Køb af fabriksny bil i andet EU land

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
pjb
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. jun 2008, 16:33
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Køb af fabriksny bil i andet EU land

Indlæg af pjb » 11. jun 2017, 11:20

Måske er mit spørgsmål for meget disruption, men jeg giver det et skud...

Tænker at når vi er i EU's indre marked, har vi så frihed til at foretage nyvogns køb i et vilkårligt EU land. I praksis der hvor priserne er lavest før afgift. Scenariet er bil til privat brug i DK, men købt fabriksny i andet EU land.

Kan det overhovedet lade sig gøre og hvad er reglerne for dette, både i købsland (f.eks. DE) og DK mht. fastsættelse af registreringsafgift og Moms.

Er klar over at hvis bilfabrikanterne giver DK rabat på priserne, så kan det selvfølgelig ikke betale sig, medmindre importørens avance plus omkostninger ift. udlandet er tilsvarende større. De tal har jeg så ikke indsigt i.
Bora 2.0 Årgang 2000

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6453 times
Been thanked: 1637 times

Re: Køb af fabriksny bil i andet EU land

Indlæg af BrianDS » 11. jun 2017, 11:41

pjb skrev:Måske er mit spørgsmål for meget disruption, men jeg giver det et skud...

Tænker at når vi er i EU's indre marked, har vi så frihed til at foretage nyvogns køb i et vilkårligt EU land. I praksis der hvor priserne er lavest før afgift. Scenariet er bil til privat brug i DK, men købt fabriksny i andet EU land.

Kan det overhovedet lade sig gøre og hvad er reglerne for dette, både i købsland (f.eks. DE) og DK mht. fastsættelse af registreringsafgift og Moms.

Er klar over at hvis bilfabrikanterne giver DK rabat på priserne, så kan det selvfølgelig ikke betale sig, medmindre importørens avance plus omkostninger ift. udlandet er tilsvarende større. De tal har jeg så ikke indsigt i.
Hvordan det helt praktisk skal kunne lade sig gøre ved jeg ikke, men jeg tvivler på det er en god forretning.

Helt teoretisk set burde det ikke være noget problem, men du skal så hente bilen på fejeblad, for du har ikke en adresse mv i det andet land, så du kan ikke få den indregistreret. Når du så kommer til Danmark skal den synes og toldsynes, og så igennem et registreringscirkus af en anden verden.

Allerede her tror jeg besparelsen er væk, samt historisk set har Danmark ikke fået de ringeste priser, for der er god konkurrence når afgiften kommer oveni.

Derefter kommer det til garantien som dækkes igennem importøren i det pågældende land...
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
Fredrik
Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 16. maj 2013, 11:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Charlottenlund
Has thanked: 17 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Køb af fabriksny bil i andet EU land

Indlæg af Fredrik » 11. jun 2017, 21:54

Mindedes også at have læst at bilen skal have kørt et hvis antal km før den kan importeres. Er dog ikke sikker.

Kode: Vælg alt

Mvh
Fredrik

- VW Passat Variant R-Line 2.0 TDI 190HK 4Motion [2017]
- Skoda Citigo 1.0 Mpi 75 Hk 5-dørs Hatchback [2015]
- AUDI A3 8V Sportback 1.4 TFSI 150HK COD [2017] SOLGT
- AUDI A3 8P Sportback 1.4 TFSI 125HK [2008] SOLGT
- AUDI A3 8L Hatchback 1.8 125HK [1997] SOLGT

Retrofit Hjemmeside
http://www.lightnings.dk

Brugeravatar
Nicklas123456
Aktiv medlem
Indlæg: 2181
Tilmeldt: 17. feb 2014, 22:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 160 times
Been thanked: 187 times

Re: Køb af fabriksny bil i andet EU land

Indlæg af Nicklas123456 » 11. jun 2017, 22:31

Det kan man sagtens..

Jeg har lige købt den her som fabriksny i Sverige ;)
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=131997

Bagefter er den så importeret i DK :D

Kan det betale sig? JA BESTEMT..

Dene bil er ikke bestilt af mig, men stod på lager i deres showroom, allerede der er bilen billigere end hvis jeg selv skulle bestille den.

Mht. folk omtaler det som cirkus at importere bilen og betale afgift - NEJ det er det ikke

Jeg fik en afgift fastansat fra en selvanmelder inden bilen blev handlet, og så ved man jo bagefter om det kan betale sig.. :)

Det krævede dig at bilen i Sverige blev solgt til en svensker, og den blev derfor solgt til min kammerat, for efterfølgende at blive solgt videre til mig.
Dette krævede den svenske VW forhandler, da de efter aftale med importøren ikke må sælge nye biler til udlændinge..
Fordi livet er for kort til andet end VAG :P

Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997

Brugeravatar
preben76
Aktiv medlem
Indlæg: 1595
Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 79 times

Re: Køb af fabriksny bil i andet EU land

Indlæg af preben76 » 11. jun 2017, 23:01

Fredrik skrev:Mindedes også at have læst at bilen skal have kørt et hvis antal km før den kan importeres. Er dog ikke sikker.
Den skal ha kørt mindst 6000km for ikke at blive betegnet som fabriksny bil. Men man kan sagtens impotere en fabriksny selv.

MogensR
Nyt medlem
Indlæg: 339
Tilmeldt: 3. okt 2010, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 0

Re: Køb af fabriksny bil i andet EU land

Indlæg af MogensR » 11. jun 2017, 23:16

Nicklas123456 skrev:Det kan man sagtens..

Jeg har lige købt den her som fabriksny i Sverige ;)
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=131997

Bagefter er den så importeret i DK :D

Kan det betale sig? JA BESTEMT..

Dene bil er ikke bestilt af mig, men stod på lager i deres showroom, allerede der er bilen billigere end hvis jeg selv skulle bestille den.

Mht. folk omtaler det som cirkus at importere bilen og betale afgift - NEJ det er det ikke

Jeg fik en afgift fastansat fra en selvanmelder inden bilen blev handlet, og så ved man jo bagefter om det kan betale sig.. :)

Det krævede dig at bilen i Sverige blev solgt til en svensker, og den blev derfor solgt til min kammerat, for efterfølgende at blive solgt videre til mig.
Dette krævede den svenske VW forhandler, da de efter aftale med importøren ikke må sælge nye biler til udlændinge..
Kunne du godt købe den uden moms i Sverige ?
Mogens R.

-------------
2012 BMW F11 520d
2010 Opel Astra 1.6T 180

Brugeravatar
Nicklas123456
Aktiv medlem
Indlæg: 2181
Tilmeldt: 17. feb 2014, 22:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 160 times
Been thanked: 187 times

Re: Køb af fabriksny bil i andet EU land

Indlæg af Nicklas123456 » 11. jun 2017, 23:26

MogensR skrev:
Nicklas123456 skrev:Det kan man sagtens..

Jeg har lige købt den her som fabriksny i Sverige ;)
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=131997

Bagefter er den så importeret i DK :D

Kan det betale sig? JA BESTEMT..

Dene bil er ikke bestilt af mig, men stod på lager i deres showroom, allerede der er bilen billigere end hvis jeg selv skulle bestille den.

Mht. folk omtaler det som cirkus at importere bilen og betale afgift - NEJ det er det ikke

Jeg fik en afgift fastansat fra en selvanmelder inden bilen blev handlet, og så ved man jo bagefter om det kan betale sig.. :)

Det krævede dig at bilen i Sverige blev solgt til en svensker, og den blev derfor solgt til min kammerat, for efterfølgende at blive solgt videre til mig.
Dette krævede den svenske VW forhandler, da de efter aftale med importøren ikke må sælge nye biler til udlændinge..
Kunne du godt købe den uden moms i Sverige ?
Det krævede et svensk firma
Fordi livet er for kort til andet end VAG :P

Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997

MogensR
Nyt medlem
Indlæg: 339
Tilmeldt: 3. okt 2010, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 0

Re: Køb af fabriksny bil i andet EU land

Indlæg af MogensR » 11. jun 2017, 23:32

Nicklas123456 skrev: Det krævede et svensk firma
Ok, det ville jo være træls af blive opkrævet moms både i dk og se. :)
Mogens R.

-------------
2012 BMW F11 520d
2010 Opel Astra 1.6T 180

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Køb af fabriksny bil i andet EU land

Indlæg af AU-R8 » 12. jun 2017, 05:46

preben76 skrev:
Fredrik skrev:Mindedes også at have læst at bilen skal have kørt et hvis antal km før den kan importeres. Er dog ikke sikker.
Den skal ha kørt mindst 6000km for ikke at blive betegnet som fabriksny bil. Men man kan sagtens impotere en fabriksny selv.
I dag er det 3 måneder og 2500 km. Hvis den skal betragtes som brugt. Til leasing ihvertfald, men det bør jo også gælde hvis man betaler afgiften.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Køb af fabriksny bil i andet EU land

Indlæg af AU-R8 » 12. jun 2017, 05:49

Generelt set kan det nok ikke betale sig at hente en ny bil i udlandet da vi jo har lave priser i forvejen grundet reg afgiften.
Der kan dog som tilfældet her være tilfælde det godt kan.

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 1009
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 153 times

Re: Køb af fabriksny bil i andet EU land

Indlæg af Tor Morrison » 12. jun 2017, 11:00

AU-R8 skrev:
preben76 skrev:
Fredrik skrev:Mindedes også at have læst at bilen skal have kørt et hvis antal km før den kan importeres. Er dog ikke sikker.
Den skal ha kørt mindst 6000km for ikke at blive betegnet som fabriksny bil. Men man kan sagtens impotere en fabriksny selv.
I dag er det 3 måneder og 2500 km. Hvis den skal betragtes som brugt. Til leasing ihvertfald, men det bør jo også gælde hvis man betaler afgiften.
E.A.8.1.4.1 Regel om registreringsafgift af motorkøretøjer.
Definition af nye køretøjer:
Et køretøj, der er mindre end 4 år gammelt, anses for nyt, indtil det har kørt 2.000 km., medmindre køretøjet har været udsat for beskadigelser eller viser spor af slitage, som udelukker, at det kan sælges som nyt.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

eichmeier
Medlem
Indlæg: 756
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:00
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 60 times
Been thanked: 43 times

Re: Køb af fabriksny bil i andet EU land

Indlæg af eichmeier » 12. jun 2017, 15:15

det kan godt betale sig alt efter bil.

Nu skal afgiften ved en NY bil jo regnes ud fra den købspris man har givet for bilen - så kan man finde den DANSKE pris eks. afgift og finde bilen som ny billigere et andet sted, er afgiften lavere

Så sparer man 30.000 inden afgift i indkøb, sparer man efter afgift også afgiften af de 30.000,

Jeg ved den V klasse jeg har bestilt var der 100.000 sparet i forhold til tilsvarende købt igennem den danske/svenske importør.

/eichmeier

Brugeravatar
Nicklas123456
Aktiv medlem
Indlæg: 2181
Tilmeldt: 17. feb 2014, 22:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 160 times
Been thanked: 187 times

Re: Køb af fabriksny bil i andet EU land

Indlæg af Nicklas123456 » 12. jun 2017, 16:00

eichmeier skrev:det kan godt betale sig alt efter bil.

Nu skal afgiften ved en NY bil jo regnes ud fra den købspris man har givet for bilen - så kan man finde den DANSKE pris eks. afgift og finde bilen som ny billigere et andet sted, er afgiften lavere

Så sparer man 30.000 inden afgift i indkøb, sparer man efter afgift også afgiften af de 30.000,

Jeg ved den V klasse jeg har bestilt var der 100.000 sparet i forhold til tilsvarende købt igennem den danske/svenske importør.

/eichmeier
Ift. at prisen skal regnes efter prisen man gir i udlandet er det til dels korrekt..

Da man jo så bare kunne få skrevet prisen ned i udlandet..

Det firma der har afgiftvurderet min bil har hvertfald ikk brugt den pris jeg gav for bilen i Sverige, de nemlig ikke blevet oplyst prisen.
Fordi livet er for kort til andet end VAG :P

Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Køb af fabriksny bil i andet EU land

Indlæg af Play4Fun » 12. jun 2017, 16:33

De vurdere vel en bil efter hvad tilsvarende koster i Danmark må man formode , ellers stryer alle jo bare ud og lave fusk i udlandet og hiver bilen med til Dk .
Senest rettet af Play4Fun 12. jun 2017, 21:48, rettet i alt 1 gang.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
Nicklas123456
Aktiv medlem
Indlæg: 2181
Tilmeldt: 17. feb 2014, 22:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 160 times
Been thanked: 187 times

Re: Køb af fabriksny bil i andet EU land

Indlæg af Nicklas123456 » 12. jun 2017, 17:09

Play4Fun skrev:De vurdere vel en bil efter hvad tilsvarende koster i Danmark må man formode , ellers stryler alle jo bare ud og lave fusk i udlandet og hiver bilen med til Dk .
Det skulle man hvertfald tro, men fik prisen fra to forskellige, og prisen varierede 20.000kr.

Som jeg altid har sagt, så tror jeg bare de slår med terninger når der bliver lavet afgift..
Fordi livet er for kort til andet end VAG :P

Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Køb af fabriksny bil i andet EU land

Indlæg af Play4Fun » 12. jun 2017, 21:49

Ja vi ved jo alle hvor meget skat har styr på det :D
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

eichmeier
Medlem
Indlæg: 756
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:00
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 60 times
Been thanked: 43 times

Re: Køb af fabriksny bil i andet EU land

Indlæg af eichmeier » 12. jun 2017, 23:47

Jeg er overbevist om at når det er en "ny" bil skal de bruge den pris man har betalt. - men kan tage fejl

Jeg ved der tidligere er blevet dømt en "aktør" med import af luksusbiler fordi der blev fusket med kvitteringerne/regninger som blev nedskrevet så man kunne spare afgift.

/eichmeier

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 1009
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 153 times

Re: Køb af fabriksny bil i andet EU land

Indlæg af Tor Morrison » 13. jun 2017, 01:52

eichmeier skrev:Jeg er overbevist om at når det er en "ny" bil skal de bruge den pris man har betalt. - men kan tage fejl

Jeg ved der tidligere er blevet dømt en "aktør" med import af luksusbiler fordi der blev fusket med kvitteringerne/regninger som blev nedskrevet så man kunne spare afgift.

/eichmeier
Ved afgiftsberigtigelse af fabriksnye køretøjer købt i udlandet, er det ikke længere muligt at afgiftsberigtige
et køretøj på grundlag af den udenlandske købsfaktura.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

Mikelux
Nyt medlem
Indlæg: 144
Tilmeldt: 10. jan 2009, 18:26
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Luxembourg
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Køb af fabriksny bil i andet EU land

Indlæg af Mikelux » 13. jun 2017, 07:31

MogensR skrev:
Nicklas123456 skrev:Det kan man sagtens..

Jeg har lige købt den her som fabriksny i Sverige ;)
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=131997

Bagefter er den så importeret i DK :D

Kan det betale sig? JA BESTEMT..

Dene bil er ikke bestilt af mig, men stod på lager i deres showroom, allerede der er bilen billigere end hvis jeg selv skulle bestille den.

Mht. folk omtaler det som cirkus at importere bilen og betale afgift - NEJ det er det ikke

Jeg fik en afgift fastansat fra en selvanmelder inden bilen blev handlet, og så ved man jo bagefter om det kan betale sig.. :)

Det krævede dig at bilen i Sverige blev solgt til en svensker, og den blev derfor solgt til min kammerat, for efterfølgende at blive solgt videre til mig.
Dette krævede den svenske VW forhandler, da de efter aftale med importøren ikke må sælge nye biler til udlændinge..
Kunne du godt købe den uden moms i Sverige ?
Hej,

Har selv talt med Skat (Kundecentret i Hjoerring). Generelt skal der afholdes moms naar man koeber varer men de oplyste at der gaelder specielle regler for nye transportmidler. Specifikt henviste de til:

”§ 34. Følgende leverancer af varer og ydelser er fritaget for afgift:
1) Levering af varer, der af virksomheden eller af erhververen eller for disses regning forsendes eller transporteres til et andet EU-land, når erhververen er registreret i et andet EU-land efter regler svarende til §§ 47, 49-50 a, 51 eller 51 a. Fritagelsen omfatter dog ikke levering af varer, der afgiftsberigtiges efter reglerne i kapitel 17.
2) Levering af nye transportmidler, der af sælgeren eller af erhververen eller for disses regning forsendes eller transporteres til erhververen i et andet EU-land.”

Og saa henviste de mig videre til den juridiske vejledning under pkt. D.A.10.1.1.4 findes en uddybende beskrivelse af reglerne på området:

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1975613&chk=214126

Den eneste del jeg fandt lidt vagt var hvad denne saetning specifikt betyder:

•Transportmidlet skal faktisk forsendes eller transporteres til en erhverver i et andet EU-land.

Hvorvidt transporten kan goeres i transport midlet der erhverves eller det skal goeres paa et fejeblad eller lignende.

Der skal saa selvfoelgelig afholdes moms i det land hvor du importerer den til.

Jeg ved godt at det er de danske regler men det kunne muligvis hjaelpe dig lidt paa vej da der kunne vaere lignende regler gaeldende i andre EU lande.

Haaber det er til hjaelp, ville ihvertfald give den information som jeg har fundet, hvis i ikke kan bruge det saa ignorerer i det bare.

Kan i have en god dag.

P.S.: Jeg er blevet oplyst ovenstaaende Juni 8, 2017 saa det skulle vaere den gaeldende lovgivning.

QT1410
Medlem
Indlæg: 750
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: Køb af fabriksny bil i andet EU land

Indlæg af QT1410 » 13. jun 2017, 08:27

Hvordan kan det være at leasingselskaberne kan fastsætte lave fantasipriser på f.eks. Avensis, mens en privat ikke kan bruge den faktiske købspris til afgiftsberegning????

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Køb af fabriksny bil i andet EU land

Indlæg af SteffenR » 13. jun 2017, 09:22

Stordriftsfordele.

De køber måske 500 Avensis fra importøren og så får de en gedign rabat, hvilket afspejler sig i afgiften.

Leasing / udlejningsselskaberne køber bevidst ind efter, hvor de får mest for deres penge. Så hvis en importør gerne vil have en masse biler på gaden, så får de en masse billige biler og vi andre skal køre Ford og Renault når vi lejer bil.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

eichmeier
Medlem
Indlæg: 756
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:00
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 60 times
Been thanked: 43 times

Re: Køb af fabriksny bil i andet EU land

Indlæg af eichmeier » 13. jun 2017, 11:23

SteffenR skrev:Stordriftsfordele.

De køber måske 500 Avensis fra importøren og så får de en gedign rabat, hvilket afspejler sig i afgiften.

Leasing / udlejningsselskaberne køber bevidst ind efter, hvor de får mest for deres penge. Så hvis en importør gerne vil have en masse biler på gaden, så får de en masse billige biler og vi andre skal køre Ford og Renault når vi lejer bil.


Den tese med stordriftsfordele holder ikke helt.

For så skulle de jo kun få rabat på indkøbsprisen inden afgift. Men stadig betale samme afgift som andre. Men deres afgift beregnes åbenbart ud fra indkøbsprisen...selvom der er skrevet at det kan man ikke mere ves import af bil, så noget er forkert,

Og at det er fordi de køber den ved dansk importør holder heller ikke, for jeg nå jo hurtigt lave et firma som køber bilen uden afgift til en lav pris og sælger den til mig privat og så skal afgiften regnes af den pris,,,


/eichmeier

QT1410
Medlem
Indlæg: 750
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: Køb af fabriksny bil i andet EU land

Indlæg af QT1410 » 13. jun 2017, 11:29

De bruger ganske almindelig svindel med transfer pricing, som Coca Cola, bare med modsat fortegn, hvor der afregnes til en fiktiv lav pris i stedet for en fiktiv høj pris, med det samme formål, nemlig at unddrage sig dansk beskatning.

Leasingselskabet ejes i sidste ende af bilproducenten.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Køb af fabriksny bil i andet EU land

Indlæg af SteffenR » 13. jun 2017, 11:37

eichmeier skrev:
Den tese med stordriftsfordele holder ikke helt.

For så skulle de jo kun få rabat på indkøbsprisen inden afgift. Men stadig betale samme afgift som andre. Men deres afgift beregnes åbenbart ud fra indkøbsprisen...selvom der er skrevet at det kan man ikke mere ves import af bil, så noget er forkert,

Og at det er fordi de køber den ved dansk importør holder heller ikke, for jeg nå jo hurtigt lave et firma som køber bilen uden afgift til en lav pris og sælger den til mig privat og så skal afgiften regnes af den pris,,,
Så når du køber en ny bil og får 10k i rabat, så får du ikke rabat på afgiften, så rabatten er ren forhandler profit og ikke gearing i afgiften?

Nu køber de jo ikke 1 bil igennem et skuffe selskab, men 100+ af flere forskellige modeller, så selvfølgelig får de en solid rabat.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

eichmeier
Medlem
Indlæg: 756
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:00
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 60 times
Been thanked: 43 times

Re: Køb af fabriksny bil i andet EU land

Indlæg af eichmeier » 14. jun 2017, 09:05

SteffenR skrev:
eichmeier skrev:
Den tese med stordriftsfordele holder ikke helt.

For så skulle de jo kun få rabat på indkøbsprisen inden afgift. Men stadig betale samme afgift som andre. Men deres afgift beregnes åbenbart ud fra indkøbsprisen...selvom der er skrevet at det kan man ikke mere ves import af bil, så noget er forkert,

Og at det er fordi de køber den ved dansk importør holder heller ikke, for jeg nå jo hurtigt lave et firma som køber bilen uden afgift til en lav pris og sælger den til mig privat og så skal afgiften regnes af den pris,,,
Så når du køber en ny bil og får 10k i rabat, så får du ikke rabat på afgiften, så rabatten er ren forhandler profit og ikke gearing i afgiften?

Nu køber de jo ikke 1 bil igennem et skuffe selskab, men 100+ af flere forskellige modeller, så selvfølgelig får de en solid rabat.
Vi taler forbi hinanden.

Om leasing selskabet så reelt får bilen GRATIS - så skal de svare samme afgift som ALLE andre, da afgiften jo ikke regnes ud fra faktura prisen, men ud fra bilens værdi på gaden.

Ellers er der jo MANGE penge at spare i afgift på sådan en passat f. eks. hvis han har spare 100.000,- på en overgemt/udstillingsmodel kontra prisen i DK, skal han jo reelt også spare afgiften af de 100.000,- men det gør han jo ikke, da afgiften ikke regnes ud fra fakturaprisen - men det gør den åbenbart til leasingselskaber - hvilket jo så er stor forskelsbehandling i afgiftsbetaling imellem firma og privat (og bland ikke flexlesasing ind i det )

/eichmeier

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"