Service på bil , overholder i det.

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Service på bil , overholder i det.

Indlæg af Play4Fun » 8. jun 2017, 15:49

Ja en lidt underlig overskrift , for går ud fra at alle få lavet service på deres biler , men nogle sværger jo til mærke værkstederne og andre laver det selv mens nogle bruger det lokale "ikke mærke værksted"

Hvad gør i når i skal ha lvet service.
Jeg selv får lavet første service på min Cupra som er hos Seat efter 2 år, og derefter overgår alt service til mig selv.
Jeg har i alle de 24år jeg har haft bil, selv lavet service på alle mine biler nye som gamle, og har aldrig stødt ind i nogle problemer som skyldes selv lavet service.
Kan dog godt se en bagside ved selv at lave service og det er når den engang skal sælges, men det tager vi til den tid, et andet minus er måske de skrivelser som evt måtte komme til mærke værkstederne med rettelser og fejl , som jeg så ikke får fikset.
Men hvad gør i, skriv gerne lige hvilken bil og årgang
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af qasq » 8. jun 2017, 15:57

Jeg for lavet det autoriseret, fordi jeg altid selv ville vælge (og betale mere) for en bil med autoriseret historik.

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af ESN » 8. jun 2017, 16:20

Jeg har også altid lavet service på mine egne biler nye som gamle, men,jeg er osse selv mekaniker så det ville være mærkeligt ,at afleverer mine biler til en hvis faglighed/kvalitetssans, jeg ikke havde noget begreb om.
Autoriserede værksteder er ikke nogen garanti for høj faglighed, kun for en skyhøj pris så må man hellere finde et lille lokalt værksted, med et godt ry.
No Letting the Old Man In!

Fonne
Medlem
Indlæg: 1314
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 169 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af Fonne » 8. jun 2017, 16:24

Bruger er lille lokalt autoriseret værksted jeg altid har været glad for, og så er 370 kr/timen med moms også noget jeg kan li :-)

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af RIX » 8. jun 2017, 16:28

qasq skrev:Jeg for lavet det autoriseret, fordi jeg altid selv ville vælge (og betale mere) for en bil med autoriseret historik.
100% enig med mindre vi snakker golf 2 og des lige, ps. første service burde være 15tkm eller 1 år på den cupra
har som sådan intet problem med hjemme service man skal bare acceptere at bilen ved salg har en lavere pris og der intet garanti/kulance er på bilen, det burde besparelserne på service så også dække ;) ;)
VH:

ferraridk
Nyt medlem
Indlæg: 182
Tilmeldt: 20. jan 2010, 23:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af ferraridk » 8. jun 2017, 16:55

Laver selv al service. Kører 50tkm om året, køber generelt en 4-5 år gammel tysker med 80-100 tkm, kører 8 år til 500tkm.
Ved det kmtal er der ved salg ingen prisforskel med eller uden servicestempler i bogen.
-har lige passeret 400 tkm i A6 3.0TDI

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af Play4Fun » 8. jun 2017, 17:12

RIX skrev:
qasq skrev:Jeg for lavet det autoriseret, fordi jeg altid selv ville vælge (og betale mere) for en bil med autoriseret historik.
100% enig med mindre vi snakker golf 2 og des lige, ps. første service burde være 15tkm eller 1 år på den cupra
har som sådan intet problem med hjemme service man skal bare acceptere at bilen ved salg har en lavere pris og der intet garanti/kulance er på bilen, det burde besparelserne på service så også dække ;) ;)
VH:
Nej det er 2 år eller 30000km før første service
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af erlingvj » 8. jun 2017, 17:18

qasq skrev:Jeg får lavet det autoriseret, fordi jeg altid selv ville vælge (og betale mere) for en bil med autoriseret historik.
Det er der bare meget få der er villige til. Har haft 21 biler i alt. Meget få købere (private/perlegrus/autoriserede) er villige til at betale ekstra for "stemplerne", der ikke så sjældent bare er "sat".

Eksempel:
I 2009 købte jeg en brugt 2005 SEAT Altea hos SEAT i Nykøbing F og det blev aftalt at den skulle leveres med service udført. JA TAK - der var et fint stempel i servicebogen og så var luftfilteret i øvrigt fremstillet i 2005 og ret beskidt. Pollenfilteret var fra 2007. Fup og svindel. Enestående tilfælde? Hvis man er naiv - så JA.

Vælge selv ofte autoriseret service, fordi jeg ved, at dem jeg benytter, laver godt arbejde. Hver anden gang gør jeg det typisk selv (med originale dele).

Brugeravatar
Ice Fox
Aktiv medlem
Indlæg: 3454
Tilmeldt: 21. mar 2011, 12:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Amt..
Has thanked: 1 time
Been thanked: 32 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af Ice Fox » 8. jun 2017, 17:25

På de gamle biler jeg havde, blev der skiftet olie for hvert 15.000km eller lige der omkring..
Da jeg så købte en helt ny for et par år siden, ja så bliver der kørt til autoriseret værksted..
I hvert fald så længe der er garanti på bilen.. Så må vi se hvad der skal ske bagefter..

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af Ztrejfer » 8. jun 2017, 17:28

erlingvj skrev:Meget få købere (private/perlegrus/autoriserede) er villige til at betale ekstra for "stemplerne", der ikke så sjældent bare er "sat".

Eksempel:
I 2009 købte jeg en brugt 2005 SEAT Altea hos SEAT i Nykøbing F og det blev aftalt at den skulle leveres med service udført. JA TAK - der var et fint stempel i servicebogen og så var luftfilteret i øvrigt fremstillet i 2005 og ret beskidt. Pollenfilteret var fra 2007. Fup og svindel. Enestående tilfælde? Hvis man er naiv - så JA.

Vælge selv ofte autoriseret service, fordi jeg ved, at dem jeg benytter, laver godt arbejde. Hver anden gang gør jeg det typisk selv (med originale dele).
Shit. Jeg må altså lære at lave service på min Audi A3 selv. Seriøst: nogen der kender et godt kursus? 8-)
Audi A3

JSA
Medlem
Indlæg: 556
Tilmeldt: 26. okt 2009, 14:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 24 times
Been thanked: 74 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af JSA » 8. jun 2017, 18:05

Jeg kører pt i min 13. fabriksnye bil siden 1986. Alle, uden undtagelse, har kun fået autoriseret service.
Tesla Model Y LR
Ford Fiesta ST-Line (konebil - Volvo EX30 på vej)
Triumph Tiger 900 GT PRO (bliver snart sat til salg)
Honda NC 750 XAD (sat til salg)

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10865
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1896 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af GaSelle » 8. jun 2017, 18:31

Jeg bruger autoriseret. Lige netop dette værksted laver godt arbejde til en fair pris.

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af Senz » 8. jun 2017, 19:32

Da jeg havde min bil Var planen at jeg ville lade vw lave det første service. pga garanti.
Men jeg vil være ærlig og sige at Hvis du spøger mig. så har jeg det omvendt. Jeg synes at bilen falder i værdi for mig hvis autoriseret har lavet det.
Og det kommer også helt an på hvem der ellers har lavet det.

Grunden til at ikke kan li autoriseret er at jeg ved hvordan det står til. Jeg ved hvordan det forgår. Og jeg ved at det kan gøre MEGET bedre.
Jeg kunne ALDRIG finde på at lade mit Luftfilter køre 90.000 som de siger nogen biler skal. Jeg mener også at bremser burde renses 1 gang om året. jeg har flere venner som er kommet til mig for at få kikket på deres bremser, + kunder som har været på autoriseret værksted. Det sidder TOTAL fast. og sådan noget køre bare bedre når det er smurt :)

Det stemplet får ikke mig ophidset :)

Når i så siger at det kan vw også gøre. Ja! men hvis du ikke siger noget så sker der ikke noget.

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af Sorens2 » 8. jun 2017, 19:43

Har du en bil i en årrække sparer du et ret stort beløb ved at få det lavet uautoriseret eller selv.
Bare du stoler på værkstedet og få dem til at skrive ALT i bogen.
Altså Olieskift. Oliefilter. Luftfilter. Bremseklodser for. Venstre sidespejl. Osv.

Når jeg kigger i servicebog og ser den slags småting skrevet ned mener jeg en mekaniker har gjort et fornuftigt stykke arbejde.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 127 times
Been thanked: 32 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af Chr-Hj » 8. jun 2017, 20:01

Har haft bil i 20år og aldrig haft en bil til service, har altid lavet det selv, og ikke haft problemer, jeg mener kan relatere til "selv" service.

Skriver selv i service bogen, så det kan ses de har overholdt service og med den alder, mine biler haft haft ved salg, har det ingen betydning haft for prisen.
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

Martin cup
Helt nyt medlem
Indlæg: 43
Tilmeldt: 9. jan 2016, 17:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af Martin cup » 8. jun 2017, 21:37

Jeg har en ibiza cupra der efter havde kørt 17500km viste i Information skærmen at der skulle skiftes olie indenfor 1000 km. Den skulle først iflg. service have skiftet ved 30.000km. Men ved mit kørsel mønster var det altså før.
Jeg ringede nemlig til Seat og spurgte til det, der fik jeg afvide at der var en sag på bilen, der skulle tjekkes nogle spændebånd ved nogle køleslanger.
Hvis man selv laver service får man jo ikke disse tjek. Og så er der spørgsmål om kulance. Dvs. at når du går over garantien så skulle man kunne få dækket fejl der opstår. Det sidste ved jeg ikke om de gør, hvis man kommer med en sprængt motor eller turbo efter 3 år.

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af Play4Fun » 8. jun 2017, 22:39

Martin cup skrev:Jeg har en ibiza cupra der efter havde kørt 17500km viste i Information skærmen at der skulle skiftes olie indenfor 1000 km. Den skulle først iflg. service have skiftet ved 30.000km. Men ved mit kørsel mønster var det altså før.
Jeg ringede nemlig til Seat og spurgte til det, der fik jeg afvide at der var en sag på bilen, der skulle tjekkes nogle spændebånd ved nogle køleslanger.
Hvis man selv laver service får man jo ikke disse tjek. Og så er der spørgsmål om kulance. Dvs. at når du går over garantien så skulle man kunne få dækket fejl der opstår. Det sidste ved jeg ikke om de gør, hvis man kommer med en sprængt motor eller turbo efter 3 år.
Service efter 17500km det er sgu hurtigt
Kølerslanger efterspændes, hvor gammel var din bil ??? lyder vildt jeg så ikke har fået noget af vide med min Cupra , den er fra Juli 16
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1398
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 421 times
Been thanked: 250 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af Passatg 3c » 9. jun 2017, 05:55

Mange mærke-værksteder har en god pris for service, f.eks betaler jeg kun 1395,- for service af Opel Insignia. Til den pris gider jeg ikke engang overveje at finde uautoriseret eller gøre det selv. Bilen er lige fyldt 5 år, så nu er kulance udelukket, men ellers er Opel ret rimelige, hvis noget går helt galt, hvis bilen ellers har alle service autoriseret.

Sendt fra min Nexus 6P med Tapatalk
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af AU-R8 » 9. jun 2017, 06:00

Play4Fun skrev:
Martin cup skrev:Jeg har en ibiza cupra der efter havde kørt 17500km viste i Information skærmen at der skulle skiftes olie indenfor 1000 km. Den skulle først iflg. service have skiftet ved 30.000km. Men ved mit kørsel mønster var det altså før.
Jeg ringede nemlig til Seat og spurgte til det, der fik jeg afvide at der var en sag på bilen, der skulle tjekkes nogle spændebånd ved nogle køleslanger.
Hvis man selv laver service får man jo ikke disse tjek. Og så er der spørgsmål om kulance. Dvs. at når du går over garantien så skulle man kunne få dækket fejl der opstår. Det sidste ved jeg ikke om de gør, hvis man kommer med en sprængt motor eller turbo efter 3 år.
Service efter 17500km det er sgu hurtigt
Kølerslanger efterspændes, hvor gammel var din bil ??? lyder vildt jeg så ikke har fået noget af vide med min Cupra , den er fra Juli 16
En aktion af denne type er ikke noget de skriver ud til ejerne via DRM.
Når jeg får tilbud på service hører jeg altid om der er nogen aktioner på bilen.

Martin cup
Helt nyt medlem
Indlæg: 43
Tilmeldt: 9. jan 2016, 17:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af Martin cup » 9. jun 2017, 06:28

Play4Fun skrev:
Martin cup skrev:Jeg har en ibiza cupra der efter havde kørt 17500km viste i Information skærmen at der skulle skiftes olie indenfor 1000 km. Den skulle først iflg. service have skiftet ved 30.000km. Men ved mit kørsel mønster var det altså før.
Jeg ringede nemlig til Seat og spurgte til det, der fik jeg afvide at der var en sag på bilen, der skulle tjekkes nogle spændebånd ved nogle køleslanger.
Hvis man selv laver service får man jo ikke disse tjek. Og så er der spørgsmål om kulance. Dvs. at når du går over garantien så skulle man kunne få dækket fejl der opstår. Det sidste ved jeg ikke om de gør, hvis man kommer med en sprængt motor eller turbo efter 3 år.
Service efter 17500km det er sgu hurtigt
Kølerslanger efterspændes, hvor gammel var din bil ??? lyder vildt jeg så ikke har fået noget af vide med min Cupra , den er fra Juli 16
Min er fra maj 2016 . De sagde det er mit kørsel mønster der afgøre hvornår olien skal skiftes. Jeg har 15 km til arbejde, så det er jo ikke de lange ture i hverdagen.

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af Møbbe » 9. jun 2017, 07:48

Min A5èr er lige fyldt 1år, og får kun aut Audi service. Dels fordi jeg gerne vil beholde "mobility servicen", og fordi hvis der skulle ske noget med den efter endt fabriksgaranti, så er det min oplevelse at de er nemmere til at dække, hvis der er aut stempler i bogen.

Jeg kommer aldrig til at købe en bil hvos "ejeren" selv har givet den service ;)
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

Brugeravatar
Shiva-urup
Nyt medlem
Indlæg: 311
Tilmeldt: 18. dec 2012, 11:55
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bredballe
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af Shiva-urup » 9. jun 2017, 07:58

Jeg har med min nuværende bil valgt at alle service skal være udført autoriseret, dermed er jeg sikker på at jeg hele tiden er opdateret på om der er aktioner på bilen eller ej. Derudover beholder jeg mobilitetsservice og muligheden for kulance. Jeg har, udover det normale longlife service interval, besluttet at få lavet olie-service for hvert 15.000 km.

Jeg vil endvidere lige tilføje, at hvis man sørger for at få et tilbud på det der skal udføres og beder dem lave en skarp pris, så er priserne hos et autoriseret værksted nu slet ikke så skyhøje!
Skoda Enyaq iV 80 Sportline 2022
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI vRS DSG - 2014
VW Polo GTI DSG - 2020
VW Polo 1.0 TSI 115 HK DSG Highline - 2018
VW Polo 1.2 TSI 105 HK Highline - 2010
VW Golf VII GTI Performance Pack DSG - 2014
VW Golf VI 2.0 TDI 140HK Highline - 2009
VW Polo 1.9 TDI 130 HK - 2005

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af Play4Fun » 9. jun 2017, 08:37

Shiva-urup skrev:Jeg har med min nuværende bil valgt at alle service skal være udført autoriseret, dermed er jeg sikker på at jeg hele tiden er opdateret på om der er aktioner på bilen eller ej. Derudover beholder jeg mobilitetsservice og muligheden for kulance. Jeg har, udover det normale longlife service interval, besluttet at få lavet olie-service for hvert 15.000 km.

Jeg vil endvidere lige tilføje, at hvis man sørger for at få et tilbud på det der skal udføres og beder dem lave en skarp pris, så er priserne hos et autoriseret værksted nu slet ikke så skyhøje!
1800kr for olieskift på en Seat Ibiza det er jo komplet latterligt, så jeg syntes det er alt for dyrt, skarp pris eller ej.
Kan lave det selv, med samme olie som værkstedet bruger og filter for 140kr i olie plus et original filter.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af ph » 9. jun 2017, 08:57

jeg udfører selv service, snakker jævnligt med forhandleren hvor jeg også køber oliefilter osv.. dog undtaget motorolie som er alt for nemt at finde billigere andre steder og bliver opdateret hvis der er service bulletin på bilen
har aldrig haft problemer med at få dækket ting på garantien på trods af overstående
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10865
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1896 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af GaSelle » 9. jun 2017, 09:03

Play4Fun skrev:
Shiva-urup skrev:Jeg har med min nuværende bil valgt at alle service skal være udført autoriseret, dermed er jeg sikker på at jeg hele tiden er opdateret på om der er aktioner på bilen eller ej. Derudover beholder jeg mobilitetsservice og muligheden for kulance. Jeg har, udover det normale longlife service interval, besluttet at få lavet olie-service for hvert 15.000 km.

Jeg vil endvidere lige tilføje, at hvis man sørger for at få et tilbud på det der skal udføres og beder dem lave en skarp pris, så er priserne hos et autoriseret værksted nu slet ikke så skyhøje!
1800kr for olieskift på en Seat Ibiza det er jo komplet latterligt, så jeg syntes det er alt for dyrt, skarp pris eller ej.
Kan lave det selv, med samme olie som værkstedet bruger og filter for 140kr i olie plus et original filter.
Hvor køber du 4-ish liter Castrol Edge 5W/30 LL til 140 kr?

Brugeravatar
Shiva-urup
Nyt medlem
Indlæg: 311
Tilmeldt: 18. dec 2012, 11:55
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bredballe
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af Shiva-urup » 9. jun 2017, 10:24

Ja, 1800 lyder ret dyrt for et olieservice på en Ibiza Cupra, det skal kunne laves billigere!

Jeg fik lavet olieservice på mit G7 GTI til lidt under 1600 kr. ved VW, og der skal der jo lige 5.7 liter i. Så et olieservice på en Ibiza Cupra burde nok kunne ordnes for 1250 kr. autoriseret.

Men klart - du får ikke lavet service nogen steder, hvad enten det er autoriseret eller uautoriseret, lige så billigt som du selv kan gøre det. :-)
Skoda Enyaq iV 80 Sportline 2022
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI vRS DSG - 2014
VW Polo GTI DSG - 2020
VW Polo 1.0 TSI 115 HK DSG Highline - 2018
VW Polo 1.2 TSI 105 HK Highline - 2010
VW Golf VII GTI Performance Pack DSG - 2014
VW Golf VI 2.0 TDI 140HK Highline - 2009
VW Polo 1.9 TDI 130 HK - 2005

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af Play4Fun » 9. jun 2017, 12:29

Shiva-urup skrev:Ja, 1800 lyder ret dyrt for et olieservice på en Ibiza Cupra, det skal kunne laves billigere!

Jeg fik lavet olieservice på mit G7 GTI til lidt under 1600 kr. ved VW, og der skal der jo lige 5.7 liter i. Så et olieservice på en Ibiza Cupra burde nok kunne ordnes for 1250 kr. autoriseret.

Men klart - du får ikke lavet service nogen steder, hvad enten det er autoriseret eller uautoriseret, lige så billigt som du selv kan gøre det. :-)
Har lige ringet til Seat og de bekræfter at prisen er de 1796kr. dog tilføjede de at jeg bare skulle kører til den meldte service og det var helt unødvendigt at skifte før bilen sagde noget om service.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af Play4Fun » 9. jun 2017, 12:31

GaSelle skrev:
Play4Fun skrev:
Shiva-urup skrev:Jeg har med min nuværende bil valgt at alle service skal være udført autoriseret, dermed er jeg sikker på at jeg hele tiden er opdateret på om der er aktioner på bilen eller ej. Derudover beholder jeg mobilitetsservice og muligheden for kulance. Jeg har, udover det normale longlife service interval, besluttet at få lavet olie-service for hvert 15.000 km.

Jeg vil endvidere lige tilføje, at hvis man sørger for at få et tilbud på det der skal udføres og beder dem lave en skarp pris, så er priserne hos et autoriseret værksted nu slet ikke så skyhøje!
1800kr for olieskift på en Seat Ibiza det er jo komplet latterligt, så jeg syntes det er alt for dyrt, skarp pris eller ej.
Kan lave det selv, med samme olie som værkstedet bruger og filter for 140kr i olie plus et original filter.
Hvor køber du 4-ish liter Castrol Edge 5W/30 LL til 140 kr?
Kører ikke på Castrol ,jeg kører på det som værkstedet osse fylder på den nemlig Total 5w-30 LL ,, koster 34kr literen der hvor jeg handler den.
Min svogers Audi RS6-R kører på samme olie, ja faktisk alle bilerne får den olie , lige fra Peugeot 107 til Smart fortwo og Audi RS6-R.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 127 times
Been thanked: 32 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af Chr-Hj » 9. jun 2017, 16:31

20l Castrol Long Life 1188kr 59,4kr Literen 4L = 237.4kr et olie filter til 80-100kr luftfilter nok også 80-100kr, =437kr i alt :D har lift i forvejen, det tager måske 1time incl. at checke undervognen efter.

Andre gange er der selvfølgelig mere med, så som bremsevæske brændstofilter pollen filter tandrem osv. men det skifter jeg ikke hver gang jo

Jeg har ikke noget i mod at gå og "tuller" med det selv, samtidig kan jeg holde øje med, om der er andre rep. snarligt på vej.

Jeg har i hverfald sparet mange penge på det, når jeg kan høre hvad kolleger og andre betaler i bil vedligehold/Rep.
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: Service på bil , overholder i det.

Indlæg af BrianDS » 9. jun 2017, 17:06

Hvis man har alt udstyr til rådighed i forvejen er det jo nærliggende at lave det selv, specielt hvis man ikke regner sin egen tid med i regnestykket
Og så har man jo også computer med tester og oplysninger om aktioner osv?

Jeg har ikke mulighederne hjemme, men jeg selv hvis jeg havde, så var jeg nok kørt til autoriseret service alligevel.

Min oplevelse er at prisforskellen på autoriseret og et uautoriseret værksted er så lille at det ikke er værd at bruge meget tid på, man skal bare sørge for at sige man gerne vil have lidt rabat hos den autoriserede

Jeg ville ikke købe en bil der ikke havde fuld service historik, og i dag kører det hele stort set i online systemer, jeg havde ikke nogen fysisk servicebog på min Skoda, og tænker heller ikke den ligger i den ny bil.

Den seneste bil jeg regnede på kostede mig 6400 kr for fire år, inklusive alle service og syn på 67.000 km, herefter stoppede jeg med at regne på det, for det synes jeg ikke var så slemt


Sent from my iPhone using Tapatalk
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"