Ny polo er landet!

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1736
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Ny polo er landet!

Indlæg af Thor-thor » 28. okt 2017, 23:19

Har været ude og rulle en tur i den nye Polo, så hvis man er nysgerrig begynder det så småt at være en mulighed, selvom det vist kun er ganske få forhandlere, der har fået dem endnu.
Prøvede en Comfortline DSG. Kører fint og er vel "næsten en Golf" (i mindre version) som anmeldelserne siger. Men også kun næsten...
Der kunne måske være kælet en smule mere for detaljen. Dørbeklædningen er lavet i knaldhård plast, pladen omkring gearstangen ser billig ud i mine øjne og så er en bil med Kumho dæk vel ikke lige ønskedrømmen. Instrumentbord er til gengæld i blød gummilignende plast.
Mindre detaljer som at håndbremsen (når den trækkes) rammer armlæn når det er i forreste position (armlænets højde kan i øvrigt kke justeres "i hak" eller lign.) Forsæderne manglede efter min mening også en smule støtte.
DSG skifter ekstremt hurtigt efter igangsætning, var i 2. gear allerede omkring 10-12km/t (men det er vel en kendt "feature" med dq200).
Men overordnet set en fin lille bil, virker ganske godt skruet sammen, har fået lidt mere plads hele vejen rundt og den 3 cylindrede motor gør det ganske ok, (selvom jeg nok aldrig bliver en fan af trebenede maskiner)....

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"