København vil af med diesel-biler

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: København vil af med diesel-biler

Indlæg af SteffenR » 11. okt 2017, 11:32

ij6210 skrev:
Det er rigtigt. Der er dog stadig lang vej til et absolut flertal for venstre-partierne. Vi må håbe, at højrepartierne sørger for, at bygge-, bolig- og trafikbormesterområderne ikke ryger til venstrefløjen.

De er slet ikke i nærheden af flertal og kommer det nok ikke før, at man får alle dem på offentligforsørgelse ud af byen.

Kramer var/er Socialdemokrat og han startede byggeboomet i københavn og er idag direktør i By&Havn, hvilket er det mindst socialistiske offentligeselskab jeg har oplevet.

Forslaget denne tråd handler om er fremlagt af Frank Jensen som er fra S, så forstår ikke alt den snak om EL, da rævekage Kabell alligevel ryger her i November. Alt den tid han har siddet som borgmester har der været gang i udviklingen i København, at han så intet fatter og er uambitiøs på byen vegne, lidt ligesom Bondam er/var, er en anden snak.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: København vil af med diesel-biler

Indlæg af i-s » 11. okt 2017, 18:16

Kan kun se argumenter for ikke at bo i kbh. Er helt overvældet, havde argumenter nok i forvejen 8-)
/Søren.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: København vil af med diesel-biler

Indlæg af AU-R8 » 11. okt 2017, 18:18

i-s skrev:Kan kun se argumenter for ikke at bo i kbh. Er helt overvældet, havde argumenter nok i forvejen 8-)
I vandkantsdanmark er diesel det samme som en bajer.
Svarer til at foreslå at øl er forbudt :lol:

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: København vil af med diesel-biler

Indlæg af i-s » 11. okt 2017, 18:21

AU-R8 skrev:
i-s skrev:Kan kun se argumenter for ikke at bo i kbh. Er helt overvældet, havde argumenter nok i forvejen 8-)
I vandkantsdanmark er diesel det samme som en bajer.
Svarer til at foreslå at øl er forbudt :lol:
Ja, det er tæt på ... Biler herovre uden træk er også usælgelige, medmindre det er mikrobiler.
/Søren.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3405
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 873 times

Re: København vil af med diesel-biler

Indlæg af Korreborg » 11. okt 2017, 18:28

Det er også kun kvinder og tilflyttere som køber micro biler :D enkelte jyder har ikke træk på første bil, men så finder de ud af at de ikke kan undvære det :D

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: København vil af med diesel-biler

Indlæg af SteffenR » 11. okt 2017, 18:50

Er det nu vi skal pointere manden der kom med forslaget er tilflytter fra Nordjylland ;)
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: København vil af med diesel-biler

Indlæg af HenrikH29 » 11. okt 2017, 19:19

SteffenR skrev:Er det nu vi skal pointere manden der kom med forslaget er tilflytter fra Nordjylland ;)
Helt præcist Aalborg, og hvor er vi glade for, at i fik ham over til jer :lol:

AAMS
Medlem
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 186 times
Been thanked: 157 times

Re: København vil af med diesel-biler

Indlæg af AAMS » 12. okt 2017, 05:32

SteffenR skrev:Hvorfor skulle de ikke have lyst til, at komme over på el, det er god pr at de er klimavenlige, det er jo vindmøllestrøm. Det er også billigere end diesel.

Maskerne er pga forkølelse og ikke smog, så de ikke smitter.
Da jeg læste på maskinmesterskolen, og skulle op til installatøreksamen, lavede vores underviser en udregning på hvor meget strøm et af de virkeligt store cruiseships skulle bruge.

2,2MW. Fint lille kabel. Nu ved jeg ikke hvor mange af den slags skibe der normalt lægger til i KBH, men jeg tror ikke det er helt realistisk. Men tanken er god. Så længe det ikke kommer fra kul.
Det man siger, er man selv

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: København vil af med diesel-biler

Indlæg af AU-R8 » 12. okt 2017, 05:51

AAMS skrev:
SteffenR skrev:Hvorfor skulle de ikke have lyst til, at komme over på el, det er god pr at de er klimavenlige, det er jo vindmøllestrøm. Det er også billigere end diesel.

Maskerne er pga forkølelse og ikke smog, så de ikke smitter.
Da jeg læste på maskinmesterskolen, og skulle op til installatøreksamen, lavede vores underviser en udregning på hvor meget strøm et af de virkeligt store cruiseships skulle bruge.

2,2MW. Fint lille kabel. Nu ved jeg ikke hvor mange af den slags skibe der normalt lægger til i KBH, men jeg tror ikke det er helt realistisk. Men tanken er god. Så længe det ikke kommer fra kul.
De starter bare Svanemølle op når et af de store lægger til kaj.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4435 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: København vil af med diesel-biler

Indlæg af DanielB12 » 12. okt 2017, 06:59

Krydstogtskibe i New Zealand må skal bruge strøm fra land når de ligger til kaj, så kan sagtens lade sig gøre.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: København vil af med diesel-biler

Indlæg af SteffenR » 12. okt 2017, 07:19

AU-R8 skrev: De starter bare Svanemølle op når et af de store lægger til kaj.

Svanemølle er i drift og skal være det indtil 25-28 mener jeg, med mulighed for forlængelse. ;)
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Rune
Nyt medlem
Indlæg: 260
Tilmeldt: 21. maj 2009, 15:51
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 6 times

Re: København vil af med diesel-biler

Indlæg af Rune » 12. okt 2017, 10:08

AAMS skrev:
SteffenR skrev:Hvorfor skulle de ikke have lyst til, at komme over på el, det er god pr at de er klimavenlige, det er jo vindmøllestrøm. Det er også billigere end diesel.

Maskerne er pga forkølelse og ikke smog, så de ikke smitter.
Da jeg læste på maskinmesterskolen, og skulle op til installatøreksamen, lavede vores underviser en udregning på hvor meget strøm et af de virkeligt store cruiseships skulle bruge.

2,2MW. Fint lille kabel. Nu ved jeg ikke hvor mange af den slags skibe der normalt lægger til i KBH, men jeg tror ikke det er helt realistisk. Men tanken er god. Så længe det ikke kommer fra kul.

Nordhavnen er forberedt til store kabler så det er ikke et problem.

Der er også en direkte spildevandsledning.

AAMS
Medlem
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 186 times
Been thanked: 157 times

Re: København vil af med diesel-biler

Indlæg af AAMS » 13. okt 2017, 05:24

Rune skrev:
AAMS skrev:
SteffenR skrev:Hvorfor skulle de ikke have lyst til, at komme over på el, det er god pr at de er klimavenlige, det er jo vindmøllestrøm. Det er også billigere end diesel.

Maskerne er pga forkølelse og ikke smog, så de ikke smitter.
Da jeg læste på maskinmesterskolen, og skulle op til installatøreksamen, lavede vores underviser en udregning på hvor meget strøm et af de virkeligt store cruiseships skulle bruge.

2,2MW. Fint lille kabel. Nu ved jeg ikke hvor mange af den slags skibe der normalt lægger til i KBH, men jeg tror ikke det er helt realistisk. Men tanken er god. Så længe det ikke kommer fra kul.

Nordhavnen er forberedt til store kabler så det er ikke et problem.

Der er også en direkte spildevandsledning.
En ting er kablerne. En anden ting er kapaciteten på nettet. Den er jeg ikke bekendt med, men antager det ikke helt er uvæsentligt hvis der kommer 2-3 skibe ind med et stort forbrug. Og som jeg skrev, er det heller ikke ligegyldigt om den producerede strøm kommer fra kul eller vedvarende energi.

Hvis det ikke skal handle om en grønnere profil, vil "man" så acceptere, at skibene lukker ned for deres egen forsyning, og i stedet får leveret strøm fra kul/flis/vedvarende energi, fordi det trods alt er bedre? Og er det nu også bedre?

Jeg synes det er at tale med to tunger, når man taler for en "renere by", men samtidig satser på flere turister. Der ønskes flere krydstogtskibe. Lufthaven skal udbygges. Bilerne ud af byen. Særligt diesel er helt fy-fy.

Jeg kan ikke selv helt se fidusen, hvis der skal flere betragtninger med, end en lidt uforpligtende sætning publiceret op til et kommende kommunalvalg. Nogle gode råd til hvordan jeg som turist skal ankomme til København? Alene parkering i nærheden af et hotel i midtbyen koster 200 kroner i døgnet.
Det man siger, er man selv

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: København vil af med diesel-biler

Indlæg af AU-R8 » 13. okt 2017, 05:48

SteffenR skrev:
AU-R8 skrev: De starter bare Svanemølle op når et af de store lægger til kaj.

Svanemølle er i drift og skal være det indtil 25-28 mener jeg, med mulighed for forlængelse. ;)
Ja, som standby hele tiden.
Advedøre er jo fuldt ud fosil fri nu, nok ikke mange der ved.

Rune
Nyt medlem
Indlæg: 260
Tilmeldt: 21. maj 2009, 15:51
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 6 times

Re: København vil af med diesel-biler

Indlæg af Rune » 13. okt 2017, 09:47

AAMS skrev:
En ting er kablerne. En anden ting er kapaciteten på nettet. Den er jeg ikke bekendt med, men antager det ikke helt er uvæsentligt hvis der kommer 2-3 skibe ind med et stort forbrug. Og som jeg skrev, er det heller ikke ligegyldigt om den producerede strøm kommer fra kul eller vedvarende energi.

Hvis det ikke skal handle om en grønnere profil, vil "man" så acceptere, at skibene lukker ned for deres egen forsyning, og i stedet får leveret strøm fra kul/flis/vedvarende energi, fordi det trods alt er bedre? Og er det nu også bedre?

Jeg synes det er at tale med to tunger, når man taler for en "renere by", men samtidig satser på flere turister. Der ønskes flere krydstogtskibe. Lufthaven skal udbygges. Bilerne ud af byen. Særligt diesel er helt fy-fy.

Jeg kan ikke selv helt se fidusen, hvis der skal flere betragtninger med, end en lidt uforpligtende sætning publiceret op til et kommende kommunalvalg. Nogle gode råd til hvordan jeg som turist skal ankomme til København? Alene parkering i nærheden af et hotel i midtbyen koster 200 kroner i døgnet.

Nu vil man gerne have renset luften inde i midtbyen så vi ikke dør af luften er forurenet.

Dvs at vi ikke behøver producere strømmen der hvor folk bor, så derfor giver det god mening at få biler med høj udledning ud af byen.

Ja parkering koster 200 kr i døgnet, du kan også vælge at tage metroen ind fra lufthavnen så udleder du ikke hvor folk bor.

Kl 12 har jeg fri og vil tage min cykle til islandsbrygge og hoppe i vandet, som efter mange årsarbejde er rent nok til at kunne svømme i det.

Man vil have krydstogtsskibe over på strøm så ikke der bliver udledt Co2 lige op og ned af hvor folk bor ude i nordhavnen.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: København vil af med diesel-biler

Indlæg af SteffenR » 13. okt 2017, 09:55

AAMS skrev:Nogle gode råd til hvordan jeg som turist skal ankomme til København?

Ved godt det er fremmede for jyder.

https://www.dsb.dk


Man kan også flyve fra Billund eller Århus.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: København vil af med diesel-biler

Indlæg af ij6210 » 13. okt 2017, 10:55

Sæt skilte op i lufthavnen om at den nemmeste vej til byen er via metroen. Så kan man fjerne de første 30-40 forurenende taxa'er
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: København vil af med diesel-biler

Indlæg af SteffenR » 13. okt 2017, 10:57

Det er også den hurtigste og billigste.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: København vil af med diesel-biler

Indlæg af HenrikH29 » 13. okt 2017, 16:08

AAMS skrev:[
Jeg kan ikke selv helt se fidusen, hvis der skal flere betragtninger med, end en lidt uforpligtende sætning publiceret op til et kommende kommunalvalg. Nogle gode råd til hvordan jeg som turist skal ankomme til København? Alene parkering i nærheden af et hotel i midtbyen koster 200 kroner i døgnet.
Kun 200 kr. i døgnet, så har du da ikke været i centrum :lol: Sidst jeg betalte for parkering ved et hotel i centrum var prisen over 50 kr. pr.time, dog maks. 500 kr. i døgnet (P-hus i Borgergade). Det var da lige før bilens overnatning var dyrere end vor egen :lol: Det er da et klart signal om, man ikke vil have biler i indre by. Godt man ikke har de priser her i Aalborg.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4435 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: København vil af med diesel-biler

Indlæg af DanielB12 » 13. okt 2017, 16:18

Haha vi fik vores lejebil parkeret med valet under et hotel i New York på 57th for 65 usd pr dag... og de sendte den endda igennem en vaskehal i mellemtiden...
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

AAMS
Medlem
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 186 times
Been thanked: 157 times

Re: København vil af med diesel-biler

Indlæg af AAMS » 14. okt 2017, 06:43

SteffenR skrev:
AAMS skrev:Nogle gode råd til hvordan jeg som turist skal ankomme til København?

Ved godt det er fremmede for jyder.

https://www.dsb.dk


Man kan også flyve fra Billund eller Århus.

Ikke rigtig super fremmed med DSB. Jeg arbejder der....

Flyvning er ikke specielt klimavenligt. Jeg går ud fra Købehavn er dækket af samme klimasystem som resten af Danmark?

Og så synes jeg det er sjovt der er så meget positiv opbakning til et forslag fra en borgmester, der for 1½ måned siden var ved at bebygge Amager Fælled.

Så ja - der er meget af det der foregår hos jer, som virker helt fremmed for os jyder.
Det man siger, er man selv

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: København vil af med diesel-biler

Indlæg af AU-R8 » 14. okt 2017, 08:47

Bortset fra nogen områder er Amager fælled opfyld :D

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: København vil af med diesel-biler

Indlæg af SteffenR » 14. okt 2017, 09:12

Amager fælled sagen har været kendt i 10 år, så det kan ikke overraske nogen. Det sjove er, der var der brokkede sig over, at der nu ikke kom almene lejeboliger derude, når grunden er ejet af en pensionskasse.

Bare fordi en ide er noget lort, så bliver en anden ikke nødvendigvis lige så ringe.

Hvis man har så meget imod måden byen bliver drevet på, så kan man holde ferie et andet sted, lidt ligesom med Tyrkiet.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

mobilos
Nyt medlem
Indlæg: 351
Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: København vil af med diesel-biler

Indlæg af mobilos » 17. okt 2017, 07:50

HenrikH29 skrev:
SteffenR skrev:Er det nu vi skal pointere manden der kom med forslaget er tilflytter fra Nordjylland ;)
Helt præcist Aalborg, og hvor er vi glade for, at i fik ham over til jer :lol:
Nej, han er ikke fra Aalborg. Han er fra Nørresundby. Nørresundby er noget man kører igennem når man skal til Blokhus :lol: . Men ja, vi er glade for at han flyttede til Kbh.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4435 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: København vil af med diesel-biler

Indlæg af DanielB12 » 28. feb 2018, 12:58

Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Lars - Sound2Vision
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times

Re: København vil af med diesel-biler

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 28. feb 2018, 13:56

SteffenR skrev:
14. okt 2017, 09:12
Hvis man har så meget imod måden byen bliver drevet på, så kan man holde ferie et andet sted, lidt ligesom med Tyrkiet.
Ja... - Det eneste der kunne være rigtig rart var, hvis vi kunne tabe en krig eller 2 til Sverige igen, så de som "Krigsbytte" valgte og beholde Sjælland - Så var vi sgudda ude over alle de problemer...!!
Tæller tabte fodboldkampe nok ?? - Kan vi få det gennemført i EU ??

/ Lars
---
If it work's, don't fxxx with it...

- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: København vil af med diesel-biler

Indlæg af SteffenR » 28. feb 2018, 14:33

Men hvem skal så betale alle jeres offentlige udgifter
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
ac242
Medlem
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:04
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 23 times

Re: København vil af med diesel-biler

Indlæg af ac242 » 28. feb 2018, 15:03

Rune skrev:
13. okt 2017, 09:47
AAMS skrev:
En ting er kablerne. En anden ting er kapaciteten på nettet. Den er jeg ikke bekendt med, men antager det ikke helt er uvæsentligt hvis der kommer 2-3 skibe ind med et stort forbrug. Og som jeg skrev, er det heller ikke ligegyldigt om den producerede strøm kommer fra kul eller vedvarende energi.

Hvis det ikke skal handle om en grønnere profil, vil "man" så acceptere, at skibene lukker ned for deres egen forsyning, og i stedet får leveret strøm fra kul/flis/vedvarende energi, fordi det trods alt er bedre? Og er det nu også bedre?

Jeg synes det er at tale med to tunger, når man taler for en "renere by", men samtidig satser på flere turister. Der ønskes flere krydstogtskibe. Lufthaven skal udbygges. Bilerne ud af byen. Særligt diesel er helt fy-fy.

Jeg kan ikke selv helt se fidusen, hvis der skal flere betragtninger med, end en lidt uforpligtende sætning publiceret op til et kommende kommunalvalg. Nogle gode råd til hvordan jeg som turist skal ankomme til København? Alene parkering i nærheden af et hotel i midtbyen koster 200 kroner i døgnet.
Nu vil man gerne have renset luften inde i midtbyen så vi ikke dør af luften er forurenet.
Man vil have krydstogtsskibe over på strøm så ikke der bliver udledt Co2 lige op og ned af hvor folk bor ude i nordhavnen.
der kommer 350+ krydstogtskibe ind om året. rekorden er vist 9 skibe på en dag hvis jeg husker rigtigt.
så er der mange tusind passagerer der skal til og fra lufthavnen. tusindvis der skal på sightseeingtur i kbh. det være sig i turistbus, cykel, gåben, taxi, limo eller andet. så nogen dage er der meget travlt i indre by om sommeren.
der mangler stadig en vej fra Nordhavn/Langelinie der går ud til Amager/lufthavnen. De Fleste krydstogtsgæster som skal fra skib til lufthavn og modsat bliver transporteret i busser/taxi gennem indre København.
Allan
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg

Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline

jensjakob
Nyt medlem
Indlæg: 125
Tilmeldt: 15. jan 2009, 23:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: København vil af med diesel-biler

Indlæg af jensjakob » 28. feb 2018, 18:15

Jeg har søgt om aktindsigt i "anti diesel gruppens" arbejde.

Det kan varmt anbefales.

Kræver bare en email til tmf@tmf.kk.dk - hvor man beder om aktindsigt i journal og dokumenter for "2017-0378003  Medlemsforslag om forbud mod dieselbiler".


De arbejder bl.a. med:

"
At Borgerrepræsentationen pålægger Teknik- og Miljøforvaltningen, i
samarbejde med andre relevante forvaltninger, at udarbejde et forslag
til politisk behandling med modeller for forbud mod dieselbiler i København, herunder beskrivelse af, hvad er muligt inden for eksisterende lovgivning samt udarbejdelse af modeller for, hvordan forbud kan gennemføres gennem ændring af eksisterende lovgivning.”
Drøftelse:
Muligheder: eksisterende lovgivning:
1. Hvad ved I om muligheder i den eksisterende lovgivning?
2. Hvilke initiativer kan man foreslå?
3. Hvilke ananlyser er der behov for
Muligheder: ved lovændringer
1. Hvad ved vi om muligheder for lovændringer, hvem kan man
tale med/kontakte?
2. Hvilke modeller kan man forslå?
3. Er der behov for ananlyser? Hvilke? Hvem kan vi tale med
ifht. levering af analyser
"

Jo flere der interesserer sig for sagen, og lobbyer - jo større mulighed for at påvirke arbejdet i fornuftig reting.

Fornuftig retning kunne fx være at indføre mærker på samme måde som i Tyskland, og over tid udelukke de mest forurenende (uanset om det er benzin eller diesel.,)

Mvh

Jens Jakob

Pacs
Medlem
Indlæg: 546
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 30 times

Re: København vil af med diesel-biler

Indlæg af Pacs » 28. feb 2018, 21:20

Måske skulle man bare sætte nogle restrektioner på alt det lort folk køber til ingen penge i kina så mængden af skibe kunne nedbringes

https://www.business.dk/transport/maers ... rder-biler
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"