Beholde diesel bil til korte ture
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: 19. jan 2017, 20:22
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Beholde diesel bil til korte ture
Hej VAG folk
Jeg har skiftet job, hvilket betyder at jeg ikke længere har så langt på arbejde (faktisk meget kort 5 km.) og derfor går mit spørgsmål nu på, om jeg skal/bør skifte min gode gamle Diesel skoda Octavia 2.0 tdi fra 2005 ud.
Den er uden DPF.
Jeg vil stadig kører en del lange ture, men frem tilbage på arbejde vil kun være de 5 km. hver vej.
Jeg har skiftet job, hvilket betyder at jeg ikke længere har så langt på arbejde (faktisk meget kort 5 km.) og derfor går mit spørgsmål nu på, om jeg skal/bør skifte min gode gamle Diesel skoda Octavia 2.0 tdi fra 2005 ud.
Den er uden DPF.
Jeg vil stadig kører en del lange ture, men frem tilbage på arbejde vil kun være de 5 km. hver vej.
Holler
Hverdagsbil: Octavia 2.0 TDI DSG år 2005
Legetøj: Morris Mascot 850 år 1977
Hverdagsbil: Octavia 2.0 TDI DSG år 2005
Legetøj: Morris Mascot 850 år 1977
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 169
- Tilmeldt: 5. sep 2016, 19:29
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 23 times
Re: Beholde diesel bil til korte ture
Hvis du ellers er glad for bilen, ville jeg beholde den. Du kan få dig en scooter eller cykle de 5km på arbejde. Når du bruger den til lange ture ellers, så er det vel rart med en god diesel. Og den dør ikke lige med det samme, hvis du skulle tage den på arbejde af og til
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 182
- Tilmeldt: 20. jan 2010, 23:09
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 11 times
Re: Beholde diesel bil til korte ture
Enig, behold den hvis du er glad for den.
Beløbet du kan sælge den for står ikke mål med brugsværdien, det er svært at finde et billigere alternativ
Beløbet du kan sælge den for står ikke mål med brugsværdien, det er svært at finde et billigere alternativ
- Rheinlaender
- Medlem
- Indlæg: 827
- Tilmeldt: 23. feb 2014, 11:14
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aarup 5560
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Beholde diesel bil til korte ture
Vi har Diesel bil og vi kører ingen km privat maks 8000km mest bykørsel tanker ca 1 gang om mdr. Lad den gå varm hver gang du starter den inden du slukker igen og giv den en røvfuld på motorvejen så tit du kan komme til det.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: Beholde diesel bil til korte ture
Hvis du vil være lidt god ved den og du har adgang til strøm så invester i en Defa dybkoger eller tilsvarende motorvarmer
men ellers enig så længe den ikke har DPF så bør det ikke ha de store konsekvenser at bruge den til dagligt
men ellers enig så længe den ikke har DPF så bør det ikke ha de store konsekvenser at bruge den til dagligt
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: 7. nov 2009, 11:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Beholde diesel bil til korte ture
Jeg ville smide olie fyr i den og starte den hver gang du skal køre.ph skrev:Hvis du vil være lidt god ved den og du har adgang til strøm så invester i en Defa dybkoger eller tilsvarende motorvarmer
men ellers enig så længe den ikke har DPF så bør det ikke ha de store konsekvenser at bruge den til dagligt
http://www.padborg-elektro.dk/index.php ... uct_id=688
Og en billig telefon som du kan ringe til og starte fyret med.
http://www.ebay.de/itm/EBERSPACHER-WEBA ... 0011.m1850
- HenrikH29
- Medlem
- Indlæg: 618
- Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 49 times
Re: Beholde diesel bil til korte ture
Kørte i knap 10 år 7 km frem og tilbage dagligt bykørsel mellem hjem og arbejde i en Mondeo 2.0 Diesel med DPF. Først de seneste år tilsatte jeg en gang i mellem additiv. Ingen problemer med motoren eller DFP. En til to gange om måneden var den på motorvej eller landevej på lidt længere tur.Holler skrev:Hej VAG folk
Jeg har skiftet job, hvilket betyder at jeg ikke længere har så langt på arbejde (faktisk meget kort 5 km.) og derfor går mit spørgsmål nu på, om jeg skal/bør skifte min gode gamle Diesel skoda Octavia 2.0 tdi fra 2005 ud.
Den er uden DPF.
Jeg vil stadig kører en del lange ture, men frem tilbage på arbejde vil kun være de 5 km. hver vej.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: 19. jan 2017, 20:22
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Beholde diesel bil til korte ture
Hej VAG Venner
Mange tak for jeres svar. Jeg er meget glad for Bilen da den kører som en drøm, derfor vælger jeg sikkert at beholde den og så smide noget motor varmer i den
Mange tak for jeres svar. Jeg er meget glad for Bilen da den kører som en drøm, derfor vælger jeg sikkert at beholde den og så smide noget motor varmer i den
Holler
Hverdagsbil: Octavia 2.0 TDI DSG år 2005
Legetøj: Morris Mascot 850 år 1977
Hverdagsbil: Octavia 2.0 TDI DSG år 2005
Legetøj: Morris Mascot 850 år 1977
- ac242
- Medlem
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:04
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 23 times
Re: Beholde diesel bil til korte ture
det eneste problem jeg kan komme på er Egr ventilen der vil kokse til. min gjorde det efter knap 60.000km.
den kørte ca. 6 km om dagen med 2 starter hver morgen og eftermiddag. 5 dage om ugen.
senere i livet var det 7 km dagligt med 3 starter om morgenen og 3 aften, 5 dage om ugen. havde den i 8 ½ år.
de sidste 2 år kom den ud og køre min. 60 km om dagen. Der fik den et helt nyt liv og man kunne mærke den havde godt af det.
kan godt forstå du vil beholde den. det er en perle af en motor. savner squ lidt den måde den trak på. min nye er lidt kedelig i den måde den aflevere sine heste på selvom den på papiret er hurtigere.
den kørte ca. 6 km om dagen med 2 starter hver morgen og eftermiddag. 5 dage om ugen.
senere i livet var det 7 km dagligt med 3 starter om morgenen og 3 aften, 5 dage om ugen. havde den i 8 ½ år.
de sidste 2 år kom den ud og køre min. 60 km om dagen. Der fik den et helt nyt liv og man kunne mærke den havde godt af det.
kan godt forstå du vil beholde den. det er en perle af en motor. savner squ lidt den måde den trak på. min nye er lidt kedelig i den måde den aflevere sine heste på selvom den på papiret er hurtigere.
Allan
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg
Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg
Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Beholde diesel bil til korte ture
Det går også kun godt det her fordi den er uden DPF. Med DPF, så ville korte ture slet ikke passe ind.
/Søren.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: Beholde diesel bil til korte ture
Fyr så havde jeg også valgt Webasto! mennomaden skrev:Jeg ville smide olie fyr i den og starte den hver gang du skal køre.ph skrev:Hvis du vil være lidt god ved den og du har adgang til strøm så invester i en Defa dybkoger eller tilsvarende motorvarmer
men ellers enig så længe den ikke har DPF så bør det ikke ha de store konsekvenser at bruge den til dagligt
http://www.padborg-elektro.dk/index.php ... uct_id=688
Og en billig telefon som du kan ringe til og starte fyret med.
http://www.ebay.de/itm/EBERSPACHER-WEBA ... 0011.m1850
med 5.km hver vej?? Så skal der enten en C-tek lader eller tilsvarende på eller solceller på taget af bilen og så er det nok alligevel bedre med en dybkoger
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
- StefanDK
- Nyt medlem
- Indlæg: 476
- Tilmeldt: 7. nov 2014, 10:25
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ribe
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
Re: Beholde diesel bil til korte ture
Står med samme udfordring.
Bilen her, er bare en Superb med den "kære" 1,6 TDi.
Både konen og jeg, har fået arbejde inden for 4,5 km fra vores adresse.
Så vi cykler på arbejde nu.
Bilen står stille 4 ud af 7 dage i ugen nu og 2 gange i måneden er på "længere" ture.
Det gør ondt på mig, hver gang jeg skal på genbrug eller i byggemarkedet (4 kilometer maks).
Det er bare håbløs, at finde en superb med benzin motor, som har de samme specs / pris som den nuværende.
Bilen her, er bare en Superb med den "kære" 1,6 TDi.
Både konen og jeg, har fået arbejde inden for 4,5 km fra vores adresse.
Så vi cykler på arbejde nu.
Bilen står stille 4 ud af 7 dage i ugen nu og 2 gange i måneden er på "længere" ture.
Det gør ondt på mig, hver gang jeg skal på genbrug eller i byggemarkedet (4 kilometer maks).
Det er bare håbløs, at finde en superb med benzin motor, som har de samme specs / pris som den nuværende.
Touran Highline 190 TDI DSG
Skal du har renoveret veteranbilen: http://www.danishhotrod.dk/
Skal du har renoveret veteranbilen: http://www.danishhotrod.dk/
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: Beholde diesel bil til korte ture
Svaret til dig, må vel være det samme....
Har du adgang til strøm der hvor den holder, så få monteret en dybkoger.
Har du adgang til strøm der hvor den holder, så få monteret en dybkoger.
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
- StefanDK
- Nyt medlem
- Indlæg: 476
- Tilmeldt: 7. nov 2014, 10:25
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ribe
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
Re: Beholde diesel bil til korte ture
Jeg monterer et webastofyr inden længe.ph skrev:Svaret til dig, må vel være det samme....
Har du adgang til strøm der hvor den holder, så få monteret en dybkoger.
Men dybkogeren bliver også bestilt tænker jeg.
Da batteriet ikke vil blive ladet op med de korte ture.
Jeg er dog alligevel nervøs for det partikelfilter
Touran Highline 190 TDI DSG
Skal du har renoveret veteranbilen: http://www.danishhotrod.dk/
Skal du har renoveret veteranbilen: http://www.danishhotrod.dk/
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5573
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 318 times
- Been thanked: 367 times
Re: Beholde diesel bil til korte ture
Hvis i cykler på arbejde og bilen kun kører 3 dage om ugen og får 2 længere ture i måneden, så er ca hver sjette tur en længere tur. Så jeg tænker at den nok skal kunne nå at regenerere?StefanDK skrev:Står med samme udfordring.
Bilen her, er bare en Superb med den "kære" 1,6 TDi.
Både konen og jeg, har fået arbejde inden for 4,5 km fra vores adresse.
Så vi cykler på arbejde nu.
Bilen står stille 4 ud af 7 dage i ugen nu og 2 gange i måneden er på "længere" ture.
Det gør ondt på mig, hver gang jeg skal på genbrug eller i byggemarkedet (4 kilometer maks).
Det er bare håbløs, at finde en superb med benzin motor, som har de samme specs / pris som den nuværende.
Dilemmaet med at en Superb med benzinmotor (samme specs = antal Hk?) koster mere, vil formodentlig bliver forstærket over tid. Især hvis det bliver til noget med forbud mod dieselbiler i de størrre byer.
Men fås Superb overhovedet med 1,2 TSI? som jo svarer til 1,6 TDI effektmæssigt...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10864
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1895 times
Re: Beholde diesel bil til korte ture
Nej. Mindste benziner i en 3T er 1.4 TSI med 125 hk og potentielle kædeproblemer. Ellers er der 1.8 TSI, 2.0 TSI og 3.6 FSI.GranTurismo skrev:Hvis i cykler på arbejde og bilen kun kører 3 dage om ugen og får 2 længere ture i måneden, så er ca hver sjette tur en længere tur. Så jeg tænker at den nok skal kunne nå at regenerere?StefanDK skrev:Står med samme udfordring.
Bilen her, er bare en Superb med den "kære" 1,6 TDi.
Både konen og jeg, har fået arbejde inden for 4,5 km fra vores adresse.
Så vi cykler på arbejde nu.
Bilen står stille 4 ud af 7 dage i ugen nu og 2 gange i måneden er på "længere" ture.
Det gør ondt på mig, hver gang jeg skal på genbrug eller i byggemarkedet (4 kilometer maks).
Det er bare håbløs, at finde en superb med benzin motor, som har de samme specs / pris som den nuværende.
Dilemmaet med at en Superb med benzinmotor (samme specs = antal Hk?) koster mere, vil formodentlig bliver forstærket over tid. Især hvis det bliver til noget med forbud mod dieselbiler i de størrre byer.
Men fås Superb overhovedet med 1,2 TSI? som jo svarer til 1,6 TDI effektmæssigt...
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 113
- Tilmeldt: 5. dec 2008, 19:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Beholde diesel bil til korte ture
Så ville jeg da klart nøjes med oliefyret. Den varmer også kabinen op. Og så en god oplader til batteriet.StefanDK skrev:Jeg monterer et webastofyr inden længe.ph skrev:Svaret til dig, må vel være det samme....
Har du adgang til strøm der hvor den holder, så få monteret en dybkoger.
Men dybkogeren bliver også bestilt tænker jeg.
Da batteriet ikke vil blive ladet op med de korte ture.
Jeg er dog alligevel nervøs for det partikelfilter
Jeg vil nu ikke være så rej for det partikelfilter. Bare den får noget klø en gang i mellem.
- StefanDK
- Nyt medlem
- Indlæg: 476
- Tilmeldt: 7. nov 2014, 10:25
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ribe
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
Re: Beholde diesel bil til korte ture
Starter med fyret, da det ligger på hylden.
Så må tiden vise, om en dybkoger også bliver aktuelt.
Har haft oliefyr i de sidste 5 biler, så kender fordelene rigtig god
Så må tiden vise, om en dybkoger også bliver aktuelt.
Har haft oliefyr i de sidste 5 biler, så kender fordelene rigtig god
Touran Highline 190 TDI DSG
Skal du har renoveret veteranbilen: http://www.danishhotrod.dk/
Skal du har renoveret veteranbilen: http://www.danishhotrod.dk/
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 182
- Tilmeldt: 20. jan 2010, 23:09
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 11 times
Re: Beholde diesel bil til korte ture
.[/quote]
Jeg monterer et webastofyr inden længe.
Men dybkogeren bliver også bestilt tænker jeg.
Da batteriet ikke vil blive ladet op med de korte ture.
Jeg er dog alligevel nervøs for det partikelfilter [/quote]
Prisen for en anden bil er nu engang flere gange større end for udskiftning af et fyldt partikelfilter...
Jeg monterer et webastofyr inden længe.
Men dybkogeren bliver også bestilt tænker jeg.
Da batteriet ikke vil blive ladet op med de korte ture.
Jeg er dog alligevel nervøs for det partikelfilter [/quote]
Prisen for en anden bil er nu engang flere gange større end for udskiftning af et fyldt partikelfilter...
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: 7. nov 2009, 11:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Beholde diesel bil til korte ture
Jeg har ca 20 km hver vej på mit job og stater mit fyr hver dag. Jeg lader på den hver 2 dag og det køre bare har ikke problemer med at starte. Jeg vil bare købe et nyt batteri når det dør da det nok ikke holder længe men det er prisen hver for at motoren holder længer ved start med varm motor.
- StefanDK
- Nyt medlem
- Indlæg: 476
- Tilmeldt: 7. nov 2014, 10:25
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ribe
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
Re: Beholde diesel bil til korte ture
Det har du selvfølgelig ret iferraridk skrev:
Prisen for en anden bil er nu engang flere gange større end for udskiftning af et fyldt partikelfilter...
Touran Highline 190 TDI DSG
Skal du har renoveret veteranbilen: http://www.danishhotrod.dk/
Skal du har renoveret veteranbilen: http://www.danishhotrod.dk/
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 351
- Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 39 times
Re: Beholde diesel bil til korte ture
Partikelfilter kan nu renses for en nettosum på 3500,00 dkk eller sådan noget. Så, det er ikke noget man absolut "skal" være bekymret.StefanDK skrev:Det har du selvfølgelig ret iferraridk skrev:
Prisen for en anden bil er nu engang flere gange større end for udskiftning af et fyldt partikelfilter...