Hej vagbrugere
Jeg har købt denne bil her i mandags, den er fra 08-09, til 80K. Er det et dumt eller godt køb? Det er min anden diesel, men første moderne dieselbil. Har kørt ca. 159K i skrivende stund. Har jeg købt, "katten i sækken"? da jeg har læst, at den er notorisk for, at smide med dele fra motoren. Den har fået ny tandrem og vandpumpe ved 140K også fik jeg forhandleren til, at skifte olie og diverse filtre på den. Den lyder meget sund, men jeg har ingen forstand på denne type motor altså PD. Og det dpf værk, hvordan virker det og er noget man kan høre på en eller anden måde.
Undskyld det lange indæg. Det er første gang jeg bruger tapatalk.
vh ramazan
"En allerede bekymret bilejer" :l
Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Golf V tdi "bls" bluemotion sportline variant
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: 15. mar 2011, 19:59
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: 15. mar 2011, 19:59
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 261 times
Re: Golf V tdi
Vær du bare glad for din ny indkøbte vogn - Der er altså ret lang imellem, at de skyder et ben ud igennem blokken.
Men på sådan en med DPF ville jeg sætte olieskifte intervallet ned til 15.000km, så ville jeg personligt, føle mig væsentlig mere sikker.
Jeg har RIGTIGT mange venner og bekendte, som har eller har haft en 1,9 TDI PD motor og kun én, som har taget sit eget liv, efter 335 tkm. Så alt i alt, var det jo nok ok, selvom det jo aldrig er sjovt når motoren stiller træskoene.
Men på sådan en med DPF ville jeg sætte olieskifte intervallet ned til 15.000km, så ville jeg personligt, føle mig væsentlig mere sikker.
Jeg har RIGTIGT mange venner og bekendte, som har eller har haft en 1,9 TDI PD motor og kun én, som har taget sit eget liv, efter 335 tkm. Så alt i alt, var det jo nok ok, selvom det jo aldrig er sjovt når motoren stiller træskoene.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10864
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1890 times
Re: Golf V tdi
En kammerat er ved at skifte toppakning på en BLS, da den blandede olie/vand. Da de fik dækslet af, var knast og løftere også ædt op. Den har kørt 80K...
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1842
- Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 198 times
Re: Golf V tdi "bls" bluemotion sportline variant
Skift olie senest for hver 15.000km, så skulle du gerne slippe for slidte knaster og løftere, og undgå øget slid på vitale motordele, der forårsager totalhavari.
Min egen bil med med BLS motor, dog uden dpf, kører perfekt med en km-stand tæt på 230.000km og ingen unormal slidtage på knast og løftere heller.
Den får skiftet olie for hver 9-10.000km.
Sent from my iPad using Tapatalk
Min egen bil med med BLS motor, dog uden dpf, kører perfekt med en km-stand tæt på 230.000km og ingen unormal slidtage på knast og løftere heller.
Den får skiftet olie for hver 9-10.000km.
Sent from my iPad using Tapatalk
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: 15. mar 2011, 19:59
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Golf V tdi
tak for indlæggene,
Det er rart, at høre lidt positive ord, når man kun læser om gyserhistorier rundt omkring på nettet, om lige netop denne motor.
Jeg agter, at lave service ved 10000 eller max 15000 kilometer. Jeg vil også på et tidspunkt få den økochippet hos, landberg, samt en motorrens, som han tilbyder ved siden af. Det vil den nok have det godt af.
Det er rart, at høre lidt positive ord, når man kun læser om gyserhistorier rundt omkring på nettet, om lige netop denne motor.
Jeg agter, at lave service ved 10000 eller max 15000 kilometer. Jeg vil også på et tidspunkt få den økochippet hos, landberg, samt en motorrens, som han tilbyder ved siden af. Det vil den nok have det godt af.
- Schmidt0809
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 21. maj 2017, 19:14
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 0
Re: Golf V tdi "bls" bluemotion sportline variant
Min tidligere golf 1.9 TDI Bluemotion fra 08 satte en cylinder efter 215.000km, fik ny motor for 40k der havde kørt 40.000 km. Den kørte jeg så ca 125.000km med og solgte bilen.. Men det er så også det eneste bøvl jeg havde med den, udover den til sidst havde en masse små skavanker med slanger og andre sjove dele der knækkede osv..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk