr. Han vil meget gerne ha Xenon igen, hvilket jeg godt forstår.
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

Frederik
Nyt medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 8. apr 2017, 21:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 28 times

Re: VW Polo ny model her i løbet af sommeren.

Indlæg af Frederik » 22. maj 2017, 19:23

Ja han er da en lidt for stor knægt til en Polo. Han vil også opleve den næste som værende for lille. Hvis det åbsolut skal være VW kan han finde en Caddy med en god motor til billige penge. Der er god plads.

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 103 times

Re: VW Polo ny model her i løbet af sommeren.

Indlæg af MichaelSmed » 22. maj 2017, 19:39

Shiva-urup skrev:Jeg er mere interesseret i om de snart begynder at have Polo GTI på programmet i DK?
Udfra hvor populær Ibiza Cupra er så må der da også være potentiale for en Polo GTI, eller er det bare mig der håber på det?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Er næsten 100 på, at jeg så en faceliftet Polo GTI for en time siden på motorvejen. Muligvis noget import, siden de ikke sælges fra ny.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: VW Polo ny model her i løbet af sommeren.

Indlæg af aknedude » 22. maj 2017, 19:53

Morten Hedensted skrev:
Frederik skrev:Hvorfor er han allerede træt af sin "helt nye" bil? Er det leasing? Ellers lyder det da som en lidt bekostelig affære. Savner han bare lidt udstyr kan det jo eftermonteres.

Hvis Poloen generelt er et fejlkøb så bør han måske, som du skriver, overveje en Golf eller noget helt andet. Bevares, den næste Polo skal skam nok være fin men den kommer næppe til at være lysår bedre end en 2016 model af samme bil.

Hans nuværende Polo var et kompromis. Han fik kørekort i september og ville starte ud med en bil med DSG. Det nedlagde jeg veto imod. Mente det ville være sundt at få kørsel med manuel gear ind under huden og så vælge næste bil med DSG. Kompromiset blev, at han fik en Polo Bluemotion 1.0 TSI med DK teknikpakke, Lys og synpakke, og bagagerumspakke - Så den er super fint udstyret og kører fantastisk.
Oprindeligt så vi på lidt mindre biler, Peugeot 208, VW Up osv, men de blev droppet, fordi han er relativt stor, over 190 cm høj, ca 100 kg og bruger størrelse 48 i sko, så det er svært at sidde ordentligt i en lille bil. Det vi så har erfaret nu her er, at Polo'en også er lige lille nok, så derfor kiggede vi Golf, da der så blev snak om en ny Polo, der skulle være vokset lidt i både længde og bredde, så blev det et alternativ igen, udfra en tanke om, at den er billigere end Golf'en og for lidt af prisforskellen kunne der så købes lidt udstyr.

Og ja, det er en leasing bil, så det er begrænset hvad det koster at skifte, så hvorfor ikke gøre det!?

At vi også overvejede, eller overvejer BlueGT, skyldes, at den i så fald skulle være med DSG og det vil alt andet give lidt mere plads til fødderne når koblingen mangler. Som sådan er Polo'en fin nok, han er kun ham selv.

Men hvis vi snakker efterår og så laaaang leveringstid efterfølgende, så kan det godt være vi hopper i Golf alligevel, så må jeg jo spæde lidt til, eller alternativt Blue GT hvis vi kan finde en lagerbil med fornuftig udstyr. Han vil meget gerne ha Xenon igen, hvilket jeg godt forstår.
Har en søn på 198 cm. 48 i sko 110 kg. Han sidder fantastisk i sin Polo, faktisk en af de mindre biler han sidder bedst i så det er nok ikke pladsen der "trykker" Mere tanken om en Ny bil. Kender det alt for godt. Skifter selv alt for ofte.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: VW Polo ny model her i løbet af sommeren.

Indlæg af Korreborg » 22. maj 2017, 20:10

Jeg er kun 188 bruger 47 1/3 men vejer så 115-120 kg :-) jeg er glad ved min Golf Highline med ergo active forsæde. Det kan indstilles på et hav af måder. Specielt det længere sidestykke er lækkert Billede

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: VW Polo ny model her i løbet af sommeren.

Indlæg af GranTurismo » 22. maj 2017, 20:11

Morten Hedensted skrev:Hans nuværende Polo var et kompromis. Han fik kørekort i september og ville starte ud med en bil med DSG. Det nedlagde jeg veto imod. Mente det ville være sundt at få kørsel med manuel gear ind under huden og så vælge næste bil med DSG. Kompromiset blev, at han fik en Polo Bluemotion 1.0 TSI med DK teknikpakke, Lys og synpakke, og bagagerumspakke - Så den er super fint udstyret og kører fantastisk.
Oprindeligt så vi på lidt mindre biler, Peugeot 208, VW Up osv, men de blev droppet, fordi han er relativt stor, over 190 cm høj, ca 100 kg og bruger størrelse 48 i sko, så det er svært at sidde ordentligt i en lille bil. Det vi så har erfaret nu her er, at Polo'en også er lige lille nok, så derfor kiggede vi Golf, da der så blev snak om en ny Polo, der skulle være vokset lidt i både længde og bredde, så blev det et alternativ igen, udfra en tanke om, at den er billigere end Golf'en og for lidt af prisforskellen kunne der så købes lidt udstyr.

Og ja, det er en leasing bil, så det er begrænset hvad det koster at skifte, så hvorfor ikke gøre det!?

At vi også overvejede, eller overvejer BlueGT, skyldes, at den i så fald skulle være med DSG og det vil alt andet give lidt mere plads til fødderne når koblingen mangler. Som sådan er Polo'en fin nok, han er kun ham selv.

Men hvis vi snakker efterår og så laaaang leveringstid efterfølgende, så kan det godt være vi hopper i Golf alligevel, så må jeg jo spæde lidt til, eller alternativt Blue GT hvis vi kan finde en lagerbil med fornuftig udstyr. Han vil meget gerne ha Xenon igen, hvilket jeg godt forstår.
Det burde ikke være umuligt at finde en lagerbil/udstillingsbil med DK teknikpakken. Den indeholder Xenon, ACC og Sport-Select til en attraktiv pris. DSG og ACC er bare en feeed kombination.

Og ja der er god plads i en Polo. Jeg er 183 og kan holde en knyttet næve ovenpå hovedet uden at nå loftet. Jeg kan lige sidde "bag mig selv". Så der er nok ikke plads til en voksen bag din søn.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: VW Polo ny model her i løbet af sommeren.

Indlæg af Morten Hedensted » 22. maj 2017, 20:31

aknedude skrev:
Morten Hedensted skrev:
Frederik skrev:Hvorfor er han allerede træt af sin "helt nye" bil? Er det leasing? Ellers lyder det da som en lidt bekostelig affære. Savner han bare lidt udstyr kan det jo eftermonteres.

Hvis Poloen generelt er et fejlkøb så bør han måske, som du skriver, overveje en Golf eller noget helt andet. Bevares, den næste Polo skal skam nok være fin men den kommer næppe til at være lysår bedre end en 2016 model af samme bil.

Hans nuværende Polo var et kompromis. Han fik kørekort i september og ville starte ud med en bil med DSG. Det nedlagde jeg veto imod. Mente det ville være sundt at få kørsel med manuel gear ind under huden og så vælge næste bil med DSG. Kompromiset blev, at han fik en Polo Bluemotion 1.0 TSI med DK teknikpakke, Lys og synpakke, og bagagerumspakke - Så den er super fint udstyret og kører fantastisk.
Oprindeligt så vi på lidt mindre biler, Peugeot 208, VW Up osv, men de blev droppet, fordi han er relativt stor, over 190 cm høj, ca 100 kg og bruger størrelse 48 i sko, så det er svært at sidde ordentligt i en lille bil. Det vi så har erfaret nu her er, at Polo'en også er lige lille nok, så derfor kiggede vi Golf, da der så blev snak om en ny Polo, der skulle være vokset lidt i både længde og bredde, så blev det et alternativ igen, udfra en tanke om, at den er billigere end Golf'en og for lidt af prisforskellen kunne der så købes lidt udstyr.

Og ja, det er en leasing bil, så det er begrænset hvad det koster at skifte, så hvorfor ikke gøre det!?

At vi også overvejede, eller overvejer BlueGT, skyldes, at den i så fald skulle være med DSG og det vil alt andet give lidt mere plads til fødderne når koblingen mangler. Som sådan er Polo'en fin nok, han er kun ham selv.

Men hvis vi snakker efterår og så laaaang leveringstid efterfølgende, så kan det godt være vi hopper i Golf alligevel, så må jeg jo spæde lidt til, eller alternativt Blue GT hvis vi kan finde en lagerbil med fornuftig udstyr. Han vil meget gerne ha Xenon igen, hvilket jeg godt forstår.
Har en søn på 198 cm. 48 i sko 110 kg. Han sidder fantastisk i sin Polo, faktisk en af de mindre biler han sidder bedst i så det er nok ikke pladsen der "trykker" Mere tanken om en Ny bil. Kender det alt for godt. Skifter selv alt for ofte.
Udfordringen er jo, at vi ikke alle er sat sammen på samme måde. Jeg er 191, vejer 120 kg og har en størrelse 44/45 i sko, jeg sidder super i hans Polo. Men knægtens ben og arme er noget længere end mine, så selvom rattet er løftet helt op, så sidder han med knæene oppe ved rattet. Det er sgu ikke optimalt.
Men du har da ret, Polo er noget af det med mest plads, når vi snakker den størrelse biler.

Men selvfølgelig lokker tanken om ny bil også, dog er han ikke biltosset på samme måde som andre unge fyre. hans interesse for biler er først ved at blive vækket nu, efter han er begyndt at kigge på nyt. Han kører heller ikke voldsomt meget.
Jeg skylder måske at fortælle, at han har Aspergers syndrom, en afart af autisme.

Tror det ender med, at vi suser ud og kigger lidt Golf igen, så går tiden jo også. :)

Bliver det for dyrt, så må han jo vente og så håbe, at den nye Polo bliver billigere.
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: VW Polo ny model her i løbet af sommeren.

Indlæg af erlingvj » 22. maj 2017, 20:31

Morten Hedensted skrev: Han vil meget gerne ha Xenon igen, hvilket jeg godt forstår.
Xenon er en forældet og dårlig teknologi, der synger på absolut sidste vers og som er dyr i drift (pærer). Polo 6C Comfortline og Highline med DK Teknikpakke har sjovt nok LED. Det samme har den nye Polo.

Xenon er fint så længe bilen er ny eller nogenlunde ny, men Xenon-pærer taber enormt meget lysudbytte, før de brænder ud. Hertil problemer med paraboler og linser og store udgifter til pærer. LED er fremtiden - taber stort set ikke lysudbytte og er "gratis" i drift.

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: VW Polo ny model her i løbet af sommeren.

Indlæg af Morten Hedensted » 22. maj 2017, 20:47

erlingvj skrev:
Morten Hedensted skrev: Han vil meget gerne ha Xenon igen, hvilket jeg godt forstår.
Xenon er en forældet og dårlig teknologi, der synger på absolut sidste vers og som er dyr i drift (pærer). Polo 6C Comfortline og Highline med DK Teknikpakke har sjovt nok LED. Det samme har den nye Polo.

Xenon er fint så længe bilen er ny eller nogenlunde ny, men Xenon-pærer taber enormt meget lysudbytte, før de brænder ud. Hertil problemer med paraboler og linser og store udgifter til pærer. LED er fremtiden - taber stort set ikke lysudbytte og er "gratis" i drift.
Alt det er vi med på, men det nytter jo ikke, at man vil ha LED hvis det ikke er tilgængeligt på den model man jagter. Og så er xenon da at foretrække fremfor H7 pærer der springer som vi andre skifter underbukser - Eller hvad?

På den Polo han har nu, der er fra september 16 med DK teknikpakke, er det kun kørelyset der er LED, nærlys er da xenon. Måske fordi det er en Bluemotion, det er da ikke utænkeligt i grunden.
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: VW Polo ny model her i løbet af sommeren.

Indlæg af GranTurismo » 22. maj 2017, 23:20

Ja både Bluemotion og BlueGT har Xenon i DK-Teknikpakken.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2764
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: VW Polo ny model her i løbet af sommeren.

Indlæg af Nicklossi » 23. maj 2017, 15:53

LED på polo ligner da noget eftermonteret xenon i parabol lygter :D

Brugeravatar
Sgh2008ejs
Nyt medlem
Indlæg: 477
Tilmeldt: 16. jan 2012, 21:20
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sydfyn
Has thanked: 8 times
Been thanked: 100 times

Re: VW Polo ny model her i løbet af sommeren.

Indlæg af Sgh2008ejs » 25. maj 2017, 19:26

Nicklossi skrev:LED på polo ligner da noget eftermonteret xenon i parabol lygter :D
Amen to that brother :lol:
Absolut ikke fan af det LED poloen kommer mer.
2022 Tesla Model 3
2019 Seat Mii Style

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: VW Polo ny model her i løbet af sommeren.

Indlæg af erlingvj » 26. maj 2017, 06:17

GranTurismo skrev:Jeg vil gætte på at der kun kommer to motorstørrelser på benzinfronten, 1,0 TSI og 1,5 TSI
Ifølge Autobild også en 2,0 200 HK.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: VW Polo ny model her i løbet af sommeren.

Indlæg af erlingvj » 26. maj 2017, 06:25

Morten Hedensted skrev:
..... så er xenon da at foretrække fremfor H7 pærer der springer som vi andre skifter underbukser - Eller hvad?
Min G7 fik Philips Extreme Vision +130, da den var ny og de lyser stadig her 30.000 senere. Så nej.

Havde for 5 år siden en Altea med Xenon (originale Philips / 70.000 km) og en Golf 6 med gode H7-pærer. Golfen lyste bedst, fordi Alteaens xenon-pærer efter 70.000 var stærkt på vej "ned ad bakke".

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: VW Polo ny model her i løbet af sommeren.

Indlæg af Dakota » 26. maj 2017, 10:50

erlingvj skrev:
GranTurismo skrev:Jeg vil gætte på at der kun kommer to motorstørrelser på benzinfronten, 1,0 TSI og 1,5 TSI
Ifølge Autobild også en 2,0 200 HK.
:shock: :o

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: VW Polo ny model her i løbet af sommeren.

Indlæg af GranTurismo » 26. maj 2017, 11:37

erlingvj skrev:
GranTurismo skrev:Jeg vil gætte på at der kun kommer to motorstørrelser på benzinfronten, 1,0 TSI og 1,5 TSI
Ifølge Autobild også en 2,0 200 HK.
Ja okay. Det var så i basismodellerne jeg mente. Men selvfølgelig kommer der en GTI på et tidspunkt. Men de kommer typisk noget tid efter lanceringen.

Jeg er alligevel lidt overrasket over at de går fra 1,8 TSI til 2,0 TSI. Meeeen det er da positivt overrasket! 8-)
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"