Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
wolficevic
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 20. nov 2017, 10:56
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af wolficevic » 27. nov 2017, 22:28

Spiker skrev:Jeg har en onkel, der er Opel forhandler, så jeg har muligheden for i stedet for en VW Polo, at købe en brugt Opel Astra (hatchback) 2016 eller 2017 til næsten eller samme pris som Poloen. Med Intellilux LED system mm.. Astraen vandt "car of the year" i 2016 og er generelt priset højt. Downlow er Opels automatgear er elendigt, så der skal vælges manuelt. Hvad havde I valgt som M27 uden børn og 8km på arbejde? Billede
Jeg ville have valgt Polo'en, for du får både bedre automat gear samt mere komfort. Derudover så den nye Polo spået til at blive årets bil 2018Billede

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Spiker
Helt nyt medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 21. nov 2017, 18:06
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af Spiker » 27. nov 2017, 22:41

wolficevic skrev:
Spiker skrev:Jeg har en onkel, der er Opel forhandler, så jeg har muligheden for i stedet for en VW Polo, at købe en brugt Opel Astra (hatchback) 2016 eller 2017 til næsten eller samme pris som Poloen. Med Intellilux LED system mm.. Astraen vandt "car of the year" i 2016 og er generelt priset højt. Downlow er Opels automatgear er elendigt, så der skal vælges manuelt. Hvad havde I valgt som M27 uden børn og 8km på arbejde? Billede
Jeg ville have valgt Polo'en, for du får både bedre automat gear samt mere komfort. Derudover så den nye Polo spået til at blive årets bil 2018Billede

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Sikker på mere komfort? Carwow siger Astraen er lige så komfortabel og stille som en Golf Billede

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Lasse R
Medlem
Indlæg: 584
Tilmeldt: 27. jul 2012, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 82 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af Lasse R » 28. nov 2017, 09:38

Spiker skrev:Jeg har en onkel, der er Opel forhandler, så jeg har muligheden for i stedet for en VW Polo, at købe en brugt Opel Astra (hatchback) 2016 eller 2017 til næsten eller samme pris som Poloen. Med Intellilux LED system mm.. Astraen vandt "car of the year" i 2016 og er generelt priset højt. Downlow er Opels automatgear er elendigt, så der skal vælges manuelt. Hvad havde I valgt som M27 uden børn og 8km på arbejde? :lol:
Jeg havde taget astraen... En højere klasse, og lidt mere lækker (der er godt nok meget hård plastic i den nye polo).. Tag den i cosmo udstyrsniveau, så er der fint med legetøj.. Der skal alligevel sættes nogle krydser på selve Polo Highline før den er nogenlunde (klima og ned bl. Bakspejl er ikke engang std.)

Helt personligt synes jeg også Astraen er en langt pænere bil. Forstår slet ikke designet på den nye polo. Havde tænkt min 6R skulle Skiftes ud, men forkofanger, køkergrill og den der underlige dobbeltlinje hen af siden på polo - I dont get it.
VW Touran 1,4 TSi Highline 2018
Audi A3 1,4 TSI Limo Sport 2017

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af TorbenRasmussen » 28. nov 2017, 10:03

Der er ikke noget der hedder "Cosmo" i en Astra. Jeg synes ikke jeg kan finde ACC på Astra'ens konfigurator. Kan den ikke fås med adaptiv fartpilot?
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af farouche » 28. nov 2017, 13:50

TorbenRasmussen skrev:Der er ikke noget der hedder "Cosmo" i en Astra. Jeg synes ikke jeg kan finde ACC på Astra'ens konfigurator. Kan den ikke fås med adaptiv fartpilot?
Den nye (2018 model ? ) kan fås med ACC, men den er ikke i konfigurator. Tror det handler om en manglende opdatering.
2023 Polestar 2 LRSM Plus

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af TorbenRasmussen » 29. nov 2017, 11:18

Hvis man ikke kan købe 2018-modellen endnu, så ville jeg helt klart afskrive Astra pga. manglende ACC. Så kan den være nok så fin og Golf-lignende. Med mindre man starter i den mindste og helt skrabede version, så starter en Astra da også omkring 250.000 kr.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Brugeravatar
HondaChris
Medlem
Indlæg: 532
Tilmeldt: 10. maj 2012, 18:03
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af HondaChris » 29. nov 2017, 23:10

Har en Astra som firmabil for tiden og er slet ikke imponeret i forhold til vores Leon af samme årgang. Hvis vi bare snakker lækkerhed, sæderne er dårlige trods de er sportsmodel, visker og lys arme virker som overproduktion fra 90’erne, ledløse, grimme og så sidder de for højt, instrumenterne er tilpas ligegyldige at se på, informationen ligeledes, parkeringssensorene er håbløse, jeg starter min dag med max hyletone fordi jeg holder parkeret med fronten ind imod vores skur. Knapperne til klimaanlægget er små og ikke særlig overskuelig, knapperne i rattet til fartpiloten er ret underlige at betjene, dørene lyder noller når de lukkes, de skal også åbnes irriterende meget for at gå i første hak. Komforten, tja den er udemærket og langt fra ophidsende, egentlig ret kedelig og uinspirerende.

De gode ting, der er varme i rattet, fuld smæk på sædevarmen, stor 8-9” skærm der er hurtig og intuitiv, klart bilens største plus.

Jeg var 100% gået efter en polo, eller den nye ibiza trods de er lidt plastagtige indvendig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Seat Leon Xcellence 2,0 150 HK DSG - 2018 - Nevada white - ST
Mine tidligere biler http://www.bilgalleri.dk/bruger/799-chris_h

Spiker
Helt nyt medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 21. nov 2017, 18:06
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af Spiker » 29. nov 2017, 23:19

Tusind tak for hjælpen :) Jeg bliver ved Poloen. Spørgsmålet er stadig beats vs no beats (kan ændres indtil den går i produktion først i februar - absurd leveringstid). Jeg hælder til no-beats og købe noget aftermarket i stedet fra Audiotech Fischer.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Brugeravatar
wolficevic
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 20. nov 2017, 10:56
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af wolficevic » 30. nov 2017, 07:47

Spiker skrev:Tusind tak for hjælpen :) Jeg bliver ved Poloen. Spørgsmålet er stadig beats vs no beats (kan ændres indtil den går i produktion først i februar - absurd leveringstid). Jeg hælder til no-beats og købe noget aftermarket i stedet fra Audiotech Fischer.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Bare til orientering, så går produktionen af den nye Polo først i gang i slutningen af marts, med levering medio april :( Det er nemlig blevet udskudt pga. underleverandører, der ikke kan følge med efterspørgslen.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Senest rettet af wolficevic 30. nov 2017, 12:37, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Hr_Ravn
Medlem
Indlæg: 975
Tilmeldt: 19. aug 2013, 11:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 61 times
Been thanked: 32 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af Hr_Ravn » 30. nov 2017, 09:12

Jep, fik vi også at vide da kæresten bestilte en..
Under leverandørerne kan ikke følge med i produktionen vist :)
Skoda Superb 1,4 TSi iV Style Combi '20 Billede Billede

Kia Ceed SW 1,4 T-GDI DCT GT-Line '19 Billede
VW Golf VII 40 Years 1,6 TDI Bluemotion '15 BilledeTidl. bil
VW Golf VI Trendline '09 BilledeTidl. bil
VW Golf IV Basic '03 Tidl. bil

Brugeravatar
wolficevic
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 20. nov 2017, 10:56
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af wolficevic » 6. dec 2017, 11:00

VW reklamere med at Polo Highline skulle have noget ambient lys - eksempelvis et lys langs instrumentbrættet og lys ved fødderne.

Jeg har nu været ude og køre i en Highline model hos forhandleren, men ingen af delene har jeg kunnet se. Har nogle af jer andre set noget til dette ekstra lys i kabinen? :-)

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 690 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af Thor-thor » 6. dec 2017, 20:52

wolficevic skrev:VW reklamere med at Polo Highline skulle have noget ambient lys - eksempelvis et lys langs instrumentbrættet og lys ved fødderne.
Jeg har nu været ude og køre i en Highline model hos forhandleren, men ingen af delene har jeg kunnet se. Har nogle af jer andre set noget til dette ekstra lys i kabinen? :-)
Du skal være der, hvor der er halv/hel-mørkt for at kunne se det. Ambiente light sidder i den samling der er på instrumentbordet over handskerummet og fortsætter ud på døren i højde med dørhåndtaget. Lyser meget svagt, du kan muligvis se det hvis du dækker af for lyset udefra...

Spiker
Helt nyt medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 21. nov 2017, 18:06
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af Spiker » 9. dec 2017, 15:08

245.000 DKK for en Polo Highline med DSG, DK-pakke, LED-lygter foran og bagi, køreprofilindstilling, forsæder med lændestøtte og Beats. Mon man skulle undvære LED + Beats

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Brugeravatar
wolficevic
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 20. nov 2017, 10:56
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af wolficevic » 9. dec 2017, 15:14

Spiker skrev:245.000 DKK for en Polo Highline med DSG, DK-pakke, LED-lygter foran og bagi, køreprofilindstilling, forsæder med lændestøtte og Beats. Mon man skulle undvære LED + Beats BilledeBillede

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Jeg har LED og beats i min bestilte Highline Billede Jeg tror du ville blive meget glad for LED, når du ser dem og det bedre lys de giver på vejene. Beats tror jeg godt at man kan undvære.

Original højtalerne I highline er ganske gode selv hvis du gerne vil høre højt musik.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af GranTurismo » 11. dec 2017, 02:43

Spiker skrev:245.000 DKK for en Polo Highline med DSG, DK-pakke, LED-lygter foran og bagi, køreprofilindstilling, forsæder med lændestøtte og Beats. Mon man skulle undvære LED + Beats BilledeBillede

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
245k... så er der kun 30k op til en GTI... 8-)
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4437 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af DanielB12 » 11. dec 2017, 07:48

Så lige to i rap i går - end med halogenlygter og en med led. Den første så virkelig gammel ud, og i farten var jeg lige lidt i tvivl om det var den gamle polo.. de der led er virkelig flotte, så det havde jeg gået efter
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Spiker
Helt nyt medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 21. nov 2017, 18:06
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af Spiker » 11. dec 2017, 15:45

GranTurismo skrev:
Spiker skrev:245.000 DKK for en Polo Highline med DSG, DK-pakke, LED-lygter foran og bagi, køreprofilindstilling, forsæder med lændestøtte og Beats. Mon man skulle undvære LED + Beats BilledeBillede

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
245k... så er der kun 30k op til en GTI... 8-)
Ja 245k er et pænt højt tal imo. Jeg har fint råd, men det gør da lidt ondt i sjælen Billede. Især når vinterdæk, service og evt undervognsbehandling er udover

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

TRoager
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 1. jul 2017, 22:38
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af TRoager » 17. jan 2018, 22:00

Jeg er ret tæt på at bestille min næste bil, men jeg har svært ved at vurdere om jeg skal vælge en GTI med næsten intet udstyr eller en 1.0 115 HK med rigtig meget udstyr.
Min bekymring er om den 1.0 har nok kræfter :/
Jeg har lige nu en Octavia 1,6 TDI 105 HK og er egentlig tilfreds nok med dens køre egenskaber.. jeg var ude og prøvekøre 1.0 95 HK men syntes den var lidt på samme niveau som min Octavia :/

Jeg er ikke ude i at jeg skal have den vildeste køre oplevelse men nok nærmere en bil hvor der er lidt mere skub i end nu..

Nu mangler jeg nok bare den sidste overbevisning at 1,0 lever op til mit ønske , hvad tænker i :)?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 789
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 154 times
Been thanked: 120 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af jencka » 18. jan 2018, 07:34

Ved ikke hvor meget du har set rundt i VAG forum og læst?
Men søg lidt rundt herinde, for der har allerde været diverse tråde om motor størrelse mv. Du får mere at vide, og måske vil (gider) folk ikke skrive det samme en gang til, som de skrev i en tidligere og anden tråd ;-)
Ellers prøv f.eks. at se dette indlæg:
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=136447
Men generelt - om motoren er "stor nok", kan det den skal osv. er meget subjektivt, med forskellige holdninger til støjsvag eller ej oveni.
(Er overbevist og kisteglad for min 1,0 TSI 115 der rent subjektivt har nok "skub" for mig. Kommer fra en 1,6 102 HK benziner)
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

TRoager
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 1. jul 2017, 22:38
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af TRoager » 18. jan 2018, 08:57

jencka skrev:
18. jan 2018, 07:34
Ved ikke hvor meget du har set rundt i VAG forum og læst?
Men søg lidt rundt herinde, for der har allerde været diverse tråde om motor størrelse mv. Du får mere at vide, og måske vil (gider) folk ikke skrive det samme en gang til, som de skrev i en tidligere og anden tråd ;-)
Ellers prøv f.eks. at se dette indlæg:
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=136447
Men generelt - om motoren er "stor nok", kan det den skal osv. er meget subjektivt, med forskellige holdninger til støjsvag eller ej oveni.
(Er overbevist og kisteglad for min 1,0 TSI 115 der rent subjektivt har nok "skub" for mig. Kommer fra en 1,6 102 HK benziner)
Jeg har ikke set det indlæg det vil jeg se på med det samme, jeg kigger ellers ofte her inde for at se om der er noget nyt men den må have smuttet så ja selvfølgelig skal man ikke besvare spørgsmål flere gange :)

Er enig i det med støjsvag eller ej men som jeg også har lært så må man skrue ned for sine forventninger hvis man forventer en bil der ikke støjer til ingen penge :)

Tak for svar jencka :)

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4437 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af DanielB12 » 18. jan 2018, 09:10

Hvad er vigtigst for dig? Hvis du er ok med, at sidde i en flot bil, men uden noget spændende udstyr, så er svaret jo enkelt nok. Jeg er som sådan ikke i tvivl om, at en 115 hk er fin nok, men det baserer jeg kun på vores 6C med en 150 hk som ganske kvik.

Jeg synes der er meget fedt udstyr til den nye Polo, så personligt havde jeg gået efter det i forhold til en stor motor og GTI-emblemet.. Eller, jeg havde nok gået efter begge ting og så taget kampen med fru bahn og banken bagefter :lol:
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

thestiig
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 14. jul 2017, 06:32
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 0

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af thestiig » 18. jan 2018, 10:15

Jeg har haft nøjagtig de samme overvejelser og endte med at vælge en 115hk/highline med led pakke, app connect, dsg og dk pakke frem for GTI.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vader
Nyt medlem
Indlæg: 198
Tilmeldt: 26. nov 2017, 16:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 21 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af Vader » 18. jan 2018, 11:01

Hvis man har valgt en polo med en masse udstyr, så forstår jeg ikke helt at nogen f.eks forslår en GTI.
GTI'en skal jo mere eller mindre have de samme pakker/udstyr og bliver tilsvarende dyrere. Ergo går oplevelsen ud over fire hjul og en større motor.

Anyway jeg troede også at jeg skulle have en polo highline med alt - men det skulle jeg ikke, synes faktisk ikke den er særlig køn men prøvede at overbevise mig selv om det modsatte. Det endte selvfølgelig med at være en golf, hvilket det skulle have været fra starten af.
Men jeg nåede at prøve en polo, og med min ikke eksisterende viden om biler så var det mere end rimeligt til den størrelse bil.

TRoager
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 1. jul 2017, 22:38
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af TRoager » 18. jan 2018, 11:09

DanielBahn skrev:
18. jan 2018, 09:10
Hvad er vigtigst for dig? Hvis du er ok med, at sidde i en flot bil, men uden noget spændende udstyr, så er svaret jo enkelt nok. Jeg er som sådan ikke i tvivl om, at en 115 hk er fin nok, men det baserer jeg kun på vores 6C med en 150 hk som ganske kvik.

Jeg synes der er meget fedt udstyr til den nye Polo, så personligt havde jeg gået efter det i forhold til en stor motor og GTI-emblemet.. Eller, jeg havde nok gået efter begge ting og så taget kampen med fru bahn og banken bagefter :lol:
Det er vigtigt for mig at have komfort da jeg kører 36000 om året.
Så det ender nok med en Highline :p
thestiig skrev:
18. jan 2018, 10:15
Jeg har haft nøjagtig de samme overvejelser og endte med at vælge en 115hk/highline med led pakke, app connect, dsg og dk pakke frem for GTI.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg tror også jeg ender ud i nogenlunde samme valg men er bare nervøs for om jeg kommer til at fortryde valget :/
Vader skrev:
18. jan 2018, 11:01
Hvis man har valgt en polo med en masse udstyr, så forstår jeg ikke helt at nogen f.eks forslår en GTI.
GTI'en skal jo mere eller mindre have de samme pakker/udstyr og bliver tilsvarende dyrere. Ergo går oplevelsen ud over fire hjul og en større motor.

Anyway jeg troede også at jeg skulle have en polo highline med alt - men det skulle jeg ikke, synes faktisk ikke den er særlig køn men prøvede at overbevise mig selv om det modsatte. Det endte selvfølgelig med at være en golf, hvilket det skulle have været fra starten af.
Men jeg nåede at prøve en polo, og med min ikke eksisterende viden om biler så var det mere end rimeligt til den størrelse bil.
Jeg startede også ud med en Golf men det gik ud over mit budget for jeg har svært ved at fravælge ekstraudstyr :D

Brugeravatar
Rheinlaender
Medlem
Indlæg: 827
Tilmeldt: 23. feb 2014, 11:14
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aarup 5560
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af Rheinlaender » 18. jan 2018, 12:18

Der er meget udstyr Standart i en Polo GTI 2018 og den må spille maks med den motor og dsg jeg havde valgt den uden for meget udstyr det skal køreglæden nok Kompensere for og så Holder den nok en pæn Gensalgsværdi kontra en 1.0 tsi med alt i udstyr.

vw Polo GTI 2.0 TSI DSG Hvid
Dk pakke:
Klimaanlæg, Climatronic
Tonede bagruder - 65 % lysabsorberende
Regnsensor
Automatisk nedblændeligt bakspejl

DAB+
Sports Sellect undervogn inkl performancekit.

standartudstyr er bla.
Adaptiv fartpilot m. Stop and Go funktion
Front assist inkl. City Emergency Brake
PreCrash, registrerer kritiske trafiksituationer, forbereder personer i bilen og selve bilen på en mulig ulykke
Parkeringssensorer, for og bag
Letmetalfælge, 17" Milton Keynes
Ambientebelysning
Radio Composition Media m. 8" touchskærm
LED dagskørelys m. Lyssensor samt automatisk Leaving home- og manuel Coming home- funktion

292000kr så kan man vel få 20000kr i rabat.
Venlig Hilsen
Bjørn Rheinlænder
LinkedIn

11/2023 Skoda Enyaq 80X Sportsline Max

TRoager
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 1. jul 2017, 22:38
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af TRoager » 18. jan 2018, 13:00

Rheinlaender skrev:
18. jan 2018, 12:18
Der er meget udstyr Standart i en Polo GTI 2018 og den må spille maks med den motor og dsg jeg havde valgt den uden for meget udstyr det skal køreglæden nok Kompensere for og så Holder den nok en pæn Gensalgsværdi kontra en 1.0 tsi med alt i udstyr.

vw Polo GTI 2.0 TSI DSG Hvid
Dk pakke:
Klimaanlæg, Climatronic
Tonede bagruder - 65 % lysabsorberende
Regnsensor
Automatisk nedblændeligt bakspejl

DAB+
Sports Sellect undervogn inkl performancekit.

standartudstyr er bla.
Adaptiv fartpilot m. Stop and Go funktion
Front assist inkl. City Emergency Brake
PreCrash, registrerer kritiske trafiksituationer, forbereder personer i bilen og selve bilen på en mulig ulykke
Parkeringssensorer, for og bag
Letmetalfælge, 17" Milton Keynes
Ambientebelysning
Radio Composition Media m. 8" touchskærm
LED dagskørelys m. Lyssensor samt automatisk Leaving home- og manuel Coming home- funktion

292000kr så kan man vel få 20000kr i rabat.
Se det er også super fint for den er ret fed især med de sportssæder og det udstyr den har.
Jeg står bare og tænker på om jeg så kan eftermontere noget senere. Lad os sige AID eller Nøglefri betjening f.eks.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4437 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af DanielB12 » 18. jan 2018, 13:31

AID kan godt lade sig gøre, men er nok noget dyrere end ab fabrik. Keyless er nærmest umuligt.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

TRoager
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 1. jul 2017, 22:38
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af TRoager » 18. jan 2018, 13:55

DanielBahn skrev:
18. jan 2018, 13:31
AID kan godt lade sig gøre, men er nok noget dyrere end ab fabrik. Keyless er nærmest umuligt.
Så kan godt se jeg skal måske have nøglefri fra start af.

Ligenu lyder min bestilling således af ekstra udstyr:
Parkeringsassistent
App-connect
Forsæder lændestøtte
Lydsystem Beats
LED pakke
Dk pakke(Klima, Tonede ruder, Regnsensor og automatisk nedblændeligt bakspejl)
Dk teknikpakke (AID, Nøglefri, Bak kamera)


Hvis jeg vælger en GTI og senere vil have disse ting, hvad skal jeg så tilvælge fra start da jeg ikke kan tilføje dem senere ?

Jeg tænker en løsning som denne:
Dk pakke
App-connect
LED Forlygter
Sports Sellect undervogn inkl performancekit

Resten kan sådan set eftermonteres som jeg forstår ?

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4437 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af DanielB12 » 18. jan 2018, 14:02

Jeg ville nok ikke tilføje andet, end keyless.. AID synes jeg er lidt ligegyldigt, især hvis du ikke har navigation
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af gudhjem » 18. jan 2018, 14:13

Parkeringsassistent er tosset ikke at tage hvis man overvejer det, det koster intet ab fabrik


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"