Passat Variant GTE - Forskel på 2016 og 2017 ekstraudstyr

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
larsen_mic
Helt nyt medlem
Indlæg: 81
Tilmeldt: 16. jun 2013, 17:00
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Passat Variant GTE - Forskel på 2016 og 2017 ekstraudstyr

Indlæg af larsen_mic » 28. jul 2017, 21:11

Hej med jer

Kort version :)
Dette er måske en lidt underlig tråd, men jeg har lidt spørgsmål til ekstraudstyret i min ny-indkøbte brugte VW Passat GTE Variant. Bilen er en 2017 model, men er registreret første gang 9/2016. Er der virkelig forskel i hvad der inkluderes i pakkerne med ekstraudstyret på en ny bil man køber i dag, og så min 10 mdr gamle bil? Jeg har forsøgt at finde information i salgsmaterialet hos VW, samt informationen fra sælgeren (VW dealer) i Silkeborg dog uden det store held.

Længere version :D
Jeg har fundet et par konkrete eksempler hvor jeg undrer mig en smule over indholdet i ekstraudstyrspakken i den gældende brochure, så måske det er muligt at hjælpe med et par kommentarer hvis jeg lister dem.

Tak på forhånd!

Nøglefri betjening
Min bil har nøglefri startsystem/knap - men er det standardudstyr eller ekstra?
Til nye biler ser det ud til at der for nøglefri betjening også er oplåsning af døre når man kommer tæt på bilen. Den funktioner ser det ikke ud til at jeg har, på trods af at jeg har startknappen. Derfor vil jeg gerne vide om det måske blot er standard udstyr? Det virker underligt at nøglefri betjening koster 9.200 kr hvis forskellen blot er åbning af døren. Er det mon hvad VW kalder for "komfortstartfunktion" det jeg har?

Belysningspakke plus
Jeg har mere end svært ved at gennemskue hvilken belysning der er standard, og hvad som kan betegnes som ekstra udstyr. Jeg har bla. fodlys, lys i sidespejle, bundstykker i dørene, ved håndtaget indvendigt mv. Er det blot standard udstyr - eller det som er benævnt belysningspakke plus. Hvis ikke det er ekstraudstyr - hvad dælen får man så mere ved ekstraudstyret? :)

Mobilforberedelse
Bilen har en eller anden form for mobilforberedelse jf. listen over ekstraudstyr. Til nye biler ser det ud til at inkludere antenneforstærker samt universal opladningsdock i armlænet. Jeg aner ikke om der er antenneforstærker men der er kun USB stik i armlænet, og ikke andet dock mm.
Bilen har specifikt listet mobilforberedelse - men har den det hvis bla. docken ikke findes? Jeg tænker om det "bare" er bluetooth som en del af DK navigationspakken måske. Begge dele er særskilt nævnt så jeg syntes det er interessant om det er leveret med.


Der er helt sikkert noget jeg overser - men så må jeg skrive det til løbende.
Al input er velkommen og tak på forhånd :)

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6022
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6456 times
Been thanked: 1637 times

Re: Passat Variant GTE - Forskel på 2016 og 2017 ekstraudsty

Indlæg af BrianDS » 28. jul 2017, 23:34

Der kan ganske givet være forskel på bilerne, de der sælges nu er modelår 2018, da modelåret skifter ved produktionsuge 22/2017 og altså ikke efter hvornår den er indregistreret, det afgør bare årgangen for den danske registrering.

De har sandsynligvis ændret lidt i pakkerne på hvad der er standard og ekstraudstyr, det er meget normalt.

Nøglefri kan være flere ting, der er en pakke hvor det kun er startknappen i bilen, og så bruger du fjernbetjeningen til at låse op, og så er der en pakke hvor du kan låse bilen op ved berøring på indersiden af håndtaget i fordørene, og låse igen ved berøring af markeringen på ydersiden af håndtaget, du kan se om det er et lille indhak i den ene ende af håndtaget, som ikke er på bagdørene, så skulle bilen have det, det er beskrevet i detaljer i brochuren

Belysningspakken er beskrevet under ekstraudstyr i brochuren, hvis din har det hele, så er den nok med

Hvad forventer du af en universaldock? Egentlig er det jo bare et usb-stik og en plads til mobilen, som du så skal bruge et kabel der passer til. Der findes også trådløs opladning, men det er ikke standard ( og ikke alle telefoner kan bruge det ).

Mobilforberedelse findes også i flere pakker, men du skulle kunne få din forhandler til at slå op præcist hvilke pakker din bil er født med, eller du kan begynde at slå koderne op for den label der findes i din bil




Sent from my iPhone using Tapatalk
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
Halvleg
Medlem
Indlæg: 580
Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: Passat Variant GTE - Forskel på 2016 og 2017 ekstraudsty

Indlæg af Halvleg » 29. jul 2017, 00:01

BrianDS skrev:ret lidt i pakkerne på hvad der er standard og ekstraudstyr, det er meget normalt.

Nøglefri kan være flere ting, der er en pakke hvor det kun er startknappen i bilen, og så bruger du fjernbetjeningen til at låse op, og så er der en pakke hvor du kan låse bilen op ved berøring på indersiden af håndtaget i fordørene, og låse igen ved berøring af markeringen på ydersiden af håndtaget, du kan se om det er et lille indhak i den ene ende af håndtaget, som ikke er på bagdørene, så skulle bilen have det, det er beskrevet i detaljer i brochuren Billede
Jeg kan nu også låse dørene, ved at holde hånden over markeringen på håndtagene til bagdørene i min Passat :-) De har også et lille indhak alle 4 døre - om det så kom på 2017 modellen ved jeg ikke :-)
Tesla Model Y 2024
Cupra Formentor 2024
Tidligere:
Skoda Octavia RS iV Coupe 2021
VW Arteon R-Line 2018
VW Passat Variant Highline Plus 2017

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Passat Variant GTE - Forskel på 2016 og 2017 ekstraudsty

Indlæg af pwh » 29. jul 2017, 07:38

GTE har som standard ikke nøglefri betjening - start/stop knappen i kabinen er dog standard.

Ingen Passat model har pt. nøglefri betjening som standard, men det var vist en del af den gamle "plus pakke".

Belysningspakke er standard i GTE (ligesom "LED low" forlygter), og belysningspakke plus indeholder derudover mulighed for skift af farve på LED strip, ambientebelysning fra loft lampe)(bortfald af rum til solbriller i loft), samt LED strip på tværs af bilen (i instrumentbordet).

Se evt. i GTE kataloget og dertil hørende prisliste :-)

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

larsen_mic
Helt nyt medlem
Indlæg: 81
Tilmeldt: 16. jun 2013, 17:00
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat Variant GTE - Forskel på 2016 og 2017 ekstraudsty

Indlæg af larsen_mic » 29. jul 2017, 07:43

Tak for respons. Jeg har skat kigget i kataloget og prislisten :-) Det har bare været lidt svært at gennemskue hvad der er standard og hvad som ikke er.

Jeg tror ikke der er noget nøglefri betjening eller lyspakke så.

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Passat Variant GTE - Forskel på 2016 og 2017 ekstraudsty

Indlæg af pwh » 29. jul 2017, 07:50

Det kan være svært at gennemskue :-)

Men jeg er ret sikker på at belysningspakke er standard - det lyder dog ikke som om du har belysningspakke plus...

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

janviden
Helt nyt medlem
Indlæg: 65
Tilmeldt: 18. aug 2008, 10:06
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Passat Variant GTE - Forskel på 2016 og 2017 ekstraudsty

Indlæg af janviden » 29. jul 2017, 19:01

larsen_mic skrev:Hej med jer

Kort version :)
Dette er måske en lidt underlig tråd, men jeg har lidt spørgsmål til ekstraudstyret i min ny-indkøbte brugte VW Passat GTE Variant. Bilen er en 2017 model, men er registreret første gang 9/2016. Er der virkelig forskel i hvad der inkluderes i pakkerne med ekstraudstyret på en ny bil man køber i dag, og så min 10 mdr gamle bil? Jeg har forsøgt at finde information i salgsmaterialet hos VW, samt informationen fra sælgeren (VW dealer) i Silkeborg dog uden det store held.

Længere version :D
Jeg har fundet et par konkrete eksempler hvor jeg undrer mig en smule over indholdet i ekstraudstyrspakken i den gældende brochure, så måske det er muligt at hjælpe med et par kommentarer hvis jeg lister dem.

Tak på forhånd!

Nøglefri betjening
Min bil har nøglefri startsystem/knap - men er det standardudstyr eller ekstra?
Til nye biler ser det ud til at der for nøglefri betjening også er oplåsning af døre når man kommer tæt på bilen. Den funktioner ser det ikke ud til at jeg har, på trods af at jeg har startknappen. Derfor vil jeg gerne vide om det måske blot er standard udstyr? Det virker underligt at nøglefri betjening koster 9.200 kr hvis forskellen blot er åbning af døren. Er det mon hvad VW kalder for "komfortstartfunktion" det jeg har?

Belysningspakke plus
Jeg har mere end svært ved at gennemskue hvilken belysning der er standard, og hvad som kan betegnes som ekstra udstyr. Jeg har bla. fodlys, lys i sidespejle, bundstykker i dørene, ved håndtaget indvendigt mv. Er det blot standard udstyr - eller det som er benævnt belysningspakke plus. Hvis ikke det er ekstraudstyr - hvad dælen får man så mere ved ekstraudstyret? :)

Mobilforberedelse
Bilen har en eller anden form for mobilforberedelse jf. listen over ekstraudstyr. Til nye biler ser det ud til at inkludere antenneforstærker samt universal opladningsdock i armlænet. Jeg aner ikke om der er antenneforstærker men der er kun USB stik i armlænet, og ikke andet dock mm.
Bilen har specifikt listet mobilforberedelse - men har den det hvis bla. docken ikke findes? Jeg tænker om det "bare" er bluetooth som en del af DK navigationspakken måske. Begge dele er særskilt nævnt så jeg syntes det er interessant om det er leveret med.


Der er helt sikkert noget jeg overser - men så må jeg skrive det til løbende.
Al input er velkommen og tak på forhånd :)
u


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"