1.4TSI, DSG, 1700 Kg campingvogn på krogen

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
michael4715
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 18. okt 2012, 17:39
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 34 times
Been thanked: 47 times

1.4TSI, DSG, 1700 Kg campingvogn på krogen

Indlæg af michael4715 » 27. jul 2017, 13:13

Hejsa....

Til de måske få herinde med Campingvogn :lol: :lol: :lol:

Jeg havde for et stykke tid siden en post, omkring trække campingvogn efter en Octavia 1.4TSI '16 Combi med DSG. Nu er turen overstået til UG og *. Vi kørte fra DK med 5 mennesker i bilen (4 voksne og 1 barn) + 1700 KG 2,5 meter campingvogn. Alt var belastet til max, også bilens tilladte total vægt, da krogens vægt skal lægges oveni.

Vi kørte næsten 3700 km med vogntoget, fra Dk, Tyskland, Østrig, Slovenien og så Kroatien. Rundt i Kroatien med vognen og så tilbage af samme rute. Vi oplevede ingen problemer overhovedet, temperatur måler lå konstant i midten (trods udetemperatur på 35 grader), Olie temperatur var ikke over 122 grader. Masser af trækkraft over bakker og overskud til at overhale op af bakkerne. Der blev for det meste kørt med Fartpilot og ACC, gennemsnit over hele turen endte på 77 km/t. Jeg var ikke over 95 på spedometer, lå mest på ca 90 km/t. Bilen er optimeret med MAD fjedre og 17" lavprofil dæk med extra load index bagi + Anhænger forberedelse fra fabrikken.

Så min mistro til at den lille bil kunne klare det er blevet til skamme, den klarede det og uden problemer...og endda med et gennemsnit på 9 km/l iflg. kørecomputer...

Ville bare dele erfaringen :-), til dem som måske tvivler lidt.
Vw Sportsvan 1.4TSI R-line 2017
Extrabil, Skoda Fabia 2007, 1.4 mpi dog med AC og fartpilot :D

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5572
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 317 times
Been thanked: 367 times

Re: 1.4TSI, DSG, 1700 Kg campingvogn på krogen

Indlæg af GranTurismo » 27. jul 2017, 13:22

Fedt. Ja de har sgu et godt overskud selv ved lave omdrejninger de nye !,4 TSI.

Kørte du DSG'en manuelt op ad bakkerne eller i S?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

michael4715
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 18. okt 2012, 17:39
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 34 times
Been thanked: 47 times

Re: 1.4TSI, DSG, 1700 Kg campingvogn på krogen

Indlæg af michael4715 » 27. jul 2017, 13:23

Jeps... kørte i S, men ned af bakkerne blev det manuelt for at udnytte motor bremse og ikke gøre bremser for varme.
Vw Sportsvan 1.4TSI R-line 2017
Extrabil, Skoda Fabia 2007, 1.4 mpi dog med AC og fartpilot :D

Brugeravatar
Seth-Enoch
Aktiv medlem
Indlæg: 1646
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: 1.4TSI, DSG, 1700 Kg campingvogn på krogen

Indlæg af Seth-Enoch » 29. jul 2017, 12:17

Jeg tror hvis du kigger flere tråde igennem her og andre steder på nettet, så har jeg altid kommenteret at folk også kom på ferie for 25år siden, helt uden turbo og i benzin biler. Eller Turbodiesel med 90hk.

Der er også kommet en sær tendens til at tro, at hvis man ikke kan tage kassel bakkerne med 100kmt på GPS'en, så er bilen for sløv...

Ja, sådan en TSI skal lige et gear ekstra ned kontra en Diesel, men TSI'en har så bare de flere RPM at give af, så den snildt har fart nok på.

Men noget helt andet er. Har du fået omvejet din Octavia? Min touran er kun opgivet til 1500kg, mindes også det er det Octavia er opgivet til med 1.4tsi, på trods af de ikke er ens. Vil gerne have min vejet op, men mangler stadig svar fra SMC....zzzz :)
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5572
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 317 times
Been thanked: 367 times

Re: 1.4TSI, DSG, 1700 Kg campingvogn på krogen

Indlæg af GranTurismo » 29. jul 2017, 12:38

Seth-Enoch skrev: Ja, sådan en TSI skal lige et gear ekstra ned kontra en Diesel, men TSI'en har så bare de flere RPM at give af, så den snildt har fart nok på.
Nej en turbobenziner behøves såmænd ikke køre i et lavere gear. Men sådan er det med en sugebenziner.

I et et givent gear kører en TSI jo med højere omdrejninger end en TDI. Det gør at TSI'en til trods for det lavere opgivede moment ikke yder mindre effekt.

I nogle tilfælde skal man endda skifte et gear ned tidligere i en TDI end en TSI med samme maks effekt.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Seth-Enoch
Aktiv medlem
Indlæg: 1646
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: 1.4TSI, DSG, 1700 Kg campingvogn på krogen

Indlæg af Seth-Enoch » 29. jul 2017, 13:01

GranTurismo skrev:
Seth-Enoch skrev: Ja, sådan en TSI skal lige et gear ekstra ned kontra en Diesel, men TSI'en har så bare de flere RPM at give af, så den snildt har fart nok på.
Nej en turbobenziner behøves såmænd ikke køre i et lavere gear. Men sådan er det med en sugebenziner.

I et et givent gear kører en TSI jo med højere omdrejninger end en TDI. Det gør at TSI'en til trods for det lavere opgivede moment ikke yder mindre effekt.

I nogle tilfælde skal man endda skifte et gear ned tidligere i en TDI end en TSI med samme maks effekt.
Du misforstod.
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5572
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 317 times
Been thanked: 367 times

Re: 1.4TSI, DSG, 1700 Kg campingvogn på krogen

Indlæg af GranTurismo » 29. jul 2017, 14:27

Seth-Enoch skrev:
GranTurismo skrev:
Seth-Enoch skrev: Ja, sådan en TSI skal lige et gear ekstra ned kontra en Diesel, men TSI'en har så bare de flere RPM at give af, så den snildt har fart nok på.
Nej en turbobenziner behøves såmænd ikke køre i et lavere gear. Men sådan er det med en sugebenziner.

I et et givent gear kører en TSI jo med højere omdrejninger end en TDI. Det gør at TSI'en til trods for det lavere opgivede moment ikke yder mindre effekt.

I nogle tilfælde skal man endda skifte et gear ned tidligere i en TDI end en TSI med samme maks effekt.
Du misforstod.
Nå okay. Det var den highlightede del af dit indlæg, jeg kommenterede på.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"