Vasker jeres værksted bilen ved service?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Vasker jeres værksted bilen ved service?

Indlæg af Play4Fun » 2. jun 2017, 21:55

nicolas skrev:
Play4Fun skrev:min ryger altid i vaskhal ,, så hvis værkstedet vil vaske den får de lov til det.
Har nu set adskellige test på at vaskehal er noget af det mest skånsomme der findes hvis hallen er vedligeholdt og har skumbørster og ikke nylonbørst , men det er vist slut med nylonbørste ihvertfald på amager hvor jeg bor.
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyhede ... 231763.ece
Det er da den mest troværdige og videnskabelige test jeg længe har set. Og fantastisk at de har kunne drage en konklusion fra en enkelt gang! Jeg tror ekstrabladet skal prøve ar kigge på kræft, for det må de da kunne kurere i en håndevending!

On topic, så hev mekanikerne også min bil igennem en vaskehal sidst. De forstod slet ikke at jeg ikke brød mig om det... ej heller kunne de forstå at jeg ikke synes det var fantastisk at de havde ridset min motorhjelm da de ville smøre mine viskere. Amatører!
Søg på nettet der er flere test der siger det sammen både danske og udlandske..

Men du har vel krævet hele din bil omlakeret hvis de har vasket den og ridset den da den jo ikek er i væsentligt samme stand
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
Obel
Medlem
Indlæg: 1224
Tilmeldt: 15. jun 2008, 17:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 38 times

Re: Vasker jeres værksted bilen ved service?

Indlæg af Obel » 2. jun 2017, 22:30

Play4Fun skrev:min ryger altid i vaskhal ,, så hvis værkstedet vil vaske den får de lov til det.
Har nu set adskellige test på at vaskehal er noget af det mest skånsomme der findes hvis hallen er vedligeholdt og har skumbørster og ikke nylonbørst , men det er vist slut med nylonbørste ihvertfald på amager hvor jeg bor.
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyhede ... 231763.ece
Yes yes - vaskehal er det aller bedste for din lak... Det ved alle.... og skulle den ridse lidt, så kan du jo altid få gutterne nede i VW's klargøring til at varme klarlakken lidt sammen igen....BilledeBilledeBillede

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Vasker jeres værksted bilen ved service?

Indlæg af Play4Fun » 2. jun 2017, 22:37

Obel skrev:
Play4Fun skrev:min ryger altid i vaskhal ,, så hvis værkstedet vil vaske den får de lov til det.
Har nu set adskellige test på at vaskehal er noget af det mest skånsomme der findes hvis hallen er vedligeholdt og har skumbørster og ikke nylonbørst , men det er vist slut med nylonbørste ihvertfald på amager hvor jeg bor.
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyhede ... 231763.ece
Yes yes - vaskehal er det aller bedste for din lak... Det ved alle.... og skulle den ridse lidt, så kan du jo altid få gutterne nede i VW's klargøring til at varme klarlakken lidt sammen igen....BilledeBilledeBillede
Har ikke sagt vaskehal er det bedste , men de ridser slet ikke så meget som de tidligere har gjort i gamle dage med nylonbørster , men du læser jo mellem linjerne lille ven, du skal læse linjerne.
Pas på hvilke stoffer du tager inden du laver et indlæg , du får dig selv til at lyde dummere end du er. STICK TO THE TOPIC .i.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Vasker jeres værksted bilen ved service?

Indlæg af Senz » 2. jun 2017, 23:43

At noget ikke direkte kommer på regningen har nu stadig aldrig betydet at det er gratis :-) ....
Det er det da. hvis du ikke har sat noget efter at skulle betale for vask osv så må det jo være gratis.
Det hedder God service.

Brugeravatar
preben76
Aktiv medlem
Indlæg: 1595
Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 79 times

Re: Vasker jeres værksted bilen ved service?

Indlæg af preben76 » 3. jun 2017, 00:42

Vw Trelleborg håndvasker også alle biler efter service og støvsuger. Det er super service uanset om det er med i prisen på service eller ej. Ja det er måske ikke direkte gratis men det står jo heller ikke på regningen.

Brugeravatar
nicolas
Nyt medlem
Indlæg: 218
Tilmeldt: 17. feb 2011, 19:55
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Vasker jeres værksted bilen ved service?

Indlæg af nicolas » 3. jun 2017, 05:25

Play4Fun skrev:
nicolas skrev:
Play4Fun skrev:min ryger altid i vaskhal ,, så hvis værkstedet vil vaske den får de lov til det.
Har nu set adskellige test på at vaskehal er noget af det mest skånsomme der findes hvis hallen er vedligeholdt og har skumbørster og ikke nylonbørst , men det er vist slut med nylonbørste ihvertfald på amager hvor jeg bor.
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyhede ... 231763.ece
Det er da den mest troværdige og videnskabelige test jeg længe har set. Og fantastisk at de har kunne drage en konklusion fra en enkelt gang! Jeg tror ekstrabladet skal prøve ar kigge på kræft, for det må de da kunne kurere i en håndevending!

On topic, så hev mekanikerne også min bil igennem en vaskehal sidst. De forstod slet ikke at jeg ikke brød mig om det... ej heller kunne de forstå at jeg ikke synes det var fantastisk at de havde ridset min motorhjelm da de ville smøre mine viskere. Amatører!
Søg på nettet der er flere test der siger det sammen både danske og udlandske..

Men du har vel krævet hele din bil omlakeret hvis de har vasket den og ridset den da den jo ikek er i væsentligt samme stand
Ja, jeg har krævet en lak. Men selvfølgelig ikke af hele bilen. Kun af motorhjelmen som de har revet lakken af ind til metallet fordi de ikke kunne finde ud af at smøre viskere.

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Vasker jeres værksted bilen ved service?

Indlæg af Play4Fun » 3. jun 2017, 09:53

nicolas skrev:
Play4Fun skrev:
nicolas skrev: Det er da den mest troværdige og videnskabelige test jeg længe har set. Og fantastisk at de har kunne drage en konklusion fra en enkelt gang! Jeg tror ekstrabladet skal prøve ar kigge på kræft, for det må de da kunne kurere i en håndevending!

On topic, så hev mekanikerne også min bil igennem en vaskehal sidst. De forstod slet ikke at jeg ikke brød mig om det... ej heller kunne de forstå at jeg ikke synes det var fantastisk at de havde ridset min motorhjelm da de ville smøre mine viskere. Amatører!
Søg på nettet der er flere test der siger det sammen både danske og udlandske..

Men du har vel krævet hele din bil omlakeret hvis de har vasket den og ridset den da den jo ikek er i væsentligt samme stand
Ja, jeg har krævet en lak. Men selvfølgelig ikke af hele bilen. Kun af motorhjelmen som de har revet lakken af ind til metallet fordi de ikke kunne finde ud af at smøre viskere.
godt værksted du bruger
Senest rettet af Play4Fun 3. jun 2017, 16:58, rettet i alt 2 gange.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
ROEN
Medlem
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 12. feb 2010, 22:59
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 166 times
Been thanked: 156 times

Re: Vasker jeres værksted bilen ved service?

Indlæg af ROEN » 3. jun 2017, 10:10

VW Frederikshavn plejer at spørge om de skal vaske - og jeg plejer at sige nej tak.
Sidste gang spurgte de ikke, men gjorde det bare :cry:
De tilbyder ikke at støvsuge, det ville jeg hellere de gjorde ;)
Bevar Roen - Støt Melis
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97

Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: Vasker jeres værksted bilen ved service?

Indlæg af Kinojserguru » 3. jun 2017, 18:27

KRH[DK] skrev:
Kinojserguru skrev:VW Haderslev vasker og støvsuger også men jeg frabeder det, til gengæld hænger de vel nok verdens mindste pose vingummi bamser på spejlet, der er vidst en 4-5 stykker i ;)
Jeg har kun fået min bil vasket 1 gang i vaskehal for mange år siden, det var fordi jeg havde lånt den ud til fruen og hun ville gøre mig glad .. pæn tanke i øvrigt ;)
Så skal jeg godt nok have fat i Jan næste gang da... min er ikke blevet vasket hos dem mens jeg har haft 7'eren til service Billede

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Hvis du husker godt tilbage, husker du måske at jeg ikke har meget til overs for dem, men det var i samme forbindelse Jan valgte at halvere min regning uden jeg selv bad om det - jeg var kommet til at seale min bremsevæske beholder hvor de hårdnakket påstod at bremsevæsken var skiftet indtil jeg hev værkføreren med ud og kigge i motorrummet på sealingen og et billede på mobilen hvor beholderen var silet og taget dagen i forvejen - han blev lidt blå i hovedet og gav alle andre skylden .. ;) måske derfor der hang bom ved spejlet da jeg fravalgte vask da br. væsken blev skiftet UB 8-)
Jeg synes bare det er utrolig det er nødvendig at lave sådanne julenumre på forhånd fordi tilliden kan ligge på et meget lille sted.
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

Brugeravatar
Hr_Ravn
Medlem
Indlæg: 975
Tilmeldt: 19. aug 2013, 11:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 61 times
Been thanked: 32 times

Re: Vasker jeres værksted bilen ved service?

Indlæg af Hr_Ravn » 3. jun 2017, 19:21

Kinojserguru skrev:
KRH[DK] skrev:
Kinojserguru skrev:VW Haderslev vasker og støvsuger også men jeg frabeder det, til gengæld hænger de vel nok verdens mindste pose vingummi bamser på spejlet, der er vidst en 4-5 stykker i ;)
Jeg har kun fået min bil vasket 1 gang i vaskehal for mange år siden, det var fordi jeg havde lånt den ud til fruen og hun ville gøre mig glad .. pæn tanke i øvrigt ;)
Så skal jeg godt nok have fat i Jan næste gang da... min er ikke blevet vasket hos dem mens jeg har haft 7'eren til service Billede

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Hvis du husker godt tilbage, husker du måske at jeg ikke har meget til overs for dem, men det var i samme forbindelse Jan valgte at halvere min regning uden jeg selv bad om det - jeg var kommet til at seale min bremsevæske beholder hvor de hårdnakket påstod at bremsevæsken var skiftet indtil jeg hev værkføreren med ud og kigge i motorrummet på sealingen og et billede på mobilen hvor beholderen var silet og taget dagen i forvejen - han blev lidt blå i hovedet og gav alle andre skylden .. ;) måske derfor der hang bom ved spejlet da jeg fravalgte vask da br. væsken blev skiftet UB 8-)
Jeg synes bare det er utrolig det er nødvendig at lave sådanne julenumre på forhånd fordi tilliden kan ligge på et meget lille sted.
Bom hænger der altid ved service Billede
Men sgu da godt nok du fik lidt ud af det den gang Billede

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Skoda Superb 1,4 TSi iV Style Combi '20 Billede Billede

Kia Ceed SW 1,4 T-GDI DCT GT-Line '19 Billede
VW Golf VII 40 Years 1,6 TDI Bluemotion '15 BilledeTidl. bil
VW Golf VI Trendline '09 BilledeTidl. bil
VW Golf IV Basic '03 Tidl. bil

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Vasker jeres værksted bilen ved service?

Indlæg af Play4Fun » 3. jun 2017, 20:04

Kinojserguru skrev:
KRH[DK] skrev:
Kinojserguru skrev:VW Haderslev vasker og støvsuger også men jeg frabeder det, til gengæld hænger de vel nok verdens mindste pose vingummi bamser på spejlet, der er vidst en 4-5 stykker i ;)
Jeg har kun fået min bil vasket 1 gang i vaskehal for mange år siden, det var fordi jeg havde lånt den ud til fruen og hun ville gøre mig glad .. pæn tanke i øvrigt ;)
Så skal jeg godt nok have fat i Jan næste gang da... min er ikke blevet vasket hos dem mens jeg har haft 7'eren til service Billede

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Hvis du husker godt tilbage, husker du måske at jeg ikke har meget til overs for dem, men det var i samme forbindelse Jan valgte at halvere min regning uden jeg selv bad om det - jeg var kommet til at seale min bremsevæske beholder hvor de hårdnakket påstod at bremsevæsken var skiftet indtil jeg hev værkføreren med ud og kigge i motorrummet på sealingen og et billede på mobilen hvor beholderen var silet og taget dagen i forvejen - han blev lidt blå i hovedet og gav alle andre skylden .. ;) måske derfor der hang bom ved spejlet da jeg fravalgte vask da br. væsken blev skiftet UB 8-)
Jeg synes bare det er utrolig det er nødvendig at lave sådanne julenumre på forhånd fordi tilliden kan ligge på et meget lille sted.
Offtopic , hvordan sealede du den beholder
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Vasker jeres værksted bilen ved service?

Indlæg af Peder » 3. jun 2017, 21:41

ROEN skrev: De tilbyder ikke at støvsuge, det ville jeg hellere de gjorde ;)
Når man først har set en tosse stå og slæbe støvsugerslangen op af lister og metallet ved panelet, når de skal støvsuge gulvet, er man fint tilfreds med de ikke gør det.
Ikke myntet på vw Frederikshavn - men generelt.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Vasker jeres værksted bilen ved service?

Indlæg af Peder » 3. jun 2017, 21:44

ReneBo skrev: Mener du ude, eller både inde og ude kun 2 gange om året? Den må være tiltrængt efter 1/2 år :)
Min bliver ikke vasket hverken inde eller ude mere end det. Det viser sig heller ikke nødvendigt da jeg ikke bor i et mudderhul eller indtager føde, diverse rusmidler eller slæber skidt ind på tøj og sko.
Dertil kører jeg ikke stærkt, så fluer mv splatter meget lidt.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
ReneBo
Aktiv medlem
Indlæg: 3351
Tilmeldt: 20. aug 2010, 12:22
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 29 times
Been thanked: 24 times

Re: Vasker jeres værksted bilen ved service?

Indlæg af ReneBo » 3. jun 2017, 21:48

Peder skrev:
ReneBo skrev: Mener du ude, eller både inde og ude kun 2 gange om året? Den må være tiltrængt efter 1/2 år :)
Min bliver ikke vasket hverken inde eller ude mere end det. Det viser sig heller ikke nødvendigt da jeg ikke bor i et mudderhul eller indtager føde, diverse rusmidler eller slæber skidt ind på tøj og sko.
Dertil kører jeg ikke stærkt, så fluer mv splatter meget lidt.
Det jo en temperaments spørgsmål. Personligt bliver min vasket inde og ude hver uge. Både privat og firmabil.

Men vil da godt se dit interiør inden den halvårlige vask, så kan vi se om du sviner eller ej :)
Ikke VAG pt: Ford S-Max ST-Line 2018
http://bilgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=957

varmlose
Medlem
Indlæg: 540
Tilmeldt: 29. jun 2008, 14:10
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 41 times
Been thanked: 12 times

Re: Vasker jeres værksted bilen ved service?

Indlæg af varmlose » 4. jun 2017, 07:58

[quote="HansH"]Sidst jeg var hos Skoda Ejby med Octaviaen - nej

Det irriterede mig lidt at Skoda Ejby havde klistret et stort klistermærke i bilen (det dækkede 90% af beklædningen foran sikringerne) med hvordan man får fat i Skoda vejhjælp. Det så jeg først da jeg steg ind i bilen ude på p-pladsen. Gik ikke ind og påtalte det, da alt andet mht besøget var i orden. Synes bare ikke man skal klistre noget som helst i folks biler uden at spørge først.[/




+1000

Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: Vasker jeres værksted bilen ved service?

Indlæg af Kinojserguru » 4. jun 2017, 09:50

Play4Fun skrev:
Kinojserguru skrev:
KRH[DK] skrev: Så skal jeg godt nok have fat i Jan næste gang da... min er ikke blevet vasket hos dem mens jeg har haft 7'eren til service Billede

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Hvis du husker godt tilbage, husker du måske at jeg ikke har meget til overs for dem, men det var i samme forbindelse Jan valgte at halvere min regning uden jeg selv bad om det - jeg var kommet til at seale min bremsevæske beholder hvor de hårdnakket påstod at bremsevæsken var skiftet indtil jeg hev værkføreren med ud og kigge i motorrummet på sealingen og et billede på mobilen hvor beholderen var silet og taget dagen i forvejen - han blev lidt blå i hovedet og gav alle andre skylden .. ;) måske derfor der hang bom ved spejlet da jeg fravalgte vask da br. væsken blev skiftet UB 8-)
Jeg synes bare det er utrolig det er nødvendig at lave sådanne julenumre på forhånd fordi tilliden kan ligge på et meget lille sted.
Offtopic , hvordan sealede du den beholder
Jeg har ikke billedet længere, men rengøring af låg og beholder bagtil og et helt tyndt smalt papir strimmel limet på hvor det ikke umiddelbart var synligt. Låget ville ikke kunne fjernes uden "papirstrimmel" ville blive brudt - det sad som nyt ved første værkstedsbesøg og brudt da de fik skiftet bremsevæsken.
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"