Autohjælp erfaring

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Jakob J
Nyt medlem
Indlæg: 236
Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Autohjælp erfaring

Indlæg af Jakob J » 25. okt 2017, 19:33

Skal lige høre omkring jeres erfaring med autohjælp. Jeg er kunde ved Ida forsikring (Tryg) som samarbejder med Viking.

Skulle bruge hjælp i dag pga en punktering med efterfølgende ødelagt dæk, som lappekittet ikke kunne klare. Ringede derfor efter autohjælp og bad om at få den kørt hjem, hvor jeg så i samme ombæring kunne smide vinterdæk på. Tænkte at jeg så selv kunne køre med.

Men ak. De ville hente bilen med det samme, men levere den fredag (what??). Skal siges at jeg arbejder i Esbjerg og bor nær Svendborg. Men alligevel.

Er det virkelig std service eller skal jeg se at få skiftet til andet selskab?

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4409 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Autohjælp erfaring

Indlæg af DanielB12 » 25. okt 2017, 19:47

Hvor skulle den være i mellemtiden? Virker da helt skørt.. Har ikke selv haft brugt autohjælp, men min far brugte Volkswagen (mener det var SOS der kom) ved en punktering på to hjul, og der fik han selv lov til at køre med, og de kørte ham og bilen fra udkanten af næstved og ud til Strøby til hans sommerhus.. Det ville jeg da også forvente..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Autohjælp erfaring

Indlæg af svan » 25. okt 2017, 19:51

De gange vi har haft brug for dansk autohjælp er de kommet hurtigt og har kørt bilen hen hvor ønsket med det samme, super service

Sendt fra min F5321 med Tapatalk

Jakob J
Nyt medlem
Indlæg: 236
Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Autohjælp erfaring

Indlæg af Jakob J » 25. okt 2017, 20:18

Ved ikke hvor de ville gøre af den. Fandt en anden løsning, da det her var ubrugeligt. Den skulle givetvis ud på et opsamlingssted, hvor den kunne transporteres sammen med andre biler, som skulle i samme retning.
Jeg skulle jo så også selv have taget det offentlige hjem.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1620 times

Re: Autohjælp erfaring

Indlæg af BrianDS » 25. okt 2017, 21:15

Der er to forskellige autohjælp pakker hos IDA/Tryg og der er forskel på service, specielt efter de gik fra DAH til Totempo og videre derfra.

Men Skoda og VW mobilitetsservice er rimelige, dog hedder det også nærmeste værksted, hvilket kan være noget af en kamp.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Jakob J
Nyt medlem
Indlæg: 236
Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Autohjælp erfaring

Indlæg af Jakob J » 25. okt 2017, 21:21

Ok. Min er en alm Ida guld forsikring. Har ikke tegnet lånebil hjælp og sådan noget. Kun alm autohjælp.

Synes bare det er mega ringe service. Kan være jeg bare skal droppe vejhjælp gennem Ida og så tegne det separat ved siden af. Bare irriterende at skulle splitte det op.

Jakob J
Nyt medlem
Indlæg: 236
Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Autohjælp erfaring

Indlæg af Jakob J » 25. okt 2017, 21:24

Umiddelbart samme dækning omkring bugsering. - Eller mangel på samme... Billede

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Autohjælp erfaring

Indlæg af ph » 27. okt 2017, 09:46

ja det er nok bare at vælge imellem DAH eller Falck
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Cyppen
Nyt medlem
Indlæg: 424
Tilmeldt: 8. apr 2013, 20:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 9 times
Been thanked: 74 times

Re: Autohjælp erfaring

Indlæg af Cyppen » 27. okt 2017, 13:47

Nu arbejder jeg indenfor branchen og efter min erfaring så er det sådan det gøres.
Assistancer mellem landsdele bliver som udgangspunkt kørt som en samlet transport.
Dette er det billigste for firmaerne, og i det sidste ende billigst for dig som kunde.

Dvs. Bilerne samles sammen på opsamlingssteder og køres 4-7 gange om ugen alt efter antal.

Personligt synes jeg også det er frækt at få sådan en lang bugsering pga. En punktering.
Det må være i alles interesse at få bugseret bilen til nærmeste dækcenter der kan løse problemet.
Jeg forstår godt det er billigst for dig, bare at skifte til vinterdæk, men hvis alle bare lavede den slags bugseringer, så er der jo kun en til at betale - forbrugeren

ID Buzz Style 204 hk
Renault Megane e-Tech
Peugeot E-208

Tidligere
BMW IX3 Fully charged 286 hk
Skoda Enyaq Sportline 80X 265 hk

Jakob J
Nyt medlem
Indlæg: 236
Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Autohjælp erfaring

Indlæg af Jakob J » 27. okt 2017, 15:08

Jeg har betalt for en ydelse der hedder bugsering til valgfrit værksted eller hjem. Uanset om den så hedder Skagen til København. Intet sted nævnes at der må påregnes flere dages transport.
Jeg forstår da så udmærker din tilgang, som er med til at optimere jeres forretning og dermed kundernes pris. Jeg ville bare gerne have haft informationen på forhånd, så jeg kunne have truffet et aktivt valg.
Frækt. Tja. Det var en punktering i fart, som har medført skade på fælgen også. Jeg var/er i tvivl om et nyt dæk overhovedet er en mulighed. Derfor valgte jeg den løsning, som jeg på papiret gennem mange år har betalt til.

borgen
Medlem
Indlæg: 1136
Tilmeldt: 20. dec 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 11 times
Been thanked: 7 times

Re: Autohjælp erfaring

Indlæg af borgen » 27. okt 2017, 16:10

Jakob J skrev:Jeg har betalt for en ydelse der hedder bugsering til valgfrit værksted eller hjem. Uanset om den så hedder Skagen til København. Intet sted nævnes at der må påregnes flere dages transport.
Jeg forstår da så udmærker din tilgang, som er med til at optimere jeres forretning og dermed kundernes pris. Jeg ville bare gerne have haft informationen på forhånd, så jeg kunne have truffet et aktivt valg.
Frækt. Tja. Det var en punktering i fart, som har medført skade på fælgen også. Jeg var/er i tvivl om et nyt dæk overhovedet er en mulighed. Derfor valgte jeg den løsning, som jeg på papiret gennem mange år har betalt til.
I den vejhjælp jeg har/er der lånebil for 171kr pr. dag i op til 3 dage. Det er også til valgfrit værksted.

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Autohjælp erfaring

Indlæg af Charlimike » 28. okt 2017, 09:30

Slet ingen af jer som har opdaget at vag biler har gratis vejhjælp? Altså så længe du servicere på aut. værksted.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Christian_J
Helt nyt medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 29. jun 2017, 23:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Autohjælp erfaring

Indlæg af Christian_J » 28. okt 2017, 09:33

Charlimike skrev:Slet ingen af jer som har opdaget at vag biler har gratis vejhjælp? Altså så længe du servicere på aut. værksted.
Jo, jo, hvis man kan leve med at bilen bliver transporteret til nærmeste aut. værksted - som jo kan være flere 100 km fra hvor man bor..
Nuværende bil:
'13 VW Passat B7 2.0 TDI DSG Comfortline

Tidligere VAG:
'03 Audi A4 Avant 1.9 TDI

Jakob J
Nyt medlem
Indlæg: 236
Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Autohjælp erfaring

Indlæg af Jakob J » 28. okt 2017, 09:33

Charlimike skrev:Slet ingen af jer som har opdaget at vag biler har gratis vejhjælp? Altså så længe du servicere på aut. værksted.
Min er en Skoda som også er uautoriseret serviceret.

SzleeperDK
Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 6. aug 2012, 13:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 53 times

Re: Autohjælp erfaring

Indlæg af SzleeperDK » 28. okt 2017, 10:08

Christian_J skrev:
Charlimike skrev:Slet ingen af jer som har opdaget at vag biler har gratis vejhjælp? Altså så længe du servicere på aut. værksted.
Jo, jo, hvis man kan leve med at bilen bliver transporteret til nærmeste aut. værksted - som jo kan være flere 100 km fra hvor man bor..
Næh, har lige brugt VW mobilitet, der spurgte de bare hvilket værksted jeg ville have den til - frit valg sagde han til mig.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1620 times

Re: Autohjælp erfaring

Indlæg af BrianDS » 28. okt 2017, 19:34

SzleeperDK skrev:
Christian_J skrev:
Charlimike skrev:Slet ingen af jer som har opdaget at vag biler har gratis vejhjælp? Altså så længe du servicere på aut. værksted.
Jo, jo, hvis man kan leve med at bilen bliver transporteret til nærmeste aut. værksted - som jo kan være flere 100 km fra hvor man bor..
Næh, har lige brugt VW mobilitet, der spurgte de bare hvilket værksted jeg ville have den til - frit valg sagde han til mig.
Det lyder godt at VW er mere fleksible end Skoda, jeg har brugt det to gange med min tidligere Skoda, det viste sig heldigvis at være småting, men hvis de havde fået held til at køre til det “forkerte” værksted, så var det blevet dyrt.
De insisterede på at køre til det nærmeste værksted, og i deres system var det (sjovt nok) et dengang Semler ejet værksted.
Ifølge Google Maps er der under en kilometer i forskel fra det værksted jeg plejer at bruge og det andet værksted.
Når jeg kører turen i bilen er der kortest til det værksted jeg foretrækker.

Efter en længere diskussion (begge gange), fik jeg min vilje. Men det er latterligt der skal være sådan et problem. Jeg kan forstå hvis der er 100 km forskel og det er en lille ting, men hvis der fx er 10 km forskel så kan det ikke koste meget mere for Skoda.
Og jeg har selvfølgelig klaget over det, og de gav mig ret i at deres regler er lidt for firkantede, så måske de har ændret det lidt.

Jeg har VW nu, så håber det er bedre hvis jeg får brug for det.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
Frederik DH
Medlem
Indlæg: 988
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 6731
Has thanked: 35 times
Been thanked: 104 times

Re: Autohjælp erfaring

Indlæg af Frederik DH » 28. okt 2017, 20:24

Nærmeste værksted er ved punktering, ellers er der frit værkstedsvalg :)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Frederik DH

'22 ID.5 Pro Performance
'17 move up!

Brugeravatar
JerrilD
Aktiv medlem
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trekants Området
Has thanked: 21 times
Been thanked: 55 times

Re: Autohjælp erfaring

Indlæg af JerrilD » 28. okt 2017, 22:38

SzleeperDK skrev:
Christian_J skrev:
Charlimike skrev:Slet ingen af jer som har opdaget at vag biler har gratis vejhjælp? Altså så længe du servicere på aut. værksted.
Jo, jo, hvis man kan leve med at bilen bliver transporteret til nærmeste aut. værksted - som jo kan være flere 100 km fra hvor man bor..
Næh, har lige brugt VW mobilitet, der spurgte de bare hvilket værksted jeg ville have den til - frit valg sagde han til mig.
Det skal bare være et Autoriserede VW værksted. Du kan ikke få kørt den til andre værksteder som ikke er autoriserede. Feks. Super Dæk eller lignende.
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1620 times

Re: Autohjælp erfaring

Indlæg af BrianDS » 28. okt 2017, 23:07

Frederik DH skrev:Nærmeste værksted er ved punktering, ellers er der frit værkstedsvalg :)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ikke ved Skoda, der er det også ved fejl/driftsstop
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

SzleeperDK
Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 6. aug 2012, 13:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 53 times

Re: Autohjælp erfaring

Indlæg af SzleeperDK » 29. okt 2017, 03:48

JerrilD skrev:
SzleeperDK skrev:
Christian_J skrev: Jo, jo, hvis man kan leve med at bilen bliver transporteret til nærmeste aut. værksted - som jo kan være flere 100 km fra hvor man bor..
Næh, har lige brugt VW mobilitet, der spurgte de bare hvilket værksted jeg ville have den til - frit valg sagde han til mig.
Det skal bare være et Autoriserede VW værksted. Du kan ikke få kørt den til andre værksteder som ikke er autoriserede. Feks. Super Dæk eller lignende.
Herude på landet er der ikke så langt imellem

tvartou
Medlem
Indlæg: 649
Tilmeldt: 13. sep 2010, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 54 times

Re: Autohjælp erfaring

Indlæg af tvartou » 29. okt 2017, 13:52

Da jeg benyttede mig af Skoda vejhjælp tidligere på året, hed det:

Til nærmeste værksted, hvis du skal have den gratis lejebil i op til 3 arbejdsdøgn eller til værksted af eget valg (men så får du ikke bilen)

Brugeravatar
JerrilD
Aktiv medlem
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trekants Området
Has thanked: 21 times
Been thanked: 55 times

Re: Autohjælp erfaring

Indlæg af JerrilD » 29. okt 2017, 15:25

SzleeperDK skrev:
JerrilD skrev:
SzleeperDK skrev:Næh, har lige brugt VW mobilitet, der spurgte de bare hvilket værksted jeg ville have den til - frit valg sagde han til mig.
Det skal bare være et Autoriserede VW værksted. Du kan ikke få kørt den til andre værksteder som ikke er autoriserede. Feks. Super Dæk eller lignende.
Herude på landet er der ikke så langt imellem
Hvad er der ikke så langt i mellem?
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure

SzleeperDK
Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 6. aug 2012, 13:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 53 times

Re: Autohjælp erfaring

Indlæg af SzleeperDK » 29. okt 2017, 15:34

JerrilD skrev:
SzleeperDK skrev:
JerrilD skrev: Det skal bare være et Autoriserede VW værksted. Du kan ikke få kørt den til andre værksteder som ikke er autoriserede. Feks. Super Dæk eller lignende.
Herude på landet er der ikke så langt imellem
Hvad er der ikke så langt i mellem?
Ja det giver ingen mening, aner ikke hvad jeg prøvede på at sige Billede

Brugeravatar
JerrilD
Aktiv medlem
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trekants Området
Has thanked: 21 times
Been thanked: 55 times

Re: Autohjælp erfaring

Indlæg af JerrilD » 29. okt 2017, 16:27

SzleeperDK skrev:
JerrilD skrev:
SzleeperDK skrev:Herude på landet er der ikke så langt imellem
Hvad er der ikke så langt i mellem?
Ja det giver ingen mening, aner ikke hvad jeg prøvede på at sige Billede
Hehehe :lol:
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure

Brugeravatar
Bandit
Nyt medlem
Indlæg: 242
Tilmeldt: 23. feb 2009, 11:59
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 25 times
Been thanked: 13 times

Re: Autohjælp erfaring

Indlæg af Bandit » 1. nov 2017, 00:16

For en måneds tid siden skulle min T5 fra Herning egnen til Brønderslev i forbindelse med en garanti rep.
Den blev afhentet søndag ved middagstid, ca. 45 min. efter opkaldet, og fragtet nord på med det samme.
Min Lupo har både været i Hals og Odense med autohjælp, uden at have ekstra omlæsninger på vejen.
Autohjælp tegnet gennem Topdanmark.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"