Side 1 af 2

Ny Polo (Gti)

: 18. aug 2017, 08:11
af farouche
Venter spændt på at få lidt flere info på den nye Polo, især fordi de har valgt denne gang at tage GTI'en på programmet, og den kunne godt være en mulighed når jeg skal skifte om et års tid..

Vil have automatgear, og kunne såmænd sagtens nøjes med 1.5'eren, men vil simpelthen ikke have en DQ200 DSG7 igen...

Derfor er jeg lidt nysgerrig på om de kan være så frække at finde på at neddrosle 2.0 TSI'en til 250 Nm i GTI'en og dermed ødelægge den med en Tørkoblings DSG ?

Er der nogen der har en idé om det, hvordan var det i den "gamle" GTI var den med DSG6 ?

Re: Ny Polo (Gti)

: 18. aug 2017, 08:35
af MMGG
farouche skrev:Venter spændt på at få lidt flere info på den nye Polo, især fordi de har valgt denne gang at tage GTI'en på programmet, og den kunne godt være en mulighed når jeg skal skifte om et års tid..

Vil have automatgear, og kunne såmænd sagtens nøjes med 1.5'eren, men vil simpelthen ikke have en DQ200 DSG7 igen...

Derfor er jeg lidt nysgerrig på om de kan være så frække at finde på at neddrosle 2.0 TSI'en til 250 Nm i GTI'en og dermed ødelægge den med en Tørkoblings DSG ?

Er der nogen der har en idé om det, hvordan var det i den "gamle" GTI var den med DSG6 ?
Tror du ikke de smider en dsg 7.. Den store dsg 7 i

Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk

Re: Ny Polo (Gti)

: 18. aug 2017, 08:45
af farouche
Håber det lidt, men man ved aldrig...

Re: Ny Polo (Gti)

: 18. aug 2017, 08:46
af Dakota
farouche skrev:Er der nogen der har en idé om det, hvordan var det i den "gamle" GTI var den med DSG6 ?
Den gamle var DSG-7 med tørpladekobling. I følge hvad jeg har læst på nettet får den nye også en DSG-7 - men om det er våd- eller tørpladet, ved jeg ikke.

Re: Ny Polo (Gti)

: 18. aug 2017, 08:47
af farouche
Det virker bare tåbeligt at nedgradere en 200 Hk 2.0 TSI til 250 Nm..

Men det handler jo om markedsføring...

Re: Ny Polo (Gti)

: 18. aug 2017, 13:33
af GranTurismo
farouche skrev:Det virker bare tåbeligt at nedgradere en 200 Hk 2.0 TSI til 250 Nm..

Men det handler jo om markedsføring...
Du skal ikke være nervøs for at de kommer DQ200 i den.

250 Nm ved 5000 omdrejninger giver kun 177 Hk, så med 200 Hk vil den have mere end 250 Nm, der hvor effekten er højest.

Re: Ny Polo (Gti)

: 18. aug 2017, 13:37
af farouche
De kan desværre nogle luskede tricks der nede i Wolfsburg :)

Men spændende at se hvad den ender på i pris...

Re: Ny Polo (Gti)

: 19. aug 2017, 00:29
af GranTurismo
Jeg vil gætte på at det er den samme DSG7 som sidder i de nye Golf 2,0 TSI (vådkoblinger - hedder den DQ381?)

Re: Ny Polo (Gti)

: 19. aug 2017, 04:06
af erlingvj
GranTurismo skrev:Jeg vil gætte på at det er den samme DSG7 som sidder i de nye Golf 2,0 TSI (vådkoblinger - hedder den DQ381?)
En Golf 7,5 GTI har den gamle DSG6.
Kun Performance den nye 7-trins. A3 har derimod den nye 7-trins i alle 2,0 TFSI.

Re: Ny Polo (Gti)

: 19. aug 2017, 08:12
af farouche
Ja hvis en Golf GTI Ikke har den, får en Polo GTI den næppe. Tror desværre de laver samme trick som med den gamle Polo GTI. Den har 350 Nm med manuel gear, men med DSG er den droslet ned til 250 Nm og udstyret med DQ200

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Re: Ny Polo (Gti)

: 19. aug 2017, 08:55
af erlingvj
I den gamle GTI var det et pladsproblem. Med en MQB-platform, hvor der er bedre plads mellem vangerne / i motorrummet kan en vådkoblings-DSG sagtens være der.

Re: Ny Polo (Gti)

: 19. aug 2017, 09:07
af farouche
erlingvj skrev:I den gamle GTI var det et pladsproblem. Med en MQB-platform, hvor der er bedre plads mellem vangerne / i motorrummet kan en vådkoblings-DSG sagtens være der.
I see...

Så er DSG6 nok mest realistisk...

Re: Ny Polo (Gti)

: 19. aug 2017, 09:15
af erlingvj
Ja også mit gæt. En Polo GTI får nok næppe en " bedre" gearkasse end en Golf GTI.
På den anden side får Golf GTI jo nok på et tidspunkt den 7-trins ifm alle motorvarianter. GTD fik den 7-trins ved overgangen til 7,5.

Re: Ny Polo (Gti)

: 19. aug 2017, 09:55
af farouche
Problemet er bare at de steder jeg har kunnet finde det er den opgivet med DSG7..

Så det er nok desværre ikke umuligt at de tager DQ200.

Billede

Re: Ny Polo (Gti)

: 19. aug 2017, 10:34
af erlingvj
Oplysningerne er ikke fra VW. Journalister er eksperter i gætteri.
VW har kun oplyst de 200 HK.

Re: Ny Polo (Gti)

: 19. aug 2017, 14:39
af GranTurismo
farouche skrev:Problemet er bare at de steder jeg har kunnet finde det er den opgivet med DSG7..

Så det er nok desværre ikke umuligt at de tager DQ200.

Billede
Som nævnt så giver 250 Nm ved 5000 omdrejninger kun 177 Hk. Og det er formodentligt omkring 5000 rpm topfarten skal hentes, så performance ville blive voldsomt handikappet med 177 Hk som DSG vs. 200 Hk som manuel. Så det nægter jeg at tro på kommer til at ske.

Poloen er en ny generation som bliver præsenteret, så jeg synes det lyder logisk at den bliver født med 7 trins med vådkoblinger. Da de på den faceliftede Golf er gået igang med at erstatte DQ250 med en 7 trins, tror jeg ikke man ville starte med en 6-trins, når det er planen at denne gearkasse bliver udfaset.

Re: Ny Polo (Gti)

: 19. aug 2017, 15:34
af Nicklossi
GranTurismo skrev:
farouche skrev:Problemet er bare at de steder jeg har kunnet finde det er den opgivet med DSG7..

Så det er nok desværre ikke umuligt at de tager DQ200.

Billede
Som nævnt så giver 250 Nm ved 5000 omdrejninger kun 177 Hk. Og det er formodentligt omkring 5000 rpm topfarten skal hentes, så performance ville blive voldsomt handikappet med 177 Hk som DSG vs. 200 Hk som manuel. Så det nægter jeg at tro på kommer til at ske.

Poloen er en ny generation som bliver præsenteret, så jeg synes det lyder logisk at den bliver født med 7 trins med vådkoblinger. Da de på den faceliftede Golf er gået igang med at erstatte DQ250 med en 7 trins, tror jeg ikke man ville starte med en 6-trins, når det er planen at denne gearkasse bliver udfaset.

Hvordan regner man effekt ud fra moment og omdrejninger? :)

Re: Ny Polo (Gti)

: 19. aug 2017, 16:01
af mart!n
DSG6 er udgået. De får DSG7 hele bundtet. Men som skrevet bliver det nummeret kraftigere end den i Polo 6R GTI.

Re: Ny Polo (Gti)

: 19. aug 2017, 17:11
af erlingvj
Man stadig bestille nye VAG-biler med DSG6, så udgået er den ikke.

Re: Ny Polo (Gti)

: 19. aug 2017, 23:28
af kGlerup
Nicklossi skrev:Hvordan regner man effekt ud fra moment og omdrejninger? :)
http://www.wentec.com/unipower/calculat ... torque.asp

Re: Ny Polo (Gti)

: 20. aug 2017, 01:51
af Tor Morrison
Nicklossi skrev: Hvordan regner man effekt ud fra moment og omdrejninger? :)
Når momentet er i Nm.
Omdr. x moment / 7022 = metrisk hk.

Re: Ny Polo (Gti)

: 12. sep 2017, 08:23
af erlingvj
Den får 320Nm og dermed en DSG med vådkoblinger - gætter på 6 trin som Golf GTI med 230 HK.
"Den nye Polo introduceres i Danmark i midten af november og modelprogrammet krones med en GTI, der for første gang er udstyret med en 2,0 TSI-turbomotor – ligesom i Golf GTI. Med en motoreffekt på 200 hk/320 Nm er det den stærkeste Polo GTI nogensinde, og præstationerne er da også i særklasse med en 0-100 km/t-acceleration på kun 6,7 sekunder og en topfart på 237 km/t"

http://www.mynewsdesk.com/dk/volkswagen ... 17-2142121

Re: Ny Polo (Gti)

: 12. sep 2017, 08:33
af farouche
erlingvj skrev:Den får 320Nm og dermed en DSG med vådkoblinger:
"Den nye Polo introduceres i Danmark i midten af november og modelprogrammet krones med en GTI, der for første gang er udstyret med en 2,0 TSI-turbomotor – ligesom i Golf GTI. Med en motoreffekt på 200 hk/320 Nm er det den stærkeste Polo GTI nogensinde, og præstationerne er da også i særklasse med en 0-100 km/t-acceleration på kun 6,7 sekunder og en topfart på 237 km/t"
Godt nyt... (Hvor er det taget fra? )

En vogn med en ordentlig drivline og al den nye teknologi..

Så er det bare at vente på prisen, for er den ok, er det nok min næste vogn :)

Ifølge vw.dk skulle der komme nogle priser i slut september...

Re: Ny Polo (Gti)

: 12. sep 2017, 08:40
af farouche

Re: Ny Polo (Gti)

: 12. sep 2017, 10:25
af Mikkel K
erlingvj skrev:"Den nye Polo introduceres i Danmark i midten af november og modelprogrammet krones med en GTI, der for første gang er udstyret med en 2,0 TSI-turbomotor – ligesom i Golf GTI. Med en motoreffekt på 200 hk/320 Nm er det den stærkeste Polo GTI nogensinde, og præstationerne er da også i særklasse med en 0-100 km/t-acceleration på kun 6,7 sekunder og en topfart på 237 km/t"
Det lyder som et hit! Så mangler jeg bare at blive bedre venner med designet...

Re: Ny Polo (Gti)

: 14. sep 2017, 09:56
af farouche
Der er begyndt at komme lidt mere info fra IAA, og det tyder på at den kommer på markedet i første omgang kun med DSG som er DSG6, og senere med manuel...

Re: Ny Polo (Gti)

: 14. sep 2017, 13:21
af Peder
Tror de laver den med den dq381, da den er mere økonomisk - og derved lavere co2, som de har lidt brug for at være gode på de næste par år ;-)

Re: Ny Polo (Gti)

: 14. sep 2017, 15:05
af erlingvj
Peder skrev:Tror de laver den med den dq381, da den er mere økonomisk - og derved lavere co2, som de har lidt brug for at være gode på de næste par år ;-)
En DQ381 er 4x4-versionen af DQ380, så det er ikke en DQ381.
I Golf 7 1/2 er det kun Performance der bruger DQ380 og en Polo vil næppe "overgå" en Golf i det hierarki. Så en DSG6 er mest sandsynligt.

Re: Ny Polo (Gti)

: 15. sep 2017, 14:37
af erlingvj
Jeg gættede rigtigt. DSG6 bliver standard.

Pressemeddelelse:
GTI engine and driving performance. Naturally, at the heart of every GTI, and therefore of the new Polo GTI, there is the engine. In recent times the GTI has always been powered by high torque turbocharged engines. In the case of the new Polo GTI, it is a two-litre direct-injection petrol engine with an output of 147 kW / 200 PS. As previously mentioned, it develops 8 PS more than the 1.8 TSI of the previous model (141 KW / 192 PS). This means that, like the Golf GTI, the new Polo GTI will be represented in the 2.0-litre turbo class for the first time. The 1,984 cc engine has a compression ratio of 11.65:1. The GTI unit delivers its maximum power between 4,400 and 6,000 rpm. This powerplant of the third generation EA888 engine series transmits its maximum torque of 320 Nm to the front wheels at a low 1,500 rpm; this high torque figure stays constant up to a speed of 4,400 rpm – giving the GTI engine a torque curve that is hardly traditional; it features an extremely sporty torque plateau. The Polo GTI is fuelled with premium petrol (95 RON). The new Polo GTI engine launches with a 6-speed dual clutch gearbox (DSG) as standard. A version with a 6-speed manual gearbox will follow next year

Re: Ny Polo (Gti)

: 15. sep 2017, 16:39
af farouche
erlingvj skrev:Jeg gættede rigtigt. DSG6 bliver standard.
Ja det var også hvad jeg så rapporteret fra Frankfurt, dette er dog mere officielt.

Men det lyder til at blive en attraktiv vogn. Spændende at se hvad priserne ender på.
VW. Dk siger der kommer noget i slut september...



Sent from my SM-G935F using Tapatalk