Første gang autoriseret service på Passat

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Daniel Alban
Helt nyt medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 6. jun 2016, 10:39
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Første gang autoriseret service på Passat

Indlæg af Daniel Alban » 19. sep 2017, 08:38

Min meget fine og velkørende diesel Passat fra 2011 som jeg har haft i lidt over et år skal nu til service for første gang. I den forbindelse kunne jeg godt bruge noget vejledning. Min tidligere bil servicerede jeg delvist selv og på diverse værksteder, i følge servicehæftet, men uden stempler, så jeg har ingen erfaring med periodisk service, og det at have et komplet servicehæfte.

Jeg arbejder i Kbh NV og skal jo finde et sted at få lavet service til en fornuftig pris. Og jeg gider for alt i verden ikke løbe ind i en klamhugger der påstår at der skal skiftes det ene og det andet. Den kører som en drøm, bremserne og støddæmperne er tip top aircon service lavede jeg selv i foråret, så jeg vil egentlig bare have min olie og filtre udskiftet og få mit stempel i bogen.

Jeg tænkte umiddelbart at kører til VW på Nørrebro, men deres anmeldelser på trustpilot er helt smadret, så ved ikke om de er til at stole på :(

Så jeg søger en anbefaling på et autoriseret værksted i cykelafstand som er til at stole på, og måske et tip til hvordan man undgår at blive tørret på service generelt.

På forhånd tak.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Første gang autoriseret service på Passat

Indlæg af Mike H » 19. sep 2017, 09:06

Daniel Alban skrev:Så jeg søger en anbefaling på et autoriseret værksted i cykelafstand som er til at stole på, og måske et tip til hvordan man undgår at blive tørret på service generelt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Cykelafstand? Hvor mange km er det? Hvis det er på en havelåge, så er der kun VW NV som du selv skriver....
Aftal altid pris på service inden start - så kommer der ikke nogle overraskelser. Værkstedet spørger så altid inden de laver andre ting på bilen - og det kan du altid sige nej tak til. Du kan bare bede om kun "olieservice". Spørgsmålet er så om du derved afskriver dig for mobilitetsservice'en - det må du spørge om og vurdere om det så er pengene værd at tage et fuldt service (velvidende at du selv kan smøre døre etc.).
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Daniel Alban
Helt nyt medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 6. jun 2016, 10:39
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Første gang autoriseret service på Passat

Indlæg af Daniel Alban » 19. sep 2017, 11:59

Indenfor 5 km af Rentemestervej tænker jeg.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dennis2k
Medlem
Indlæg: 877
Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 111 times
Been thanked: 351 times

Re: Første gang autoriseret service på Passat

Indlæg af Dennis2k » 19. sep 2017, 13:23

Der er jo ikke så mange muligheder VW København som du er inde på eller VW Gladsaxe (6KM).

Jeg har brugt Gladsaxe, Glostrup og Ishøj - og jeg har fået bedst behandling i Ishøj, der er dog lidt langt på cykel :lol:

Personligt er jeg færdig med aut. service, jeg syntes ikke det rigtig giver mig noget at få deres stempel.
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.

Daniel Alban
Helt nyt medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 6. jun 2016, 10:39
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Første gang autoriseret service på Passat

Indlæg af Daniel Alban » 19. sep 2017, 15:15

Dennis2k skrev:Der er jo ikke så mange muligheder VW København som du er inde på eller VW Gladsaxe (6KM).

Jeg har brugt Gladsaxe, Glostrup og Ishøj - og jeg har fået bedst behandling i Ishøj, der er dog lidt langt på cykel :lol:

Personligt er jeg færdig med aut. service, jeg syntes ikke det rigtig giver mig noget at få deres stempel.
Ok, men har det ikke ret stor betydning ift. gensalgsværdien? Og det er vel ikke mere end 5-600 ekstra det koster på autoriseret?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Første gang autoriseret service på Passat

Indlæg af Nicklossi » 19. sep 2017, 15:56

Hvorfor cykelafstand? Du kan vel få en lånebil, ellers tager sådan et service vel ikke mere end en times tid - og der plejer at være kaffe nok i automaten ;)

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 177 times

Re: Første gang autoriseret service på Passat

Indlæg af styker » 19. sep 2017, 16:32

Ellers så er et stempel fra et Skoda eller Seat værksted vel lige så autoriseret som et VW værksted, det er jo stort det samme bil rent mekanisk.

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Første gang autoriseret service på Passat

Indlæg af Senz » 19. sep 2017, 20:03

Snup da et Bosch car service værksted.. Der ligger et på Rådmandsgade.
Det er jo ikke en ny bil du har så der er ingen garanti på den mere.

Frederik
Nyt medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 8. apr 2017, 21:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 28 times

Re: Første gang autoriseret service på Passat

Indlæg af Frederik » 20. sep 2017, 09:00

Jep - hvis du tænker at bytte den ind til en forhandler når du engang skal have ny bil, så er jeg sikker på, at du ikke får problemer. Jeg har aldrig oplevet at servicebogen er et issue når man sælger til forhandler. De er interesseret i at "service er overholdt" men er ligeglad om der er stemplet af aut eller uaut. Har faktisk aldrig oplevet at de overhoved har kigget i bogen.

Hvis du sælger privat kan du selvfølgelig risikerer at en krakilsk køber begynder at fable op om manglende kulance på din 7-8 år gamle bil. Så ville jeg finde en anden køber.

Aut servicestempler er (i mine øjne) ikke interessante på en bil i VW klassen efter garantiperioden er udløbet.

Du vil få det samme i byttepris om der så står VW eller Quickpot.

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Første gang autoriseret service på Passat

Indlæg af Mike H » 20. sep 2017, 10:41

Frederik skrev:Jeg har aldrig oplevet at servicebogen er et issue når man sælger til forhandler
Det har jeg så prøvet for mange mange år siden - det var før reglen om at de ikke kunne afvise garantireperationer med baggrund i service udført af ej autoriseret værksted. Det var en VW forhandler i københavnsområdet der fratrak 10.000 kr i en Polo, da den ikke var autoriseret serviceret. Året var 2001 :roll: - bilen var 6 år gammel. Fandt en privat køber i stedet, da jeg havde fået den svada af en nordsjællandsk VW forhandler.
Få en pris fra 1-2 forhandlere - VW NV, da du ikke kan få andre pga. afstandskravet. Sammenlign med eks. det foreslåede Bosch værksted og vælg hvad du mener er bedst for dig og din pengepung... done deal.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Daniel Alban
Helt nyt medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 6. jun 2016, 10:39
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Første gang autoriseret service på Passat

Indlæg af Daniel Alban » 26. sep 2017, 09:17

Tak for input. Nu er den røget på Autobutler. VW i Ishøj vil have knap 3800 for olie og tændrør, som er det den her service foreskriver. Synes sgu det er dyrt! Så vælger nok noget lokalt uautoriseret i stedet. Lyder ikke til at spille den store rolle.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"