Hvordan er den nye polo så?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 44
- Tilmeldt: 28. jan 2017, 14:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Hvordan er den nye polo så?
Godaften,
Har desværre haft diverse arrangementer i weekenden, der har gjort at jeg ikke har kunne komme forbi en VW forhandler.
Går ud fra at en del herinde har været ude og kigge på den nye polo her i weekenden.
Hvordan er den så?
Tænker specielt sammenlignet med den "gamle" polo.
Har desværre haft diverse arrangementer i weekenden, der har gjort at jeg ikke har kunne komme forbi en VW forhandler.
Går ud fra at en del herinde har været ude og kigge på den nye polo her i weekenden.
Hvordan er den så?
Tænker specielt sammenlignet med den "gamle" polo.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 211
- Tilmeldt: 5. feb 2014, 19:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 20 times
Re: Hvordan er den nye polo så?
Umiddelbart synes jeg at design er ramt utrolig godt, virkelig lækkert! Interiøret er af en bedre plastik som golf, dog ikke helt på golf niveau men det har polo jo aldrig været..
1.0 tsi 115 HK prøvede jeg og føltes utrolig sjovt i den lille bil! (Ikke GTI sjov men sjov for de fleste) dsg fungere jo 100 som sædvanlig! Adaptiv fartpilot med dsg er jo også noget der fungere hunnar! Digitale instrumentbord er mindre end i Golfen men det fungere også! Rat betjeningen er også super, regnsensor fungere rigtig godt, led giver et fedt look og lys! Har sikkert glemt en masse men den lever op til at være golfens lillebror men snart nærmere blevet en bror:)
Sent from my iPad using Tapatalk
1.0 tsi 115 HK prøvede jeg og føltes utrolig sjovt i den lille bil! (Ikke GTI sjov men sjov for de fleste) dsg fungere jo 100 som sædvanlig! Adaptiv fartpilot med dsg er jo også noget der fungere hunnar! Digitale instrumentbord er mindre end i Golfen men det fungere også! Rat betjeningen er også super, regnsensor fungere rigtig godt, led giver et fedt look og lys! Har sikkert glemt en masse men den lever op til at være golfens lillebror men snart nærmere blevet en bror:)
Sent from my iPad using Tapatalk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1788
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 285 times
Re: Hvordan er den nye polo så?
Jeg skrev dette i en anden tråd (GTI tråden) men det hører vel mere til her:
Polo 1,0 TSI Comfortline 95 hk manuel
Observationer:
Kørte ca. 2700 rpm ved 120 KM/T i 5. gear. Dvs. dejlig lav gearing.
Fartpilot på ca. 125 (adaptiv) kørte lidt op og ned i hastighed på motorvej over 6 kilometer. Gennemsnitshastighed 114 KM/T og forbrug på 4,7 dvs. ca. 21 på literen. Ganske flot.
Motor kører rigtig fint og 5 trins gearkasse går rigtig godt. 6 gear virker overflødigt.
Skuffende interiør plastikmæssigt. Der er mere Seat end VW over det. Den gamle Polo virker faktisk i højere kvalitet på det punkt. Her menes interiør / plastik kvalitet, ikke touchskærm mv. som er ganske lækker. Ting som kopholder ser ganske forfærdeligt ud.
Gode sæder med god støttet til lange ben.
God fralægning i dørsider. Armlan kan længdejusteres, men af en mærkelig grund ikke justeres i klik i højden.
Super gode køreegenskaber og styretøj. Har haft en Fiesta 2013 Ecoboost, der måske tager sving en tand sjovere, men jeg synes den nye Polo er meget mere en driverscar end den gamle.
Dejlig støjsvag. Motoren lyder måske en anelse mindre inspirerende i forhold til Fords 3-benede, der har en dejlig snerren jo flere omdrejninger den tager. Til gengæld er den klart mere økonomisk.
Adaptiv fartpilot virkede bedre/mere fleksibel end den i min Sportsvan, men der er også 2½ år i udvikling imellem dem og det er 210 KM/T variant i Polo mod 160 i Sportsvan.
Dejlig bred kabine, men kan ikke se hvor bagpladsen er blevet af. Der er ikke mere plads til benene bagi Poloen end min gamle Fiesta når jeg har fået sat sæden som jeg ønsker. Fint bagagerum.
Skal man have en fornuftig Polo, vil jeg faktisk mene at man har det man skal bruge i 1,0 95hk'en med 5 gear. 6 gear er overflødigt og man risikerer ikke noget bøvl med DSG'en.
Har prøvet en GTE også og umiddelbart er mine tanker at Poloen er rigtig sjovt at køre i kontra GTE. Der er noget "ægte" over den. Den vejer en del mindre og styretøj er meget levende. GTE er klart mere luksuriøs især i interiør.
GTI'en tror jeg bliver vanvittig sjov. 200 hk kontra 95 hk. Til gengæld føler jeg næsten det vil være en skam at gøre undervognen mere hård. Den er ret perfekt nu.
Polo 1,0 TSI Comfortline 95 hk manuel
Observationer:
Kørte ca. 2700 rpm ved 120 KM/T i 5. gear. Dvs. dejlig lav gearing.
Fartpilot på ca. 125 (adaptiv) kørte lidt op og ned i hastighed på motorvej over 6 kilometer. Gennemsnitshastighed 114 KM/T og forbrug på 4,7 dvs. ca. 21 på literen. Ganske flot.
Motor kører rigtig fint og 5 trins gearkasse går rigtig godt. 6 gear virker overflødigt.
Skuffende interiør plastikmæssigt. Der er mere Seat end VW over det. Den gamle Polo virker faktisk i højere kvalitet på det punkt. Her menes interiør / plastik kvalitet, ikke touchskærm mv. som er ganske lækker. Ting som kopholder ser ganske forfærdeligt ud.
Gode sæder med god støttet til lange ben.
God fralægning i dørsider. Armlan kan længdejusteres, men af en mærkelig grund ikke justeres i klik i højden.
Super gode køreegenskaber og styretøj. Har haft en Fiesta 2013 Ecoboost, der måske tager sving en tand sjovere, men jeg synes den nye Polo er meget mere en driverscar end den gamle.
Dejlig støjsvag. Motoren lyder måske en anelse mindre inspirerende i forhold til Fords 3-benede, der har en dejlig snerren jo flere omdrejninger den tager. Til gengæld er den klart mere økonomisk.
Adaptiv fartpilot virkede bedre/mere fleksibel end den i min Sportsvan, men der er også 2½ år i udvikling imellem dem og det er 210 KM/T variant i Polo mod 160 i Sportsvan.
Dejlig bred kabine, men kan ikke se hvor bagpladsen er blevet af. Der er ikke mere plads til benene bagi Poloen end min gamle Fiesta når jeg har fået sat sæden som jeg ønsker. Fint bagagerum.
Skal man have en fornuftig Polo, vil jeg faktisk mene at man har det man skal bruge i 1,0 95hk'en med 5 gear. 6 gear er overflødigt og man risikerer ikke noget bøvl med DSG'en.
Har prøvet en GTE også og umiddelbart er mine tanker at Poloen er rigtig sjovt at køre i kontra GTE. Der er noget "ægte" over den. Den vejer en del mindre og styretøj er meget levende. GTE er klart mere luksuriøs især i interiør.
GTI'en tror jeg bliver vanvittig sjov. 200 hk kontra 95 hk. Til gengæld føler jeg næsten det vil være en skam at gøre undervognen mere hård. Den er ret perfekt nu.
- Thor-thor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1729
- Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 690 times
Re: Hvordan er den nye polo så?
Kan da også lige smide mit tidligere indlæg ind her:
Har været ude og rulle en tur i den nye Polo, så hvis man er nysgerrig begynder det så småt at være en mulighed, selvom det vist kun er ganske få forhandlere, der har fået dem endnu.
Prøvede en Comfortline DSG. Kører fint og er vel "næsten en Golf" (i mindre version) som anmeldelserne siger. Men også kun næsten...
Der kunne måske være kælet en smule mere for detaljen. Dørbeklædningen er lavet i knaldhård plast, pladen omkring gearstangen ser billig ud i mine øjne og så er en bil med Kumho dæk vel ikke lige ønskedrømmen. Instrumentbord er til gengæld i blød gummilignende plast.
Mindre detaljer som at håndbremsen (når den trækkes) rammer armlæn når det er i forreste position (armlænets højde kan i øvrigt ikke justeres "i hak" eller lign.) Forsæderne manglede efter min mening også en smule støtte.
DSG skifter ekstremt hurtigt efter igangsætning, var i 2. gear allerede omkring 10-12km/t (men det er vel en kendt "feature" med dq200).
Men overordnet set en fin lille bil, virker ganske godt skruet sammen, har fået lidt mere plads hele vejen rundt og den 3 cylindrede motor gør det ganske ok, (selvom jeg nok aldrig bliver en fan af trebenede maskiner)....
Har været ude og rulle en tur i den nye Polo, så hvis man er nysgerrig begynder det så småt at være en mulighed, selvom det vist kun er ganske få forhandlere, der har fået dem endnu.
Prøvede en Comfortline DSG. Kører fint og er vel "næsten en Golf" (i mindre version) som anmeldelserne siger. Men også kun næsten...
Der kunne måske være kælet en smule mere for detaljen. Dørbeklædningen er lavet i knaldhård plast, pladen omkring gearstangen ser billig ud i mine øjne og så er en bil med Kumho dæk vel ikke lige ønskedrømmen. Instrumentbord er til gengæld i blød gummilignende plast.
Mindre detaljer som at håndbremsen (når den trækkes) rammer armlæn når det er i forreste position (armlænets højde kan i øvrigt ikke justeres "i hak" eller lign.) Forsæderne manglede efter min mening også en smule støtte.
DSG skifter ekstremt hurtigt efter igangsætning, var i 2. gear allerede omkring 10-12km/t (men det er vel en kendt "feature" med dq200).
Men overordnet set en fin lille bil, virker ganske godt skruet sammen, har fået lidt mere plads hele vejen rundt og den 3 cylindrede motor gør det ganske ok, (selvom jeg nok aldrig bliver en fan af trebenede maskiner)....
- TorbenRasmussen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2420
- Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 205 times
- Been thanked: 851 times
- Kontakt:
Re: Hvordan er den nye polo så?
Håndbremsen rammer også armlænet, hvis sidstenævnte er justeret til nederste position på de "gamle" Polo. Men på min kones kunne jeg heller ikke finde ud af at justere i "trin", men det kunne den nu altså godt - hun har i hvert fald gjort det. 1. gear er ligeledes kun til igangsætning på dén model.
Lændestøtten ser ud til at være et tilvalg på Comfortline-modellen. Til 2500 kr. så er det et dumt sted at spare.
Er plastic'en på døren oppe ved vinduet også hård plast?
Lændestøtten ser ud til at være et tilvalg på Comfortline-modellen. Til 2500 kr. så er det et dumt sted at spare.
Er plastic'en på døren oppe ved vinduet også hård plast?
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
- diskoboy
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5468
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 325 times
Re: Hvordan er den nye polo så?
Hele døren er i hård plast lige med undtagelse af armlæn.TorbenRasmussen skrev:Er plastic'en på døren oppe ved vinduet også hård plast?
- Vedhæftede filer
-
- hånd plast2.png (224.68 KiB) Vist 931 gange
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4947
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4437 times
- Been thanked: 1956 times
- Kontakt:
Re: Hvordan er den nye polo så?
Det er øv, at interiøret halter så meget.. Er selv yderst tilfreds med kvaliteten og følelsen i vores, men lyder til det er blevet ringere, eller også er folks forventninger bare steget?
Jeg er så en af dem, som ikke er fan af det nye design - det er alt for kedeligt og konservativt
Jeg er så en af dem, som ikke er fan af det nye design - det er alt for kedeligt og konservativt
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- TorbenRasmussen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2420
- Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 205 times
- Been thanked: 851 times
- Kontakt:
Re: Hvordan er den nye polo så?
Jeg har måske glemt hvordan plastic'en er i den "gamle", da jeg ikke kører i den til dagligt, men er den blød? Skulle man ikke også op i Golf for at få en blød dørbeklædning?
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
- Thor-thor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1729
- Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 690 times
Re: Hvordan er den nye polo så?
Jo, mig bekendt er den gamle Polo også med hård plast over det hele (og i Golfen er det jo også kun den øverste "skinne" lige under ruden der er blød)TorbenRasmussen skrev:Jeg har måske glemt hvordan plastic'en er i den "gamle", da jeg ikke kører i den til dagligt, men er den blød? Skulle man ikke også op i Golf for at få en blød dørbeklædning?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 39 times
Re: Hvordan er den nye polo så?
Armlænet og dele af dørsiden er stofbeklædt på en Polo 6C - stofbeklædningen på dørsiden er udskiftet med hård plast.
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4947
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4437 times
- Been thanked: 1956 times
- Kontakt:
Re: Hvordan er den nye polo så?
Plastikken i vores er hård på dørsiden, øverst, men blød på instrumentbordet, samt området omkring dør-håndtaget (det grå område på billedet) samt der hvor man hviler albuen.. Begge områder er 100 % ægte læderoptik eller hvad man kalder det
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.