Køb af Golf V sportline gt 170 hk DSG6

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Decolour
Nyt medlem
Indlæg: 360
Tilmeldt: 10. nov 2010, 12:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 16 times
Been thanked: 17 times

Køb af Golf V sportline gt 170 hk DSG6

Indlæg af Decolour » 2. aug 2017, 09:18

Hej

Overvejer ovenstående, vil det bare være et evigt hul og hælde penge i, eller er motoren stabil nok? jeg tænker især på kæde/turbo/kompressor.

Bilen skulle have fuld service fra vw og helt fejlfri samt rustfri.

og hvad med DSG gearkassen? den skulle være serviceret efter forskrifterne, og hvad jeg læse mig til, så er DSG6 rimelig stabil.

bilen har kørt knap 200.000 km.

Ville i turde købe sådan en hvis ellers den kører som den skal og jeg ikke kan finde rust i den.

hvor skal jeg især kigge efter rust? jeg har hørt at døre samt skærme og paneler skulle være udsatte.

Mvh Kim L. Poulsen
Senest rettet af Decolour 2. aug 2017, 10:49, rettet i alt 1 gang.

steffenchristensen
Nyt medlem
Indlæg: 236
Tilmeldt: 15. mar 2014, 17:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Køb af Golf V sportline gt 170 hk DSG6

Indlæg af steffenchristensen » 2. aug 2017, 09:46

Havde selv en Golf V GT Sport 140hk, super dejlig motor ;)

Hvis kæden er skiftet, burde der ikke være nogle problemer der af hvad jeg ved.
Rust i skærme, paneler, listerne ved vinduerne bagi, og bagklappen tror jeg du skal starte med at kigge efter.

også lyt efter om kæden rasler eller ej - du er ikke i tvivl hvis den har mislyde som den ikke bør have.

Jeg oplevede umiddelbart intet med min Golf V 1,4 TSI GT jeg pendlede i 100 km om dagen i et år, udover en skæv skivebremse da kaliberen hang (Vist en svaghed?) også alm service - min kørte med manuel dog.

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Køb af Golf V sportline gt 170 hk DSG6

Indlæg af ABT » 2. aug 2017, 12:41

Ja, der er desværre nok af rust at lede efter, men ellers en dejlig bil! ;)

Du bør nok også tjekke om den har fået udskiftet dyserne på reklamation/aktion, for der var lidt problemer med dem på den motor.
(ovenstående er kun gældende, hvis vi taler om diseludg.?)
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Decolour
Nyt medlem
Indlæg: 360
Tilmeldt: 10. nov 2010, 12:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 16 times
Been thanked: 17 times

Re: Køb af Golf V sportline gt 170 hk DSG6

Indlæg af Decolour » 2. aug 2017, 13:00

ABT skrev:Ja, der er desværre nok af rust at lede efter, men ellers en dejlig bil! ;)

Du bør nok også tjekke om den har fået udskiftet dyserne på reklamation/aktion, for der var lidt problemer med dem på den motor.
(ovenstående er kun gældende, hvis vi taler om diseludg.?)

Hov det glemte jeg at skrive. Det drejer sig om en benzin er

Mvh Kim

Decolour
Nyt medlem
Indlæg: 360
Tilmeldt: 10. nov 2010, 12:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 16 times
Been thanked: 17 times

Re: Køb af Golf V sportline gt 170 hk DSG6

Indlæg af Decolour » 3. aug 2017, 08:14

Er der ikke flere der har nogle råd til eventuelt køb af ovenstående?

Mvh Kim
Senest rettet af Decolour 3. aug 2017, 12:00, rettet i alt 1 gang.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1790
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 185 times
Been thanked: 287 times

Re: Køb af Golf V sportline gt 170 hk DSG6

Indlæg af claussor » 3. aug 2017, 11:44

Kan kun sige det er fantastisk motor. Havde en G6 160er. Den savner jeg meget. Elsker omdrejninger og bundtræk.

Nepper
Nyt medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Re: Køb af Golf V sportline gt 170 hk DSG6

Indlæg af Nepper » 3. aug 2017, 15:35

Købte i 2008 en fabriksny Golf GT TSI 170 med manuelt gear. Den motor er virkelig god, men der blev da foretaget et par større reparationer på min:

Topstykket blev skiftet da den brugte meget lidt kølevæske. Det viste sig at være en støbefejl, og har ikke hørt om andre der har fået skiftet.

Turbolader blev skiftet ved ca. 48000 km. Den kunne åbenbart ikke tåle 220-230 kmt i kort tid på motorvejen. VW skiftede pr kulance, så jeg slap ret billigt.

Derudover blev vandpumpen (med magnetkobling til kompressor) skiftet pga. pibelyde, men det er nok blevet skiftet på den du kigger på, hvis der har været problemer. Der kom en opdateret model. Men den koster vist omkring 3000 kr. + montering.

Min havde ikke larm fra kæden mens jeg havde den, men jeg solgte den da den havde kørt 50-60000 km, så måske har der været noget efterfølgende. Jeg ville ikke være så bange, da hele Danmark har hørt om de kædeproblemer, så det er nok fikset.

Alt i alt var jeg meget glad for bilen. Den motor har et fedt træk helt fra bunden, og kan samtidig tage ca 7500 omd. Men som de andre skriver, så kig efter rust. De er har jo efterhånden nogle år på bagen.

170 hk modellen har i modsætning til 140 hk modellen 312 mm bremser, så den er nok lidt dyrere i bremsedele, men den skulle jo så også gerne bremse lidt bedre :)

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"