Polo 6R - lavere sæder?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
dennisnick
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 2. sep 2011, 17:41
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Polo 6R - lavere sæder?

Indlæg af dennisnick » 16. aug 2017, 22:12

Hej,

Jeg har købt en Polo 6R Van fra 2014 og har problemer med kun at have 3 cm. til loftet på trods af, at mit sæde er smidt helt i bund. Jeg har standardkabine med højdejustering.

Det giver elendigt udsyn og jeg er derfor ved at undersøge om jeg på nogen måde kan købe 2 nye forsæder, som kan bringe mig længere ned i bilen, så jeg kan se mere. Men jeg har ikke rigtigt kunne finde svar på dette. Efter at have søgt på Google og eBay synes jeg, at det ser ud til, at de forskellige forsæder (GTI, WRC, ..) har samme bund, hvorfor jeg antager at de kan sænke det samme som standardsæderne.

Er der nogen som kan af- eller bekræfte dette? Tak!

Ellers må jeg sælge den :?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Polo 6R - lavere sæder?

Indlæg af GranTurismo » 17. aug 2017, 02:45

Find en VW forhandler og prøv at justere siddepositionen i en BlueGT. Den har ingen opbevaringsrum under førersædet. Jeg ved dog ikke om det kan blive lavere...

Det bliver nok sværere at finde en GTI eller WRC som du kan testsidde.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Polo 6R - lavere sæder?

Indlæg af diskoboy » 17. aug 2017, 05:42

Sæderne fra en r-line har vistnok samme bund som WRC. Jeg er 193 cm og sidder helt fint i/på dem.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

dennisnick
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 2. sep 2011, 17:41
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo 6R - lavere sæder?

Indlæg af dennisnick » 17. aug 2017, 09:30

GranTurismo skrev:Find en VW forhandler og prøv at justere siddepositionen i en BlueGT. Den har ingen opbevaringsrum under førersædet. Jeg ved dog ikke om det kan blive lavere...

Det bliver nok sværere at finde en GTI eller WRC som du kan testsidde.
Kanon, det vil jeg prøve. Der står én i nærheden kan jeg se. Tjekkede dog lige på eBay hvad sådan en kabine går til.. og studsede over dette billede, hvor det ser ud til at der er opbevaring under førersæde?!

Billede
diskoboy skrev:Sæderne fra en r-line har vistnok samme bund som WRC. Jeg er 193 cm og sidder helt fint i/på dem.
Hmm.. Hvor mange cm. har du til loftet når dit sæde er banket i bund?

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2761
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Polo 6R - lavere sæder?

Indlæg af Nicklossi » 17. aug 2017, 09:47

Evt kør ud til en autosaddelmager og få ham til at lave en lavere bund i sædet :)

Nepper
Nyt medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Re: Polo 6R - lavere sæder?

Indlæg af Nepper » 17. aug 2017, 11:00

Min blueGT fra 17' har skuffer under sæderne. Og jeg tvivler ærlig talt på om det gør nogen forskel, i forhold til hvor langt sæderne kan justeres ned.

dennisnick
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 2. sep 2011, 17:41
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo 6R - lavere sæder?

Indlæg af dennisnick » 17. aug 2017, 11:23

Nepper skrev:Min blueGT fra 17' har skuffer under sæderne. Og jeg tvivler ærlig talt på om det gør nogen forskel, i forhold til hvor langt sæderne kan justeres ned.
Jeg tror (desværre) at du har ret.. jeg begriber bare ikke, at man ikke sænke det sæde mere!

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Polo 6R - lavere sæder?

Indlæg af GranTurismo » 17. aug 2017, 12:42

dennisnick skrev:
GranTurismo skrev:Find en VW forhandler og prøv at justere siddepositionen i en BlueGT. Den har ingen opbevaringsrum under førersædet. Jeg ved dog ikke om det kan blive lavere...

Det bliver nok sværere at finde en GTI eller WRC som du kan testsidde.
Kanon, det vil jeg prøve. Der står én i nærheden kan jeg se. Tjekkede dog lige på eBay hvad sådan en kabine går til.. og studsede over dette billede, hvor det ser ud til at der er opbevaring under førersæde?!
Ja det ser sådan ud. Min har dog kun opbevaringsskuffe under passagersædet.

Men tag ud og prøv. Det koster jo ikke noget. Der kan jo være forskel i polstring og siddehøjde. En Highline har vist samme sportssæder, bare i stof.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

dennisnick
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 2. sep 2011, 17:41
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo 6R - lavere sæder?

Indlæg af dennisnick » 17. aug 2017, 12:50

GranTurismo skrev:
dennisnick skrev:
GranTurismo skrev:Find en VW forhandler og prøv at justere siddepositionen i en BlueGT. Den har ingen opbevaringsrum under førersædet. Jeg ved dog ikke om det kan blive lavere...

Det bliver nok sværere at finde en GTI eller WRC som du kan testsidde.
Kanon, det vil jeg prøve. Der står én i nærheden kan jeg se. Tjekkede dog lige på eBay hvad sådan en kabine går til.. og studsede over dette billede, hvor det ser ud til at der er opbevaring under førersæde?!
Ja det ser sådan ud. Min har dog kun opbevaringsskuffe under passagersædet.

Men tag ud og prøv. Det koster jo ikke noget. Der kan jo være forskel i polstring og siddehøjde. En Highline har vist samme sportssæder, bare i stof.
Helt sikkert - det vil jeg prøve.. tak for indspark :)

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Polo 6R - lavere sæder?

Indlæg af diskoboy » 17. aug 2017, 17:28

dennisnick skrev:
diskoboy skrev:Sæderne fra en r-line har vistnok samme bund som WRC. Jeg er 193 cm og sidder helt fint i/på dem.
Hmm.. Hvor mange cm. har du til loftet når dit sæde er banket i bund?
Jeg testede lige i morges - det er selvfølglig afhængig af hvor langt bede ens ryglæn er, men jeg kan have en iPhone 6s stående på siden (dvs der må være 5-6 cm) i spænd mellem mit hoved og loftet :)

Det var lige den bedste måde at teste på :)
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Lasse R
Medlem
Indlæg: 584
Tilmeldt: 27. jul 2012, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 82 times

Re: Polo 6R - lavere sæder?

Indlæg af Lasse R » 17. aug 2017, 17:56

Du tror ikke nærmere problemet er bagvæggen? Jeg er 1,92 og har langt fra sædet i bund og god plads over hovedet. Kører jeg i en Van sidder jeg med hovedet oppe i loftet fordi ryglænet står meget lodret op - og sædet kan ikke køres helt ned da det så går på.
VW Touran 1,4 TSi Highline 2018
Audi A3 1,4 TSI Limo Sport 2017

dennisnick
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 2. sep 2011, 17:41
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo 6R - lavere sæder?

Indlæg af dennisnick » 18. aug 2017, 07:48

diskoboy skrev:
dennisnick skrev:
diskoboy skrev:Sæderne fra en r-line har vistnok samme bund som WRC. Jeg er 193 cm og sidder helt fint i/på dem.
Hmm.. Hvor mange cm. har du til loftet når dit sæde er banket i bund?
Jeg testede lige i morges - det er selvfølglig afhængig af hvor langt bede ens ryglæn er, men jeg kan have en iPhone 6s stående på siden (dvs der må være 5-6 cm) i spænd mellem mit hoved og loftet :)

Det var lige den bedste måde at teste på :)
Haha, takker.. works for me! :D

dennisnick
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 2. sep 2011, 17:41
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo 6R - lavere sæder?

Indlæg af dennisnick » 18. aug 2017, 07:51

Lasse R skrev:Du tror ikke nærmere problemet er bagvæggen? Jeg er 1,92 og har langt fra sædet i bund og god plads over hovedet. Kører jeg i en Van sidder jeg med hovedet oppe i loftet fordi ryglænet står meget lodret op - og sædet kan ikke køres helt ned da det så går på.
Det kan der være noget om - har også tænkt over det, men tror ikke det ændrer meget i min situation, hvor jeg egentlig sidder som jeg ønsker med ryglæn, så jeg ikke er kastet helt bagover. Men det er klart, at det for nogle kan være begrænsningen. Måske er én af udfordringerne her, at jeg gerne vil sidde nogenlunde ergonomisk korrekt, hvor jeg tror mange nærmest ligger på bagsædet :D

SVestergaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 5. nov 2015, 23:58
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo 6R - lavere sæder?

Indlæg af SVestergaard » 20. aug 2017, 01:14

Jeg har også haft en 6r, den lavede jeg nogle beslag (2 stk fladjern ca 5 cm lange ) så bøjlen kom lidt bagud og kunne vippes lidt, det hjalp voldsomt på side positionen, det skal dog nævnes at det ikke er lovligt at flytte bøjle. Men det virkede.
Du kan jo evt. prøve at afmonter bøjlen, og se om du så kan være der.

dennisnick
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 2. sep 2011, 17:41
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo 6R - lavere sæder?

Indlæg af dennisnick » 21. aug 2017, 21:16

SVestergaard skrev:Jeg har også haft en 6r, den lavede jeg nogle beslag (2 stk fladjern ca 5 cm lange ) så bøjlen kom lidt bagud og kunne vippes lidt, det hjalp voldsomt på side positionen, det skal dog nævnes at det ikke er lovligt at flytte bøjle. Men det virkede.
Du kan jo evt. prøve at afmonter bøjlen, og se om du så kan være der.
Takker ;)

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"