Stedet hvor der snakkes VAG biler
-
madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
-
Has thanked:
15 times
-
Been thanked:
24 times
Indlæg
af madsobh » 2. aug 2017, 14:18
GranTurismo skrev:Cyppen skrev:Du har nok ret. Det er også så meget nemmere med DSG. Man tænker ikke over det. Man træder bare.
Ja man skal nok lige vænne sig til at bilen ikke ruller på samme måde ved speederslip, som når man træder koblingen ned i en manuel. Når jeg kører økonomisk så sætter jeg fartpiloten lidt ned ad gangen, allerede 1-1½ km før rundkørsler osv. Det i sig selv giver nemt 1-2-3 km/l mere når jeg kører længere ture på landevej.
Du skal bare køre i øko mode....
Så kobler den ud og du triller når speederen er sluppet
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5577
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
320 times
-
Been thanked:
368 times
Indlæg
af GranTurismo » 2. aug 2017, 15:10
madsobh skrev:GranTurismo skrev:Cyppen skrev:Du har nok ret. Det er også så meget nemmere med DSG. Man tænker ikke over det. Man træder bare.
Ja man skal nok lige vænne sig til at bilen ikke ruller på samme måde ved speederslip, som når man træder koblingen ned i en manuel. Når jeg kører økonomisk så sætter jeg fartpiloten lidt ned ad gangen, allerede 1-1½ km før rundkørsler osv. Det i sig selv giver nemt 1-2-3 km/l mere når jeg kører længere ture på landevej.
Du skal bare køre i øko mode....
Så kobler den ud og du triller når speederen er sluppet
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Det ved jeg godt, men den taber stadig hurtigere farten, end hvis man lige så langsomt sætter farten ned på piloten. Jeg synes iøvrigt ikke at der er nævneværdig forskel på forbruget fra Eco til Normal når man kører sådan... udover at man kommer hurtigere op i fart.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
Nicklossi
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2766
- Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
26 times
-
Been thanked:
501 times
Indlæg
af Nicklossi » 2. aug 2017, 17:01
Man bruger mindre brændstof når man motorbremser, fremfor hvis man ruller i tomgang
-
yBFoxb8N6P
- Nyt medlem
- Indlæg: 188
- Tilmeldt: 16. okt 2016, 07:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
-
Has thanked:
16 times
-
Been thanked:
37 times
Indlæg
af yBFoxb8N6P » 2. aug 2017, 21:19
Problemet med ACC i sport er ikke accelerationen - det er en udbredt misforståelse at man skal accelerede laaaaaangsomt for at spare brændstof. Tværtimod gælder det om at nå den ønskede hastighed relativt hurtigt.
Problemet med ACC i sport er snarere at den bremser meget sent.
Desuden vil ACC hele tiden tilpasse sig afstanden til bilen foran, så hvis den forankørende kører ujævnt, så koster det brændstof.
Det sagt, så kører jeg med ACC i sport og bruger den 90% af tiden pga komforten
Elbilsejer
-
ac242
- Medlem
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:04
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
-
Has thanked:
12 times
-
Been thanked:
23 times
Indlæg
af ac242 » 8. aug 2017, 13:05
Nicklossi skrev:Man bruger mindre brændstof når man motorbremser, fremfor hvis man ruller i tomgang
det kommer da an på forholdene.
ja hen mod en rundkørsel eller lyskurv.
ned ad bakke nej.
Der kører du længere i tomgang og du taber ikke fart som du vil gøre med motorbremse.
Allan
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg
Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline
-
Nicklossi
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2766
- Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
26 times
-
Been thanked:
501 times
Indlæg
af Nicklossi » 8. aug 2017, 18:15
ac242 skrev:Nicklossi skrev:Man bruger mindre brændstof når man motorbremser, fremfor hvis man ruller i tomgang
det kommer da an på forholdene.
ja hen mod en rundkørsel eller lyskurv.
ned ad bakke nej.
Der kører du længere i tomgang og du taber ikke fart som du vil gøre med motorbremse.
Man kører ALTID længere på literen med motorbremse, da motoren ikke sprøjter noget brændstof ind når man gør det.
-
ac242
- Medlem
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:04
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
-
Has thanked:
12 times
-
Been thanked:
23 times
Indlæg
af ac242 » 9. aug 2017, 21:30
Nicklossi skrev:ac242 skrev:Nicklossi skrev:Man bruger mindre brændstof når man motorbremser, fremfor hvis man ruller i tomgang
det kommer da an på forholdene.
ja hen mod en rundkørsel eller lyskurv.
ned ad bakke nej.
Der kører du længere i tomgang og du taber ikke fart som du vil gøre med motorbremse.
Man kører ALTID længere på literen med motorbremse, da motoren ikke sprøjter noget brændstof ind når man gør det.
Allan
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg
Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline
-
JBK
- Nyt medlem
- Indlæg: 211
- Tilmeldt: 17. sep 2014, 17:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
1 time
Indlæg
af JBK » 24. aug 2017, 14:26
Motoren var godt nok varm.
Fartpilot på 90 og kørt bag en last bil det meste af vejen
Passat 1.4 DSG
Tror den stod på 23-24 på hele turen 166 km hvor en del af de første km var bykørsel.
Ned stående er turen hjem
-
Vedhæftede filer
-
- ^7845D155581D92FB40342E9FDF2ED23385FFD4BA0EF4B437B6^pimgpsh_fullsize_distr.jpg (91.3 KiB) Vist 908 gange
-
Harboe
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 4. aug 2008, 21:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tåstrup
-
Has thanked:
14 times
-
Been thanked:
7 times
Indlæg
af Harboe » 24. aug 2017, 14:51
JBK skrev:Motoren var godt nok varm.
Fartpilot på 90 og kørt bag en last bil det meste af vejen
Passat 1.4 DSG
Tror den stod på 23-24 på hele turen 166 km hvor en del af de første km var bykørsel.
Ned stående er turen hjem
Det er da meget pænt.
Men hvorfor overhalede du ikke den lastbil?
-
JBK
- Nyt medlem
- Indlæg: 211
- Tilmeldt: 17. sep 2014, 17:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
1 time
Indlæg
af JBK » 24. aug 2017, 15:24
Harboe skrev:JBK skrev:Motoren var godt nok varm.
Fartpilot på 90 og kørt bag en last bil det meste af vejen
Passat 1.4 DSG
Tror den stod på 23-24 på hele turen 166 km hvor en del af de første km var bykørsel.
Ned stående er turen hjem
Det er da meget pænt.
Men hvorfor overhalede du ikke den lastbil?
Ville egentlig bare se hvor langt jeg kunne få den op på ved at kører pænt
-
claussor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1791
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
185 times
-
Been thanked:
287 times
Indlæg
af claussor » 24. aug 2017, 16:19
yBFoxb8N6P skrev:Problemet med ACC i sport er ikke accelerationen - det er en udbredt misforståelse at man skal accelerede laaaaaangsomt for at spare brændstof. Tværtimod gælder det om at nå den ønskede hastighed relativt hurtigt.
Problemet med ACC i sport er snarere at den bremser meget sent.
Desuden vil ACC hele tiden tilpasse sig afstanden til bilen foran, så hvis den forankørende kører ujævnt, så koster det brændstof.
Det sagt, så kører jeg med ACC i sport og bruger den 90% af tiden pga komforten
ACC på sport i min er jeg slet ikke i tvivl om bruger mere brændstof end hvis den er i Eco. Blandt andet pga. aggressiv acceleration men også fordi den bremser meget hurtigere end hvis den er i eco. Kører jeg 80 og klikker den ned på 60 så bremser den i sport til den kommer ned på 70. I Eco motorbremser den kun så længe den er indenfor 20 kmt af target.