Så skal vi have en ordentlig debat - Ny OPEL = Audi dræber :

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
Credde
Nyt medlem
Indlæg: 231
Tilmeldt: 11. jun 2008, 22:34
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Malmö
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Så skal vi have en ordentlig debat - Ny OPEL = Audi dræber :

Indlæg af Credde » 9. jul 2008, 13:29

DSO skrev:Design messigt syntes jeg helt klat at Ford, Mazda, Citroën og nu Opel har fat i den lange ende. Meget mere fonyelse hos dem, end hos andre veletableret mærker.
Nu handler det ikke altsammen om design, men hvorfor tror du, at B&O har valgt at samarbejde med Audi og ikke Opel eller Citroën??? ;)
Credde / Christian - Email: Christian(snabela)vagcars.dk -->> Powered by V8 kompressor <<--
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk |
| Alle indlæg vedrørende KØB skal postes i Køb - Købe guide - Alt vedr. køb |

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Så skal vi have en ordentlig debat - Ny OPEL = Audi dræber :

Indlæg af Supermule » 9. jul 2008, 16:35

Og hvorfor tror du så at B&O er ved at gå nedenom og hjem????? :lol:

HenrikH
Medlem
Indlæg: 559
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:49
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 81 times
Been thanked: 145 times

Re: Så skal vi have en ordentlig debat - Ny OPEL = Audi dræber :

Indlæg af HenrikH » 9. jul 2008, 16:42

[quote="Supermule"]Tjek lige røven på den nye A4 og sig det IKKE er et ripoff af en BMW 3 serie.....:(

Niks.....

Q5. Det bliver fars næste bil.......:)

Sagde du ikke for nyligt at næste gang blev det bestemt ikke Audi??
Troede du skulle have Mercedes E eller lignende?

mvh
Henrik

Brugeravatar
Piske
Medlem
Indlæg: 757
Tilmeldt: 23. jun 2008, 18:30
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Øster Hurup
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Så skal vi have en ordentlig debat - Ny OPEL = Audi dræber :

Indlæg af Piske » 9. jul 2008, 17:14

Ja jeg kan nu ikke vente med at få en prøvetur i den insignia. Tror helt bestemt godt jeg kunne finde på at kaste penge efter sådan en. Syntes den er rigtig fed, og deres motorprogram lyder godt og så er jeg helt pjattet med interiøret :)
'05 BMW M3 Cabriolet 343HK / 365NM
'07 BMW X5 E70 3.0d 235HK / 520NM - Solgt

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Så skal vi have en ordentlig debat - Ny OPEL = Audi dræber :

Indlæg af Supermule » 9. jul 2008, 18:07

ML55'eren er Rikkes køretøj...:)

Hun skal ha' en rummelig bil med plads til baby og alt.... Når det er tid til at afløse RS6'eren, så bliver det ikke Audi igen i den klasse.....

Med mindre man kan adoptere en RS6 motor i en S8.......:lol:
HenrikH skrev:
Supermule skrev:Tjek lige røven på den nye A4 og sig det IKKE er et ripoff af en BMW 3 serie.....:(

Niks.....

Q5. Det bliver fars næste bil.......:)

Sagde du ikke for nyligt at næste gang blev det bestemt ikke Audi??
Troede du skulle have Mercedes E eller lignende?

mvh
Henrik

Sundoo
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 27. jun 2008, 09:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Så skal vi have en ordentlig debat - Ny OPEL = Audi dræber :

Indlæg af Sundoo » 10. jul 2008, 00:55

Måske skulle du tage forbi synoptik og få tjekket synet eller skiftet dine nuværende briller ud med 2 klare hinkesten ;)

Der er sku da intet ripoff over A4´erens bagende...BMW 3 serie sedan har da helt andre baglygter og er grim sammenlignet med Audien...de ser ikke ens ud...

Jeg vil nu stadigvæk mene at en Opel aldrig bliver en Audi killer og de nye Audier er fede!!! A4 og A5 ser da alt for godt ud!

Supermule skrev:Tjek lige røven på den nye A4 og sig det IKKE er et ripoff af en BMW 3 serie.....:(

Niks.....

Q5. Det bliver fars næste bil.......:)
Audi S3 med 300+ HK
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=115918" onclick="window.open(this.href);return false;

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Så skal vi have en ordentlig debat - Ny OPEL = Audi dræber :

Indlæg af Supermule » 10. jul 2008, 06:41

Ja det har du da nok ret i......:lol:

Jeg har sgu da nok forvekslet en A4 med en BMW 3 serie ude i trafikken.......

Glem lige jeg sagde noget så.....:lol:
Sundoo skrev:Måske skulle du tage forbi synoptik og få tjekket synet eller skiftet dine nuværende briller ud med 2 klare hinkesten ;)

Der er sku da intet ripoff over A4´erens bagende...BMW 3 serie sedan har da helt andre baglygter og er grim sammenlignet med Audien...de ser ikke ens ud...

Jeg vil nu stadigvæk mene at en Opel aldrig bliver en Audi killer og de nye Audier er fede!!! A4 og A5 ser da alt for godt ud!

Supermule skrev:Tjek lige røven på den nye A4 og sig det IKKE er et ripoff af en BMW 3 serie.....:(

Niks.....

Q5. Det bliver fars næste bil.......:)

Brugeravatar
nicoson
Helt nyt medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Padborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Så skal vi have en ordentlig debat - Ny OPEL = Audi dræber :

Indlæg af nicoson » 10. jul 2008, 13:11

Doohhh, flot Obel ellers.

Men de har altså monteret rattet i den forkerte side.

De har sikkert haft så travlt med at få bilen til fotosession, at de har tænkt:

Fuck det, det er der ingen der ser........Men JEG så det :lol: 8-) :lol: 8-) :lol: :idea:
Billede

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Så skal vi have en ordentlig debat - Ny OPEL = Audi dræber :

Indlæg af Supermule » 10. jul 2008, 13:16

Godt set.....:)

Jeg er skuffet over at de ikke har flere kontakter og evt betjening af navi nede i midterkosollen....

Når først man har vænnet sig til det, så er det underligt at man har kunnet undvære det...og det burde være std på alle nye biler!!
nicoson skrev:Doohhh, flot Obel ellers.

Men de har altså monteret rattet i den forkerte side.

De har sikkert haft så travlt med at få bilen til fotosession, at de har tænkt:

f*** det, det er der ingen der ser........Men JEG så det :lol: 8-) :lol: 8-) :lol: :idea:

Brugeravatar
Henrik
Aktiv medlem
Indlæg: 1526
Tilmeldt: 9. jun 2008, 15:26
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7200 Grindsted
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Så skal vi have en ordentlig debat - Ny OPEL = Audi dræber :

Indlæg af Henrik » 10. jul 2008, 13:20

Fordi bilen der er på billederne er den første der blev vist for offentligheden i London, derfor rattet i den forkerte side ;)
/Henrik
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk |
| Alle indlæg vedrørende KØB skal postes i Køb - Købe guide - Alt vedr. køb |

2023 Volvo XC90 T8 Ultimate - 2016 Mercedes C63s AMG Coupe - 2022 Polestar 2 - VW Polo DSG -

Tsunde
Nyt medlem
Indlæg: 116
Tilmeldt: 25. jun 2008, 21:57
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Så skal vi have en ordentlig debat - Ny OPEL = Audi dræber :

Indlæg af Tsunde » 13. jul 2008, 14:21

Jeg synes faktisk, at den sidste Vectra i OPC trim var ret fed, var ude og køre i 260 hk udgaven, og var meget tæt på at bestille den "nye" 280 hk udgave i sedan. De kunne lave den med en beskatning på kun 412k det er sgu billigt set i forhold til størrelse og hk. Men deres interiør kunne jeg ikke lide, derfor blev den fravalgt.

Så jeg er da sikker på, at den nye nok skal blive en konkurrent til de andre tyske mærker, hvis man også kigger på prisen, og hvem gør ikke det.

Leff
Nyt medlem
Indlæg: 415
Tilmeldt: 21. jun 2008, 09:39
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Så skal vi have en ordentlig debat - Ny OPEL = Audi dræber :

Indlæg af Leff » 13. jul 2008, 16:21

Flot bil ved første øjekast, men efter at ha kigget lidt, så er jeg stået helt af.
Hvad sker der for de kæmpe bagdøre? Og alle de knapper i midter konsollen? FØJ, det er altså ikke særlig clean..

Kimb
Aktiv medlem
Indlæg: 1968
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus N
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Så skal vi have en ordentlig debat - Ny OPEL = Audi dræber :

Indlæg af Kimb » 13. jul 2008, 20:31

Der er bare det at sige til det, at Opel har brugt rigtig mange år på at opbygge et rigtig DÅRLIGT ry, når der kommer til rust og rustbehandling fra fabrikken, og det vil de komme til at lide under i rigtig mange år, før folk igen har tillid til deres produkt. Så kan det godt ske, at den har 5 hk mere på en 2,9 diesel end Audi, og 50 Nm ekstra, men om du har 500 Nm eller 550 Nm, helt ærligt - det mærker man nok ikke. Audi har tilgengæld brugt årene fornuftigt, og siden engang sidst i 80`erne helgalvaniseret deres biler, og selv gamle Audi´er fra dengang eksisterer stadig i bedst velgående, og de fleste Opel´er fra dengang er forvandlet til støv i dag !!! Sådan er det bare. Som en kammi så rigtig skriver i sin underskrift "on a silent night in Denmark, you can hear the Opels rust !"

Ligeså er det sådan, at Audi bare meget mere er KRAM end en Opel. Selv en Golf er mere kram end en Opel. En Opel lyder som et kagedåse du sætter låget på, når du lukker døren, og plastic-kvaliteten har været lige så ringe som Fords i mange år. Man kan altså ikke lave en Mercedes ud af en KIA bare ved at lancere en ny model. Sådan er det bare ! ;)
Kim B., club GOLF Danmark
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Så skal vi have en ordentlig debat - Ny OPEL = Audi dræber :

Indlæg af Møbbe » 13. jul 2008, 21:31

Tjek lige salgstallene inden du skriver, OPEL er èn af de bedst sælgende biler i DK!

Jeg syntes du skulle prøve at køre en tur i min Vectra C - Golf når den ikke til sokkeholderne - hvad både angår kvalitet, udstyr, samlekvalitet, rustbeskyttelse fra fabrikken - og ikke mindst støj i kabinen...samme gælder for den nye Passat (derfor valgte vi ikke den...larmede simpelthen alt alt for meget inden i).

Du skriver VW/Audi ikke ruster - sjovt at Sjeffes Audi måtte have skiftet 2 døre fordi de var ædt op, og det er ikke et enkelt tillælle...samme med mercere, sidste model E klasse ruster væk (kender mange der har fået skiftet mere eller mindre hele bilen p.g.a rust). Jeg behøver vel ikke nævne g1,g2,g3,g4 mht til rust vel?

Jeg har selv ejer Audièr, Golf 1,2 og 4 - alle dejlige biler (hvis man ser bort fra 2èren...så hellere tage bussen), men jeg må tilstå at jeg på alle punkter er mere end positivt overraskede over hvor godt den kører... Ingen tvivl om at Audièrne har det mere over sig, det er rendyrket kvalitet, på det punkt er vi slet ikke uenige, men jeg tror når den nye Opel rammer DK, så vil den tage en del Audi kunder....har de første 10 kollegaer med Audièr (firmabiler) - de har allerede skrevet sig op til den ;).








Kimb skrev:Der er bare det at sige til det, at Opel har brugt rigtig mange år på at opbygge et rigtig DÅRLIGT ry, når der kommer til rust og rustbehandling fra fabrikken, og det vil de komme til at lide under i rigtig mange år, før folk igen har tillid til deres produkt. Så kan det godt ske, at den har 5 hk mere på en 2,9 diesel end Audi, og 50 Nm ekstra, men om du har 500 Nm eller 550 Nm, helt ærligt - det mærker man nok ikke. Audi har tilgengæld brugt årene fornuftigt, og siden engang sidst i 80`erne helgalvaniseret deres biler, og selv gamle Audi´er fra dengang eksisterer stadig i bedst velgående, og de fleste Opel´er fra dengang er forvandlet til støv i dag !!! Sådan er det bare. Som en kammi så rigtig skriver i sin underskrift "on a silent night in Denmark, you can hear the Opels rust !"

Ligeså er det sådan, at Audi bare meget mere er KRAM end en Opel. Selv en Golf er mere kram end en Opel. En Opel lyder som et kagedåse du sætter låget på, når du lukker døren, og plastic-kvaliteten har været lige så ringe som Fords i mange år. Man kan altså ikke lave en Mercedes ud af en KIA bare ved at lancere en ny model. Sådan er det bare ! ;)
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

Brugeravatar
Credde
Nyt medlem
Indlæg: 231
Tilmeldt: 11. jun 2008, 22:34
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Malmö
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Så skal vi have en ordentlig debat - Ny OPEL = Audi dræber :

Indlæg af Credde » 14. jul 2008, 07:00

Møbbe skrev:Tjek lige salgstallene inden du skriver, OPEL er èn af de bedst sælgende biler i DK!
Danmark er også et mærkeligt land :lol: - i Sverige kører der godt nok ikke mange Opel'er rundt, der domineres markedet klart af naturligvis Saab og Volvo, men derudover BMW, Mercedes, Audi og VW.

Men det er også klart, er en Opel 20.000 billigere end en Audi uden afgift slår det jo langt hårdere i DK end i lande, hvor der ingen afgift er på biler.
Møbbe skrev: ... men jeg tror når den nye Opel rammer DK, så vil den tage en del Audi kunder....har de første 10 kollegaer med Audièr (firmabiler) - de har allerede skrevet sig op til den ;).
Mærkelige kolleger hehe :lol:
Credde / Christian - Email: Christian(snabela)vagcars.dk -->> Powered by V8 kompressor <<--
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk |
| Alle indlæg vedrørende KØB skal postes i Køb - Købe guide - Alt vedr. køb |

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Så skal vi have en ordentlig debat - Ny OPEL = Audi dræber :

Indlæg af Supermule » 14. jul 2008, 09:09

Totalt mærkelige.....Kender et par stykker af Møbbes kolleger og de siger han ikke er helt normal....

Passer jo meget godt med valget af bil......:lol:

Brugeravatar
Henrik
Aktiv medlem
Indlæg: 1526
Tilmeldt: 9. jun 2008, 15:26
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7200 Grindsted
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Så skal vi have en ordentlig debat - Ny OPEL = Audi dræber :

Indlæg af Henrik » 14. jul 2008, 10:30

Jeg vil give Møbbe helt ret. Opel er faktisk meget kraftigt tilbage omkring markedsandele, de er lige under 7% her i DK, og stiger stille og roligt. SOm der bliver skrevet, så har Opel haft store problemer med rust i 90'ern. Det er de kommet over nu. De lever bare en anonym tilværelse her i DK, og køre ikke store billboards frem, tv-reklamer m.m. SOm mange af de andre mærker gør, de bruger pengen til at holde priserne nede istedet for på bilerne!

Og de har netop fået det "dårlige" rygte omkring rust m.m. "rystet" af sig, og designlinie er også gået mere mod det moderne og væk fra "morfar" imaget end det har været tidligere, de fremtidige modeller der komer bliver også i stil med Insignia som kommer med det første "voldsomme" skridt i design set i forhold til de nuværende modeller.

Når Insignia lander, så er jeg slet ikke i tvivl om at den bliver en kæmpe-succes, jeg har allerede solgt de første 3!

Jeg er måske lidt farvet når jeg sidder og sælger dem til hverdag, men hvor meget jeg så end holder af VAG bielrne, så har Opel altså overrasket mig gevaldigt, mht. kvalitet og ikke mindste kørekomfort og plads i bilerne! Og så er de altså en del billigere end tilsvarede VW, Audi, Ford, m.fl sammenlignet på motor str, og udstyr, som endda er blevet opgraderet uden prisstigninger stortset her i 09-modelår!

Men om den bliver en succes kan jo ses når den rammer det tyske marked her i efteråret! :)

(Bare rolig, jeg sælger også Skoda :lol: )
/Henrik
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk |
| Alle indlæg vedrørende KØB skal postes i Køb - Købe guide - Alt vedr. køb |

2023 Volvo XC90 T8 Ultimate - 2016 Mercedes C63s AMG Coupe - 2022 Polestar 2 - VW Polo DSG -

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Så skal vi have en ordentlig debat - Ny OPEL = Audi dræber :

Indlæg af Møbbe » 14. jul 2008, 11:14

Giv mig deres navne, så skal jeg sørge for at de ikke får løn de næste mange måneder..hehe ;)

Men jeg har aldrig påstået at jeg var normal :D
Supermule skrev:Totalt mærkelige.....Kender et par stykker af Møbbes kolleger og de siger han ikke er helt normal....

Passer jo meget godt med valget af bil......:lol:
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

Kimb
Aktiv medlem
Indlæg: 1968
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus N
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Så skal vi have en ordentlig debat - Ny OPEL = Audi dræber :

Indlæg af Kimb » 14. jul 2008, 15:54

Møbbe skrev:Tjek lige salgstallene inden du skriver, OPEL er èn af de bedst sælgende biler i DK!

Jeg syntes du skulle prøve at køre en tur i min Vectra C - Golf når den ikke til sokkeholderne - hvad både angår kvalitet, udstyr, samlekvalitet, rustbeskyttelse fra fabrikken - og ikke mindst støj i kabinen...samme gælder for den nye Passat (derfor valgte vi ikke den...larmede simpelthen alt alt for meget inden i).

Du skriver VW/Audi ikke ruster - sjovt at Sjeffes Audi måtte have skiftet 2 døre fordi de var ædt op, og det er ikke et enkelt tillælle...samme med mercere, sidste model E klasse ruster væk (kender mange der har fået skiftet mere eller mindre hele bilen p.g.a rust). Jeg behøver vel ikke nævne g1,g2,g3,g4 mht til rust vel?

Jeg har selv ejer Audièr, Golf 1,2 og 4 - alle dejlige biler (hvis man ser bort fra 2èren...så hellere tage bussen), men jeg må tilstå at jeg på alle punkter er mere end positivt overraskede over hvor godt den kører... Ingen tvivl om at Audièrne har det mere over sig, det er rendyrket kvalitet, på det punkt er vi slet ikke uenige, men jeg tror når den nye Opel rammer DK, så vil den tage en del Audi kunder....har de første 10 kollegaer med Audièr (firmabiler) - de har allerede skrevet sig op til den ;).








Kimb skrev:Der er bare det at sige til det, at Opel har brugt rigtig mange år på at opbygge et rigtig DÅRLIGT ry, når der kommer til rust og rustbehandling fra fabrikken, og det vil de komme til at lide under i rigtig mange år, før folk igen har tillid til deres produkt. Så kan det godt ske, at den har 5 hk mere på en 2,9 diesel end Audi, og 50 Nm ekstra, men om du har 500 Nm eller 550 Nm, helt ærligt - det mærker man nok ikke. Audi har tilgengæld brugt årene fornuftigt, og siden engang sidst i 80`erne helgalvaniseret deres biler, og selv gamle Audi´er fra dengang eksisterer stadig i bedst velgående, og de fleste Opel´er fra dengang er forvandlet til støv i dag !!! Sådan er det bare. Som en kammi så rigtig skriver i sin underskrift "on a silent night in Denmark, you can hear the Opels rust !"

Ligeså er det sådan, at Audi bare meget mere er KRAM end en Opel. Selv en Golf er mere kram end en Opel. En Opel lyder som et kagedåse du sætter låget på, når du lukker døren, og plastic-kvaliteten har været lige så ringe som Fords i mange år. Man kan altså ikke lave en Mercedes ud af en KIA bare ved at lancere en ny model. Sådan er det bare ! ;)
Nu kan smag jo som bekendt ikke diskuteres, men det ser da ud til DU har valgt den rigtige bil. Man kan blot undres over hvad du laver i et VAG-forum når nu VAG-biler er sådan noget lort !! :lol: :lol:
Kim B., club GOLF Danmark
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!

Brugeravatar
Henrik
Aktiv medlem
Indlæg: 1526
Tilmeldt: 9. jun 2008, 15:26
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7200 Grindsted
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Så skal vi have en ordentlig debat - Ny OPEL = Audi dræber :

Indlæg af Henrik » 14. jul 2008, 16:09

LÆs lige igen, ingen har sagt VAG bier er noget "lort" :lol: For det er de bestemt ikke, der findes bare også meget andet godt derude, hvilket flere herinde også har fundet ud af, om det så end er i en Peugeot, Mazda, Opel, ford, mercedes osv osv, hovedsagen må være at vi alle køre i noget vi er glade for, og som du selv siger, så kan smag ikke diskuteres og heldigvis for det 8-) :lol:
/Henrik
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk |
| Alle indlæg vedrørende KØB skal postes i Køb - Købe guide - Alt vedr. køb |

2023 Volvo XC90 T8 Ultimate - 2016 Mercedes C63s AMG Coupe - 2022 Polestar 2 - VW Polo DSG -

Brugeravatar
Piske
Medlem
Indlæg: 757
Tilmeldt: 23. jun 2008, 18:30
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Øster Hurup
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Så skal vi have en ordentlig debat - Ny OPEL = Audi dræber :

Indlæg af Piske » 14. jul 2008, 20:37

Præcis. Jeg er også glad for vag bilerne men derfor er der da ingen grund til at være blåøjede
'05 BMW M3 Cabriolet 343HK / 365NM
'07 BMW X5 E70 3.0d 235HK / 520NM - Solgt

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Så skal vi have en ordentlig debat - Ny OPEL = Audi dræber :

Indlæg af Møbbe » 14. jul 2008, 21:32

Helt enig - èn af mine bedste biler var klart min Golf IV gti turbo, og Audi Avant V6 multitronic samt den nuværende...fordi man er glad for VAG behøver man jo ikke hade alt andet.

Men jeg kan da afsløre at jeg som 19 årig havde en 106gti, og jeg skal ALDRIG have en pug igen ;) ..samme gælder som min Alfa, det holder jeg mig også laaangt væk fra.
Piske skrev:Præcis. Jeg er også glad for vag bilerne men derfor er der da ingen grund til at være blåøjede
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Så skal vi have en ordentlig debat - Ny OPEL = Audi dræber :

Indlæg af kimhemm » 14. jul 2008, 21:38

Er der ikke noget med at gammel kærlighed aldrig ruster ??

Så er spørgsmålet jo bare hvor længe man så kan holde af en Opel :mrgreen: :mrgreen:
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
Piske
Medlem
Indlæg: 757
Tilmeldt: 23. jun 2008, 18:30
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Øster Hurup
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Så skal vi have en ordentlig debat - Ny OPEL = Audi dræber :

Indlæg af Piske » 14. jul 2008, 22:55

lige så længe som alle andre hvis man gider behandle den ordentligt ;)
'05 BMW M3 Cabriolet 343HK / 365NM
'07 BMW X5 E70 3.0d 235HK / 520NM - Solgt

Brugeravatar
mani
Nyt medlem
Indlæg: 203
Tilmeldt: 1. jul 2008, 17:30
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Så skal vi have en ordentlig debat - Ny OPEL = Audi dræber :

Indlæg af mani » 15. jul 2008, 00:26

den ser nu meget godt ud. og ja syntes den ligner lidt en bmw når man ser den fra siden feks billed 3

Brugeravatar
Henrik
Aktiv medlem
Indlæg: 1526
Tilmeldt: 9. jun 2008, 15:26
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7200 Grindsted
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Så skal vi have en ordentlig debat - Ny OPEL = Audi dræber :

Indlæg af Henrik » 19. dec 2008, 15:44

Så er de ved at lande rundt omkring, nogen der har været ude at se dem? Der er premiere på den 31 jan+1feb her i DK
/Henrik
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk |
| Alle indlæg vedrørende KØB skal postes i Køb - Købe guide - Alt vedr. køb |

2023 Volvo XC90 T8 Ultimate - 2016 Mercedes C63s AMG Coupe - 2022 Polestar 2 - VW Polo DSG -

Andersen2316
Nyt medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 28. jul 2008, 14:57
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Så skal vi have en ordentlig debat - Ny OPEL = Audi dræber :

Indlæg af Andersen2316 » 20. dec 2008, 15:50

I kan grine og sige hvad i vil...men de to billeder Sjeffe har lagt ind af de to ældre Audi´er...Ja jeg syntes de er kanon flotte biler tiden taget i betragtning. At sammenligne Hyundai med Audi A4 er i mine ører at sammenligne nat og dag. Ikke seriøst overhovedet.

Mine forældre havde tilbage i 1980´erne en Audi 100 af den model på det nederste billede i kobberfarve. Den var virkelig flot og kørte godt, altså når den kørte! For det var virkelig et problembarn som jævnt og tit kunne svigte. Og så var det vist før galvaniseringens tid. For rusten dukkede også op.

Opel har aldrig været min smag, men de er bestemt ikke grimme i designet...

Glædelig jul :)
VW Touran 2,0 TDI DSG Highline 2018
Skoda SuperB 2,0 TDI Elegance Combi 2011 Sortmetal (tidligere bil)
Skoda Octavia 1,9 TDI Ambiente 2005 Beigemetal (tidligere bil)
Audi 80 2,0 1992 Tornadorød (tidligere bil)

Brugeravatar
Skyggen
Aktiv medlem
Indlæg: 1587
Tilmeldt: 11. jun 2008, 20:17
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Så skal vi have en ordentlig debat - Ny OPEL = Audi dræber :

Indlæg af Skyggen » 20. dec 2008, 20:01

Tsunde skrev:Jeg synes faktisk, at den sidste Vectra i OPC trim var ret fed, var ude og køre i 260 hk udgaven, og var meget tæt på at bestille den "nye" 280 hk udgave i sedan. De kunne lave den med en beskatning på kun 412k det er sgu billigt set i forhold til størrelse og hk. Men deres interiør kunne jeg ikke lide, derfor blev den fravalgt.

Så jeg er da sikker på, at den nye nok skal blive en konkurrent til de andre tyske mærker, hvis man også kigger på prisen, og hvem gør ikke det.

Kedelig slæde, både trækmæssigt og i voldsom grad kabinen.. V6 turbo mig et vist sted.. !

Ad, ad og dobbelt ad.
/Skyggen
>>>G1-Mandens fanklub>>>http://www.facebook.com/group.php?gid=1 ... 757&ref=mf<<<
En fjæsing er en herlig dykpumpe - "Det var ikke mig og desuden var jeg fuld!"

Brugeravatar
Kim J
Medlem
Indlæg: 585
Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:46
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 8881 Thorsø
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Så skal vi have en ordentlig debat - Ny OPEL = Audi dræber :

Indlæg af Kim J » 21. dec 2008, 11:30

Syntes nu de har "stjålet" desinget fra Mecedes

Billede
Billede

Kunne de ikke finde deres helt egen stil :?
Audi A6 Avant 1,9 TDI 130hk 300Nm Årg. 2003

Brugeravatar
marwie
Medlem
Indlæg: 782
Tilmeldt: 14. jun 2008, 16:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Så skal vi have en ordentlig debat - Ny OPEL = Audi dræber :

Indlæg af marwie » 23. dec 2008, 21:41

da det må du sku nok sige :shock: sådan en CLS`er er nu en af mine drømme vogne :P
10 strøg på pølsen er bedere end 10 pølser på strøget.....

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"