E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
docl
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 3. aug 2013, 21:39
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval

Indlæg af docl » 24. maj 2017, 23:02

Overvejer at købe en ny e-Golf, altså modellen med en teoretisk rækkevidde på 300 og en realistisk rækkevidde på 200 ifølge VW.

Men.. Er det realistisk at køre 170 km på en kold vinterdag? (Den afstand jeg har til arbejde og videre til en hurtiglader efter arbejde)
Måske lidt dumt spørgsmål men kan man afbryde opladningen når som helst, eller skal de helst lades helt op?

Hvad er service intervallet på en ny e-Golf?

Hvad koster service typisk på den model? Jeg ville jo forvente at det er meget billigere end en 1.4 benzin med DSG.

Valget står mellem GTE og e-Golf.. Hvis real life rækkevidden er ok, bliver det e-Golf.

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval

Indlæg af svan » 25. maj 2017, 03:05

Umiddelbart lyder det lige til øllet, jeg var nok gået efter gte hvis jeg ikke kunne lade på jobbet eller køre både frem og tilbage på en opladning

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

docl
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 3. aug 2013, 21:39
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval

Indlæg af docl » 25. maj 2017, 06:56

Du har helt ret, men den nævnte kørelængde er dog worst case scenario..
Jeg har 130 km til arbejde og kan lade op i gåafstand fra arbejde, dog ikke hurtigopladning. Dvs de fleste dage vil det forhåbentlig ikke være et problem (jeg formoder at 130 km er realistisk selv en kold vinterdag), men hvis jeg nu ikke kan lade op, feks hvis opladeren er optaget eller i stykker, skal jeg have en backup plan..

Brugeravatar
svj
Nyt medlem
Indlæg: 230
Tilmeldt: 1. maj 2009, 08:48
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval

Indlæg af svj » 25. maj 2017, 10:16

Hvis det var mig, ville jeg gerne kunne kære til og fra arbejde uden at være afhængig af og skulle lade op. Ville nok overveje gte istedet.
Rækkevidden kommer meget an på din fart (enorm forskel på om du kører 130 eller 110 på motorvejen). Hvis du kører de 110 tror jeg ikke det er et problem og nå til arbejde


Sent from my iPad using Tapatalk
VW Golf 7 GTI PP DSG 2014
VW Polo 6C BlueGT 2014 Solgt

Brugeravatar
egstrom
Nyt medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 4. dec 2011, 16:32
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval

Indlæg af egstrom » 25. maj 2017, 12:27

Jeg arbejder 115km væk og har bestilt e-golf.
I min i3 med teoretisk rækkevidde på 160 kører jeg uden de store problemer den tur. Men de betyder rigtig meget om du kører 90/110/130


Sent from my iPhone using Tapatalk

docl
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 3. aug 2013, 21:39
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval

Indlæg af docl » 25. maj 2017, 13:05

egstrom skrev:Jeg arbejder 115km væk og har bestilt e-golf.
I min i3 med teoretisk rækkevidde på 160 kører jeg uden de store problemer den tur. Men de betyder rigtig meget om du kører 90/110/130


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg kører 55 km med 130 km/t 15 km med 110 km/t og de resterende 60 km er landevej og lidt byzone.
Og hvis jeg så en dag ikke kan lade op på arbejde, skal jeg køre 40 km til en hurtigoplader..

Brugeravatar
egstrom
Nyt medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 4. dec 2011, 16:32
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval

Indlæg af egstrom » 25. maj 2017, 13:07

Jeg ville vælge e-golf. Rækkevidde målerne er rigtig gode, så tænd evt for navi og hold øje.


Sent from my iPhone using Tapatalk

megasun
Nyt medlem
Indlæg: 390
Tilmeldt: 21. dec 2014, 12:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval

Indlæg af megasun » 25. maj 2017, 13:17

egstrom skrev:Jeg arbejder 115km væk og har bestilt e-golf.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Må jeg spørge hvor meget du hentede hjem i rabat , da jeg selv står i samme situation :)

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval

Indlæg af ABT » 25. maj 2017, 14:27

Tror at du får et problem en kold vinterdag/om vinteren, hvis du ikke kan lade på arbejdet.. :roll:

Rækkevidden er l*ort, når det er koldt, men kabinevarmen æder også meget energi, så tag en vinterjakke på og brug sædevarmen istedet for og hold dig til max. 110 km/t.
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Brugeravatar
egstrom
Nyt medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 4. dec 2011, 16:32
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval

Indlæg af egstrom » 25. maj 2017, 20:01

ABT skrev:Tror at du får et problem en kold vinterdag/om vinteren, hvis du ikke kan lade på arbejdet.. :roll:

Rækkevidden er l*ort, når det er koldt, men kabinevarmen æder også meget energi, så tag en vinterjakke på og brug sædevarmen istedet for og hold dig til max. 110 km/t.
Den nye har varmepumpe. Min tager 10-15% når det er koldt, og den har ikke varmepumpe.


Sent from my iPhone using Tapatalk

docl
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 3. aug 2013, 21:39
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval

Indlæg af docl » 25. maj 2017, 20:27

Nogen der ved hvad service koster på e-golf?
Med 15.000 km / 1 år bliver det hurtigt dyrt med 60.000 km/år hvis det er standard Golf service priser, hvilket jeg synes FDM skriver..

Det forstår jeg så til gengæld slet ikke. Der er feks ikke olieskift hverken til motor eller gear..

Frederik
Nyt medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 8. apr 2017, 21:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 28 times

Re: E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval

Indlæg af Frederik » 26. maj 2017, 07:22

Jeg ville aldrig så meget som overveje at købe en elbil, hvis jeg var bare det mindste i tvivl, om den ville give mig rækkeviddeproblemer i hverdagen. Det er min fritid simpelthen for kostbar til. Jeg ville have en buffer som gjorde, at bilen havde strøm til minium 2 dages kørsel hvis jeg ikke kunne oplade hjemme. Tænk hvis den oplader du har ved dit arbejde bliver flyttet, er optaget (flere køber el) eller din arbejdsplads flytter. Det holder ikke at skulle være afhængig af at lade for bare at kunne komme hjem igen - hvad nu hvis børnene bliver syge eller du af andre årsager skal hjem før tid? I mine øjne er du slet ikke i målgruppen for en e-Golf med dit forbrug.

Du sidder og overvejer et køb som er hængt op på én lader eller en 40km omvej og som indebærer at du holder en specifik fart og har en stor vinterjakke på i bilen. Er det virkelig en fed fornemmelse og indgangsvinkel allerede at skulle forholde sig til så mange bekymringer når man skal til at give 350k for en bil?

Jeg tror at du vil fortryde det. Køb en Tesla eller Hybrid hvis du vil have el.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval

Indlæg af AU-R8 » 26. maj 2017, 07:28

Jeg ville vente til næste generation El biler, Selv Mercedes er gået i gang med en kæmpe batteri fabrik syd for Berlin.
Køb en GTE denne gang og en El bil næste gang. I 2020 er der mange fine El biler.

HamSjelv
Medlem
Indlæg: 663
Tilmeldt: 10. dec 2011, 16:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 12 times

Re: E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval

Indlæg af HamSjelv » 26. maj 2017, 07:47

Og ud over alt det der er skrevet, skal du også huske på at LiIon-batterierne taber kapacitet over hele levetiden; Hver opladning 'koster' lidt af batterikapaciteten. Termisk cycling af batteriet koster på kapaciteten.

Så hvordan passer regnestykket når der om et par år måske kun er 80% batterikapacitet tilbage?

Og du kan være ganske sikker på den rækkevidde VW oplyser i de tekniske specifikationer er lavet på en golden sample batteripakke...

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval

Indlæg af AU-R8 » 26. maj 2017, 07:55

HamSjelv skrev:Og ud over alt det der er skrevet, skal du også huske på at LiIon-batterierne taber kapacitet over hele levetiden; Hver opladning 'koster' lidt af batterikapaciteten. Termisk cycling af batteriet koster på kapaciteten.

Så hvordan passer regnestykket når der om et par år måske kun er 80% batterikapacitet tilbage?

Og du kan være ganske sikker på den rækkevidde VW oplyser i de tekniske specifikationer er lavet på en golden sample batteripakke...
Mener at Nissan nu giver 80% garanti på 8 år, så ikke så slemt.
Vores Tesla er gået fra 531 km til 530 km ved fuld opladning efter 1,5 år og 18 tkm.

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: E-golf rækkevidde, servicepriser og -interval

Indlæg af ABT » 26. maj 2017, 12:54

Tænker også at en brugt Tesla Model S, snart må til at være til at betale = bedre rækkevidde.. :roll:
Men de første genrationer holder nu godt på brugtprisen pga gratis Power i bilens levetid.
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"