Vw Polo bremser - Hvad er rigtigt og hvad er forkert
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: 19. maj 2013, 13:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Vw Polo bremser - Hvad er rigtigt og hvad er forkert
Hej Alle
Jeg håber at I evt kan hjælpe mig med et problem
Jeg har en VW Polo 6R 1,2 105 HK - 2014 model (købt i 2013)
Problemet er at mine skiver på bagbremserne hurtigt ikke ser særlig pæne ud, de bliver meget ujævne og der er store riller i dem
Bilen har lige været til syn og er blevet kasseret pga skiverne
Bilen har kørt 45000 km , og skiverne bagpå blev skiftet allerede ved 25000 km pga samme problem og nu skal de så skiftes igen
Mit køremønster gør at mine bremser ikke bliver brugt så meget (køre meget på motorvej)
Jeg talte med en mekaniker om det, som anbefalede mig at køre et stykke med trukket håndbremse for at løse problemet
Spørgsmålet er:
Er det en god idé, som jeg har forstået det, så køre nogle biler med tromler når håndbremsen bliver trukket, så slider jeg jo på bremsen unødvendigt
Hvad er rigtigt og hvad er forkert
Mvh
Tom
Jeg håber at I evt kan hjælpe mig med et problem
Jeg har en VW Polo 6R 1,2 105 HK - 2014 model (købt i 2013)
Problemet er at mine skiver på bagbremserne hurtigt ikke ser særlig pæne ud, de bliver meget ujævne og der er store riller i dem
Bilen har lige været til syn og er blevet kasseret pga skiverne
Bilen har kørt 45000 km , og skiverne bagpå blev skiftet allerede ved 25000 km pga samme problem og nu skal de så skiftes igen
Mit køremønster gør at mine bremser ikke bliver brugt så meget (køre meget på motorvej)
Jeg talte med en mekaniker om det, som anbefalede mig at køre et stykke med trukket håndbremse for at løse problemet
Spørgsmålet er:
Er det en god idé, som jeg har forstået det, så køre nogle biler med tromler når håndbremsen bliver trukket, så slider jeg jo på bremsen unødvendigt
Hvad er rigtigt og hvad er forkert
Mvh
Tom
- Michaelds
- Nyt medlem
- Indlæg: 210
- Tilmeldt: 5. apr 2010, 11:44
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 28 times
Re: Vw Polo bremser - Hvad er rigtigt og hvad er forkert
Lyder spøjst, er det noget der ligger til 6R?
Vi har en Polo 6C som kører 95% på motorvej, og den har rundet 65kkm, har aldrig haft problemer med bremserne eller fået dem skiftet for den sags skyld.
Vi har en Polo 6C som kører 95% på motorvej, og den har rundet 65kkm, har aldrig haft problemer med bremserne eller fået dem skiftet for den sags skyld.
Nuværende: VW Passat Variant Highline Premium 1,5 TSi '19 + Ford Mustang Mach-E AWD '23
Tidligere: VW Golf Highline 1,4 TSi '10 - Seat Leon Cupra 2,0 TFSi '08 - VW Polo Highline 1.0 TSi '20
Tidligere: VW Golf Highline 1,4 TSi '10 - Seat Leon Cupra 2,0 TFSi '08 - VW Polo Highline 1.0 TSi '20
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Vw Polo bremser - Hvad er rigtigt og hvad er forkert
Sådanne problemer er i mega HØJ grad afhængig af hvor bilen står / hvordan bilen opbevares om natten og hvor meget man bremser med den.
På min A3, der opbevares i en velventileret garage ser skiverne (stort set) ud som nye - på trods af bilens høje alder.
Min kammerat har en bil, der holder langs en af de Københavnske indfaldsveje og som hver vinter får "tildelt" store mængder saltvand af forbikørende bilister og et lag salt fra diverse saltkøretøjer fra Kommunen. Hans bageste skiver ser "herrens ud" efter EN vinter.
På min A3, der opbevares i en velventileret garage ser skiverne (stort set) ud som nye - på trods af bilens høje alder.
Min kammerat har en bil, der holder langs en af de Københavnske indfaldsveje og som hver vinter får "tildelt" store mængder saltvand af forbikørende bilister og et lag salt fra diverse saltkøretøjer fra Kommunen. Hans bageste skiver ser "herrens ud" efter EN vinter.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: 19. maj 2013, 13:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Vw Polo bremser - Hvad er rigtigt og hvad er forkert
Det giver jo god mening, min bil holder ude hele året
Men vil det hjælpe at køre et stykke med håndbremsen trukket engang imellem
Eller ødelægger jeg bare mine bremser istedet ?
Men vil det hjælpe at køre et stykke med håndbremsen trukket engang imellem
Eller ødelægger jeg bare mine bremser istedet ?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 327
- Tilmeldt: 27. sep 2011, 17:56
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holstebro
- Has thanked: 116 times
- Been thanked: 38 times
Re: Vw Polo bremser - Hvad er rigtigt og hvad er forkert
Det er en rigtig god hjælp at bruge håndbremsen kraftigt det sidste stykke inden du parkerer.
Husk som det er nu slider du dem jo ikke op - de "ruster" væk lang tid inden de bliver slidt op.
m.v.h.
Benny
Husk som det er nu slider du dem jo ikke op - de "ruster" væk lang tid inden de bliver slidt op.
m.v.h.
Benny
VW Polo highline 115 HK DSG 2018 med lidt ekstra...
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2754
- Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 501 times
Re: Vw Polo bremser - Hvad er rigtigt og hvad er forkert
Ved ikke om jeg ville køre med trukket håndbremse, jeg tror bare jeg ville lave nogle kraftigere nedbremsninger ind i mellem. Bliver de alt for varme, risikerer du bare at de bliver skæve i stedet
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 25
- Tilmeldt: 12. jun 2012, 18:57
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 0
Re: Vw Polo bremser - Hvad er rigtigt og hvad er forkert
Brems oftere, brems hårdere. Bremser skal bruges, ellers dør de bagerste skiver og klodser hurtigt.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Vw Polo bremser - Hvad er rigtigt og hvad er forkert
Bagbremserne på vores Polo efter 2 vintre. Den står tørt om natten men ellers tages der ingen forholdsregler. Min kone, der udelukkende kører i den bremser ikke ret hårdt. Opbevaring, opbevaring og opbevaring.
- Vedhæftede filer
-
- WP_20160328_07_42_42_Pro.jpg (169.31 KiB) Vist 1024 gange
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 261 times
Re: Vw Polo bremser - Hvad er rigtigt og hvad er forkert
Jeg ville klart hive håndbremsen en 100 meters penge, slippe igen. Køre 500 meter mere og så lige trække den en 100 meter igen. Bare sådan så du kan mærke begynder at tabe fart og de 2 gange, er rigeligt. (Såfremt det selvfølgelig gøres, inden rusten har sat sig. )Klampe skrev:Det giver jo god mening, min bil holder ude hele året
Men vil det hjælpe at køre et stykke med håndbremsen trukket engang imellem
Eller ødelægger jeg bare mine bremser istedet ?
Gør det cirkus en gang om måneden og så holder dine bagbremser mindst 100.000 km.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren
- 4me
- Nyt medlem
- Indlæg: 293
- Tilmeldt: 25. jun 2008, 23:31
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Vw Polo bremser - Hvad er rigtigt og hvad er forkert
+1KBoesen skrev:Jeg ville klart hive håndbremsen en 100 meters penge, slippe igen. Køre 500 meter mere og så lige trække den en 100 meter igen. Bare sådan så du kan mærke begynder at tabe fart og de 2 gange, er rigeligt. (Såfremt det selvfølgelig gøres, inden rusten har sat sig. )Klampe skrev:Det giver jo god mening, min bil holder ude hele året
Men vil det hjælpe at køre et stykke med håndbremsen trukket engang imellem
Eller ødelægger jeg bare mine bremser istedet ?
Gør det cirkus en gang om måneden og så holder dine bagbremser mindst 100.000 km.
Ved ikke lige om de holder 100.000km. men det holder grovrust / rust fra skiverne..
I teorien skulle mænd og kvinder kunne forstå hinanden - og i teorien skulle man kunne fange ål med en lasso.
Torben
Torben
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Vw Polo bremser - Hvad er rigtigt og hvad er forkert
På den nye Polo, der kommer om nogle måneder, er man gået tilbage til tromler på 1,0 TSI 95 HK.
-
- Medlem
- Indlæg: 540
- Tilmeldt: 29. jun 2008, 14:10
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 12 times
Re: Vw Polo bremser - Hvad er rigtigt og hvad er forkert
Siden jeg fik kørekort den gang hvor der også var en hest bag på kortet og ikke kun køretøjer4me skrev:+1KBoesen skrev:Jeg ville klart hive håndbremsen en 100 meters penge, slippe igen. Køre 500 meter mere og så lige trække den en 100 meter igen. Bare sådan så du kan mærke begynder at tabe fart og de 2 gange, er rigeligt. (Såfremt det selvfølgelig gøres, inden rusten har sat sig. )Klampe skrev:Det giver jo god mening, min bil holder ude hele året
Men vil det hjælpe at køre et stykke med håndbremsen trukket engang imellem
Eller ødelægger jeg bare mine bremser istedet ?
Gør det cirkus en gang om måneden og så holder dine bagbremser mindst 100.000 km.
Ved ikke lige om de holder 100.000km. men det holder grovrust / rust fra skiverne..
Har jeg trukket i min hånd bremse ca 50-100 meter inden jeg skal holde for rødt eller hvad der lige passede
Synsmanden sagde de så fine ud ved synet hvor den havde kørt 120000 km og kørte endnu 30000 km så jeg var tilfreds med 150000 km på et sæt bremser
Det skal jo selvfølgelig siges at det har jo kun været med biler hvor der har været skiver bag på
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: 19. maj 2013, 13:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Vw Polo bremser - Hvad er rigtigt og hvad er forkert
Tusind tak for info, jeg prøver håndbremse tricket
God weekend
God weekend