Familiebil med god siddekomfort

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Familiebil med god siddekomfort

Indlæg af AU-R8 » 20. jul 2017, 05:43

Danster skrev:Har i dag været ude at prøve en Golf 7 highline fra 2014, med sportssæder i læder og med massage. Det fungerede rigtig godt, og godt for både mig som fører og min bedre halvdel. Synes det har været noget nær det bedste vi har prøvet.
Bilen havde dsg gear, og kørte godt, men skal jeg være bange for at købe en med dsg? Og er problemet fikset i de nyere?
Husk at den såkaldte massage funktion vist blot er lændestøtten der kører ind/ud og op/ned. Og det kan høres som jeg husker det.

Brugeravatar
Munkie
Medlem
Indlæg: 1313
Tilmeldt: 16. maj 2013, 17:24
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederikshavn
Has thanked: 20 times
Been thanked: 19 times

Re: Familiebil med god siddekomfort

Indlæg af Munkie » 20. jul 2017, 07:55

AU-R8 skrev: Husk at den såkaldte massage funktion vist blot er lændestøtten der kører ind/ud og op/ned. Og det kan høres som jeg husker det.
Du må have byttet om på det, det er da din S-klasse der gør det på den måde? Billede

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Min: Audi A6 2,0 TDI 190 S-Tronic Avant 3xS-line 2015
Konebil: Audi A3 1,5 TFSI S-Tronic Limo 2018/17
Tidligere vagbiler: The Beetle 1,2 TSI cabrio, Golf 7 1,6 TDI, 2xLeon TDI DSG, 2xScirocco 2.0 tsi DSG, 2xScirocco 2.0 tdi, 2xAudi TT, Audi A6 4F limo 2.4, Audi A6 4F 2.0 TFSI Avant, 2xGolf 4 1,9 SDi, 2xGolf 3 1.8, Golf 3 1.9 TDI, Jetta mk2 VR6, Audi A4 1.8t b6 Avant, Audi A3 1.8t 8l, Skoda Citigo, Golf 6 2,0TDI

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Familiebil med god siddekomfort

Indlæg af SteffenR » 20. jul 2017, 08:50

HenrikH29 skrev:
Og hvis nu AUDI'en (jeg ved det ikke, men tror det dog) har en større køberinteresse som brugt, så kan den fint ende med at blive den billigste i ejertiden - selvom den måske var dyrere fra starten.
Du har nok ret, hvis man ser bort fra antal solgte biler. Volvoen den mest solgte bil i segmentet. :mrgreen:
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Familiebil med god siddekomfort

Indlæg af HenrikH29 » 20. jul 2017, 09:06

AU-R8 skrev:
Danster skrev:Har i dag været ude at prøve en Golf 7 highline fra 2014, med sportssæder i læder og med massage. Det fungerede rigtig godt, og godt for både mig som fører og min bedre halvdel. Synes det har været noget nær det bedste vi har prøvet.
Bilen havde dsg gear, og kørte godt, men skal jeg være bange for at købe en med dsg? Og er problemet fikset i de nyere?
Husk at den såkaldte massage funktion vist blot er lændestøtten der kører ind/ud og op/ned. Og det kan høres som jeg husker det.
Så burde det måske kunne kodes på en Q5, der har elsæder i begge sider. Det er vel bare noget styring (software), der skal aktivere knappen til lændestøtten?

Brugeravatar
knopfi
Nyt medlem
Indlæg: 268
Tilmeldt: 1. feb 2009, 18:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hadsund
Has thanked: 5 times
Been thanked: 8 times

Re: Familiebil med god siddekomfort

Indlæg af knopfi » 20. jul 2017, 15:08

Kan også tilslutte mig highline sæderne fra vw. Synes dem der er i min Touran fra 2012 Highline er rigtig gode. Både i støtte i læn og siderne.

Danster
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 12. mar 2017, 08:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Familiebil med god siddekomfort

Indlæg af Danster » 21. jul 2017, 06:26

AU-R8 skrev:
Danster skrev:Har i dag været ude at prøve en Golf 7 highline fra 2014, med sportssæder i læder og med massage. Det fungerede rigtig godt, og godt for både mig som fører og min bedre halvdel. Synes det har været noget nær det bedste vi har prøvet.
Bilen havde dsg gear, og kørte godt, men skal jeg være bange for at købe en med dsg? Og er problemet fikset i de nyere?
Husk at den såkaldte massage funktion vist blot er lændestøtten der kører ind/ud og op/ned. Og det kan høres som jeg husker det.
Du har helt ret, giver heller ikke noget for "massagefunktionen", men det er de andre funktioner som el lænd, hældning af sæde, og længdejustering af sædet som virker for mig.
Mig bekendt er der ikke andre sæder til Golf'en hvor man kan det?

Nu skal jeg bare beslutte om jeg kan nøjes med manuelt gear, eller tør tage chancen :?

Bimmer1100
Helt nyt medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 24. maj 2015, 11:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Familiebil med god siddekomfort

Indlæg af Bimmer1100 » 22. jul 2017, 17:37

Har en Passat B8 Highline. Jeg kører min 1000 km om ugen og sidder derfor ofte i sæderne i lang tid af gangen.
Er super tilfreds med sæderne i min Passat.
Er netop kommet hjem fra sommerferie i Italien med stor campingvogn på slæb, dvs det tog lang tid at køre derned. Igen ingen problemer med ryggen.
Min turbo stod desværre af dernede og det kunne ikke laves på kort tid. Fik derfor stillet en sprit ny Skoda Superb til rådighed. Den kører fint - selv om en 125 HK benzin er alt for lidt til at slæbe en campingvogn - men sæderne... Hold kæft noget l...! Både min kone og jeg havde mega ondt i ryggen i løbet af kort tid. Jeg ved ikke så meget om Skoda udstyrsniveu på sæder, men de her standard sæder er bare dårlige!

Lynge1974
Medlem
Indlæg: 513
Tilmeldt: 26. maj 2011, 19:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Familiebil med god siddekomfort

Indlæg af Lynge1974 » 22. jul 2017, 18:49

Bimmer1100 skrev:Har en Passat B8 Highline. Jeg kører min 1000 km om ugen og sidder derfor ofte i sæderne i lang tid af gangen.
Er super tilfreds med sæderne i min Passat.
Er netop kommet hjem fra sommerferie i Italien med stor campingvogn på slæb, dvs det tog lang tid at køre derned. Igen ingen problemer med ryggen.
Min turbo stod desværre af dernede og det kunne ikke laves på kort tid. Fik derfor stillet en sprit ny Skoda Superb til rådighed. Den kører fint - selv om en 125 HK benzin er alt for lidt til at slæbe en campingvogn - men sæderne... Hold kæft noget l...! Både min kone og jeg havde mega ondt i ryggen i løbet af kort tid. Jeg ved ikke så meget om Skoda udstyrsniveu på sæder, men de her standard sæder er bare dårlige!
Havde lidt samme oplevelse da jeg skulle vælge firmabil. Superb var fed, men triste sæder. Og man kunne ikke vælge andre på style udstyrs niveau.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 D4 R-Design Polestar 2019
VW Up! 2017

Bimmer1100
Helt nyt medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 24. maj 2015, 11:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Familiebil med god siddekomfort

Indlæg af Bimmer1100 » 22. jul 2017, 19:07

Ja - jeg synes aldrig jeg har oplevet en så forholdsvis dyr bil med så elendige sæder.
Bløde og for korte i siddefladen, og ryggen trykker på en mærkelig måde,. Når man regulerer lændestøtte bliver det bare værre.

Jeg troede sagtens jeg kunne købe Skoda næste gang, men det er jeg kureret for....

PF
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 26. maj 2015, 19:52
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herfølge
Has thanked: 104 times
Been thanked: 52 times

Re: Familiebil med god siddekomfort

Indlæg af PF » 22. jul 2017, 19:21

I må være skruet sjovt sammen :)

Bimmer1100
Helt nyt medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 24. maj 2015, 11:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Familiebil med god siddekomfort

Indlæg af Bimmer1100 » 22. jul 2017, 20:13

Ja det er muligt :) .
Vi er i hvert fald skruet forskelligt sammen. Jeg er 185 cm høj og har lange ben. Min kone er 170 cm og vi har derfor nok forskellige krav til gode sæder.

Vi er dog enige om at sæder i Superb er virkelig dårlige.

PF
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 26. maj 2015, 19:52
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herfølge
Has thanked: 104 times
Been thanked: 52 times

Re: Familiebil med god siddekomfort

Indlæg af PF » 22. jul 2017, 20:14

Bimmer1100 skrev:Ja det er muligt :) .
Vi er i hvert fald skruet forskelligt sammen. Jeg er 185 cm høj og har lange ben. Min kone er 170 cm og vi har derfor nok forskellige krav til gode sæder.

Vi er dog enige om at sæder i Superb er virkelig dårlige.
Jeg er ca. 186 og har intet problem. Min kæreste er ca. 175 og har heller intet problem. Så jeg kan ikke lige genkende problemet, men det er jo i den grad en smagssag.

Brugeravatar
nicolas
Nyt medlem
Indlæg: 218
Tilmeldt: 17. feb 2011, 19:55
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Familiebil med god siddekomfort

Indlæg af nicolas » 22. jul 2017, 20:34

Bimmer1100 skrev:Ja det er muligt :) .
Vi er i hvert fald skruet forskelligt sammen. Jeg er 185 cm høj og har lange ben. Min kone er 170 cm og vi har derfor nok forskellige krav til gode sæder.

Vi er dog enige om at sæder i Superb er virkelig dårlige.
Sjovt, jeg har hørt mange klage over sæderne i superb. Har været ved at rykke på sådan en et par gange, da jeg er helt forgabt i pladsen, men har afskrevet den, netop fordi sæderne får så dårlig kritik

Edit:
Kunne ellers godt have brugt lidt ekstra plads. 2 voksne, 2 børn, 5 cykler og 3 uger i sommerhus
Billede

Brugeravatar
torniel
Nyt medlem
Indlæg: 277
Tilmeldt: 16. jun 2011, 20:01
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 64 times
Been thanked: 51 times

Re: Familiebil med god siddekomfort

Indlæg af torniel » 22. jul 2017, 20:44

Jeg kan på ingen måde nikke genkendende til den kritik, på trods af periodevise lændesmerter. Det eneste jeg savner i dén forbindelse er højere indstigningshøjde.
Mvh.
Torben

Skoda Kodiaq 1.5 TSI 2020

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Familiebil med god siddekomfort

Indlæg af Play4Fun » 22. jul 2017, 22:01

Opel astra har el justerbar 4 punkts lændestøtte , syg god siddekomfort.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

yBFoxb8N6P
Nyt medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 16. okt 2016, 07:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 16 times
Been thanked: 37 times

Re: Familiebil med god siddekomfort

Indlæg af yBFoxb8N6P » 23. jul 2017, 07:14

Jeg har en spritny Passat Highline (Plus) og sæderne er de bedste jeg har haft (langt bedre end Octavia III og Golf V)
Elbilsejer

Brugeravatar
Mikael M109R
Nyt medlem
Indlæg: 441
Tilmeldt: 5. jan 2012, 23:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 28 times
Been thanked: 22 times

Re: Familiebil med god siddekomfort

Indlæg af Mikael M109R » 23. jul 2017, 08:59

SKoda Superb Elegance med ergo El sæder, el justerbare på alle leder og kanter. Det er det bedste har prøvet indtil nu og så auto justerer de også til føreren (nøgle afhængig), det var vi rigtig glade for virkede super.
Så får i heller ikke plads problemer, konge vogn kan kun anbefale den.
Men enig i at de skrabede modeller hos skoda er noget bænk agtige og ikke særligt komfortable.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"