VW Polo BlueGT 1.4 - Go/No Go

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
Borg101
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 5. jul 2012, 14:32
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

VW Polo BlueGT 1.4 - Go/No Go

Indlæg af Borg101 » 18. aug 2017, 17:16

Skal se sådan en bandit på søndag.
En '14er model med 65.000 på klokken.
Hvad siger panelet til sådan en. Noget jeg skal være særlig opmærksom på?
Så vidt jeg husker er motoren med rem?

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: VW Polo BlueGT 1.4 - Go/No Go

Indlæg af KBoesen » 18. aug 2017, 19:12

Borg101 skrev:Skal se sådan en bandit på søndag.
En '14er model med 65.000 på klokken.
Hvad siger panelet til sådan en. Noget jeg skal være særlig opmærksom på?
Så vidt jeg husker er motoren med rem?
Vær obs på hvordan motoren arbejder, når den går ned på 2 cylindre. Så snart der kom en smule belastning på min gamle, når den gik på 2 cylindre, så vibrerede den i vildskab.

Og VW kunne ikke finde ud af at gøre en skid ved det.

Men ACT'en kan heldigvis slås fra til billige penge af en chiptuner. Så du må ikke gå i panik, over det. ;)

Ellers er det bare en rocker fed vogn! :)
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Brugeravatar
Borg101
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 5. jul 2012, 14:32
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: VW Polo BlueGT 1.4 - Go/No Go

Indlæg af Borg101 » 18. aug 2017, 20:32

KBoesen skrev:
Borg101 skrev:Skal se sådan en bandit på søndag.
En '14er model med 65.000 på klokken.
Hvad siger panelet til sådan en. Noget jeg skal være særlig opmærksom på?
Så vidt jeg husker er motoren med rem?
Vær obs på hvordan motoren arbejder, når den går ned på 2 cylindre. Så snart der kom en smule belastning på min gamle, når den gik på 2 cylindre, så vibrerede den i vildskab.

Og VW kunne ikke finde ud af at gøre en skid ved det.

Men ACT'en kan heldigvis slås fra til billige penge af en chiptuner. Så du må ikke gå i panik, over det. ;)

Ellers er det bare en rocker fed vogn! :)
Modtaget :-)
Det er en 140hk og så vidt jeg kan se er det uden ACT.
Tager jeg fejl?

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

Brugeravatar
Borg101
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 5. jul 2012, 14:32
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: VW Polo BlueGT 1.4 - Go/No Go

Indlæg af Borg101 » 18. aug 2017, 20:34

Borg101 skrev:
KBoesen skrev:
Borg101 skrev:Skal se sådan en bandit på søndag.
En '14er model med 65.000 på klokken.
Hvad siger panelet til sådan en. Noget jeg skal være særlig opmærksom på?
Så vidt jeg husker er motoren med rem?
Vær obs på hvordan motoren arbejder, når den går ned på 2 cylindre. Så snart der kom en smule belastning på min gamle, når den gik på 2 cylindre, så vibrerede den i vildskab.

Og VW kunne ikke finde ud af at gøre en skid ved det.

Men ACT'en kan heldigvis slås fra til billige penge af en chiptuner. Så du må ikke gå i panik, over det. ;)

Ellers er det bare en rocker fed vogn! :)
Modtaget :-)
Det er en 140hk og så vidt jeg kan se er det uden ACT.
Tager jeg fejl?

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Det er denne her: VW Polo 1,4 TSi 140 BlueGT til 169900 kr.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/3268770

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: VW Polo BlueGT 1.4 - Go/No Go

Indlæg af KBoesen » 18. aug 2017, 21:35

Borg101 skrev:[Det er denne her: VW Polo 1,4 TSi 140 BlueGT til 169900 kr.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/3268770

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Alle BlueGT har ACT på motoren. :-) Det var netop på Polo BlueGT at ACT blev introduceret, såvidt jeg lige husker det. :-)
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Brugeravatar
Borg101
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 5. jul 2012, 14:32
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: VW Polo BlueGT 1.4 - Go/No Go

Indlæg af Borg101 » 18. aug 2017, 22:13

KBoesen skrev:
Borg101 skrev:[Det er denne her: VW Polo 1,4 TSi 140 BlueGT til 169900 kr.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/3268770

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Alle BlueGT har ACT på motoren. :-) Det var netop på Polo BlueGT at ACT blev introduceret, såvidt jeg lige husker det. :-)
Okay - Men udover det var lidt underligt at kører med, fungerede det så efter hensigten?

DC-WRC
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 8. aug 2017, 22:30
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Vw Polo Bluegt 1.4 - Go/no Go

Indlæg af DC-WRC » 18. aug 2017, 22:26

Jeg er personligt også igang med at finde en bluegt, dog 16-17 modeller. Men jeg må indrømme dem jeg har prøvekørt indtil videre har fungeret rigtigt godt med act. (overgangen sker ubemærket og virker som om, det bare fungerer)
gælder både for manuel og dsg udgaven.
Vil også mene at bilen i sig selv er en uhyre sprød lille bil :d :d

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: VW Polo BlueGT 1.4 - Go/No Go

Indlæg af GranTurismo » 19. aug 2017, 00:24

6C GT blev introduceret ca september 2014. Overvej eventuelt den i stedet for. Den største forskel er nok Frontassist radaren som giver øget sikkerhed og mulighed for adaptiv fartpilot. Derudover har den bl.a. det nye sportsrat og de nye radioer.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Borg101
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 5. jul 2012, 14:32
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: VW Polo BlueGT 1.4 - Go/No Go

Indlæg af Borg101 » 19. aug 2017, 07:41

GranTurismo skrev:6C GT blev introduceret ca september 2014. Overvej eventuelt den i stedet for. Den største forskel er nok Frontassist radaren som giver øget sikkerhed og mulighed for adaptiv fartpilot. Derudover har den bl.a. det nye sportsrat og de nye radioer.
Det skal jeg gøre - Syntes bare der er langt imellem dem når det skal være med manuelt gear og samtidigt have en fornuftig pris.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: VW Polo BlueGT 1.4 - Go/No Go

Indlæg af GranTurismo » 19. aug 2017, 14:46

Borg101 skrev:
GranTurismo skrev:6C GT blev introduceret ca september 2014. Overvej eventuelt den i stedet for. Den største forskel er nok Frontassist radaren som giver øget sikkerhed og mulighed for adaptiv fartpilot. Derudover har den bl.a. det nye sportsrat og de nye radioer.
Det skal jeg gøre - Syntes bare der er langt imellem dem når det skal være med manuelt gear og samtidigt have en fornuftig pris.
Der er p.t. 6 på bilbasen til under 200k. Den ene har kun kørt 26.000 km (2016'er)
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Rheinlaender
Medlem
Indlæg: 827
Tilmeldt: 23. feb 2014, 11:14
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aarup 5560
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: VW Polo BlueGT 1.4 - Go/No Go

Indlæg af Rheinlaender » 19. aug 2017, 16:10

Det er ikke meget mere man skal lægge for at få en 2 år nyere bil med næsten ingen km. Hvis man alligevel skal låne pengene er der ikke den store forskel.
Venlig Hilsen
Bjørn Rheinlænder
LinkedIn

11/2023 Skoda Enyaq 80X Sportsline Max

Brugeravatar
vw4ever
Aktiv medlem
Indlæg: 4072
Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 339 times
Been thanked: 204 times

Re: VW Polo BlueGT 1.4 - Go/No Go

Indlæg af vw4ever » 19. aug 2017, 16:37

Jeg ville køre til Vw, lige nu giver de altså gode rabatter på de få biler der er tilbage af den nuværende model, da den nye jo lige er på trapperne ;)
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995

Brugeravatar
Borg101
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 5. jul 2012, 14:32
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: VW Polo BlueGT 1.4 - Go/No Go

Indlæg af Borg101 » 19. aug 2017, 22:19

vw4ever skrev:Jeg ville køre til Vw, lige nu giver de altså gode rabatter på de få biler der er tilbage af den nuværende model, da den nye jo lige er på trapperne ;)
Den blå i linket er desværre solgt, men skal se på en anden i stedet. Nyere og med lavere km tal.

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: VW Polo BlueGT 1.4 - Go/No Go

Indlæg af KBoesen » 20. aug 2017, 11:29

Borg101 skrev:
KBoesen skrev:
Borg101 skrev:[Det er denne her: VW Polo 1,4 TSi 140 BlueGT til 169900 kr.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/3268770

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Alle BlueGT har ACT på motoren. :-) Det var netop på Polo BlueGT at ACT blev introduceret, såvidt jeg lige husker det. :-)
Okay - Men udover det var lidt underligt at kører med, fungerede det så efter hensigten?
Det kører helt efter hensigten. Og har snart kørt rigtigt mange biler med den motor, og det er sjovt nok kun min egen Polo som rigtigt har drillet. :-)

Min gamle Leon med samme motor, havde også lidt tendenser omkring 80-90 km/t, når den gik på 2 cylindre, men ingenting sammenlignet med Poloen. :-)

Så det er ikke min oplevelse, at det er en generel ting. :-)
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Brugeravatar
Borg101
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 5. jul 2012, 14:32
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: VW Polo BlueGT 1.4 - Go/No Go

Indlæg af Borg101 » 20. aug 2017, 15:44

KBoesen skrev:
Borg101 skrev:
KBoesen skrev: Alle BlueGT har ACT på motoren. :-) Det var netop på Polo BlueGT at ACT blev introduceret, såvidt jeg lige husker det. :-)
Okay - Men udover det var lidt underligt at kører med, fungerede det så efter hensigten?
Det kører helt efter hensigten. Og har snart kørt rigtigt mange biler med den motor, og det er sjovt nok kun min egen Polo som rigtigt har drillet. :-)

Min gamle Leon med samme motor, havde også lidt tendenser omkring 80-90 km/t, når den gik på 2 cylindre, men ingenting sammenlignet med Poloen. :-)

Så det er ikke min oplevelse, at det er en generel ting. :-)
Fik den prøvet i dag og den kørte glimrende. Og stod det ikke i displayet ville jeg ikke vide at den gik fra 2 til 4 cylindre.

Preds
Helt nyt medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 4. maj 2017, 17:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW Polo BlueGT 1.4 - Go/No Go

Indlæg af Preds » 20. aug 2017, 16:09

En BlueGT er virkelig bare en super god bil med dejligt træk. Jeg tvivler meget på, at du kommer til at fortryde hvis du køber en :)

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4437 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: VW Polo BlueGT 1.4 - Go/No Go

Indlæg af DanielB12 » 20. aug 2017, 21:18

Med den nye asfalt på Køge bugt, som er virkelig lækker og støjsvag, der kan man godt mærke lidt flere og hårdere rystelser i rattet når det kun er 2 cylindere der er sat i værk. Ellers lægger jeg aldrig rigtig mærke til det, og hvis man fjernede det lille eco-symbol, ville jeg nok være ofte i tvivl..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Rdaldlk
Nyt medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 39 times

Re: VW Polo BlueGT 1.4 - Go/No Go

Indlæg af Rdaldlk » 21. aug 2017, 06:22

Preds skrev:En BlueGT er virkelig bare en super god bil med dejligt træk. Jeg tvivler meget på, at du kommer til at fortryde hvis du køber en :)
Af ren nysgerrighed....Hvad endte du egentligt med at vælge? Leon eller polo :D
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"