Værdi af Audi A6 4F 3,0 V6 TDI Quattro S-line

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
Eddie
Nyt medlem
Indlæg: 122
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:04
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Værdi af Audi A6 4F 3,0 V6 TDI Quattro S-line

Indlæg af Eddie » 29. sep 2017, 11:01

Hej,

Jeg har mulighed for at overtage min fars gamle bil for en god pris.

Bilen er uden afgift da mine forældre bor i Sverige.

Bilen er en 2007 model første gang registreret i DE i november 2006. Den har gået 165.000 km med fuld service fra Audi i DE (Leck, Flensburg, Hamburg).

Der er det meste i udstyr som man kunne få i bilen dengang. MMI High, Xenon med kurvelys, LED baglygter, Luftundervogn, schwenkbart træk, 19" BBS Speedline splitfælge, fuld læderstue, Bose sound system, soltag, mv mv.

Nu kommer mine spørgsmål.

Hvad kan denne koste i reg. afgift? Kan se de er betalt fri for mellem 60 og 120.000 kroner i år. Hvad er realistisk?
Kan den evt. sælges om et år eller 2 uden et kæmpe tab? Det er vel ikke en handelsvare som sådan i DK. Som jeg ser det koster den 11.000 om året i grøn ejerafgift? :evil:
Jeg er egentlig interesseret i at beholde bilen da den kører pisse godt og fejler og mangler ikke noget. Men samtidig gider jeg ikke brænde inde med den uden at kunne sælge den (uden større tab)?
Hvad er handelsprisen på sådan en bil i DK i dag (med afgift)?

Hvad mener I?

Ser frem til inputs fra jer.

På forhånd tak.
1967 T1 splitbus - 9 personers
1990 Golf II 1,8 G60 "1H" - Rallye Golf
1995 Corrado 2,9 VR6 "ABV" - VW Motorsport VSR
2001 Bora 2,0 - Hverdagstraveren
2016 Club Up! - Blueberry metallic, Fender Sound System mv. Konebilen

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 690 times

Re: Værdi af Audi A6 4F 3,0 V6 TDI Quattro S-line

Indlæg af Thor-thor » 29. sep 2017, 12:01

Allerførst: Hvis økonomien betyder en del ville jeg holde mig væk fra det projekt.

Det er svært at sige hvad afgiften er på den, hvis du kan finde helt tilsvarende biler, er lidt over halvdelen af prisen vel afgift. Men synes at man hører at det godt kan svinge for biler der er stort set ens... Men du kan få et bindende svar fra Skat på forhånd for 400,- http://skat.dk/skat.aspx?oid=2234532 (de har dog muligvis en smule travlt i øjeblikket med nye afgifter ;) ) Men en selvanmelder er vel også en mulighed....

I forhold til økonomi/gensalg, synes jeg at det er lidt af en lottokupon. Du kan risikere at løbe ind i nogle kedelige regninger, det er trods alt ikke en ny bil og næppe heller den billigste at reparere på.
Gensalgsværdien er også et stort usikkerhedsmoment. En bil der ikke går ret langt på literen/grøn afgift på +10k bliver næppe mere populær i de kommende år.
Omvendt kan man selvfølgelig sige, at kan du få den meget billigt, er du jo lidt "foran" fra starten....

Personligt ville jeg kun købe den, hvis jeg selv kunne rep'pe den/havde adgang til billig rep. og forventede at beholde den i en længere periode/evt. køre den helt ned (og måske også at man havde lidt følelser for netop denne bil).

Jeg tror i hvert fald at den kan blive meget svær at afsætte til en fornuftig pris....

Brugeravatar
Eddie
Nyt medlem
Indlæg: 122
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:04
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Værdi af Audi A6 4F 3,0 V6 TDI Quattro S-line

Indlæg af Eddie » 29. sep 2017, 18:52

Har adgang til reservedele til god pris samt kan lave meget selv.
Det der bekymrer mig er den høje grønne afgift samt gensalgsværdi.
Hvis det var en 2,0 170 HK TDI var det en no-brainer.
Jeg prøver at søge bindende svar på afgiften og så må jeg se om det giver mening eller ej :roll:
1967 T1 splitbus - 9 personers
1990 Golf II 1,8 G60 "1H" - Rallye Golf
1995 Corrado 2,9 VR6 "ABV" - VW Motorsport VSR
2001 Bora 2,0 - Hverdagstraveren
2016 Club Up! - Blueberry metallic, Fender Sound System mv. Konebilen

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10863
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1887 times

Re: Værdi af Audi A6 4F 3,0 V6 TDI Quattro S-line

Indlæg af GaSelle » 29. sep 2017, 19:33

Jels Biler kan måske hjælpe dig lidt hurtigere end Sk(v)at med en fast pris på afgift.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"