Service på bil , overholder i det.

Stedet hvor der snakkes VAG biler
cyklisten
Nyt medlem
Indlæg: 135
Tilmeldt: 8. apr 2013, 21:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 49 times
Been thanked: 16 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af cyklisten » 9. jun 2017, 19:33

Hvis bilen er under 5-6 år tror jeg det er dumt, ikke at få service foretaget autoriseret i forhold til kulancemuligheder og gensalgsværdi.
Nuværende bil: 2021: Passat Variant GTE Plus Pro
Tidligere biler: 2016: Passat Variant 1,4 TSI DSG 150 HK Comfortline Plus, B8
2011: Passat Variant Comfortline 1,4 TSI 122 hk
2007: Ford Focus st. car. Trendline 1,6 TDCI 90 HK

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af Senz » 9. jun 2017, 20:37

Mange mærke-værksteder har en god pris for service, f.eks betaler jeg kun 1395,- for service af Opel Insignia. Til den pris gider jeg ikke engang overveje at finde uautoriseret eller gøre det selv. Bilen er lige fyldt 5 år, så nu er kulance udelukket, men ellers er Opel ret rimelige, hvis noget går helt galt, hvis bilen ellers har alle service autoriseret.
Det er jo MEGET naturligt at alle har rigtig skarpe priser på service. . Man lokker folk ind med håb at der er andet som skal laves. også koster det mere.
Personlig synes jeg den eneste grund til at man vil blive ved med at være ved en autoriseret er for at bevare kulance. Men hvad den betaler man jo ofte selv til :)



Min oplevelse er at prisforskellen på autoriseret og et uautoriseret værksted er så lille at det ikke er værd at bruge meget tid på, man skal bare sørge for at sige man gerne vil have lidt rabat hos den autoriserede

Vi oplever rigtig mange komme og får et tilbud hos os. Bag efter fortæller de at vi var betydelig billigere end autoriseret
Jeg vil næsten ligge hovedet på blokken. Hvis du finder et fornuftig uautoriseret værksted så vil du få lavet som minimum lige så godt kvalitet arbejde og det vil være billigere. Prøv at kikke på SMC de siger selv at de ikke tjener særligt på at sælge biler. Og at det er værkstedet som laver alle pengene. Nogen har betalt for de bygninger ;)

uautoriseret vs autoriseret det vigtigste er at have en mekaniker som man har tillid til. uautoriseret kan også nemt have tekniker som er betydelig bedre end dem som er ved et autoriseret

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1357
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af majland » 9. jun 2017, 21:01

I forhold til værditabet på en ny (nyere) bil er det ret relativt få penge der går til service. Så selv vores 6år gamle superb ryger til aut, service - selv for et rudeskidt i forbindelse med syn. Så er der kun et sted at brokke sig.

Den har vel tab ca 250.000kr på 6år og vi har brugt 37500kr på autoriseret service og reperationer på 150.000km (incl bremser hele vejen rundt og en forrude, og ikke mindst nyt batteri og can bus gateway og kabler til anhængertrækket)

Dertil kommer så noget undervognsbehandling og lakforsejling etc så den samlede servicer regning er oppe i 67478,52 - men stadig værditabet der er den store synder

Ja der kan klart spares penge på GDS eller en lokal mekanikker
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

ADR
Helt nyt medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:43
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af ADR » 9. jun 2017, 22:00

Hvordan med software opdateringer når man ikke får lavet aut. service? ( er der overhovedet sådan noget? ☺️)
Vw Passat Variant 1,4 tsi dsg årg. 2012
Mini Cooper SE Maximise årg. 2022

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10875
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 664 times
Been thanked: 1904 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af GaSelle » 9. jun 2017, 22:28

ADR skrev:Hvordan med software opdateringer når man ikke får lavet aut. service? ( er der overhovedet sådan noget? ☺️)
Det går du (også) glip af :)

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af Play4Fun » 9. jun 2017, 22:54

Hvad skal man osse med en software opdatering hvis bilen kører som den skal.
Det er ikke altid sikkert en nyere opdatering er bedre end det som er i den
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10875
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 664 times
Been thanked: 1904 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af GaSelle » 9. jun 2017, 23:18

Jeg har fået opdateret software og udført en aktion på Superb'en foruden skift af DSG koblinger. Alt U/B. Det var næppe gået med mine kragetæer i bogen. Gav 1000kr for service sidst, og havde selv olie med. Jeg har lift, men gider ikke bøvle med det for de håndører.

Brugeravatar
preben76
Aktiv medlem
Indlæg: 1595
Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 79 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af preben76 » 10. jun 2017, 00:27

Skulle jrg købe en nyere bil der var under 5år gammel ville jeg nok også kigge efter servicebogen om det var autoiseret eller ikke der havde stemplet i den. Og vil nok benytte et autoriseret værksted selv til bilen var 4-5år gammel på den jeg køre i nu.

Var det en ældre bil ville jeg være ligeglad. Jeg ville nok køre direkte hjem og selv skifte olie og filter på den alligevel så man er sikker på hvad det er der kommer på den. Eller køre den direkte til et uautoiseret værksted for at få lavet det jeg ikke selv kunne finde ud af. Og så få dem til at skifte olie og filter på den nu de alligevel har den på liften.

De første år tror jeg klart at autoriseret service betyder noget for gensalgsværdien og også hvor nem den er at sælge. Men en bil der har rundet 150000 og 5 år betyder det mindre på.

Brugeravatar
Shiva-urup
Nyt medlem
Indlæg: 311
Tilmeldt: 18. dec 2012, 11:55
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bredballe
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af Shiva-urup » 12. jun 2017, 08:24

Play4Fun skrev:Har lige ringet til Seat og de bekræfter at prisen er de 1796kr. dog tilføjede de at jeg bare skulle kører til den meldte service og det var helt unødvendigt at skifte før bilen sagde noget om service.
Okay, synes virkelig det lyder meget dyrt. Men de må jo ikke være til at stikke i, siden de ikke vil lave en bedre pris til dig når du ligefrem ringer og høre dem ad.

Ja selvfølgelig, det skal de jo sige. :-) Men det ændre nu ikke på at hvis man har sin motor kær, så kører man ikke 30.000 km mellem hvert service og slet ikke hvis man har valgt at chippe sin bil. Men det er en religion, og jeg har valgt 15.000 fixed serviceinterval. :-)
Skoda Enyaq iV 80 Sportline 2022
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI vRS DSG - 2014
VW Polo GTI DSG - 2020
VW Polo 1.0 TSI 115 HK DSG Highline - 2018
VW Polo 1.2 TSI 105 HK Highline - 2010
VW Golf VII GTI Performance Pack DSG - 2014
VW Golf VI 2.0 TDI 140HK Highline - 2009
VW Polo 1.9 TDI 130 HK - 2005

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af Anders D » 12. jun 2017, 09:39

Min bil er ét år gammel og netop været til 30.000 km service. Det kostede 2.400 fastprisaftale (hvilket antyder man kan handle i porten..)

Den har i forbindelse med besøg på autoriseret værksted fået udført to små aktioner.

Hvad gør I i praksis med biler så nye, at de har elektronisk servicehæfte? Hvis jeg sender den til den lokale, jeg stoler meget mere på, kan han næppe registrere service udført i VW's systemer?

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af ph » 12. jun 2017, 10:04

Anders D skrev:Min bil er ét år gammel og netop været til 30.000 km service. Det kostede 2.400 fastprisaftale (hvilket antyder man kan handle i porten..)

Den har i forbindelse med besøg på autoriseret værksted fået udført to små aktioner.

Hvad gør I i praksis med biler så nye, at de har elektronisk servicehæfte? Hvis jeg sender den til den lokale, jeg stoler meget mere på, kan han næppe registrere service udført i VW's systemer?
havde nok plaget livet af en værkfører indtil jeg fik (eller ihvertfald lov til at købe) et servicehæfte
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af ph » 12. jun 2017, 10:07

GaSelle skrev:
ADR skrev:Hvordan med software opdateringer når man ikke får lavet aut. service? ( er der overhovedet sådan noget? ☺️)
Det går du (også) glip af :)
ikke hos Honda :mrgreen: har alle dage selv udført service og har da fået en venlig hilsen fra forhandleren hvergang der har været noget jeg har kunne drage fordel af ...opdatering af Navi. usw....
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af ph » 12. jun 2017, 10:18

majland skrev:I forhold til værditabet på en ny (nyere) bil er det ret relativt få penge der går til service. Så selv vores 6år gamle superb ryger til aut, service - selv for et rudeskidt i forbindelse med syn. Så er der kun et sted at brokke sig.

Den har vel tab ca 250.000kr på 6år og vi har brugt 37500kr på autoriseret service og reperationer på 150.000km (incl bremser hele vejen rundt og en forrude, og ikke mindst nyt batteri og can bus gateway og kabler til anhængertrækket)

Dertil kommer så noget undervognsbehandling og lakforsejling etc så den samlede servicer regning er oppe i 67478,52 - men stadig værditabet der er den store synder

Ja der kan klart spares penge på GDS eller en lokal mekanikker
Holly fucking shit har maks brugt 3K på min CR-V + 2K til et sæt dæk jeg tog med til den næste på 98K+/- km og da den havde kørt omkring 96K blev der skiftet trækaksler, et forhjulsleje og gearkasse (som imho var den der var fejl på) uden beregning og gratis lånebil (som jeg alt i alt nåede at køre tæt på 4.500.km i ...ja det løber stærkt med 300+.km om dagen) og ja jeg har selv udført alle service på bilen. Dog med OE stumper (filtre) og Castrol olie fra Landberg
min Lupo3l kørte jeg 250K i og det var da kun fordi den aldrig så et aut. værksted ellers havde jeg da ikke haft råd til at eje den... Morten Moe og Jesper Pedersen 3L værksteder på Sj. har uden tvivl en stor andel i at den fik lov at holde på matriklen så længe som den gjorde
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af Senz » 12. jun 2017, 18:16

Hvordan med software opdateringer når man ikke får lavet aut. service? ( er der overhovedet sådan noget? ☺️)
Som en anden siger hvis det virker så er det ikke sikkert den nye opdatering er bedre. kan være det bliver værre.
En anden ting er at Bosch er gået ind og gjort så deres nye tester kan logge på de autoriseret server og derved kode dvs ting.

Hvad gør I i praksis med biler så nye, at de har elektronisk servicehæfte? Hvis jeg sender den til den lokale, jeg stoler meget mere på, kan han næppe registrere service udført i VW's systemer?
Der er faktisk flere som giver alle lov til at bruge det. Dog kan du få systemer som dækker det samme og som de også godtager. Det gør det også betydelig nemmere for værkstederne da de ikke har flere de skal logge ind på her er det hele samlet. Så ingen problemer der.


Det er slet ikke så firekantet som man tror, :) Det er det samme med dele. Originale dele ja. men hvem laver det. Bosch laver over 50% af de komponenter som er i bilerne, hvorfor så betale kassen for noget som du kan få billigere som i bund og grund også er OE :)

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4125
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 36 times
Been thanked: 478 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af Realtor » 12. jun 2017, 20:16

jeg holder det konsekvent originalt hvis jeg har en ny bil indenfor garantiperioden. Men de mange seneste jeg har haft, har haft lidt alder på sig, også er det den lokale automester jeg smider den hos, da service og kemi er i top.

når jeg køber, tjekker jeg udelukkende som service er lavet, giver ikke mere for originale stempler.
2020 Audi E-tron 55

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"