Audi Ur Quattro
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2667
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
- Has thanked: 0
- Been thanked: 35 times
Re: Audi Ur Quattro
Vi finder vel ud af hvem det er, når projekttråden starter, så skal der satme tyres energidrik og spises popcorn
Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Sendt fra min D5803 med Tapatalk
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Audi Ur Quattro
Her bliver energidrikken erstattet af kaffe. Men ja...svan skrev:Vi finder vel ud af hvem det er, når projekttråden starter, så skal der satme tyres energidrik og spises popcorn
Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Jeg håber lidt det er Morten. Så får vi sgu da en grundig projekttråd.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Martinovic
- Medlem
- Indlæg: 745
- Tilmeldt: 11. okt 2012, 16:18
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 6 times
Re: Audi Ur Quattro
Så må jeg desværre skuffe digGranTurismo skrev:Her bliver energidrikken erstattet af kaffe. Men ja...svan skrev:Vi finder vel ud af hvem det er, når projekttråden starter, så skal der satme tyres energidrik og spises popcorn
Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Jeg håber lidt det er Morten. Så får vi sgu da en grundig projekttråd.
Der var en Martin, der kraftig overvejede at byde på den lidt i budstop-tid, men han synes, der var lidt for meget arbejde i den her og nu. Han var dog meget fristet, synes jeg.
Det er en bruger fra 'øen', og så siger jeg ikke mere
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2667
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
- Has thanked: 0
- Been thanked: 35 times
Re: Audi Ur Quattro
TRRRRRÆÆÆÆÆÆFFFFFF, så skal der satme sparkes dæk
Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Sendt fra min D5803 med Tapatalk
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 261 times
Re: Audi Ur Quattro
Jeg oddser på, at det er JP-Auto der har købt den.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren
- donfetaful
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2061
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 494 times
- Been thanked: 252 times
- Martinovic
- Medlem
- Indlæg: 745
- Tilmeldt: 11. okt 2012, 16:18
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 6 times
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 427
- Tilmeldt: 2. jul 2011, 19:56
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vejen
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 17 times
- Martinovic
- Medlem
- Indlæg: 745
- Tilmeldt: 11. okt 2012, 16:18
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 6 times
- Martinovic
- Medlem
- Indlæg: 745
- Tilmeldt: 11. okt 2012, 16:18
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 6 times
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 261 times
Re: Audi Ur Quattro
Du må lige skynde lidt på ham - Vi andre er jo ved at dø i eufori.115374 skrev:Nu har han hentet den. Han har sagt, han nok skal melde sig på banen
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Audi Ur Quattro
Fedt! Håber der bliver en projekttråd med den.115374 skrev:Nu har han hentet den. Han har sagt, han nok skal melde sig på banen
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- malern
- Medlem
- Indlæg: 1072
- Tilmeldt: 31. jan 2012, 19:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: køge
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 33 times
Re: Audi Ur Quattro
Super fedt. Tillykke til den nye ejer.
Glæder mig til at følge med!
Glæder mig til at følge med!
T6 Transpeter TDI
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 122
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: Audi Ur Quattro
Godaften og tak
Så kom vi endelig hjem og indenfor. Stor tak til sælger for tålmodigheden vedrørende afhentning og min kollega for hjælp idag. Endte med selv at måtte hente da næsten ingen autotransportører gad svare på henvendelser.
Der går lidt før renovering går igang, da der lige er et andet projekt der har prioritet. Skal også lige finde ud af hvordan vi vil gribe det an.
Rust er det store fokuspunkt fra start og der er masser at slå ned på.
Umiddelbart vil de første vurderinger være at hele højre side er markant dårligere stand end venstre. A stolpe i højre er ringe ind igennem til vandkasse, store rusthuller og gravrust i flere lag. Højre dør tabte bunden da vi åbnede den første gang og dørplade har løsnet sig fra rammen i bund. Højre bagskærm er dårlig også ned i panel, tegn på spartel ved brug af magnet, venstre er bedre. Bagklap fin stand, forklap kan måske reppes.
Hele bilen er ret rusten i bund, har ikke gennemgået endnu, men benzinsystem er råddent, al hydraulik i motorrum alene dårlig stand. Motor lugter af benzin i olien. Gravrust i torpedoplade visse steder, og sølvfarvet maling overalt efter dårlig omlakering.
Bilen virker komplet, interiør også dårlig stand, men meste er der. Rat er vidst fra en porsche 928, standard ligger bagi i dårlig stand. Der er nogle stumper der er defekte, lygter/bagkofangerramme er bare noget af det
Det var alt jeg fandt på den indtil videre. Har sammenlagt set på bilen 1 time siden budaftenen, så vil hoppe fra tasterne og begynde at lave nogle to-do lister. Opretter nok en tråd på et senere tidspunkt i projekter, men som sagt går der lige lidt før den kommer op og hænge.
Og der var meget negativt i tråden men misforstå mig ikke. Er glad for den og har kigget efter en længe.
Så kom vi endelig hjem og indenfor. Stor tak til sælger for tålmodigheden vedrørende afhentning og min kollega for hjælp idag. Endte med selv at måtte hente da næsten ingen autotransportører gad svare på henvendelser.
Der går lidt før renovering går igang, da der lige er et andet projekt der har prioritet. Skal også lige finde ud af hvordan vi vil gribe det an.
Rust er det store fokuspunkt fra start og der er masser at slå ned på.
Umiddelbart vil de første vurderinger være at hele højre side er markant dårligere stand end venstre. A stolpe i højre er ringe ind igennem til vandkasse, store rusthuller og gravrust i flere lag. Højre dør tabte bunden da vi åbnede den første gang og dørplade har løsnet sig fra rammen i bund. Højre bagskærm er dårlig også ned i panel, tegn på spartel ved brug af magnet, venstre er bedre. Bagklap fin stand, forklap kan måske reppes.
Hele bilen er ret rusten i bund, har ikke gennemgået endnu, men benzinsystem er råddent, al hydraulik i motorrum alene dårlig stand. Motor lugter af benzin i olien. Gravrust i torpedoplade visse steder, og sølvfarvet maling overalt efter dårlig omlakering.
Bilen virker komplet, interiør også dårlig stand, men meste er der. Rat er vidst fra en porsche 928, standard ligger bagi i dårlig stand. Der er nogle stumper der er defekte, lygter/bagkofangerramme er bare noget af det
Det var alt jeg fandt på den indtil videre. Har sammenlagt set på bilen 1 time siden budaftenen, så vil hoppe fra tasterne og begynde at lave nogle to-do lister. Opretter nok en tråd på et senere tidspunkt i projekter, men som sagt går der lige lidt før den kommer op og hænge.
Og der var meget negativt i tråden men misforstå mig ikke. Er glad for den og har kigget efter en længe.
- Vedhæftede filer
-
- Endelig hjemme
- 20170727_222147.jpg (132.67 KiB) Vist 2650 gange
-
- hjemad
- 20170727_150100.jpg (174.66 KiB) Vist 2658 gange
Senest rettet af Herpes 27. jul 2017, 21:27, rettet i alt 1 gang.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Audi Ur Quattro
Tillykke med den! Ser frem til en projekttråd når du kommer igang med den.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- SorenR
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Re: Audi Ur Quattro
Du skriver bare hvis jeg kan hjælpe med noget - Det er en stooor hjælp hvis man både læser og taler engelsk og tysk fordi nogen stumper skal hentes i UK og andre i Tyskland/Østrig/Schweiz.Herpes skrev:Godaften og tak
Så kom vi endelig hjem og indenfor. Stor tak til sælger for tålmodigheden vedrørende afhentning og min kollega for hjælp idag. Endte med selv at måtte hente da næsten ingen autotransportører gad svare på henvendelser.
Der går lidt før renovering går igang, da der lige er et andet projekt der har prioritet. Skal også lige finde ud af hvordan vi vil gribe det an.
Rust er det store fokuspunkt fra start og der er masser at slå ned på.
Umiddelbart vil de første vurderinger være at hele højre side er markant dårligere stand end venstre. A stolpe i højre er ringe ind igennem til vandkasse, store rusthuller og gravrust i flere lag. Højre dør tabte bunden da vi åbnede den første gang og dørplade har løsnet sig fra rammen i bund. Højre bagskærm er dårlig også ned i panel, tegn på spartel ved brug af magnet, venstre er bedre. Bagklap fin stand, forklap kan måske reppes.
Hele bilen er ret rusten i bund, har ikke gennemgået endnu, men benzinsystem er råddent, al hydraulik i motorrum alene dårlig stand. Motor lugter af benzin i olien. Gravrust i torpedoplade visse steder, og sølvfarvet maling overalt efter dårlig omlakering.
Bilen virker komplet, interiør også dårlig stand, men meste er der. Rat er vidst fra en porsche 928, standard ligger bagi i dårlig stand. Der er nogle stumper der er defekte, lygter/bagkofangerramme er bare noget af det
Det var alt jeg fandt på den indtil videre. Har sammenlagt set på bilen 1 time siden budaftenen, så vil hoppe fra tasterne og begynde at lave nogle to-do lister. Opretter nok en tråd på et senere tidspunkt i projekter, men som sagt går der lige lidt før den kommer op og hænge.
Og der var meget negativt i tråden men misforstå mig ikke. Er glad for den og har kigget efter en længe.
Køb brugte karosseridele fordi de passer bedst - også selvom man skal lappe et par huller.
Bilen er skæv - det er de alle sammen, fordi de er håndlavet, så forvent ikke en forskærm passer lige på fra en anden bil
Og nu vi er ved det... Det er gutterne her som har bygget din bil (I kid you not) de byggede alle 11.452 (plus det løse) i hånden.
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 122
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: Audi Ur Quattro
Tak Søren det bliver der nok brug for senere.
Læser tysk, talen er gebrokken og mangelfuld dog, engelsk ingen problem, kun lige nogle fagudtryk der kan smutte.
Sidder pt på classic-online og s2forum og kigger lidt rundt for at få et overblik over brugtpriser og udbud, var på Autevo og Auditradition i går og se. Vil prøve at reparere så meget som muligt, da det virker som ret lille udbud af pladedele.
Fik lige kigget lidt mere med fingrene efter sidste indlæg. Al beklædning i baggagerum er taget ud nu, bagsprinkleren ser ud til at have lækket lidt i fordybning i højre side og venstre har der været lidt vand, muligvis fra antennerusthullet.
Bagenden har fint ventilationshul ud til bagkofanger, det ligner ikke det store problem at fikse, når kofanger kommer af. Resten indeni, ud til skærme osv ser faktisk overraskende godt ud, ikke rigtig noget, tanken ser også fin ud og var ellers en bekymring, da jeg ved at audi 200 tanke er sindsygt dyre. Den bliver nok taget ud som noget af det første og drænet.
De ydre hulrum bag baghjulene skal nok laves, troede der var hul op i baggagerummet, men det er nogle seperate rum åbenbart.
Forskærme fik vi kigget lidt på og de bliver nok reppet, døre er jeg lidt usikker på endnu, virker som om problemet på den højre kun er ombukket, der faldt af. og hjørner og bund af yderplade.
Vi opgiver nok allerede nu at prøve at få liv i motor, der er sort stads i kølebeholder og olien lugter heftigt af benzin. Overvejelsen gik på at skille motoren let ad, rense/rengøre og give nye pakninger og væsker og remme. Udgiften ville kun være til pakningssæt og topbolte + lidt og så få liv i den på sigt for at få en ide om hvor meget i indsprøjtning der ikke virker og om gearkassen virker, for derefter at splitte den helt ad. Desværre virker alle brændstofrør/armerede slanger til at være så dårlig stand at det ikke kan lade sig gør på kort bare. Så den ide er desværre lagt i graven til vi får sikret os at indsprøjtningen i hvert fald er sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Der sidder ret mange overgangsstykker nedenunder bil fra rør til slange og det ser ikke originalt ud og alt er pilråddent.
Er din erfaring med mange af de formodede pneumatiske rør til spær at det er bedre at få dem lavet uoriginalt eller kan det stadig skaffes nyt originalt?
Læser tysk, talen er gebrokken og mangelfuld dog, engelsk ingen problem, kun lige nogle fagudtryk der kan smutte.
Sidder pt på classic-online og s2forum og kigger lidt rundt for at få et overblik over brugtpriser og udbud, var på Autevo og Auditradition i går og se. Vil prøve at reparere så meget som muligt, da det virker som ret lille udbud af pladedele.
Fik lige kigget lidt mere med fingrene efter sidste indlæg. Al beklædning i baggagerum er taget ud nu, bagsprinkleren ser ud til at have lækket lidt i fordybning i højre side og venstre har der været lidt vand, muligvis fra antennerusthullet.
Bagenden har fint ventilationshul ud til bagkofanger, det ligner ikke det store problem at fikse, når kofanger kommer af. Resten indeni, ud til skærme osv ser faktisk overraskende godt ud, ikke rigtig noget, tanken ser også fin ud og var ellers en bekymring, da jeg ved at audi 200 tanke er sindsygt dyre. Den bliver nok taget ud som noget af det første og drænet.
De ydre hulrum bag baghjulene skal nok laves, troede der var hul op i baggagerummet, men det er nogle seperate rum åbenbart.
Forskærme fik vi kigget lidt på og de bliver nok reppet, døre er jeg lidt usikker på endnu, virker som om problemet på den højre kun er ombukket, der faldt af. og hjørner og bund af yderplade.
Vi opgiver nok allerede nu at prøve at få liv i motor, der er sort stads i kølebeholder og olien lugter heftigt af benzin. Overvejelsen gik på at skille motoren let ad, rense/rengøre og give nye pakninger og væsker og remme. Udgiften ville kun være til pakningssæt og topbolte + lidt og så få liv i den på sigt for at få en ide om hvor meget i indsprøjtning der ikke virker og om gearkassen virker, for derefter at splitte den helt ad. Desværre virker alle brændstofrør/armerede slanger til at være så dårlig stand at det ikke kan lade sig gør på kort bare. Så den ide er desværre lagt i graven til vi får sikret os at indsprøjtningen i hvert fald er sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Der sidder ret mange overgangsstykker nedenunder bil fra rør til slange og det ser ikke originalt ud og alt er pilråddent.
Er din erfaring med mange af de formodede pneumatiske rør til spær at det er bedre at få dem lavet uoriginalt eller kan det stadig skaffes nyt originalt?
-
- Medlem
- Indlæg: 703
- Tilmeldt: 9. sep 2008, 19:29
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 4480
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 10 times
Re: Audi Ur Quattro
Tillykke med bilen, det bliver rigtigt spændene at følge med på sidelinjen
Tesla 3 SR 2024 (Highland)
Vw bobbel type 1 1956
Vw bobbel type 1 1956
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 202
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 21:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aarhus N
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 1 time
Re: Audi Ur Quattro
Fedt projekt! Glæder mig til at følge med
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Tesla Model 3 Long Range 2022
BMW E30 318iS
Vespa 150 Gran Turismo 1957
Puch Maxi
BMW E30 318iS
Vespa 150 Gran Turismo 1957
Puch Maxi
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 261 times
Re: Audi Ur Quattro
Tillykke med købet af den lækre vogn.
Bare af ren og skær nysgerrighed, hvad er du så igang med nu, siden den kommer lidt på standby? Og hvad er tidshorisonten på det nuværende projekt?
Er fandme spændt og håber bare du vil tage dig den tid og opdatere os herinde med lidt billeder og info også engang imellem.
Bare af ren og skær nysgerrighed, hvad er du så igang med nu, siden den kommer lidt på standby? Og hvad er tidshorisonten på det nuværende projekt?
Er fandme spændt og håber bare du vil tage dig den tid og opdatere os herinde med lidt billeder og info også engang imellem.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2667
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
- Has thanked: 0
- Been thanked: 35 times
Re: Audi Ur Quattro
Tillykke med sejren, det er et projekt vi er mange som glæder os til at følge, nu ved vi du er fra øen, hvor holder du til geografisk, mere om man skal forvente at se den glide rundt om torvet på et tidspunkt
Sendt fra min F5321 med Tapatalk
Sendt fra min F5321 med Tapatalk
- SorenR
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Re: Audi Ur Quattro
http://www.classic-audi.co.ukHerpes skrev:Tak Søren det bliver der nok brug for senere.
Læser tysk, talen er gebrokken og mangelfuld dog, engelsk ingen problem, kun lige nogle fagudtryk der kan smutte.
Sidder pt på classic-online og s2forum og kigger lidt rundt for at få et overblik over brugtpriser og udbud, var på Autevo og Auditradition i går og se. Vil prøve at reparere så meget som muligt, da det virker som ret lille udbud af pladedele.
Fik lige kigget lidt mere med fingrene efter sidste indlæg. Al beklædning i baggagerum er taget ud nu, bagsprinkleren ser ud til at have lækket lidt i fordybning i højre side og venstre har der været lidt vand, muligvis fra antennerusthullet.
Bagenden har fint ventilationshul ud til bagkofanger, det ligner ikke det store problem at fikse, når kofanger kommer af. Resten indeni, ud til skærme osv ser faktisk overraskende godt ud, ikke rigtig noget, tanken ser også fin ud og var ellers en bekymring, da jeg ved at audi 200 tanke er sindsygt dyre. Den bliver nok taget ud som noget af det første og drænet.
De ydre hulrum bag baghjulene skal nok laves, troede der var hul op i baggagerummet, men det er nogle seperate rum åbenbart.
Forskærme fik vi kigget lidt på og de bliver nok reppet, døre er jeg lidt usikker på endnu, virker som om problemet på den højre kun er ombukket, der faldt af. og hjørner og bund af yderplade.
Vi opgiver nok allerede nu at prøve at få liv i motor, der er sort stads i kølebeholder og olien lugter heftigt af benzin. Overvejelsen gik på at skille motoren let ad, rense/rengøre og give nye pakninger og væsker og remme. Udgiften ville kun være til pakningssæt og topbolte + lidt og så få liv i den på sigt for at få en ide om hvor meget i indsprøjtning der ikke virker og om gearkassen virker, for derefter at splitte den helt ad. Desværre virker alle brændstofrør/armerede slanger til at være så dårlig stand at det ikke kan lade sig gør på kort bare. Så den ide er desværre lagt i graven til vi får sikret os at indsprøjtningen i hvert fald er sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Der sidder ret mange overgangsstykker nedenunder bil fra rør til slange og det ser ikke originalt ud og alt er pilråddent.
Er din erfaring med mange af de formodede pneumatiske rør til spær at det er bedre at få dem lavet uoriginalt eller kan det stadig skaffes nyt originalt?
http://www.quattroforum.com
https://www.urquattroforum.ch
ULI fra urquattroforum.ch kan en masse med elektronik. Han kan skaffe nye boost følere (den der sidder inde i bl.a. Hitachi MAC-01 styreboksen (sidder mellem handskerum og inderskærm) og da IAT føleren ved gasspjældet er mere sjælden end en Enhjørning har han lavet adapteringselektronik til en nyere type IAT. Den sidste IAT jeg så til salg stod til 500+ Euro.
WR motoren har ikke bankefølere så der er flere ting der skal fungere perfekt sammen med minimum 98 oktan.
BALOO ligeledes fra urquattroforum.ch laver stort set alt i klistermærker, logoer og rally stickers til URQuattro samfundet i DE, CH og A.
http://audifans.com/mirror/www.isham-re ... index.html
Siden er kopieret af flere audi fan sites. Phil Payne var en stor resource indenfor quattro verden, desværre valgte han at tage sit eget liv i 2012 før sygdommen tog ham. Det kom som lidt af en chock for os alle sammen.
Ang. motoren - Audi_Claus (Claus Wegener) på bl.a. http://www.audiclub.dk har bygget indtil flere motorer, da han har for vane at brække dem enten med lattergas eller for dårlige plejlstænger. Hans nuværende 10V WR motor yder vist nok omkring 540+ HK med lidt lokale mods og et 034 CIS system. Han er forøvrigt den eneste jeg kender som har sat et 20V topstykke på en 10V blok og fået det til at virke
http://www.audi-claus.dk/28610649
PS.. Jeg har en ekstra tank som jeg mener ser OK ud, hvis der er hul i din... Fyld den op med vand/citronsyre så står den som ny bagefter... Altså det jern der er tilbage når rusten er væk
Jeg har også en drivlinie men da min er ældre end din er dine hjullejer sikkert større, jeg kan ikke huske hvornår den skiller der.
BTW. Dine 8" Ronal R8 fælge er gold værd... Jeg fandt mine i Canada ...
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=38992
Tilbage i 2011 gik et sæt Ronal R8 9x15 ET 12 for ca. 4.000 Pund (£) på eBay... Just sayin'
https://www.facebook.com/YokohamaDanmar ... =3&theater
Det er mig på billede 4 med rød "audiclub.dk" flies jakke
Senest rettet af SorenR 18. aug 2017, 23:15, rettet i alt 1 gang.
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
- SorenR
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Re: Audi Ur Quattro
Benzinpumpen er styret af MAC-01 styreboksen og tænder kortvarigt når nøglen drejes og derefter kun når motoren snurrer... Der er et stik under bagsædet til benzinpumpen - ku' godt ligne den ledning med glassikringen.
NB! en MAC-02 styreenhed er en MAC-01 styreenhed med en lambda sonde (US og CH)
http://audifans.com/mirror/www.isham-re ... 01pin.html
http://www.quattro.ca/83urquattro.htm#mac11
Fik jeg nævnt at hvis du saver motorophængene af forbroen og differentialeophængene af bagbroen så er de helt ens ??
Højre trækaksel for passer med venstre trækaksen bag og tilsvarende i den anden side.
Trekanten i venstre side (ens for & bag) er spejlvendt med trekanten i højre side.
For- og bagfjederben adskiller sig kun på hhv. styrearm og sporearm.
Midterlejet på kardanakslen kan erstattes med BMW part number 26 12 1 209 532
CV gummiafskærmning på kardanakslen passer med "joint boots" fra Porsche 911
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 122
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: Audi Ur Quattro
Tak
KBoesen: Deler hobbyværksted med en anden herfra og i år er synsår for alle bilerne, vi mangler min ene hverdagsbil, passat 35i 2.0 16v og den er vidst klar bortset fra lygtestilling, emissionstest, bremsetest som skal foretages andet sted. Derudover skal hans audi have skiftet motor og en masse andet over i en anden bil og så til syn igen, og det kommer først. Indtil da forbliver min audi i flytbar stand. Så indtil da bliver det kun lidt pilleri, dokumentere og kommentere, måske kan jeg snige lidt let rustarbejde ind.
Svan: vi er på Midtsjælland, der går år før den kommer ud, i skal nok se hvorfor, når jeg får den på bukke og får gået den mere igennem nedeunder. Den er altså en rustbunke nogen steder. Omlakeringen gør at den ser bedre ud, men det var på tide den kom væk. Jeg ved godt man kan redde alt, når man ser folk lave vw busser, men foretrækker nu der er noget at svejse i. Synes den her passer mig meget fint. Den er hel men der skal laves noget, den var til at betale og er ikke 100% original. Så mener ikke jeg er forpligtet til at leve op til alt skal være 100% efter bogen. Der kommer helt sikkert til at være noget kunstnerisk frihed i min audi, og der er ikke taget beslutninger om hvad bilen skal være. Indtil videre, skal bilen forblive som den er, dog med retning mod at komme i bedre form
Søren:
(havde lavet langt svar desværre smed vagcars mig af så bliver kort)
Tak for links og svar, har selv besøgt classicaudi nærmest dagligt i jagten, de 2 andre links må jeg følge op på.
audi_claus side så jeg igennem den anden dag, har ikke set links til de filer dog. Snakkede med ham for mange år siden til lovlig race i køge, er sikker på det var ham efter jeg så den 200 trække den anden. Men der er lidt interessant læsning der
Benzintank må vurderes når den kommer ud og kan se den indeni og på de andre sider, hvad jeg kan se ser meget pænt ud nu, ellers må vi se på det til den tid
Drivlinie har jeg ikke set stand på endnu, venter til den kommer op.
Broerne ser ok ud fra hvad jeg har set, frygter dog oversiden og fint at de kan modificeres, har jeg prøvet på en anden bil med succes så det passer mig fint, at der er muligheder der.
Mht Ronal har jeg godt set at bare 8x15erne koster i omegnen at et meget godt set BBS RS fælge og 9x15SQ hjulene.....ja det er fantasipriser. Der er en på ebay-klein der har hel bil til salg med de hjul som nævner prislejet.
Kigger ud og piller lidt senere i dag, så må vi se hvad der dukker op. Skal nok prøve at få taget et par billeder
KBoesen: Deler hobbyværksted med en anden herfra og i år er synsår for alle bilerne, vi mangler min ene hverdagsbil, passat 35i 2.0 16v og den er vidst klar bortset fra lygtestilling, emissionstest, bremsetest som skal foretages andet sted. Derudover skal hans audi have skiftet motor og en masse andet over i en anden bil og så til syn igen, og det kommer først. Indtil da forbliver min audi i flytbar stand. Så indtil da bliver det kun lidt pilleri, dokumentere og kommentere, måske kan jeg snige lidt let rustarbejde ind.
Svan: vi er på Midtsjælland, der går år før den kommer ud, i skal nok se hvorfor, når jeg får den på bukke og får gået den mere igennem nedeunder. Den er altså en rustbunke nogen steder. Omlakeringen gør at den ser bedre ud, men det var på tide den kom væk. Jeg ved godt man kan redde alt, når man ser folk lave vw busser, men foretrækker nu der er noget at svejse i. Synes den her passer mig meget fint. Den er hel men der skal laves noget, den var til at betale og er ikke 100% original. Så mener ikke jeg er forpligtet til at leve op til alt skal være 100% efter bogen. Der kommer helt sikkert til at være noget kunstnerisk frihed i min audi, og der er ikke taget beslutninger om hvad bilen skal være. Indtil videre, skal bilen forblive som den er, dog med retning mod at komme i bedre form
Søren:
(havde lavet langt svar desværre smed vagcars mig af så bliver kort)
Tak for links og svar, har selv besøgt classicaudi nærmest dagligt i jagten, de 2 andre links må jeg følge op på.
audi_claus side så jeg igennem den anden dag, har ikke set links til de filer dog. Snakkede med ham for mange år siden til lovlig race i køge, er sikker på det var ham efter jeg så den 200 trække den anden. Men der er lidt interessant læsning der
Benzintank må vurderes når den kommer ud og kan se den indeni og på de andre sider, hvad jeg kan se ser meget pænt ud nu, ellers må vi se på det til den tid
Drivlinie har jeg ikke set stand på endnu, venter til den kommer op.
Broerne ser ok ud fra hvad jeg har set, frygter dog oversiden og fint at de kan modificeres, har jeg prøvet på en anden bil med succes så det passer mig fint, at der er muligheder der.
Mht Ronal har jeg godt set at bare 8x15erne koster i omegnen at et meget godt set BBS RS fælge og 9x15SQ hjulene.....ja det er fantasipriser. Der er en på ebay-klein der har hel bil til salg med de hjul som nævner prislejet.
Kigger ud og piller lidt senere i dag, så må vi se hvad der dukker op. Skal nok prøve at få taget et par billeder
-
- Medlem
- Indlæg: 1331
- Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 157 times
Re: Audi Ur Quattro
Hvis de Ronal R8 hjul er så værdifulde, har jeg et lille tip.
På "Den Originale Fælgbørs" på FB, er der 5 stk til salg for 2500 kroner i Allingeåbro.
4 af dem er med originale Audi fælgkapsler. De er 5x112 6J ET45 fra en Audi 200 Turbo Typ43.
https://www.facebook.com/groups/1116086 ... 7/?fref=ts
På "Den Originale Fælgbørs" på FB, er der 5 stk til salg for 2500 kroner i Allingeåbro.
4 af dem er med originale Audi fælgkapsler. De er 5x112 6J ET45 fra en Audi 200 Turbo Typ43.
https://www.facebook.com/groups/1116086 ... 7/?fref=ts
Det man siger, er man selv
- SorenR
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Re: Audi Ur Quattro
6" kan man fodre svin med - dog undtaget 4-huls...
Laver en liste med "originalfælge" senere... og nej, ingen af dem er guldbelagte
Laver en liste med "originalfælge" senere... og nej, ingen af dem er guldbelagte
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
- SorenR
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Re: Audi Ur Quattro
Ronal R8 8x15 ET24:
- EUR 1.400,-
http://www.ebay.de/itm/Audi-quattro-Ron ... Sw7s5XhJuV
- EUR 2.450,-
http://www.ebay.de/itm/Audi-Typ-81-85-U ... Swx3NZX5Aw
Fuchs 7x15 ET45:
- EUR 1.770,-
http://www.ebay.de/itm/Audi-Urquattro-F ... SwMVFXILf1
- EUR 3.350,39
http://www.ebay.de/itm/Audi-UR-Quattro- ... Sw53NY~k8r
SPEEDLINE TRX 390 (bruges på Grp. 4 og Grp. B bilerne)
- EUR 3.000,-
http://www.ebay.de/itm/SPEEDLINE-urquat ... SwSv1XldUX
SPEEDLINE 9x16 ET -12 (jeps, negativ indpresning)
- EUR 1.999,-
http://www.ebay.de/itm/Audi-S1-E2-9x16- ... SwyQtV3r3d
Med 8" fælge skal den øverste halvdel af de bagerste skærmkanter være lagt ind og med 9" fælge skal der nogle "øjenbryn" på bilen før den kan synes med dem. Fra marts 1984 var skærmkanterne lagt ind ab. fabrik samtidigt med at affjedringen blev sænket 20mm.
FOT 5X aka Tim Clarke har hjemme på classic-audi.co.uk
- EUR 1.400,-
http://www.ebay.de/itm/Audi-quattro-Ron ... Sw7s5XhJuV
- EUR 2.450,-
http://www.ebay.de/itm/Audi-Typ-81-85-U ... Swx3NZX5Aw
Fuchs 7x15 ET45:
- EUR 1.770,-
http://www.ebay.de/itm/Audi-Urquattro-F ... SwMVFXILf1
- EUR 3.350,39
http://www.ebay.de/itm/Audi-UR-Quattro- ... Sw53NY~k8r
SPEEDLINE TRX 390 (bruges på Grp. 4 og Grp. B bilerne)
- EUR 3.000,-
http://www.ebay.de/itm/SPEEDLINE-urquat ... SwSv1XldUX
SPEEDLINE 9x16 ET -12 (jeps, negativ indpresning)
- EUR 1.999,-
http://www.ebay.de/itm/Audi-S1-E2-9x16- ... SwyQtV3r3d
Med 8" fælge skal den øverste halvdel af de bagerste skærmkanter være lagt ind og med 9" fælge skal der nogle "øjenbryn" på bilen før den kan synes med dem. Fra marts 1984 var skærmkanterne lagt ind ab. fabrik samtidigt med at affjedringen blev sænket 20mm.
FOT 5X aka Tim Clarke har hjemme på classic-audi.co.uk
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch