Ah går de i skole/dagsinstution i Sverige? Så øver i bare dansk med dem selv? (Tænker på den video wifey lagde på Facebook )Watcher skrev:Hvis vi skal hælde lidt salt i såret så betaler man ejendomsskat efter indtjening i sverige.. i og med jeg ikke har nogen indtjening i sverige bliver det bare laveste takst = 1500sek.. og det samme er gældende for skole/dagsinstution hvor vi gir 1100sek totalt for begge børnKevinff skrev:Ja det er ihvertfald ikke os der bor i Danmark der griner i sidste endeMøbbe skrev:
DU kan bare flytte til SE - det er lidt sjovere at købe bil med "ikea" plader
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hverdagens biløkonomi
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 967 times
- Been thanked: 507 times
Re: Hverdagens biløkonomi
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 14511
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: CarTrends.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 844 times
- Kontakt:
Re: Hverdagens biløkonomi
Yes de går begge i skole osv i sverige.. hende på videoen starter i 1 klasse her næste år.. men de har dansk 1x om ugen i skolen også da de tilbyder undervisning på modersmål som de kalder det..Kevinff skrev:Ah går de i skole/dagsinstution i Sverige? Så øver i bare dansk med dem selv? (Tænker på den video wifey lagde på Facebook )Watcher skrev:Hvis vi skal hælde lidt salt i såret så betaler man ejendomsskat efter indtjening i sverige.. i og med jeg ikke har nogen indtjening i sverige bliver det bare laveste takst = 1500sek.. og det samme er gældende for skole/dagsinstution hvor vi gir 1100sek totalt for begge børnKevinff skrev: Ja det er ihvertfald ikke os der bor i Danmark der griner i sidste ende
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 14511
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: CarTrends.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 844 times
- Kontakt:
Re: Hverdagens biløkonomi
Plus din kaner har du jo også [HEAVY BLACK HEART]️replica skrev:Jeg er nu tilfreds nok
Pt er begge biler betalt kontant grundet arv og omlægning af lån.
Jeg er søn af en nærig bilmekaniker og har derfor aldrig haft nye eller dyre biler.
Regner med at beholde dem begge i mindst 5 år.
Forsikring er 2500 kr til Aygo og 7500 kr til A4. Jeg bor i København og er 42 år
Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
- Ras
- Medlem
- Indlæg: 650
- Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 77 times
Re: Hverdagens biløkonomi
Jeg har altid købt mine biler kontant, og de bliver altid solgt privat når der skal skiftes ud i garagen.
Derfor skal der "kun" spares op til differencen. Det er så det der må sætte et max for hvad der kan købes bil for.
Jeg har det meget svært ved tanken om at lease noget, kan godt lide at jeg ikke er bundet op på div. forpligtelser og fastsatte perioder.
Værditabet kan man jo aldrig helt forudsige, men tror altid det vil være den billigste måde at holde bil på. Leasing selskabet eller banken skal jo altid tjene på deres ydelser.
Vi har lille F1 lån på huset, som udgør 1/3 del af husets handelspris. -Ingen andre lån.
Vi er rimeligt sparsommelige i hverdagen, og bruger ikke mange penge på dyre restaurant besøg eller nyeste gadgets.
Tilgendgæld lægger vi penge til side til at rejse for 2-3 gange om året og køre i en bil vi er glade for.
Jeg er 39 år + frue og 2 unger.
Derfor skal der "kun" spares op til differencen. Det er så det der må sætte et max for hvad der kan købes bil for.
Jeg har det meget svært ved tanken om at lease noget, kan godt lide at jeg ikke er bundet op på div. forpligtelser og fastsatte perioder.
Værditabet kan man jo aldrig helt forudsige, men tror altid det vil være den billigste måde at holde bil på. Leasing selskabet eller banken skal jo altid tjene på deres ydelser.
Vi har lille F1 lån på huset, som udgør 1/3 del af husets handelspris. -Ingen andre lån.
Vi er rimeligt sparsommelige i hverdagen, og bruger ikke mange penge på dyre restaurant besøg eller nyeste gadgets.
Tilgendgæld lægger vi penge til side til at rejse for 2-3 gange om året og køre i en bil vi er glade for.
Jeg er 39 år + frue og 2 unger.
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)
Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)
Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 202
- Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:29
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Hverdagens biløkonomi
Spændende vinkel, hvorfor leasing og ikke eje?adagio skrev:Vi har en leaset Passat. Den koster:
4.400,- i leasingydelse
700,- i førstegangsydelse (de første 25.000 vi betalte, fordelt over 36 måneder)
1.000,- i benzin
400,- i forsikring
200,- i dæk og diverse
50,- i grøn ejerafgift
I alt 6.750,- om måneden
Vi har udbetalt omkring 45.000,- om måneden, så det er 15% der går til bil. Min kone er studerende, så når hun engang får et job, skulle procentdelen gerne blive mindre, men så får vi måske også brug for bil nummer 2. Det regner jeg så med bliver en leaset Polo. Den nuværende Passat er en Comfortline, jeg tænker den næste familiebil bliver en leaset Highline hvis jeg da ikke går amok og leaser en A6, men det gør jeg nok ikke, det bliver alligevel for mange penge. Så længe der er gode leasingtilbud at finde, gider jeg ikke at eje.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: 3. apr 2016, 19:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 6 times
Re: Hverdagens biløkonomi
Jo færre ting jeg kan eje, jo bedre. Færre bekymringer og mere fleksibilitet. Jeg ejer huset fordi det økonomisk ikke ville give mening at leje et hus, ikke fordi jeg er tosset med at være boligejer, det ville jeg sådan set helst være fri for. Jeg vil gerne have et hus at bo i, men jeg gider ikke stå med problemerne hvis der pludselig viser sig at være svamp eller noget, så ville jeg gerne bare kunne skride som man kan fra en lejebolig. Og når det så giver økonomisk fint mening at lease en bil, bliver det bare en no-brainer for mig. Jeg kan aflevere bilen ved forhandleren i morgen hvis jeg bliver træt af den, og så er jeg ude af det uden at skulle bruge en krone mere, det synes jeg er meget værd.Bagger skrev:Spændende vinkel, hvorfor leasing og ikke eje?
- Realtor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4124
- Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9210
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 478 times
Re: Hverdagens biløkonomi
jeg tumler også med om min næste bil skal være leasing. kan se der er forholdsvis mange skarpe tilbud især fra forhandlere.
f.eks. mb c220 stc. business plus aut til 35k + 4900 pr måned for 20.000km årligt. totalprisen er så 6k per måned for at køre i ny bil uden bekymringer for afgiftsnedsættelse, værkstedsregninger mv.
f.eks. mb c220 stc. business plus aut til 35k + 4900 pr måned for 20.000km årligt. totalprisen er så 6k per måned for at køre i ny bil uden bekymringer for afgiftsnedsættelse, værkstedsregninger mv.
2020 Audi E-tron 55
- BCBC
- Medlem
- Indlæg: 840
- Tilmeldt: 15. mar 2013, 19:37
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 12 times
Re: Hverdagens biløkonomi
Bor på landet og vi (fruen og jeg) er nødt til at have 2 biler for at få arbejdslivet, fritiden, ungerne osv. til at hænge samme.
Vi har betalt begge biler, men har lagt konceptet lidt om.
Vi køre henholdsvis 40000 km og 15000 km.
Handler bil i 200000 kr segmentet ca. en gang hvert 3 år, skipper så den gamle bil (3år) ned til den der køre 15000 km, og tager så den der er blevet 6 år i bytte. Lad os bare antage at en bil der 6 år og gået 165000 km er 50000 kr i bytte, så ser regnskabet sådan ud:
200000-50000=150000 kr hver 3 år, svarende til 150000/(3*12)=4167 kr md, der skal spares op.
Hertil kommer lidt forsikring, brandstof, og en anelse vedligehold mm.
Det kan selvfølgelig gøres lidt billiger, men bilerne bliver løbende fornyet, og solgt før der kommer problemer med dem (forhåbentlig)
Dernæst har vi altid en buffer hvis noget går galt, efter som vi spare op til bilerne, og ryger køleskabet så strækker vi den bare en månede eller 2 med at handle.
Og så er der ingen låneomkostninger på en opsparing.
Vi har betalt begge biler, men har lagt konceptet lidt om.
Vi køre henholdsvis 40000 km og 15000 km.
Handler bil i 200000 kr segmentet ca. en gang hvert 3 år, skipper så den gamle bil (3år) ned til den der køre 15000 km, og tager så den der er blevet 6 år i bytte. Lad os bare antage at en bil der 6 år og gået 165000 km er 50000 kr i bytte, så ser regnskabet sådan ud:
200000-50000=150000 kr hver 3 år, svarende til 150000/(3*12)=4167 kr md, der skal spares op.
Hertil kommer lidt forsikring, brandstof, og en anelse vedligehold mm.
Det kan selvfølgelig gøres lidt billiger, men bilerne bliver løbende fornyet, og solgt før der kommer problemer med dem (forhåbentlig)
Dernæst har vi altid en buffer hvis noget går galt, efter som vi spare op til bilerne, og ryger køleskabet så strækker vi den bare en månede eller 2 med at handle.
Og så er der ingen låneomkostninger på en opsparing.
-
- Medlem
- Indlæg: 1317
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:33
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 170 times
Re: Hverdagens biløkonomi
Peugeot 208 BlueHDI 2015
- 20% i udbetaling og resten gennem et fornuftigt lån i banken
- 260 kr i årlig afgift, og indtil videre altid over 25 km/l pr. tankfuld.
Cadillac DeVille Cabriolet 1969
- Været betalt ud de sidste 8 år, havde et mindre lån der blev betalt ud det første år
- Ca. 1200 kr i årlig forsikring, og aldrig over 5 km/l
Vi har som husstand under 30k udbetalt så har prioteret og have en yderst billig pendler bil og så have mulighed for en sjov og anderledes veteran der personligt siger mig mere .... Syntes mange herinde gennem mange tråde ofte nævner i nærheden af 50k udbetalt og så havde jeg nok også priotet en lidt dyrer hverdags vogn, men med denne priotering syntes jeg man for små penge kan få et yderst underholdene kørertøj selv for os "fattige"
- 20% i udbetaling og resten gennem et fornuftigt lån i banken
- 260 kr i årlig afgift, og indtil videre altid over 25 km/l pr. tankfuld.
Cadillac DeVille Cabriolet 1969
- Været betalt ud de sidste 8 år, havde et mindre lån der blev betalt ud det første år
- Ca. 1200 kr i årlig forsikring, og aldrig over 5 km/l
Vi har som husstand under 30k udbetalt så har prioteret og have en yderst billig pendler bil og så have mulighed for en sjov og anderledes veteran der personligt siger mig mere .... Syntes mange herinde gennem mange tråde ofte nævner i nærheden af 50k udbetalt og så havde jeg nok også priotet en lidt dyrer hverdags vogn, men med denne priotering syntes jeg man for små penge kan få et yderst underholdene kørertøj selv for os "fattige"
- holberg19
- Nyt medlem
- Indlæg: 386
- Tilmeldt: 8. aug 2008, 17:11
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 86 times
- Been thanked: 35 times
Re: Hverdagens biløkonomi
Er du helt sikker? Tidligere hang man på renteomkostningen i hele løbetiden ved opsigelse af kontrakten da den part der har finansieret har lånt pengene over den løbetid du leaser.adagio skrev:Jeg kan aflevere bilen ved forhandleren i morgen hvis jeg bliver træt af den, og så er jeg ude af det uden at skulle bruge en krone mere, det synes jeg er meget værd.Bagger skrev:Spændende vinkel, hvorfor leasing og ikke eje?
- Møbbe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2772
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 128 times
Re: Hverdagens biløkonomi
Fonne skrev:Peugeot 208 BlueHDI 2015
- 20% i udbetaling og resten gennem et fornuftigt lån i banken
- 260 kr i årlig afgift, og indtil videre altid over 25 km/l pr. tankfuld.
Cadillac DeVille Cabriolet 1969
- Været betalt ud de sidste 8 år, havde et mindre lån der blev betalt ud det første år
- Ca. 1200 kr i årlig forsikring, og aldrig over 5 km/l
Vi har som husstand under 30k udbetalt så har prioteret og have en yderst billig pendler bil og så have mulighed for en sjov og anderledes veteran der personligt siger mig mere .... Syntes mange herinde gennem mange tråde ofte nævner i nærheden af 50k udbetalt og så havde jeg nok også priotet en lidt dyrer hverdags vogn, men med denne priotering syntes jeg man for små penge kan få et yderst underholdene kørertøj selv for os "fattige"
Så kører du godt nok morfar...vi har lige købt en 208 til fruen - den skulle tankes allerede efter 980km (22,5 km/l)...men kan være den begynder at gå lidt længere, når den har gået mere end de 980km ?
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged
-
- Medlem
- Indlæg: 1317
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:33
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 170 times
Re: Hverdagens biløkonomi
Min har kørt ca. 14.000 km og kører primært frisk landevej (Det mig der overhaler og ikke omvendt) og det har jeg ikke ramt under 25 km/l endnuMøbbe skrev:Fonne skrev:Peugeot 208 BlueHDI 2015
- 20% i udbetaling og resten gennem et fornuftigt lån i banken
- 260 kr i årlig afgift, og indtil videre altid over 25 km/l pr. tankfuld.
Cadillac DeVille Cabriolet 1969
- Været betalt ud de sidste 8 år, havde et mindre lån der blev betalt ud det første år
- Ca. 1200 kr i årlig forsikring, og aldrig over 5 km/l
Vi har som husstand under 30k udbetalt så har prioteret og have en yderst billig pendler bil og så have mulighed for en sjov og anderledes veteran der personligt siger mig mere .... Syntes mange herinde gennem mange tråde ofte nævner i nærheden af 50k udbetalt og så havde jeg nok også priotet en lidt dyrer hverdags vogn, men med denne priotering syntes jeg man for små penge kan få et yderst underholdene kørertøj selv for os "fattige"
Så kører du godt nok morfar...vi har lige købt en 208 til fruen - den skulle tankes allerede efter 980km (22,5 km/l)...men kan være den begynder at gå lidt længere, når den har gået mere end de 980km ?
.... Når man har lært den at kende syntes jeg bestemt ikke det er svært at opnå, også selvom det er lidt motorvej med - Men skifter man først ved 3000 rpm hver gang og ikke er god til at planlægge sin kørsel lidt frem kommer man sikkert hurtigt under.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 50
- Tilmeldt: 6. okt 2016, 09:14
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Hverdagens biløkonomi
Byttede min Leon 1P TDI ud med en 107'er i benzin
Gik fra årlig forsikring og afgift på ca 25.000kr til en på ca 5000kr
Jeg kører ca lige langt på literen, Peugeot'en kører måske 5% kortere på literen, og 10% hvis den bliver presset lidt
Brændstoffet koster så ca 25% mere, tilgengæld kører jeg nu kun 20.000km om året kontra før jeg kørte minimum 40.000-50.000 km.
Så rundt regnet en besparelse på noget der minder om 20.000-25.000kr årligt, 107'eren koster så også kun det halve når der skal bestilles dele til services, eller anden vedligehold.
Men der er squ heller ikke meget bil i sådan en 107'er og den står bestemt også til udskiftning ligeså snart at TT'eren bliver solgt. Så ville jeg gerne have noget enten Ibiza eller en Leon. Så skal jeg bare hitte ud af om jeg skal have benzin eller diesel denne gang.
Jeg savner helt vildt at køre dieselbil, jeg synes bare ikke rigtig at mit køremønster kan retfærdiggøre en diesel. øv bøv
Gik fra årlig forsikring og afgift på ca 25.000kr til en på ca 5000kr
Jeg kører ca lige langt på literen, Peugeot'en kører måske 5% kortere på literen, og 10% hvis den bliver presset lidt
Brændstoffet koster så ca 25% mere, tilgengæld kører jeg nu kun 20.000km om året kontra før jeg kørte minimum 40.000-50.000 km.
Så rundt regnet en besparelse på noget der minder om 20.000-25.000kr årligt, 107'eren koster så også kun det halve når der skal bestilles dele til services, eller anden vedligehold.
Men der er squ heller ikke meget bil i sådan en 107'er og den står bestemt også til udskiftning ligeså snart at TT'eren bliver solgt. Så ville jeg gerne have noget enten Ibiza eller en Leon. Så skal jeg bare hitte ud af om jeg skal have benzin eller diesel denne gang.
Jeg savner helt vildt at køre dieselbil, jeg synes bare ikke rigtig at mit køremønster kan retfærdiggøre en diesel. øv bøv
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 59
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 14:59
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holbæk
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Hverdagens biløkonomi
Vores 3 biler er købt og betalt - vi kører dog i biler af ældre dato.
(Opel Corsa, Toyota Corolla, Audi S4)
Så det er ikke noget vi mærker i hverdagen.
Pengene fra bilbudgettet tager vuggestue + børnehave sig fint af tilgengæld
(Opel Corsa, Toyota Corolla, Audi S4)
Så det er ikke noget vi mærker i hverdagen.
Pengene fra bilbudgettet tager vuggestue + børnehave sig fint af tilgengæld
Hellere komme galt afsted end slet ikke komme afsted ..