Frikørt taxa

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
jmann1
Nyt medlem
Indlæg: 112
Tilmeldt: 29. aug 2010, 13:17
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Frikørt taxa

Indlæg af jmann1 » 21. jun 2017, 14:37

Hey er ved at kigger ny bil igen igen, og er faldet over en frikørt taxa VW Passat med fuld service ved VW kørt ca 3xxxxxkm, nogen der vil mene det er dumt? Det er en Highline fra 2013 2.0tdi dsg med læder kan få den til 110kg, har været pakket ind med folie så lakken er rigtig fin, og sæder har der været overtræk på så som nye, trænger til ny undervogn den er lidt blød men passer mig fint Nogle råd mm??

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2764
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Frikørt taxa

Indlæg af Nicklossi » 21. jun 2017, 15:04

Der er vel lidt forskel på, om den har kørt 300.001km eller 399.999km.

Har der været overholdt service på DSG osv?
Hvis bilen kun har kørt bykørsel, ville jeg være noget nervøs over motoren.

Brugeravatar
Tømren
Medlem
Indlæg: 553
Tilmeldt: 2. aug 2008, 14:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sengeløse
Has thanked: 6 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Frikørt taxa

Indlæg af Tømren » 21. jun 2017, 19:04

Bare tænk over om du kan sælge den igen. Når den nok har rundet. 400k. Og da det er en taxa, giver forhandlerne ingenting for dem. Da afgiften allerede er væk. Taler af erfaring

Sendt fra min A0001 med Tapatalk
Selvstændig tømrer, efterisolering med miljørigtig papiruld.
Nu også med Rockwool, knauf og isover hvis nogen ønsker
www.tomren.dk

Turbotrim
Aktiv medlem
Indlæg: 1848
Tilmeldt: 7. okt 2008, 21:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Frikørt taxa

Indlæg af Turbotrim » 21. jun 2017, 19:11

Tømren skrev:Bare tænk over om du kan sælge den igen. Når den nok har rundet. 400k. Og da det er en taxa, giver forhandlerne ingenting for dem. Da afgiften allerede er væk. Taler af erfaring

Sendt fra min A0001 med Tapatalk

Kan du ikke lige forklare hvordan afgift er væk ?

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Frikørt taxa

Indlæg af AU-R8 » 21. jun 2017, 19:55

Turbotrim skrev:
Tømren skrev:Bare tænk over om du kan sælge den igen. Når den nok har rundet. 400k. Og da det er en taxa, giver forhandlerne ingenting for dem. Da afgiften allerede er væk. Taler af erfaring

Sendt fra min A0001 med Tapatalk

Kan du ikke lige forklare hvordan afgift er væk ?
Det har jo ikke noget med afgift at gøre, men udbud og efterspørgsel.
En bil der har kørt 3xx tkm har en xxx værdi, en der har været taxa er jo bare mindre værd end hvis samme bil ikke havde været det.

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: Frikørt taxa

Indlæg af Morten Hedensted » 21. jun 2017, 20:18

Vores sidste bil var en frikørt Passat. Kørt 285.000 da vi købte den og 364.000 da den blev solgt. Det var en 2.0 TDI med 170 HK og DSG. Gearkassen havde aldrig været rørt, men trængte til nye koblinger da vi solgte. Prisen vi fik, var absolut i den gode ende i forhold til andre der var til salg.
Vi havde ingen dårlige oplevelser, der kunne henføres til det tidligere liv som Taxa. Faktisk var oplevelsen så positiv, at vi pt. er på jagt efter enten en frikørt Touran eller Passat, vi kan bytte os til i stedet for vores nuværende Mercedes - Der i øvrigt også er en frikørt Taxa.
Hvis service er passet, ville jeg ikke betænke mig.
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 127 times
Been thanked: 32 times

Re: Frikørt taxa

Indlæg af Chr-Hj » 21. jun 2017, 20:28

Har en magen til også en frikørt.
den køre rigtig godt, har kørt 369,000km har selv kørt ca. 40,000km i den nu, synes ikke jeg har haft de vilde udgifter.

Bare sørg for at tjekke at service er overholdt incl. dsg, og selvfølgelig undersøg bilens stand, jeg synes min egen er pæn efter de km, synes ikke den virker til at være misholdt og smadret.

Men det er nok rigtigt, det er ikke en bil du skal købe, for at sælge den om ½år igen, for prisen skal være god for at komme af med sådan en bil, der er ikke så mange købere til sådan en.
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Frikørt taxa

Indlæg af i-s » 21. jun 2017, 21:57

Turbotrim skrev:
Tømren skrev:Bare tænk over om du kan sælge den igen. Når den nok har rundet. 400k. Og da det er en taxa, giver forhandlerne ingenting for dem. Da afgiften allerede er væk. Taler af erfaring

Sendt fra min A0001 med Tapatalk

Kan du ikke lige forklare hvordan afgift er væk ?
Den er aldrig betalt (kun 20%) og derfor ikke udbetales ved f.eks export senere. Derfor er ex-taxa'er svære at komme af med i deres sidste del af livet. Nu er det lavet om sidste år mener jeg, så når taxa'en sælges er den stadig ex. afgift. Dermed er "Frikørt" et afsluttet kapitel snart.
/Søren.

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 9 times
Been thanked: 49 times

Re: Frikørt taxa

Indlæg af HenrikH29 » 21. jun 2017, 22:03

i-s skrev:
Turbotrim skrev:
Tømren skrev:Bare tænk over om du kan sælge den igen. Når den nok har rundet. 400k. Og da det er en taxa, giver forhandlerne ingenting for dem. Da afgiften allerede er væk. Taler af erfaring

Sendt fra min A0001 med Tapatalk

Kan du ikke lige forklare hvordan afgift er væk ?
Den er aldrig betalt (kun 20%) og derfor ikke udbetales ved f.eks export senere. Derfor er ex-taxa'er svære at komme af med i deres sidste del af livet. Nu er det lavet om sidste år mener jeg, så når taxa'en sælges er den stadig ex. afgift. Dermed er "Frikørt" et afsluttet kapitel snart.
Frikørt taxa findes ikke mere. Den særlige ordning, hvor taxaer kunne nøjes med at betale 20% registreringsafgift er afskaffet. Så der kommer ikke flere billige "frikørte" taxaer.

Brugeravatar
Tømren
Medlem
Indlæg: 553
Tilmeldt: 2. aug 2008, 14:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sengeløse
Has thanked: 6 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Frikørt taxa

Indlæg af Tømren » 21. jun 2017, 22:22

i-s skrev:
Turbotrim skrev:
Tømren skrev:Bare tænk over om du kan sælge den igen. Når den nok har rundet. 400k. Og da det er en taxa, giver forhandlerne ingenting for dem. Da afgiften allerede er væk. Taler af erfaring

Sendt fra min A0001 med Tapatalk

Kan du ikke lige forklare hvordan afgift er væk ?
Den er aldrig betalt (kun 20%) og derfor ikke udbetales ved f.eks export senere. Derfor er ex-taxa'er svære at komme af med i deres sidste del af livet. Nu er det lavet om sidste år mener jeg, så når taxa'en sælges er den stadig ex. afgift. Dermed er "Frikørt" et afsluttet kapitel snart.
Det var også sådan jeg har forstået det, kan dig godt se at det er lavet om nu. Men de forhandlere jeg snakkede med her for et par måneder siden da jeg skiftede bil, ville ikke have den, uden den var meget billig bla pga afgiften..

Sendt fra min A0001 med Tapatalk
Selvstændig tømrer, efterisolering med miljørigtig papiruld.
Nu også med Rockwool, knauf og isover hvis nogen ønsker
www.tomren.dk

Buusdk
Nyt medlem
Indlæg: 444
Tilmeldt: 1. jun 2014, 20:37
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Frikørt taxa

Indlæg af Buusdk » 23. jun 2017, 14:28

Jeg har også en frikørt taxa, dog er min en lidt mere skrabet B6 2.0 TDI 110hk Blue Motion fra 2009

Den har jeg haft siden 2014 hvor den havde kørt 320.000km. Nu har den gået 415.000km og jeg bruger den I mit daglige arbejde som sælger, hvor jeg dækker hele jylland.

Jeg har brugt langt mindre på vedligehold end jeg havde regnet med. Min største post har været nyt svinghjul. Ellers har det været et par bøsninger, og Nye bremser løbende.

Jeg kunne godt finde på at gøre det igen, når den nuværende en dag ikke vil mere.

QT1410
Medlem
Indlæg: 750
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: Frikørt taxa

Indlæg af QT1410 » 23. jun 2017, 14:38

Hvis jeg skulle købe en frikørt taxi ville jeg bede om at se kørebøgerne, hvor man kan se navnene på de chauffører der har kørt taxien vagt for vagt.

Jo færre forskellige, des bedre.

Udover navnet står der også chaufførens fødselsdato, så man kan undgå at købe en bil der er kørt død af en 80+ årig chauffør (de findes skam) eller noget...

Morten_S
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 6. okt 2016, 09:14
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Frikørt taxa

Indlæg af Morten_S » 23. jun 2017, 21:42

QT1410 skrev:Hvis jeg skulle købe en frikørt taxi ville jeg bede om at se kørebøgerne, hvor man kan se navnene på de chauffører der har kørt taxien vagt for vagt.

Jo færre forskellige, des bedre.

Udover navnet står der også chaufførens fødselsdato, så man kan undgå at købe en bil der er kørt død af en 80+ årig chauffør (de findes skam) eller noget...
Og det er data vognmanden ikke må udlevere uden medarbejderenes samtykke

Brugeravatar
DJ_Gran
Aktiv medlem
Indlæg: 3071
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Carsolutions
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times
Kontakt:

Re: Frikørt taxa

Indlæg af DJ_Gran » 23. jun 2017, 21:49

Min passat 3c 2.0 TDI DSG er os en frikørt taxa den har lige rundet 465000 i dag. Dejlig bil. Jeg ville have iie være bange for at købe en igen, mén man skal huske at de er ikke ret meget værd på brugt markedet.

Sendt fra min FRD-L09 med Tapatalk
http://www.CarSolutions.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 127 times
Been thanked: 32 times

Re: Frikørt taxa

Indlæg af Chr-Hj » 24. jun 2017, 07:41

DJ_Gran skrev:Min passat 3c 2.0 TDI DSG er os en frikørt taxa den har lige rundet 465000 i dag. Dejlig bil. Jeg ville have iie være bange for at købe en igen, mén man skal huske at de er ikke ret meget værd på brugt markedet.

Sendt fra min FRD-L09 med Tapatalk

Men man skal også huske at ens egen indkøbs pris var nok lavere, den 2012 Passat (xtaxa) jeg købte sidste år var i hver fald over 100,000kr billigere end en tilsvarende, med måske 150,000km på klokken.

Og mon ikke den er til at sælge privat når den tid kommer, min sidste Passat 3bg var så ikke en taxa men en (sælger bil) den havde kørt 570,000km og den var solgt på 1 uge privat, til den første der kom og kikkede på den, og den er ikke eksporteret eller noget i følge nummerplade.net men stadig registeret.
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Frikørt taxa

Indlæg af DanielB12 » 24. jun 2017, 12:18

Hvad med alle de huller til deres beslag? Vi så på en frikørt A6 sidste år, og der var 5 rimelig store huller øverst på instrumentbordet, samt to huller foran. Det var fra div skærme.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

jmann1
Nyt medlem
Indlæg: 112
Tilmeldt: 29. aug 2010, 13:17
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Frikørt taxa

Indlæg af jmann1 » 24. jun 2017, 14:57

Så er den købt :P Fik den til 100kg rent ud, Sksl have nye dæmpere og bremser men kun en undskyldning for at få den sænket :o Kommer nyt emne op fælge og sænkning inden længe.
Og hensyn til huller mm fra div udstyr, så er min er der pillet en luftdysderist eller hvad de hedder ud, ingen huller eller noget 8-)

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"