DMR Kerne (Skats hjemmeside)

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
PhillOS
Medlem
Indlæg: 762
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

DMR Kerne (Skats hjemmeside)

Indlæg af PhillOS » 28. jul 2017, 10:45

https://motorregister.skat.dk/dmr-front ... etoej_side

Jeg faldt over denne side i en anden tråd her på forummet. Og søgte for sjov på min egen bils registreringsnummer... Langt over halvdelen af informationen er helt hen i skoven, forkert eller manglende. Er det noget jeg skal gøre skat opmærksom på? Jeg tænker mht. afgifter både til min ulempe men også til fordele eks. ved sikkerhedsudstyr?!

Ved lidt googling kan jeg se at der tages forbehold for biler som er konverteret fra det gamle motorregister, men her er der kun tale om biler med indregistrering før 1.juni 2012.

Da min er fra 2017, kan man jo undre sig over at der hverken er registreret parkeringssensor, xenon, klima anlæg, adaptivfartpilot, soltag, DSG, elektroniske dæmpere, klimaanlæg, bakkamera eller tyverialarm. Nå men skidt pyt, jeg har sikkert sparret en masse i afgift :lol:

https://motorregister.skat.dk/dmr-front ... etoej_side

Mvh Phill
.

steffenchristensen
Nyt medlem
Indlæg: 236
Tilmeldt: 15. mar 2014, 17:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: DMR Kerne (Skats hjemmeside)

Indlæg af steffenchristensen » 28. jul 2017, 11:46

Kan tilslutte mig klubben og nævne min Seat leon fra '13 ifølge skat kun har følgende udstyr:
2 selealarmer, ESC, ABS, 7 airbags, og en radio.

dragonen
Helt nyt medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 29. jul 2012, 23:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: syd for århus
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: DMR Kerne (Skats hjemmeside)

Indlæg af dragonen » 28. jul 2017, 12:09

Ifølge SKAT har min Fabia 1,2tsi, ingen turbo, ikke 6 manuelle gear, og ca 20 andre mangler.

Måske er det fordi Skats system vælger "Fabia, mindste motor uden turbo, og laveste udstyrs variant" for så passer det nogenlunde.

Men det er nok ligesom resten af SKAT, fuld af fejl.

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5469
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: DMR Kerne (Skats hjemmeside)

Indlæg af diskoboy » 28. jul 2017, 14:17

dragonen skrev:Men det er nok ligesom resten af SKAT, fuld af fejl. Billede
Det er importørernes opgave at registrere det... og ja, vil tro at 99 ud af 100 biler ikke har korrekt info.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"