Skift Led Til Led High.

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Skift Led Til Led High.

Indlæg af i-s » 8. okt 2017, 15:30

yBFoxb8N6P skrev:
i-s skrev:Men det viste sig, de havde justeret dem temmelig lavt fra fabrikken, så da de kom i rigtig niveau, så er det faktisk helt ok. Så hvis nogen af jer får en ny bil med LED_Low og lyset er lidt dårlig, så er det værd at tjekke indstillingen. Mine skulle have en halv omgang på justerskruen for det passede.
Jeg har samme problem. Hvor sidder den famøse justerskrue? Og hvilken retning skal den skrues?
Har lavet et billede til dig. Er enig med de andre, at det bør checkes ordentligt. Mit var så galt, at man kunne måle med en tommestok op af en væg, at det var galt.
Husk også der skal diagnoseudstyr på under justeringen, ellers smadrer du bare dine lygtemotorer med tiden. Det skal du også kikke efter hvis du kører på værksted, for det er ikke alle der "gider" det.
Vedhæftede filer
Forlygtejustering.jpg
Forlygtejustering.jpg (96.08 KiB) Vist 694 gange
/Søren.

mtc2300
Nyt medlem
Indlæg: 100
Tilmeldt: 6. sep 2013, 20:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København S
Has thanked: 2 times
Been thanked: 16 times

Re: Skift Led Til Led High.

Indlæg af mtc2300 » 11. okt 2017, 22:10

i-s skrev:
Ozona skrev:Hvad er egentligt forskellen på led low & High ? DRL og at ELD low bruger xenon som kørelys? :roll:
Hvorfor blander du Xenon ind i det ?

Forskellen er High er en matrix lygte. Så der kan du køre med lang lys altid i princippet. Den laver bare skygger, så modkørende ikke blændes. Low blænder op og ned som alm. Halogen / Xenon.

Jeg har LED_Low i min og det er som gammeldags Xenon, men rent hvid. Jeg er fuld tilfreds med lygterne, men High er selvfølgelig federe hvis man vil bruge pengene på det.
Lige da jeg fik bilen tænkte jeg ØV, for der var jeg ikke tilfreds. Men det viste sig, de havde justeret dem temmelig lavt fra fabrikken, så da de kom i rigtig niveau, så er det faktisk helt ok. Så hvis nogen af jer får en ny bil med LED_Low og lyset er lidt dårlig, så er det værd at tjekke indstillingen. Mine skulle have en halv omgang på justerskruen for det passede.
Man skal have Dynamic Light Assist for at have langt lys på hele tiden. Har man ikke det, skal man blænde op og ned hele tiden. Taler af erfaring.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Skift Led Til Led High.

Indlæg af GaSelle » 12. okt 2017, 09:20

Ja, men det lille problem kan High Beam Assist ordne ;)

kosmic
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 20. jun 2008, 21:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Skift Led Til Led High.

Indlæg af kosmic » 18. okt 2017, 22:58

Kan man kode sig ud af High Beam assist, eller hvordan tilføjes det?
2018 Passat B8 variant highline 1.4 TSI DSG7

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"