Hvad er inspektionsservice?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
ADR
Helt nyt medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:43
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Hvad er inspektionsservice?

Indlæg af ADR » 20. aug 2017, 20:51

Hvad går et inspektionsservice ud på? Min Passat fik lavet service med olieskift i september sidste år, og har nu kørt 15000 km siden, og nu ber den om service igen. I servicebogen ser der ud til at være et inspektionsservice næste gang.

Allan
Vw Passat Variant 1,4 tsi dsg årg. 2012
Mini Cooper SE Maximise årg. 2022

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Hvad er inspektionsservice?

Indlæg af diskoboy » 20. aug 2017, 21:17

VW/Audi påstår at de checker op til 50 ting på din bil uden at ville fortælle på forhånd hvad det er.

Deres skrankepersonale nægter at fortælle dig det hvad de vil checke (jeg har prøvet 3 forskellige steder) men får blot en sang om at det kun er værkstedet der kan se det når de slår stel nr op.

Det er rent et visuelt service.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

MrPedersen87
Nyt medlem
Indlæg: 114
Tilmeldt: 1. sep 2016, 11:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Hvad er inspektionsservice?

Indlæg af MrPedersen87 » 20. aug 2017, 21:20

diskoboy skrev:VW/Audi påstår at de checker op til 50 ting på din bil uden at ville fortælle på forhånd hvad det er.

Deres skrankepersonale nægter at fortælle dig det hvad de vil checke (jeg har prøvet 3 forskellige steder) men får blot en sang om at det kun er værkstedet der kan se det når de slår stel nr op.

Det er rent et visuelt service.
Hmmm, er nu ret sikker på vores service rådgivere siger det til kunderne. Plus vedhæftet check liste med selve servicet :)

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Hvad er inspektionsservice?

Indlæg af diskoboy » 20. aug 2017, 21:26

MrPedersen87 skrev: Hmmm, er nu ret sikker på vores service rådgivere siger det til kunderne. Plus vedhæftet check liste med selve servicet :)
Ja - når jeg får regningen siger de.
Jeg har bare et princip om at godt vil vide hvad jeg betaler for - inden jeg betaler!
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

MrPedersen87
Nyt medlem
Indlæg: 114
Tilmeldt: 1. sep 2016, 11:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Hvad er inspektionsservice?

Indlæg af MrPedersen87 » 20. aug 2017, 21:30

diskoboy skrev:
MrPedersen87 skrev: Hmmm, er nu ret sikker på vores service rådgivere siger det til kunderne. Plus vedhæftet check liste med selve servicet :)
Ja - når jeg får regningen siger de.
Jeg har bare et princip om at godt vil vide hvad jeg betaler for - inden jeg betaler!
Aha, like that... well. Det er vel så simpelt.. oprelthold din garanti eller lad være. Inspektionsskiftet er visuel kontrol ja, med mange punkter, men ingen olie skift i det

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Hvad er inspektionsservice?

Indlæg af diskoboy » 20. aug 2017, 21:36

Nej nej - det er 2 forskellige ting. Den er jeg helt med på

Der er ingen garanti på bilen, så det er udelukkende for stemplets skyld. Jeg kan godt kigge på mine bremser og udlæse fejl logs lige så godt som Audi kan.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

ADR
Helt nyt medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:43
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Hvad er inspektionsservice?

Indlæg af ADR » 20. aug 2017, 22:19

Ja tænkte nok det bare var en visuel tur rundt om bilen, og så en regning på et par tusinde når det er smc sikkert.

Bilen er fra 2012, så der er ingen garanti mere. Så der er vel egentlig ikke nogen grund til det service...
Vw Passat Variant 1,4 tsi dsg årg. 2012
Mini Cooper SE Maximise årg. 2022

MrPedersen87
Nyt medlem
Indlæg: 114
Tilmeldt: 1. sep 2016, 11:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Hvad er inspektionsservice?

Indlæg af MrPedersen87 » 21. aug 2017, 07:43

ADR skrev:Ja tænkte nok det bare var en visuel tur rundt om bilen, og så en regning på et par tusinde når det er smc sikkert.

Bilen er fra 2012, så der er ingen garanti mere. Så der er vel egentlig ikke nogen grund til det service...
Er bilen serviceret med fuld bog indtil nu? Der er stadig gode muligheder for kulance hvis den har fuld bog. Tag evt og hør hvad det service koster :)

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk

Brugeravatar
Bigfoot
Nyt medlem
Indlæg: 348
Tilmeldt: 20. sep 2009, 19:35
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Hvad er inspektionsservice?

Indlæg af Bigfoot » 21. aug 2017, 12:42

MrPedersen87 skrev:
ADR skrev:Ja tænkte nok det bare var en visuel tur rundt om bilen, og så en regning på et par tusinde når det er smc sikkert.

Bilen er fra 2012, så der er ingen garanti mere. Så der er vel egentlig ikke nogen grund til det service...
Er bilen serviceret med fuld bog indtil nu? Der er stadig gode muligheder for kulance hvis den har fuld bog. Tag evt og hør hvad det service koster :)

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
det er ikke afhængig af om service er overholdt autoriseret.
Det er allerede et par år siden at der blev sat punktum i den sag. Det må de ikke forlange længere.
Selv Chuck Norris frygter en værkstedsregning fra VW

eichmeier
Medlem
Indlæg: 756
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:00
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 60 times
Been thanked: 43 times

Re: Hvad er inspektionsservice?

Indlæg af eichmeier » 21. aug 2017, 13:32

Ved Kulance må de vel godt ?

MrPedersen87
Nyt medlem
Indlæg: 114
Tilmeldt: 1. sep 2016, 11:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Hvad er inspektionsservice?

Indlæg af MrPedersen87 » 21. aug 2017, 14:43

Bigfoot skrev:
MrPedersen87 skrev:
ADR skrev:Ja tænkte nok det bare var en visuel tur rundt om bilen, og så en regning på et par tusinde når det er smc sikkert.

Bilen er fra 2012, så der er ingen garanti mere. Så der er vel egentlig ikke nogen grund til det service...
Er bilen serviceret med fuld bog indtil nu? Der er stadig gode muligheder for kulance hvis den har fuld bog. Tag evt og hør hvad det service koster :)

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
det er ikke afhængig af om service er overholdt autoriseret.
Det er allerede et par år siden at der blev sat punktum i den sag. Det må de ikke forlange længere.
Du forveksler de 2 ting, du tænker på garanti.. og der har du ret, der skal vw fremvise at det oliefilter fra fx skorsteensgaard har været skyld i den eventuelle defekte motor.

Kulance er noget vw bestemmer om kunden fortjener, og er helt op til den enkelte forhandler at yde.


Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk

Brugeravatar
Cuno_golf3
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 26 times
Been thanked: 4 times

Re: Hvad er inspektionsservice?

Indlæg af Cuno_golf3 » 26. aug 2017, 08:16

MrPedersen87 skrev:
Bigfoot skrev:
MrPedersen87 skrev:Er bilen serviceret med fuld bog indtil nu? Der er stadig gode muligheder for kulance hvis den har fuld bog. Tag evt og hør hvad det service koster :)

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
det er ikke afhængig af om service er overholdt autoriseret.
Det er allerede et par år siden at der blev sat punktum i den sag. Det må de ikke forlange længere.
Du forveksler de 2 ting, du tænker på garanti.. og der har du ret, der skal vw fremvise at det oliefilter fra fx skorsteensgaard har været skyld i den eventuelle defekte motor.

Kulance er noget vw bestemmer om kunden fortjener, og er helt op til den enkelte forhandler at yde.


Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Og ikke mindst selv bestemme.
Var igennem Brønderslev og Aalborg for så at få lavet bilen i Odder pr. Kulance. VW de 2 første steder, ville overveje at se på bilen hvis jeg bestilte stort service sammen med besigtigelse.....
I fantasien kan man alt; materialer og bygningsdele kan ikke altid det hele, men man skal vælge og sammensætte de dele, der kommer nærmest på at gøre visionerne til virkelighed - det er kunsten.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"