Ny bil, eller ej?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
KBAndersen
Nyt medlem
Indlæg: 292
Tilmeldt: 6. okt 2011, 11:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Taastrup
Has thanked: 43 times
Been thanked: 12 times

Ny bil, eller ej?

Indlæg af KBAndersen » 9. aug 2017, 09:22

Halløj

Skal jeg skift nu? Bilen er fra 2014, kørt ca.40000km. Og hvad kan jeg få for den? Iflg bilpriser ikke over 175k. Har den virkelig tabt så meget?

Og til hvilken bil. Konen vil gerne have en "høj" bil. Det er sådan set også i orden med mig, selvom jeg nok helst vil have en alm. udgave.

Pris: Ja skulle helst holde mig under 400k. Behøver ikke være split ny. Vores kørselsforbrug er lavt, ca.12k om året. Det skal være benzin. DSG gear er et højt ønske og en el bagklap. 8-) Af lir, tja der findes jo vildt meget og måske er LED, Carplay fedt af have..
God komfort. En motor der er rimelig kvik og samtidig har en fornuftigt forbrug.

Ateca'en har vi set på og er en rigtig fin bil, selvom jeg syntes den er for dyr. Den har i mine øjne også for lille bagagerum. Har brug for mere plads. Køre ofte med meget bagage.

VW Touran. Måske den helt rigtige?

Audi, BMW er for dyre, hvis det skal være en næsten ny bil.
Ford har Kuga, men er den fåes vist ikke med aut.gear og syntes måske også den er for sløv, selvom den har 150hk.

Biler fra fjernøsten har ikke den store interesse.

Det er ikke sikkert den skal skiftes nu. Kun hvis det kan betale sig. Det bliver vinter igen og her skal jeg have nye vinterhjul/dæk.

Hvad siger I? Har nok ikke alle ønsker med osv, men lad os starte her. 8-)
Mvh
KBAndersen

Cupra Formentor 310 - Årgang 2022

Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1398
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 421 times
Been thanked: 250 times

Re: Ny bil, eller ej?

Indlæg af Passatg 3c » 9. aug 2017, 09:31

Du skriver: "Det er ikke sikkert den skal skiftes nu. Kun hvis det kan betale sig."

Så glemt alt om ny bil, for det kan ikke betale sig, når jeres nuværende bil er så ny :) :) ;) . Regn med at en ny/nyere bil taber ca. 50% på 3-4 år (ved 20.000km/år).
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Ny bil, eller ej?

Indlæg af ph » 9. aug 2017, 09:33

lyder umiddelbart som om at det ikke kan svare sig at sælge den
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
Sgh2008ejs
Nyt medlem
Indlæg: 477
Tilmeldt: 16. jan 2012, 21:20
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sydfyn
Has thanked: 8 times
Been thanked: 100 times

Re: Ny bil, eller ej?

Indlæg af Sgh2008ejs » 9. aug 2017, 09:34

Hvis det var mig, nej så ville jeg ikke skifte. Har selv en Leon der lige har rundet 40k km, dog en 2016´er men ikke en FR´er med en del som jeg mindes din er? :twisted:
Jeg er super glad for den, og savner egentlig kun Full LED lygter og DSG - men kortet kunne ikke trække mere :roll: Har absolut ellers ikke en finger at sætte på den, bortset fra mine bremser er blevet slidt utrolig hurtigt.

Var ude at få vurderet min for nyligt - ren interesse hvis i skulle vælge at købe to mindre biler istedet for den nuværende ene når hende den langhårede er færdig med at læse. De ville give mellem 180-190.000,- i forbindelse med køb af ny bil, afhængig af bil og udstyr. Så 175k for din, hvis det er en FR med DSG, tror jeg er for lavt sat.

Men havde det været mig havde jeg beholdt den lidt endnu. Især med det lave km behov i har om året, der er det hul i hovedet at skifte efter min mening 8-) Hvertfald til noget nyere.

Havde jeg haft 400k til en bil havde jeg kigget efter en BMW F11, A6 4G eller en A4 8.5 - men det ville nok blive en mindst lige så "gammel" bil som du har i forvejen :lol:
2022 Tesla Model 3
2019 Seat Mii Style

Brugeravatar
KBAndersen
Nyt medlem
Indlæg: 292
Tilmeldt: 6. okt 2011, 11:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Taastrup
Has thanked: 43 times
Been thanked: 12 times

Re: Ny bil, eller ej?

Indlæg af KBAndersen » 9. aug 2017, 10:26

I har jo allerede sagt hvad jeg skal :lol: Beholde den. Ved I hvad? Det tror jeg også jeg gør. Det er bare for dyrt at skifte den nu.
Nej min har ikke DSG.
Måske når den er 5 år?

Det er jo fordi man gerne vil have noget nyt.. Den køre ganske fint.
Mvh
KBAndersen

Cupra Formentor 310 - Årgang 2022

cyklisten
Nyt medlem
Indlæg: 135
Tilmeldt: 8. apr 2013, 21:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 49 times
Been thanked: 16 times

Re: Ny bil, eller ej?

Indlæg af cyklisten » 9. aug 2017, 10:50

Audi har lige haft,eller har, kampagnemodeller på modelq3 med det efterspurgte udstyr til gode priser(fordi der nok er en ny q3 om et år) Tjek den ud evt. og hør på en skarp byttepris. Så kender du jo omkostningen, hvis bilen lydder interessant...
Nuværende bil: 2021: Passat Variant GTE Plus Pro
Tidligere biler: 2016: Passat Variant 1,4 TSI DSG 150 HK Comfortline Plus, B8
2011: Passat Variant Comfortline 1,4 TSI 122 hk
2007: Ford Focus st. car. Trendline 1,6 TDCI 90 HK

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: Ny bil, eller ej?

Indlæg af BrianDS » 9. aug 2017, 11:15

Jeg er enig med de andre, det kan ikke betale sig at skifte.

Når det så er sagt kan behov jo ændre sig, og så kan det jo blive relevant alligevel.

Jeg har selv købt en Touran som blev leveret i foråret, det er en fantastisk dejlig bil, især med Highline, LED og nogle andre krydser på listen

Og ja, LED, DSG, elektrisk bagklap, blindspot, mv er noget man nemt kan vende sig til


Sent from my iPhone using Tapatalk
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
KBAndersen
Nyt medlem
Indlæg: 292
Tilmeldt: 6. okt 2011, 11:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Taastrup
Has thanked: 43 times
Been thanked: 12 times

Re: Ny bil, eller ej?

Indlæg af KBAndersen » 9. aug 2017, 12:05

Uha, hvis man begynder at vinge af på listen :shock:

Og de "brugte" har sjælent lige det man vil have.
Mvh
KBAndersen

Cupra Formentor 310 - Årgang 2022

case
Medlem
Indlæg: 577
Tilmeldt: 5. sep 2014, 07:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 36 times

Re: Ny bil, eller ej?

Indlæg af case » 9. aug 2017, 17:49

En bil ka vel aldrig betale sig
Har selv lige stået i samme dilemma.
Har/havde en O3 fra 14 der har gået 43k
Har nu købt en Audi A4 som er lidt. Min drømmebil.
Fik en go pris for skodaen også mere end hvad Bilbasen sagde i vurdering.
Har fået al det udstyr jeg gerne ville ha. Men man vil vel altid ha mer....:-)
Har holdt mig under 400 for en 2015 model med 23 på klokken
Glæder mig til at hente den på søndag
Og nej det er penge ud af vinduet men man lever kun en gang
2016 Audi A4 Avant 2.0 tfsi quattro
2015 Audi A1 1.0tfsi

Frederik
Nyt medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 8. apr 2017, 21:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 28 times

Re: Ny bil, eller ej?

Indlæg af Frederik » 9. aug 2017, 18:37

Rent objektivt det er det vel det absolut dårligste tidspunkt du har overvejet at sælge.

3 år gammel og 40k km er jo lige der en bil begynder at give mening rent økonomisk. Bilen falder ikke så voldsomt mere og har stadigvæk mange gode km i sig.

Du har betalt 50% i afskrivning for det lækre i at have en ny bil. Derfor skal man jo netop beholde den og sørge for at den også efterfølgende tjener sig selv ind i brug.

Når den nærmere sig 7-8 år og/eller 180-200.000km kan du overveje om du skal sælge den mens den stadigvæk er noget værd eller kører den helt i bund (=billigst).

Vil du skifte efter 3 år og 40.000km, altså mens bilen praktisk talt stadigvæk er ny, så skal du lease næste gang.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: Ny bil, eller ej?

Indlæg af BrianDS » 9. aug 2017, 22:26

Frederik skrev:Rent objektivt det er det vel det absolut dårligste tidspunkt du har overvejet at sælge.

3 år gammel og 40k km er jo lige der en bil begynder at give mening rent økonomisk. Bilen falder ikke så voldsomt mere og har stadigvæk mange gode km i sig.

Du har betalt 50% i afskrivning for det lækre i at have en ny bil. Derfor skal man jo netop beholde den og sørge for at den også efterfølgende tjener sig selv ind i brug.

Når den nærmere sig 7-8 år og/eller 180-200.000km kan du overveje om du skal sælge den mens den stadigvæk er noget værd eller kører den helt i bund (=billigst).

Vil du skifte efter 3 år og 40.000km, altså mens bilen praktisk talt stadigvæk er ny, så skal du lease næste gang.
Det er der jo delte meninger om, enten at man sælger når bilen er 3-4 år frem for 5-6 år, eller man beholder den 7-8 år, eller helt til skrot.

Man får store udgifter lige meget hvad, og de der beholder bilen tre år slipper for de større reparationer og sliddele, samt har fuld garanti, mens dem der har bilen i otte år måske har lidt større service omkostninger, men kører "billigt"

Jeg har ikke bilerne så længe, men jeg kører for langt til at leasing kan svare sig Billede
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Ny bil, eller ej?

Indlæg af HenrikH29 » 10. aug 2017, 06:44

Kuga fås også med automatgear. Hvis det er benzin er det kun modellen 1,5 Ecoboost med almindelig automatgear. Kr. 459.000 fra ny i højeste udstyrsudgave. Men hvor meget "liv" der er i den ved jeg ikke.

I deres dieseludgave er det FORDs Powershift, der er dobbeltkoblingsgearkasse præcis som DSG. Det er et rigtig fint gear, der skifter meget blødt. Kr. 469.000 fra ny i Titanium udgaven (veludstyret) og 180 dieselheste samt firehjulstræk. Den rykker.

Konen har FORDs Powershift automatgear i sin Fiesta og det skifter meget blødt.

Brugeravatar
KBAndersen
Nyt medlem
Indlæg: 292
Tilmeldt: 6. okt 2011, 11:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Taastrup
Has thanked: 43 times
Been thanked: 12 times

Re: Ny bil, eller ej?

Indlæg af KBAndersen » 10. aug 2017, 06:59

Ja det er jo helt bestemt af hvordan man ser på regnskabet.

Har ikke haft en eneste udgift på min endnu. Ikke en gang en pære er gået.
Det der har været er lavet under garanti.

Kunne dog godt tænke mig fronten blev omlakeret, for den jar en del stenslag og da den er sort under den hvide lak, ja så ses det tydeligt. men hva, det er jo en brugsbil og ikke en udstillingsbil ;)
Mvh
KBAndersen

Cupra Formentor 310 - Årgang 2022

Brugeravatar
Sgh2008ejs
Nyt medlem
Indlæg: 477
Tilmeldt: 16. jan 2012, 21:20
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sydfyn
Has thanked: 8 times
Been thanked: 100 times

Re: Ny bil, eller ej?

Indlæg af Sgh2008ejs » 10. aug 2017, 11:52

KBAndersen skrev:Ja det er jo helt bestemt af hvordan man ser på regnskabet.

Har ikke haft en eneste udgift på min endnu. Ikke en gang en pære er gået.
Det der har været er lavet under garanti.

Kunne dog godt tænke mig fronten blev omlakeret, for den jar en del stenslag og da den er sort under den hvide lak, ja så ses det tydeligt. men hva, det er jo en brugsbil og ikke en udstillingsbil ;)

Sjovt. Min er omvendt. Min bil er sort men er hvid under lakken, så der ses stenslag også tydeligt :roll:
Har købt lakstift jeg "dupper" med, og så må det koste en omlakering med et par års mellemrum. Har planen om at beholde min en del år endnu, da der indenfor et par år skal købes hus og forhåbentlig et barn mere.
2022 Tesla Model 3
2019 Seat Mii Style

Brugeravatar
KBAndersen
Nyt medlem
Indlæg: 292
Tilmeldt: 6. okt 2011, 11:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Taastrup
Has thanked: 43 times
Been thanked: 12 times

Re: Ny bil, eller ej?

Indlæg af KBAndersen » 10. aug 2017, 12:34

Sgh2008ejs skrev:
KBAndersen skrev:Ja det er jo helt bestemt af hvordan man ser på regnskabet.

Har ikke haft en eneste udgift på min endnu. Ikke en gang en pære er gået.
Det der har været er lavet under garanti.

Kunne dog godt tænke mig fronten blev omlakeret, for den jar en del stenslag og da den er sort under den hvide lak, ja så ses det tydeligt. men hva, det er jo en brugsbil og ikke en udstillingsbil ;)

Sjovt. Min er omvendt. Min bil er sort men er hvid under lakken, så der ses stenslag også tydeligt :roll:
Har købt lakstift jeg "dupper" med, og så må det koste en omlakering med et par års mellemrum. Har planen om at beholde min en del år endnu, da der indenfor et par år skal købes hus og forhåbentlig et barn mere.
Ja det lyder da ret sjovt..
Ja, jeg har også en duppe pind, men den er ikke helt i samme farve selvom den er købt hos Seat. Den er lidt mere gullig i tonen.
Har også selv besluttet at beholde den nogle år endnu. det er for dyrt at skifte nu jeg ikke køre så meget og den ikke fejler noget.
Hvad mon en front lakering koster?

Nyt hus, børn, kone etc. det koster kassen 8-) Men kan ikke undvære nogle af delene. :D
Mvh
KBAndersen

Cupra Formentor 310 - Årgang 2022

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Ny bil, eller ej?

Indlæg af ABT » 11. aug 2017, 13:45

Hvis du ikke kan leve med lidt alm. brugspatina, så få omlakeret fronten og evt. motorklap - det er langt billigere end at udskifte din fine bil.. ;)
Det koster ikke alverden..

Men vil også give de andre og dig selv ret i, at du/I kun skal udskifte bilen nu, hvis I er uvenner med jeres penge?
I er jo godt kørende pt..

God weekend :)
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"