Torslunde skrev:Eftersom det er en bil der skal bruges:
Kan der indrettes en god og afslappet køreposition.
Er den let, logisk, og ukompliceret at betjene.
Er den designet fri for modesyge blinde vinkler, hvor cyklister kan 'gemme' sig ved højresving.
Er den aerodynamisk designet, således at bagruden ikke bliver pladret til i regnvejr.
Er bagagerummet tilgængeligt og stort nok.
Prøv alle tre, og husk at hovedformålet er daglig transport.
Så Wumse - nu har du hørt panelet.
Nogle vælger bil ud fra en reklame der viser bilen køre på Nürburgring, eller Sydpolen.
Men virkeligheden er den grå hverdag.
Så er din kone en drømmer eller realist?
1)
Kan der indrettes en god og afslappet køreposition:
Vi er bygget forskelligt, så det kommer an på en praktisk prøve.
2)
Er den let, logisk, og ukompliceret at betjene:
Det er VAG-cars (-Audi, VW, Seat og Skoda) varemærke, andre biler kan have et utal af gnidrede knapper og drejedippedutter til at betjene lys, radio, klima etc.
3)
Er den designet fri for modesyge blinde vinkler, hvor cyklister kan 'gemme' sig ved højresving:
Det kommer man til at opleve oftere end kørsel på Sydpolen. VW og Skoda er designet så ingen kan gemme sig ved C-stolpen.
Nogle kalder det 'gammeldags'; men i praksis en afstressende designdetalje.
4)
Er den aerodynamisk designet, således at bagruden ikke bliver pladret til i regnvejr:
Skodas hæk har skarpe negative vinkler, der dirigerer luftstrømmen således at bagruden ikke bliver pladret til.
Nogle kalder det stadig gammeldags; andre kalder det 'simply clever'.
5)
Er bagagerummet tilgængeligt og stort nok:
Der er mange bilfabrikanter som efterhånden er kommet langt på det område, derfor kommer det an på en praktisk prøve.
Så er i drømmere eller kølige realister?
Hvis man har travlt, skal man ikke køre i myldretiden.