Købe bil i den anden ende af landet?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
henningdalgaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 27. nov 2015, 09:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Købe bil i den anden ende af landet?

Indlæg af henningdalgaard » 27. okt 2017, 11:31

Jeg kigger lidt efter ny bil. Hvad skal jeg overveje hvis jeg køber en bil hos en forhandler på feks. Sjælland, når jeg bor i Aalborg?
Går ud fra jeg nemt kan flytte servicen til Aalborg, men hvad med garantien, hvis der opstår noget der? Skal jeg så til Sjælland med den, eller kan man flytte det hele til en lokal forhandler?

Jeg kigger efter en Touran år 2016/17 - men vil gerne have soltag og AUT så det begrænser udvalget noget...

steffenchristensen
Nyt medlem
Indlæg: 236
Tilmeldt: 15. mar 2014, 17:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Købe bil i den anden ende af landet?

Indlæg af steffenchristensen » 27. okt 2017, 11:38

Spørg forhandleren, de skal nok kunne svare dig.

Min Seat blev købt brugt i Jylland, og alt garanti rep. er lavet hos Seat herovre og ikke i Jylland selvom det er købt hos en bilforhandler der intet har med Seat at gøre :)

Gyzzo
Helt nyt medlem
Indlæg: 98
Tilmeldt: 19. jun 2008, 11:41
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 18 times

Re: Købe bil i den anden ende af landet?

Indlæg af Gyzzo » 27. okt 2017, 13:21

henningdalgaard skrev:Jeg kigger efter en Touran år 2016/17 - men vil gerne have soltag og AUT så det begrænser udvalget noget...
Kan det betale sig at købe en brugt, hvis du sammenligner med prisen på en ny med lidt rabat?

Min kammerat har lige købt en Touran Comfortline 1.4 TSI DSG med DK Pakke, DK Komfortpakke 1 (panoramasoltag, nøglefri betjening, bakkamera, rullegardiner), DAB+ og metallak til 345.000 kr. inkl. levering. Adaptiv fartpilot og multifunktionsrat er standard fra produktionsuge 45.

Desuden får du den opdaterede skærm:

Billede

henningdalgaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 27. nov 2015, 09:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Købe bil i den anden ende af landet?

Indlæg af henningdalgaard » 27. okt 2017, 13:31

Det kan godt ske det ikke kan svare sig. Tak for tippet. Hvad er fordelen ved den nye skærm? Og får man også de sæder med fra billedet? :-) Antager det er et modelfoto?

Brugeravatar
ROEN
Medlem
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 12. feb 2010, 22:59
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 166 times
Been thanked: 156 times

Re: Købe bil i den anden ende af landet?

Indlæg af ROEN » 27. okt 2017, 13:42

Fabriksgarantien kan du sagtens flytte fra en forhandler til en anden.
- det var min oplevelse med vores 7'er (købt i Skanderborg og garantirep. i Frederikshavn)

Den del af reklamationsretten som ligger ud over perioden med fabriksgaranti kan blive besværlig, med mindre sælger har en samarbejdspartner tæt på dig ?
Bevar Roen - Støt Melis
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97

henningdalgaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 27. nov 2015, 09:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Købe bil i den anden ende af landet?

Indlæg af henningdalgaard » 27. okt 2017, 13:45

Ved du hvor din ven har købt bilen? Og var den helt ny eller en demo?

Gyzzo
Helt nyt medlem
Indlæg: 98
Tilmeldt: 19. jun 2008, 11:41
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 18 times

Re: Købe bil i den anden ende af landet?

Indlæg af Gyzzo » 27. okt 2017, 14:26

henningdalgaard skrev:Ved du hvor din ven har købt bilen? Og var den helt ny eller en demo?
Det er en helt ny med levering primo januar. Vi var forbi tre forskellige forhandlere i det østjyske (Risskov, Højbjerg og Skanderborg) og fik tilbudt meget identiske rabatter alle tre steder - ca. 20.000 kr. plus en lakforsegling. Det burde du også kunne få hos en lokal forhandler i det nordjyske uden de store forhandlingsevner.

Billedet er et modelfoto fra den tyske hjemmeside - blot for at vise skærmen, som er vokset i størrelse. Sæderne ser ud til at være identiske med dem, der er i en dansk highline.

RasmusAndersen
Helt nyt medlem
Indlæg: 69
Tilmeldt: 24. maj 2009, 15:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: På vejen ...
Has thanked: 102 times
Been thanked: 1 time

Re: Købe bil i den anden ende af landet?

Indlæg af RasmusAndersen » 29. okt 2017, 06:53

Jeg købte engang en nyere Mazda ved en Fiat-forhandler i Odense. Jeg boede dengang i Århus.
Et par måneder efter købet skulle den serviceres, så der kørte jeg til Mazda i Århus, hvor jeg også fik dem til at rende den igennem. De fandt så ud af at et hjulleje var træt, og havde været det noget tid. Jeg ringede til forhandleren som spurgte ind til hvad det ville koste, det svarede jeg ham på, og så sagde han sgu at det kunne jeg bare få lavet, så skulle Mazda bare sende regningen til ham. Det var sgu god service!

Fabriksgaranti kan du jo få udført på et hvilket som helst mærkeværksted, men hvis noget skal laves på reklamationsretten skal du forvente at forhandleren selv vil udføre det.

henningdalgaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 27. nov 2015, 09:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Købe bil i den anden ende af landet?

Indlæg af henningdalgaard » 8. nov 2017, 15:20

Gyzzo skrev:
henningdalgaard skrev:Jeg kigger efter en Touran år 2016/17 - men vil gerne have soltag og AUT så det begrænser udvalget noget...
Kan det betale sig at købe en brugt, hvis du sammenligner med prisen på en ny med lidt rabat?

Min kammerat har lige købt en Touran Comfortline 1.4 TSI DSG med DK Pakke, DK Komfortpakke 1 (panoramasoltag, nøglefri betjening, bakkamera, rullegardiner), DAB+ og metallak til 345.000 kr. inkl. levering. Adaptiv fartpilot og multifunktionsrat er standard fra produktionsuge 45.

Desuden får du den opdaterede skærm:

Billede

Jeg skrev til min lokale wv om de kunne sælge en Touran Comfortline 1.4 TSI DSG med DK Pakke, DK Komfortpakke 1 (panoramasoltag, nøglefri betjening, bakkamera, rullegardiner), DAB+ og metallak til 345.000 kr. inkl. levering.

De takkede nej uden overhovedet at spille op til forhandling.

Men måske er de 20000 kr i rabat ikke det samme som 345000 for ovenstående model - det var bare mit indtryk ud fra det du skrev.

Gyzzo
Helt nyt medlem
Indlæg: 98
Tilmeldt: 19. jun 2008, 11:41
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 18 times

Købe bil i den anden ende af landet?

Indlæg af Gyzzo » 8. nov 2017, 18:47

henningdalgaard skrev:Jeg skrev til min lokale wv om de kunne sælge en Touran Comfortline 1.4 TSI DSG med DK Pakke, DK Komfortpakke 1 (panoramasoltag, nøglefri betjening, bakkamera, rullegardiner), DAB+ og metallak til 345.000 kr. inkl. levering.

De takkede nej uden overhovedet at spille op til forhandling.

Men måske er de 20000 kr i rabat ikke det samme som 345000 for ovenstående model - det var bare mit indtryk ud fra det du skrev.
Det er korrekt forstået. Prøv VW Risskov.

Billede

Brugeravatar
Fredrik
Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 16. maj 2013, 11:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Charlottenlund
Has thanked: 17 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Købe bil i den anden ende af landet?

Indlæg af Fredrik » 10. nov 2017, 00:07

Jeg tror det gør rigtig meget at dukke op personligt i stedet for bare at sende en email.

Kode: Vælg alt

Mvh
Fredrik

- VW Passat Variant R-Line 2.0 TDI 190HK 4Motion [2017]
- Skoda Citigo 1.0 Mpi 75 Hk 5-dørs Hatchback [2015]
- AUDI A3 8V Sportback 1.4 TFSI 150HK COD [2017] SOLGT
- AUDI A3 8P Sportback 1.4 TFSI 125HK [2008] SOLGT
- AUDI A3 8L Hatchback 1.8 125HK [1997] SOLGT

Retrofit Hjemmeside
http://www.lightnings.dk

rudiger
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 10. aug 2017, 08:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 0

Re: Købe bil i den anden ende af landet?

Indlæg af rudiger » 10. nov 2017, 22:44

Gyzzo skrev:Adaptiv fartpilot og multifunktionsrat er standard fra produktionsuge 45.
Ah men altså. Det ville jeg gerne have vidst. Da barn nummer 3 allerede ankom i august valgte jeg få leveret en bil, som allerede stod ved en forhandler. Alternativet var en bil som skulle produceres uge 45/46. Ville alligevel have været rart med den adaptive fartpilot.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"