E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 3. aug 2013, 21:39
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 0
E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval
Overvejer at købe en ny e-Golf, altså modellen med en teoretisk rækkevidde på 300 og en realistisk rækkevidde på 200 ifølge VW.
Men.. Er det realistisk at køre 170 km på en kold vinterdag? (Den afstand jeg har til arbejde og videre til en hurtiglader efter arbejde)
Måske lidt dumt spørgsmål men kan man afbryde opladningen når som helst, eller skal de helst lades helt op?
Hvad er service intervallet på en ny e-Golf?
Hvad koster service typisk på den model? Jeg ville jo forvente at det er meget billigere end en 1.4 benzin med DSG.
Valget står mellem GTE og e-Golf.. Hvis real life rækkevidden er ok, bliver det e-Golf.
Men.. Er det realistisk at køre 170 km på en kold vinterdag? (Den afstand jeg har til arbejde og videre til en hurtiglader efter arbejde)
Måske lidt dumt spørgsmål men kan man afbryde opladningen når som helst, eller skal de helst lades helt op?
Hvad er service intervallet på en ny e-Golf?
Hvad koster service typisk på den model? Jeg ville jo forvente at det er meget billigere end en 1.4 benzin med DSG.
Valget står mellem GTE og e-Golf.. Hvis real life rækkevidden er ok, bliver det e-Golf.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2667
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
- Has thanked: 0
- Been thanked: 35 times
Re: E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval
Umiddelbart lyder det lige til øllet, jeg var nok gået efter gte hvis jeg ikke kunne lade på jobbet eller køre både frem og tilbage på en opladning
Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Sendt fra min D5803 med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 3. aug 2013, 21:39
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 0
Re: E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval
Du har helt ret, men den nævnte kørelængde er dog worst case scenario..
Jeg har 130 km til arbejde og kan lade op i gåafstand fra arbejde, dog ikke hurtigopladning. Dvs de fleste dage vil det forhåbentlig ikke være et problem (jeg formoder at 130 km er realistisk selv en kold vinterdag), men hvis jeg nu ikke kan lade op, feks hvis opladeren er optaget eller i stykker, skal jeg have en backup plan..
Jeg har 130 km til arbejde og kan lade op i gåafstand fra arbejde, dog ikke hurtigopladning. Dvs de fleste dage vil det forhåbentlig ikke være et problem (jeg formoder at 130 km er realistisk selv en kold vinterdag), men hvis jeg nu ikke kan lade op, feks hvis opladeren er optaget eller i stykker, skal jeg have en backup plan..
- svj
- Nyt medlem
- Indlæg: 230
- Tilmeldt: 1. maj 2009, 08:48
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval
Hvis det var mig, ville jeg gerne kunne kære til og fra arbejde uden at være afhængig af og skulle lade op. Ville nok overveje gte istedet.
Rækkevidden kommer meget an på din fart (enorm forskel på om du kører 130 eller 110 på motorvejen). Hvis du kører de 110 tror jeg ikke det er et problem og nå til arbejde
Sent from my iPad using Tapatalk
Rækkevidden kommer meget an på din fart (enorm forskel på om du kører 130 eller 110 på motorvejen). Hvis du kører de 110 tror jeg ikke det er et problem og nå til arbejde
Sent from my iPad using Tapatalk
VW Golf 7 GTI PP DSG 2014
VW Polo 6C BlueGT 2014 Solgt
VW Polo 6C BlueGT 2014 Solgt
- egstrom
- Nyt medlem
- Indlæg: 234
- Tilmeldt: 4. dec 2011, 16:32
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval
Jeg arbejder 115km væk og har bestilt e-golf.
I min i3 med teoretisk rækkevidde på 160 kører jeg uden de store problemer den tur. Men de betyder rigtig meget om du kører 90/110/130
Sent from my iPhone using Tapatalk
I min i3 med teoretisk rækkevidde på 160 kører jeg uden de store problemer den tur. Men de betyder rigtig meget om du kører 90/110/130
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 3. aug 2013, 21:39
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 0
Re: E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval
Jeg kører 55 km med 130 km/t 15 km med 110 km/t og de resterende 60 km er landevej og lidt byzone.egstrom skrev:Jeg arbejder 115km væk og har bestilt e-golf.
I min i3 med teoretisk rækkevidde på 160 kører jeg uden de store problemer den tur. Men de betyder rigtig meget om du kører 90/110/130
Sent from my iPhone using Tapatalk
Og hvis jeg så en dag ikke kan lade op på arbejde, skal jeg køre 40 km til en hurtigoplader..
- egstrom
- Nyt medlem
- Indlæg: 234
- Tilmeldt: 4. dec 2011, 16:32
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval
Jeg ville vælge e-golf. Rækkevidde målerne er rigtig gode, så tænd evt for navi og hold øje.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 390
- Tilmeldt: 21. dec 2014, 12:49
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval
egstrom skrev:Jeg arbejder 115km væk og har bestilt e-golf.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Må jeg spørge hvor meget du hentede hjem i rabat , da jeg selv står i samme situation
- ABT
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3253
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Jydeland
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 16 times
- Kontakt:
Re: E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval
Tror at du får et problem en kold vinterdag/om vinteren, hvis du ikke kan lade på arbejdet..
Rækkevidden er l*ort, når det er koldt, men kabinevarmen æder også meget energi, så tag en vinterjakke på og brug sædevarmen istedet for og hold dig til max. 110 km/t.
Rækkevidden er l*ort, når det er koldt, men kabinevarmen æder også meget energi, så tag en vinterjakke på og brug sædevarmen istedet for og hold dig til max. 110 km/t.
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
- egstrom
- Nyt medlem
- Indlæg: 234
- Tilmeldt: 4. dec 2011, 16:32
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval
Den nye har varmepumpe. Min tager 10-15% når det er koldt, og den har ikke varmepumpe.ABT skrev:Tror at du får et problem en kold vinterdag/om vinteren, hvis du ikke kan lade på arbejdet..
Rækkevidden er l*ort, når det er koldt, men kabinevarmen æder også meget energi, så tag en vinterjakke på og brug sædevarmen istedet for og hold dig til max. 110 km/t.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 3. aug 2013, 21:39
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 0
Re: E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval
Nogen der ved hvad service koster på e-golf?
Med 15.000 km / 1 år bliver det hurtigt dyrt med 60.000 km/år hvis det er standard Golf service priser, hvilket jeg synes FDM skriver..
Det forstår jeg så til gengæld slet ikke. Der er feks ikke olieskift hverken til motor eller gear..
Med 15.000 km / 1 år bliver det hurtigt dyrt med 60.000 km/år hvis det er standard Golf service priser, hvilket jeg synes FDM skriver..
Det forstår jeg så til gengæld slet ikke. Der er feks ikke olieskift hverken til motor eller gear..
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 263
- Tilmeldt: 8. apr 2017, 21:31
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 28 times
Re: E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval
Jeg ville aldrig så meget som overveje at købe en elbil, hvis jeg var bare det mindste i tvivl, om den ville give mig rækkeviddeproblemer i hverdagen. Det er min fritid simpelthen for kostbar til. Jeg ville have en buffer som gjorde, at bilen havde strøm til minium 2 dages kørsel hvis jeg ikke kunne oplade hjemme. Tænk hvis den oplader du har ved dit arbejde bliver flyttet, er optaget (flere køber el) eller din arbejdsplads flytter. Det holder ikke at skulle være afhængig af at lade for bare at kunne komme hjem igen - hvad nu hvis børnene bliver syge eller du af andre årsager skal hjem før tid? I mine øjne er du slet ikke i målgruppen for en e-Golf med dit forbrug.
Du sidder og overvejer et køb som er hængt op på én lader eller en 40km omvej og som indebærer at du holder en specifik fart og har en stor vinterjakke på i bilen. Er det virkelig en fed fornemmelse og indgangsvinkel allerede at skulle forholde sig til så mange bekymringer når man skal til at give 350k for en bil?
Jeg tror at du vil fortryde det. Køb en Tesla eller Hybrid hvis du vil have el.
Du sidder og overvejer et køb som er hængt op på én lader eller en 40km omvej og som indebærer at du holder en specifik fart og har en stor vinterjakke på i bilen. Er det virkelig en fed fornemmelse og indgangsvinkel allerede at skulle forholde sig til så mange bekymringer når man skal til at give 350k for en bil?
Jeg tror at du vil fortryde det. Køb en Tesla eller Hybrid hvis du vil have el.
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval
Jeg ville vente til næste generation El biler, Selv Mercedes er gået i gang med en kæmpe batteri fabrik syd for Berlin.
Køb en GTE denne gang og en El bil næste gang. I 2020 er der mange fine El biler.
Køb en GTE denne gang og en El bil næste gang. I 2020 er der mange fine El biler.
-
- Medlem
- Indlæg: 663
- Tilmeldt: 10. dec 2011, 16:37
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 12 times
Re: E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval
Og ud over alt det der er skrevet, skal du også huske på at LiIon-batterierne taber kapacitet over hele levetiden; Hver opladning 'koster' lidt af batterikapaciteten. Termisk cycling af batteriet koster på kapaciteten.
Så hvordan passer regnestykket når der om et par år måske kun er 80% batterikapacitet tilbage?
Og du kan være ganske sikker på den rækkevidde VW oplyser i de tekniske specifikationer er lavet på en golden sample batteripakke...
Så hvordan passer regnestykket når der om et par år måske kun er 80% batterikapacitet tilbage?
Og du kan være ganske sikker på den rækkevidde VW oplyser i de tekniske specifikationer er lavet på en golden sample batteripakke...
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval
Mener at Nissan nu giver 80% garanti på 8 år, så ikke så slemt.HamSjelv skrev:Og ud over alt det der er skrevet, skal du også huske på at LiIon-batterierne taber kapacitet over hele levetiden; Hver opladning 'koster' lidt af batterikapaciteten. Termisk cycling af batteriet koster på kapaciteten.
Så hvordan passer regnestykket når der om et par år måske kun er 80% batterikapacitet tilbage?
Og du kan være ganske sikker på den rækkevidde VW oplyser i de tekniske specifikationer er lavet på en golden sample batteripakke...
Vores Tesla er gået fra 531 km til 530 km ved fuld opladning efter 1,5 år og 18 tkm.
- ABT
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3253
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Jydeland
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 16 times
- Kontakt:
Re: E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval
Tænker også at en brugt Tesla Model S, snart må til at være til at betale = bedre rækkevidde..
Men de første genrationer holder nu godt på brugtprisen pga gratis Power i bilens levetid.
Men de første genrationer holder nu godt på brugtprisen pga gratis Power i bilens levetid.
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..