Vedligeholdelse produkter til motor og lignende.

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Allankj
Nyt medlem
Indlæg: 118
Tilmeldt: 15. maj 2011, 12:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Vedligeholdelse produkter til motor og lignende.

Indlæg af Allankj » 12. jun 2017, 00:41

Hej folkens, jeg står og vil shine min golf 4 1,8 benzin lidt op uden at smide en formue i det.
Tænkte det i den sammenhæng kunne være fedt med nogle produkter i har haft gode erfaringer med? Produkter der vil være godt for motor gearkasse osv. :)
Del jeres tanker og viden! :D

Frederik
Nyt medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 8. apr 2017, 21:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 28 times

Re: Vedligeholdelse produkter til motor og lignende.

Indlæg af Frederik » 12. jun 2017, 07:54

Jeg lytter også med her med et opfølgende spørgsmål.

Findes der et additiv el.lign. som med fordel (regelmæssigt eller periodisk) kan tilsættes de små TSI motorer? Eller er 95 oktan rigeligt.

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Vedligeholdelse produkter til motor og lignende.

Indlæg af Senz » 12. jun 2017, 18:29

https://www.youtube.com/watch?v=J6T8GJcNTn0

https://www.youtube.com/watch?v=jNafxBWlFQg

Det er virkelig vigtig når man har en TSI da ventilerne virkelig bliver beskidte. Dyserne bliver også virkelig beskidte.


også når du skifter olie skal den have en motor olie rens.


Hvis man har automat gear kasse, så kan du få sat en rense maskine på. Dem som jeg har hørt der har prøvet det oplever at den skifter meget bløder gear.
Dog er det dyrt. Da der skal bruges en del gear olie.

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 1009
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 153 times

Re: Vedligeholdelse produkter til motor og lignende.

Indlæg af Tor Morrison » 12. jun 2017, 19:23

Senz skrev:https://www.youtube.com/watch?v=J6T8GJcNTn0

https://www.youtube.com/watch?v=jNafxBWlFQg

Det er virkelig vigtig når man har en TSI da ventilerne virkelig bliver beskidte.
Gid det var så nemt, men jeg har ikke set eksempler på renseprodukter der virker ordentligt. Mekanisk rensning er
nødvendigt hvis du vil have ventilerne rengjort ordentligt. Der findes også TSI motorer med benzindyse i indsugningen hvilket afhjælper problemet.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Vedligeholdelse produkter til motor og lignende.

Indlæg af Senz » 12. jun 2017, 20:36

Ja mekanisk rensning er klart det bedste men det er et kæmpe arbejde. Og grunden til man kommer der ud er fordi man ikke laver disse rens ofte nok.

På min gamle Blue gt. renset jeg den ved 20.000km. Wurth anbefaler 30.000km

Udover det så kan man bruge 1 i et rens. sprøjte hele indsugningen til skumen kommer ud også lad det sidde. Det tager meget.

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Vedligeholdelse produkter til motor og lignende.

Indlæg af Play4Fun » 12. jun 2017, 22:07

EA888 gen 3 har både direkte og indirekte Indsprøjtning så den renser sig selv
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Vedligeholdelse produkter til motor og lignende.

Indlæg af Senz » 13. jun 2017, 21:30

Så du siger at den motor er så ren at du aldrig vil få noget ud af at bruge rens.?

nielshm
Medlem
Indlæg: 630
Tilmeldt: 30. jan 2009, 09:17
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 68 times

Re: Vedligeholdelse produkter til motor og lignende.

Indlæg af nielshm » 13. jun 2017, 21:43

Så kommer den gamle snak om tysk og dansk benzin. Døjer tyskerne med dette her?
Sådan på vurderet på mavefornemmelsen, så tror jeg rigtig mange incl mig selv, synes at alting føles lidt bedre med tyske dråber i tanken. Men det skyldes nok nærmere en meget anderledes kørselsmønster end bilen ellers er vant til.

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Vedligeholdelse produkter til motor og lignende.

Indlæg af Play4Fun » 13. jun 2017, 22:05

Senz skrev:Så du siger at den motor er så ren at du aldrig vil få noget ud af at bruge rens.?
Jeps det er forstået korrekt.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Vedligeholdelse produkter til motor og lignende.

Indlæg af GaSelle » 14. jun 2017, 08:09

I et nyligt nummer af Autobild var der en dauertest af Golf Sportsvan 1.4 TSI. Her var ventilerne fuldstændigt rene efter 100K km, uden brug af rens. Så nogle har åbenbart ikke brug for det.

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Vedligeholdelse produkter til motor og lignende.

Indlæg af Senz » 14. jun 2017, 21:15

Jeps det er forstået korrekt.
Jeg snakker nu også om Dyserne og sådan noget som egr. Det er klart hvis der er en dyse som sprøjter på ventilerne så bliver de ikke sodet til på samme måde som hvis det ikke var.

Men højtryk dyser bliver stadig sodet til, og faktisk kan det blive temmelig slemt.

Så selv om du prøver at sige at rens ikke er nødvendig på disse motor så har du stadig brug for dem. Udover det bliver diesel og benzin nu tilført endnu mere bio. hvilket på ingen måde hjælper.

I et nyligt nummer af Autobild var der en dauertest af Golf Sportsvan 1.4 TSI. Her var ventilerne fuldstændigt rene efter 100K km, uden brug af rens. Så nogle har åbenbart ikke brug for det.
Så kommer spørgsmålene. Hvilket benzin har den bil kørt på? er deres benzin helt det samme. som hvor meget bio der er i deres..
Hvis man ikke samlinger kartofler med kartofler. så er det ikke fair.

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Vedligeholdelse produkter til motor og lignende.

Indlæg af Play4Fun » 14. jun 2017, 23:05

Kan ikek se hvorfor dyser skulle bliver beskidte og få nedsat funktion..
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Vedligeholdelse produkter til motor og lignende.

Indlæg af Senz » 15. jun 2017, 20:34

Jeg skal nok tag et billede af et billede vi har fra en Dyse fra en TSI :)
Jeg blev ærlig chokket at det kunne forkomme
Senest rettet af Senz 20. jun 2017, 20:47, rettet i alt 1 gang.

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Vedligeholdelse produkter til motor og lignende.

Indlæg af Senz » 20. jun 2017, 20:46

Så fik jeg fat i billedet.

Den øverste er en 1.4 TSI der har kørt 54.000km
Så jeg vil rolig mene at højtryks dyser bliver sodet

https://prnt.sc/fm3sir

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Vedligeholdelse produkter til motor og lignende.

Indlæg af Play4Fun » 20. jun 2017, 22:00

Senz skrev:Så fik jeg fat i billedet.

Den øverste er en 1.4 TSI der har kørt 54.000km
Så jeg vil rolig mene at højtryks dyser bliver sodet

https://prnt.sc/fm3sir
Det billede er fra en producent der lever af at sælge rense produkter :D
Tror ikke du skal regne med resultatet er sådanne på ret mange biler,, vi ved intet om det billede der er taget , det kan være en bil den kører ture på under 5 km hver dag, resultatet vil helt sikkert være meget anderledes ved 20km motorvejs kørsel hver dag
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Vedligeholdelse produkter til motor og lignende.

Indlæg af Senz » 21. jun 2017, 16:39

Det billede er fra en producent der lever af at sælge rense produkter :D
Tror ikke du skal regne med resultatet er sådanne på ret mange biler,, vi ved intet om det billede der er taget , det kan være en bil den kører ture på under 5 km hver dag, resultatet vil helt sikkert være meget anderledes ved 20km motorvejs kørsel hver dag
Søde rare lille ven. Jeg må desværre beklage med at sige at dette er en af mine venner som har taget billedet. så jeg kan personlig stå inde for at dette billede er helt rigtig.
Om bilen så har kørt 5km hver dag så er den stadig soddet til. Men igen hvem køre også 5 km om dagen. Det vil sige at personen ca har kørt 1780km på 1 år.

En helt anden ting er at den ven som jeg kender arbejder ved Wurth, som er tekniker, og faktisk utrolig dygtig, Tager ud i hele jylland. og hjælper værksteder med fejlsøgning på biler. Hvad han og hans kolleger fortæller ser de en del Tsi som er soddet til. og ikke kun ved ventilerne

Men i stedet for at benægte der er et problem. så brug da viden som diesel eksperter giver ud.!

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Vedligeholdelse produkter til motor og lignende.

Indlæg af Play4Fun » 21. jun 2017, 18:47

Senz skrev:
Det billede er fra en producent der lever af at sælge rense produkter :D
Tror ikke du skal regne med resultatet er sådanne på ret mange biler,, vi ved intet om det billede der er taget , det kan være en bil den kører ture på under 5 km hver dag, resultatet vil helt sikkert være meget anderledes ved 20km motorvejs kørsel hver dag
Søde rare lille ven. Jeg må desværre beklage med at sige at dette er en af mine venner som har taget billedet. så jeg kan personlig stå inde for at dette billede er helt rigtig.
Om bilen så har kørt 5km hver dag så er den stadig soddet til. Men igen hvem køre også 5 km om dagen. Det vil sige at personen ca har kørt 1780km på 1 år.

En helt anden ting er at den ven som jeg kender arbejder ved Wurth, som er tekniker, og faktisk utrolig dygtig, Tager ud i hele jylland. og hjælper værksteder med fejlsøgning på biler. Hvad han og hans kolleger fortæller ser de en del Tsi som er soddet til. og ikke kun ved ventilerne

Men i stedet for at benægte der er et problem. så brug da viden som diesel eksperter giver ud.!
PKT 1 , jeg er ikke din søde lille rare ven så glemt alt om det.
PKT 2 , er pænt ligeglad om din ven har taget det billede , det er jo at en plakat der skal fremme et produkt.
der er da et problem med den "GAMLE" TSI motore men dem som kører med begge typer indsprøjtning er problemet elemineret.
Og som skrevet tidligere her i tråden af en anden person "Gaselle"I et nyligt nummer af Autobild var der en dauertest af Golf Sportsvan 1.4 TSI. Her var ventilerne fuldstændigt rene efter 100K km, uden brug af rens. Så nogle har åbenbart ikke brug for det.", så er der utallige eksempler at nogle ikke soder til, er ret sikker på at mange at de problemer der er, bunder i folks kørselsmønster og ikke fyrer deres biler af en gang i mellem.
Men det lader til at du gør problemet til et meget større issue end det rent faktisk er, vi kan blive enige om der nok er et problem , men så er problemet altså heller ikke større end at det er til at tage og føle på.
Hvis problemet var så stort så ville alle VW, SKODA, SEAT, BMW, PSA værksteder jo invistere i en Nøddeskals blæser også blæser ventilerne rene, men siden de ikke har gjort det og kunderne ikke klager over deres motorgang , så kan problemet ikke være alverdens.
Og den eneste rigtige måde at rense ventilerne på er med en Nøddeskalsblæser, glem alt om skum og andre vidundermideler, intet gør arbejder som den blæser.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
soulniz
Nyt medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 31. aug 2012, 11:14
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 5 times
Been thanked: 20 times

Re: Vedligeholdelse produkter til motor og lignende.

Indlæg af soulniz » 21. jun 2017, 21:27

En gang Belladd service rens plejer at kunne tage det værste. Meget simpelt at bruge, da det bare hældes i tanken.
Nuværende bil:
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 hk
Org. Bi-xenon, RNS 510, multifunktionsrat, regnsensor, CH/LH lys, nedblændeligt bakspejl, fodrumsbelysning, gråmetal.

Tidligere biler:
2018 VW Golf VII 1.0 TSI 85 hk
2004 VW Touran 1.9 TDI 100 hk Van

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Vedligeholdelse produkter til motor og lignende.

Indlæg af Play4Fun » 21. jun 2017, 21:44

soulniz skrev:En gang Belladd service rens plejer at kunne tage det værste. Meget simpelt at bruge, da det bare hældes i tanken.
Hvordan renser det ventilerne på en 1,4 Tsi som trådstarter spørger ind til ?
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
soulniz
Nyt medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 31. aug 2012, 11:14
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 5 times
Been thanked: 20 times

Re: Vedligeholdelse produkter til motor og lignende.

Indlæg af soulniz » 21. jun 2017, 22:06

Play4Fun skrev:
soulniz skrev:En gang Belladd service rens plejer at kunne tage det værste. Meget simpelt at bruge, da det bare hældes i tanken.
Hvordan renser det ventilerne på en 1,4 Tsi som trådstarter spørger ind til ?
Den part havde jeg så ikke lige læst. ;) Ved bare det renser belægninger ud i dyserne osv., men om det også tager ved ventilerne skal jeg ikke kunne svare på. Der står dog på Belladds hjemmeside at det hjælper ved "Dårlig kompression - utæt ved ventilerne", men om det også renser dem. :?
Nuværende bil:
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 hk
Org. Bi-xenon, RNS 510, multifunktionsrat, regnsensor, CH/LH lys, nedblændeligt bakspejl, fodrumsbelysning, gråmetal.

Tidligere biler:
2018 VW Golf VII 1.0 TSI 85 hk
2004 VW Touran 1.9 TDI 100 hk Van

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Vedligeholdelse produkter til motor og lignende.

Indlæg af Senz » 22. jun 2017, 19:04

PKT 1 , jeg er ikke din søde lille rare ven så glemt alt om det.
PKT 2 , er pænt ligeglad om din ven har taget det billede , det er jo at en plakat der skal fremme et produkt.
der er da et problem med den "GAMLE" TSI motore men dem som kører med begge typer indsprøjtning er problemet elemineret.
Og som skrevet tidligere her i tråden af en anden person "Gaselle"I et nyligt nummer af Autobild var der en dauertest af Golf Sportsvan 1.4 TSI. Her var ventilerne fuldstændigt rene efter 100K km, uden brug af rens. Så nogle har åbenbart ikke brug for det.", så er der utallige eksempler at nogle ikke soder til, er ret sikker på at mange at de problemer der er, bunder i folks kørselsmønster og ikke fyrer deres biler af en gang i mellem.
Men det lader til at du gør problemet til et meget større issue end det rent faktisk er, vi kan blive enige om der nok er et problem , men så er problemet altså heller ikke større end at det er til at tage og føle på.
Hvis problemet var så stort så ville alle VW, SKODA, SEAT, BMW, PSA værksteder jo invistere i en Nøddeskals blæser også blæser ventilerne rene, men siden de ikke har gjort det og kunderne ikke klager over deres motorgang , så kan problemet ikke være alverdens.
Og den eneste rigtige måde at rense ventilerne på er med en Nøddeskalsblæser, glem alt om skum og andre vidundermideler, intet gør arbejder som den blæser.
Nej det bliver du heldigvis heller aldrig :) Faktisk var det sagt så du kunne forstå at du faktisk på INGEN måde havde ret i det du sagde.

Og hvad så om det er taget fra en plakat? vil du have det originale billede? Eller er du så snæver synet at du aldrig kan tro på nogen folk
??

Du har stadig ikke forstået noget! JA ventilerne er bleven mere rene! Men en Dyse er ikke en ventil!! Om du så spøjter 100L benzin ind vil det ALDRIG rense din dyse!

Som jeg også skrev til det som Gaselle skrev. så er der også der en MASSE ting som man ikke ved. Som hvilke brændstof + hvor meget bio der er i brændstoffet. Men der giver du personen helt ret! er det ikke lidt underlig?

Udover det så vil jeg da gerne se hvor du kan bevise at bliver ikke soder til inde i motoren.?

Nu må jeg grine! vw audi erkende at de har et problem !!! De vil ALDRIG sige noget dårligt om deres biler. Selv ikke da jeg købte min. og jeg snakkede om kædeproblemet stod sælgeren og sagde at der ikke rigtig var et problem.

Udover det så har jeg haft en kunde engang som kom fra bmw. som havde fået fortalt at det var vigtig at lave sådan en motor rens på deres benziner med højtryks dyser.! Så jo de ved godt der er et problem. og de havde da også selv en rense maskine. udover det har jeg været på kursus med flere fra citroen og peugeot som selv brugte rense maskinen meget.

Det er sikkert meget godt med en Nøddeskalsblæser jeg har aldrig set eller hørt om sådan en maskine. Så derfor kan jeg ikke udtale mig om den.
Derfor kan du stadig godt få gode resultater med additiver. Og JA det kan ikke tag alt.! Men det gør stadig en forskel. og i svære til sodninger er man nød til at skilde det hele ad og rense med en bøste.

Du virker virkelig som en som bare skal være Rasmus modsat. Du vil aldrig tro på hvad jeg skriver så gider ikke bruge 1 sec mere af min tid på en person har ser verden i sort.!

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Vedligeholdelse produkter til motor og lignende.

Indlæg af Play4Fun » 22. jun 2017, 21:11

Senz skrev:
PKT 1 , jeg er ikke din søde lille rare ven så glemt alt om det.
PKT 2 , er pænt ligeglad om din ven har taget det billede , det er jo at en plakat der skal fremme et produkt.
der er da et problem med den "GAMLE" TSI motore men dem som kører med begge typer indsprøjtning er problemet elemineret.
Og som skrevet tidligere her i tråden af en anden person "Gaselle"I et nyligt nummer af Autobild var der en dauertest af Golf Sportsvan 1.4 TSI. Her var ventilerne fuldstændigt rene efter 100K km, uden brug af rens. Så nogle har åbenbart ikke brug for det.", så er der utallige eksempler at nogle ikke soder til, er ret sikker på at mange at de problemer der er, bunder i folks kørselsmønster og ikke fyrer deres biler af en gang i mellem.
Men det lader til at du gør problemet til et meget større issue end det rent faktisk er, vi kan blive enige om der nok er et problem , men så er problemet altså heller ikke større end at det er til at tage og føle på.
Hvis problemet var så stort så ville alle VW, SKODA, SEAT, BMW, PSA værksteder jo invistere i en Nøddeskals blæser også blæser ventilerne rene, men siden de ikke har gjort det og kunderne ikke klager over deres motorgang , så kan problemet ikke være alverdens.
Og den eneste rigtige måde at rense ventilerne på er med en Nøddeskalsblæser, glem alt om skum og andre vidundermideler, intet gør arbejder som den blæser.
Nej det bliver du heldigvis heller aldrig :) Faktisk var det sagt så du kunne forstå at du faktisk på INGEN måde havde ret i det du sagde.

Og hvad så om det er taget fra en plakat? vil du have det originale billede? Eller er du så snæver synet at du aldrig kan tro på nogen folk
??

Du har stadig ikke forstået noget! JA ventilerne er bleven mere rene! Men en Dyse er ikke en ventil!! Om du så spøjter 100L benzin ind vil det ALDRIG rense din dyse!

Som jeg også skrev til det som Gaselle skrev. så er der også der en MASSE ting som man ikke ved. Som hvilke brændstof + hvor meget bio der er i brændstoffet. Men der giver du personen helt ret! er det ikke lidt underlig?

Udover det så vil jeg da gerne se hvor du kan bevise at bliver ikke soder til inde i motoren.?

Nu må jeg grine! vw audi erkende at de har et problem !!! De vil ALDRIG sige noget dårligt om deres biler. Selv ikke da jeg købte min. og jeg snakkede om kædeproblemet stod sælgeren og sagde at der ikke rigtig var et problem.

Udover det så har jeg haft en kunde engang som kom fra bmw. som havde fået fortalt at det var vigtig at lave sådan en motor rens på deres benziner med højtryks dyser.! Så jo de ved godt der er et problem. og de havde da også selv en rense maskine. udover det har jeg været på kursus med flere fra citroen og peugeot som selv brugte rense maskinen meget.

Det er sikkert meget godt med en Nøddeskalsblæser jeg har aldrig set eller hørt om sådan en maskine. Så derfor kan jeg ikke udtale mig om den.
Derfor kan du stadig godt få gode resultater med additiver. Og JA det kan ikke tag alt.! Men det gør stadig en forskel. og i svære til sodninger er man nød til at skilde det hele ad og rense med en bøste.

Du virker virkelig som en som bare skal være Rasmus modsat. Du vil aldrig tro på hvad jeg skriver så gider ikke bruge 1 sec mere af min tid på en person har ser verden i sort.!
Hvis du er så meget inde i det undre det mig du ikke kender til en nøddeskalsblæser. Og skille det hele ad og rense med en børste :D
Nej bare af med indsugningen så blæsew der nøddeskaller ind omkring ventilerne.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
Hurtigud
Nyt medlem
Indlæg: 133
Tilmeldt: 12. aug 2016, 06:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slangerup
Has thanked: 56 times
Been thanked: 13 times

Re: Vedligeholdelse produkter til motor og lignende.

Indlæg af Hurtigud » 23. jun 2017, 03:45

Havde en fin Polo 1,6 TSI. fra 2007. Fik lavet kæde en gang i de 9 år jeg havde den.
Kørte ca. 110.000 km. uden andre problemer.
Mange ture var ret korte, og med kold motor. Ofte kun1 km. til Brugsen eller 5 km. til togstation. Den fik aldrig noget rens af nogen art. Service ordnede jeg selv, så derfor ved jeg hvad der er blevet lavet ved den.
Tankede næsten udelukkende benzin hos Shell. Fyldte tank med V-Power den ene gang om året når de havde tilbud til samme pris som 95 oktan.
Om Shell benzin er så meget bedre til at holde motoren ren ved jeg ikke en dyt om, men det er min erfaring med den Polo.
VW PASSAT B8 4 motion TSI 272 DSG7
VW Polo 1,2 TSI DSG7

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2764
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Vedligeholdelse produkter til motor og lignende.

Indlæg af Nicklossi » 23. jun 2017, 08:52

Hvilken benzin man tanker, har ikke noget at sige mht. ventilerne i en motor med direkte indsprøjtning.

I stedet for at bruge en nøddeskalsblæser, kan man snildt pille manifolder af, og så rense ventilerne med en lille messingbørste.

På de store turboladere på skibe, bliver der sprøjtet vand ind for at rense turbinesiden, hvor man førhen brugte nøddeskaller :)

Brugeravatar
Hurtigud
Nyt medlem
Indlæg: 133
Tilmeldt: 12. aug 2016, 06:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slangerup
Has thanked: 56 times
Been thanked: 13 times

Re: Vedligeholdelse produkter til motor og lignende.

Indlæg af Hurtigud » 23. jun 2017, 09:10

Er der mulighed for at når der køres med fuld gas og så når speederpedalen slippes at der opstår et vacuum i motoren, og der derved kommer en lille del luft/gas retur ind i manifolden. Eller er det helt udelukket ?
I den forbindelse mener jeg bare at køre på discount benzin så er der måske større mulighed for at der kommer rester af sodpartikler ind på ventilstammerne som desværre bliver hængende.
VW PASSAT B8 4 motion TSI 272 DSG7
VW Polo 1,2 TSI DSG7

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Vedligeholdelse produkter til motor og lignende.

Indlæg af Play4Fun » 23. jun 2017, 11:36

Hurtigud skrev:Er der mulighed for at når der køres med fuld gas og så når speederpedalen slippes at der opstår et vacuum i motoren, og der derved kommer en lille del luft/gas retur ind i manifolden. Eller er det helt udelukket ?
I den forbindelse mener jeg bare at køre på discount benzin så er der måske større mulighed for at der kommer rester af sodpartikler ind på ventilstammerne som desværre bliver hængende.
Du har nok ret i et discount benzin ikke er godt , men jeg har altid når det har været muligt kørt på V-Power eller tilsvarende og det burde alle med en TSI motor gøre syntes jeg , men der er mange meninger om tingene.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Vedligeholdelse produkter til motor og lignende.

Indlæg af GaSelle » 23. jun 2017, 18:29

Der er langt mellem Shell tankene efterhåndeb, og prisforskellen er massiv.

IboI
Helt nyt medlem
Indlæg: 41
Tilmeldt: 4. maj 2017, 17:20
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: Vedligeholdelse produkter til motor og lignende.

Indlæg af IboI » 23. jun 2017, 19:46

Hmm ok, så vi kan være enig, om at være uenig om det vil hjælpe at rense en tsi motor. Jeg vil gerne prøve, er der andet en belladd til tanken man kan prøve?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Vedligeholdelse produkter til motor og lignende.

Indlæg af Play4Fun » 23. jun 2017, 20:50

GaSelle skrev:Der er langt mellem Shell tankene efterhåndeb, og prisforskellen er massiv.
Ja der er ved at være godt langt, og prisen er den samme som 95okt hvis man tanker om lørdagen :D men nu kører min cupra ikke meget om året så det går nok, historien ville være en anden hvis jeg kørte 30000km om året i den.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Vedligeholdelse produkter til motor og lignende.

Indlæg af Play4Fun » 23. jun 2017, 20:51

IboI skrev:Hmm ok, så vi kan være enig, om at være uenig om det vil hjælpe at rense en tsi motor. Jeg vil gerne prøve, er der andet en belladd til tanken man kan prøve?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Få din bil på rullefelt, har den de hk mden er opgivet til eller mere så er din motor ikke sodet ret meget til.
Der var en der snakkede om montering af vand indsprøjtning , så bliver din bil helt ren.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"