Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
wolficevic
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 20. nov 2017, 10:56
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af wolficevic » 20. nov 2017, 13:57

TorbenRasmussen skrev:Lyden i det originale lydsystem en som en dåse med snor i. Selv sammenlignet med min "alm" Audi Sound System, så er der virkelig markant forskel, så jeg havde opgraderet når det nu er en mulighed.

Jeg havde ikke brugt penge på klapbare spejle, køreprofil og så havde jeg ikke taget sort perleeffekt igen (har det på konens Polo og den ser beskidt ud 3 minutter efter jeg har vasket den). Og så tag de ekstra 2 års garanti. Jeg kunne godt leve uden DSG i Poloen. ACC virker fint uden, men den kan naturligvis ikke gå til 0 km/t.
Med garanti, der tænker du service, right?

- Jeg har ellers fået at vide fra folk, at det var en unødvendig detalje, og at man hellere bør vælge service efter behov. Vedkommende har dog aldrig ejet en VW.

Hvad er jeres erfaring med service? Er det ofte? Er det pengene værd?

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af DanielB12 » 20. nov 2017, 14:17

Det er deres Plus2 hvor du udvider garantien med to år. Har ikke noget med serviceaftale at gøre.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
wolficevic
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 20. nov 2017, 10:56
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af wolficevic » 20. nov 2017, 14:43

DanielBahn skrev:Det er deres Plus2 hvor du udvider garantien med to år. Har ikke noget med serviceaftale at gøre.
Okay. Så jeg bør vælge Plus2 dækning, men samtidig sørge for at få den serviceret en gang årligt, som minimum - korrekt? :)

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af DanielB12 » 20. nov 2017, 14:44

Plus2 koster vidst 2-3000 kr, så det er godt givet ud. Den fortæller selv, hvornår den skal have service - det overholder vi med vores
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
wolficevic
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 20. nov 2017, 10:56
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af wolficevic » 20. nov 2017, 14:58

DanielBahn skrev:Plus2 koster vidst 2-3000 kr, så det er godt givet ud. Den fortæller selv, hvornår den skal have service - det overholder vi med vores
Har du så valgt service med månedlig betaling eller efter behov? :)

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af DanielB12 » 20. nov 2017, 15:01

wolficevic skrev:
DanielBahn skrev:Plus2 koster vidst 2-3000 kr, så det er godt givet ud. Den fortæller selv, hvornår den skal have service - det overholder vi med vores
Har du så valgt service med månedlig betaling eller efter behov? :)
Altså vi har ikke valgt en serviceaftale. I mit hoved kan det slet ikke betale sig - mener det kostede 30-35.000 kr over 4-5 år..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
wolficevic
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 20. nov 2017, 10:56
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af wolficevic » 20. nov 2017, 15:03

DanielBahn skrev:
wolficevic skrev:
DanielBahn skrev:Plus2 koster vidst 2-3000 kr, så det er godt givet ud. Den fortæller selv, hvornår den skal have service - det overholder vi med vores
Har du så valgt service med månedlig betaling eller efter behov? :)
Altså vi har ikke valgt en serviceaftale. I mit hoved kan det slet ikke betale sig - mener det kostede 30-35.000 kr over 4-5 år..
Enig! Det var også min indledende tanke.
Hvad giver du for sådan en enkel årligt service eftersyn, hvis jeg må spørge?

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af DanielB12 » 20. nov 2017, 15:04

Det er to år eller 30.000 km. Vi skal til service om 6-7.000 km, hvilket er første. Regner med 2500-3000 kr hos aut.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
wolficevic
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 20. nov 2017, 10:56
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af wolficevic » 20. nov 2017, 15:05

DanielBahn skrev:Det er to år eller 30.000 km. Vi skal til service om 6-7.000 km, hvilket er første. Regner med 2500-3000 kr hos aut.
Alright! Mange tak for hjælpen :D

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af GaSelle » 20. nov 2017, 17:37

Første service koster 1250kr til en Golf 1.0 TSI hos en autoriseret forhandler i det midtjyske (med egen medbragt olie). Det er både olieskift eftersyn og serviceeftersyn. Bilen er knapt to år til marts, og har kørt 30K. Så mon ikke en Polo koster omtrent det samme.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af DanielB12 » 20. nov 2017, 18:48

De tager vel 1000 kr for olien? Er ikke helt tryg ved, at medbringe egen... de kan vel til enhver tid påstå, hvis noget går galt, at det så er oliens skyld?
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af diskoboy » 20. nov 2017, 19:35

DanielBahn skrev:De tager vel 1000 kr for olien? Er ikke helt tryg ved, at medbringe egen... de kan vel til enhver tid påstå, hvis noget går galt, at det så er oliens skyld?
Jeg tog selv olie med for nylig da audi'en var til service. Det var der da ingen problemer med...
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af GaSelle » 20. nov 2017, 19:49

Det er den samme olie som de selv bruger, jeg medbringer. Det skal være i en forseglet beholder, og det giver ingen problemer med garanti. De plejer at notere på fakturaen, at kunden selv har medbragt olie, der lever op til fabrikkens specifikationer.

Roofbacon
Helt nyt medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 1. okt 2017, 17:47
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af Roofbacon » 20. nov 2017, 20:26

Jeg går selv og laver de indledende planer om at anskaffe en ny polo og har hele tiden været sikker på at jeg ville have teknikpakken, primært pga. De digitale instrumenter som jeg virkeligt syntes løfter interiøret meget.

Jeg kan efter at havde læst her inde fornemme at teknikpakken / digitale instrumenter ikke er så populære, kan nogen sætte lidt ord på hvorfor? Jeg har leget lidt med 1. Generation i en golf og syntes funktionaliteten var på plads, selv hvis man ikke har navigation.

Brugeravatar
wolficevic
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 20. nov 2017, 10:56
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af wolficevic » 20. nov 2017, 20:36

Roofbacon skrev:Jeg går selv og laver de indledende planer om at anskaffe en ny polo og har hele tiden været sikker på at jeg ville have teknikpakken, primært pga. De digitale instrumenter som jeg virkeligt syntes løfter interiøret meget.

Jeg kan efter at havde læst her inde fornemme at teknikpakken / digitale instrumenter ikke er så populære, kan nogen sætte lidt ord på hvorfor? Jeg har leget lidt med 1. Generation i en golf og syntes funktionaliteten var på plads, selv hvis man ikke har navigation.
Det er smag og behag, hvis du spørger mig.

Jeg fik samme tilbud, og fik den at se i aktion på en Golf, og jeg synes ikke det så særligt godt ud rent grafisk og visuelt. Jeg ved ikke om det er fordi det er en TFT-skærmen, eller hvad det er, men det mangler noget skarphed og dybde. Der var det analoge altså langt mere at fortrække i min optik. Jeg har nu skrevet under på en Polo uden det digitale instrument.

hodel
Nyt medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 30 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af hodel » 20. nov 2017, 21:05

Jeg har bestilt en GTI med bl.a. digitale instrumenter (teknikpakken), jeg er fan. Husk at det er 2. gen. hvor det i Golf/Passat kun er 1. gen., der er lidt forskel :)
BMW 530D aut. xDrive 2016
tidligere:
BMW M140i aut. xDrive 2016
Polo GTI 2.0 DSG 2018

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af claussor » 20. nov 2017, 21:14

Jeg tror det er et spørgsmål om hvad man er til. Jeg kan godt lide VW's nåle og visere (analog), derfor jeg foretrækker analog og kan ikke se hvad jeg får ud af digital skærmen når navi ikke virker deri alligevel med mobil.

Mkp
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 5. feb 2014, 19:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 50 times
Been thanked: 20 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af Mkp » 21. nov 2017, 00:22

Synes at det digitale instrument er helt igennem fedt! Super skarpt,lækker med navi ind i mellem og rart ar kunne bestemme noget mere over hvad der skal være hvor! Dog er jeg mere til gen 1 end 2 størrelsen er alligevel også til at få øje på


Sent from my iPad using Tapatalk

nbryde
Nyt medlem
Indlæg: 394
Tilmeldt: 17. nov 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 55 times
Been thanked: 100 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af nbryde » 21. nov 2017, 05:41

Jeg ville heller ikke undvære digitale instrumenter og det er selvom jeg ikke har valgt navigation. Har dog til min Polo GTI ikke valgt teknikpakken hvor de er en del af men købt den seperat.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

KRP17
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 21. nov 2017, 17:27
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af KRP17 » 21. nov 2017, 17:35

Hvordan kan det være at nøglefri betjening er så populær? Jeg tænker mht, at jeg har læst mig frem til at det skulle være nemmere at stjæle en bil med nøglefri betjening. Er dog ikke selv klar over hvor udbredt dette er lige nu og her. - mener bare det er lidt bekymrende at vælge det hvis virkelig er så nemt? :)

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2411
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 204 times
Been thanked: 839 times
Kontakt:

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af TorbenRasmussen » 21. nov 2017, 17:57

Teknikken til at stjæle en bil med nøglefri er vel lige så kompliceret, som den der kan starte din bil ved at brute-force startspærren.

Nøglefri i en polo er fedt fordi nøglen sidder sindssygt dumt for folk på mere end 185 cm højde, da knæene støder på den.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Spiker
Helt nyt medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 21. nov 2017, 18:06
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af Spiker » 21. nov 2017, 18:20

Jeg har også lige bestilt en splinterny polo med følgende specs:

highline, dsg.
Black pearl metallic - sort interiør.
Dk-pakke (climatronic, tonede ruder, regnsensor og nedblænding af bakspejl).
App-connect.
Beats.

Oooog. Det var det. Jeg har dog nogle spørgsmål, eller ønsker til holdninger :) .

Egentligt kunne jeg bedst tænke mig den i farven limestone grey, men så kræver volkswagen at interiøret ændres til noget meget lyst (kan ses i videoen "2018 vw polo vi - details // probefahrt // kaufberatung // infos // review // polo aw" på youtube - jeg har lidt problemer med at lægge link ind). Jeg synes det er noget træls, da jeg som udgangspunkt mener det hvide får den til at se lidt mere billig ud, da der netop er hvidt på alle de områder med hård plastik. Har nogen set den i virkeligheden og kan bekræfte/afkræfte?

Derudover overvejer jeg at ringe og tilkøbe både forsæder med lændestøtte (rimeligt fast) og så led pakken. Så begynder bilen bare at have en listepris på 244.000 og med rabat og så videre ender vi formentligt på 228.000 plus minus. Man kan satme få meget brugt bil for pengene til den pris - har andre haft nogle af de samme overvejelser?

Kan man derudover sige noget generelt om værditabet efter 3-4-5 år på sådan en? 50%?

Brugeravatar
wolficevic
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 20. nov 2017, 10:56
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af wolficevic » 21. nov 2017, 18:29

Spiker skrev:Jeg har også lige bestilt en splinterny polo med følgende specs:

highline, dsg.
Black pearl metallic - sort interiør.
Dk-pakke (climatronic, tonede ruder, regnsensor og nedblænding af bakspejl).
App-connect.
Beats.

Oooog. Det var det. Jeg har dog nogle spørgsmål, eller ønsker til holdninger :) .

Egentligt kunne jeg bedst tænke mig den i farven limestone grey, men så kræver volkswagen at interiøret ændres til noget meget lyst (kan ses i videoen "2018 vw polo vi - details // probefahrt // kaufberatung // infos // review // polo aw" på youtube - jeg har lidt problemer med at lægge link ind). Jeg synes det er noget træls, da jeg som udgangspunkt mener det hvide får den til at se lidt mere billig ud, da der netop er hvidt på alle de områder med hård plastik. Har nogen set den i virkeligheden og kan bekræfte/afkræfte?

Derudover overvejer jeg at ringe og tilkøbe både forsæder med lændestøtte (rimeligt fast) og så led pakken. Så begynder bilen bare at have en listepris på 244.000 og med rabat og så videre ender vi formentligt på 228.000 plus minus. Man kan satme få meget brugt bil for pengene til den pris - har andre haft nogle af de samme overvejelser?

Kan man derudover sige noget generelt om værditabet efter 3-4-5 år på sådan en? 50%?
Jeg har tilkøbt lændestøtte til min highline og LED pakken. Jeg vil sige at lændestøtten er super nice to have, hvis du går op i komfort i din bil, og kan have lange ture til og fra arbejde. Jeg fik det i hvert fald anbefalet af en anden VW ejer :-)

Mht. LED Pakken, så ser det bare 5 gange pænere ud udvendigt, når du har LED i. Derudover får du bedre belysning på vejene, fordi lyset er en tand kraftigere/skarpere, og du skal ikke bekymre dig om at dine halogen pærer skal udskiftes på et tidspunkt :-)

Du kan se forskel på LED og halogen i denne video:
https://youtu.be/mIonYuLTin4?t=45s

Brugeravatar
rayman
Medlem
Indlæg: 591
Tilmeldt: 22. jan 2013, 22:11
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Odense N
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af rayman » 21. nov 2017, 22:20

Kan se der er rigtigt meget og mange muligheder frem og tilbage med denne bil

ja det er jo hver sin smag - hvad man har lyst til og ikke lyst til

Jeg har nu siddet og leget lidt og kan stadig ikke bestemme mig men har dog fundet ud af LED Pakke er et must

Men prøv lige at se den her video fra ca 2,37 - hvorfor har man ikke noget lys i den inderste del af led forlygten

ja jeg er noob på det led område !!!

https://www.youtube.com/watch?v=k0-A_XbwAV8
I GARAGEN - VW POLO 1,0 TSI 115HK 2018

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af DanielB12 » 21. nov 2017, 23:25

Mon ikke det er statisk kurve/drejelys? Så den lyser op, når du drejer rettet.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
rayman
Medlem
Indlæg: 591
Tilmeldt: 22. jan 2013, 22:11
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Odense N
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af rayman » 22. nov 2017, 08:26

hmmmm hvordan skal man evt. refærdig gøre dette

Som jeg ser det så er eneste forskel på en comforline og en highline dette

Polo Highline 1,0 - 115hk - 6t rin man - PDC for og bag samt tågelytger

Polo comforline 1,0 - 95hk - 5 trin man - EJ PDC og tågelygter..

selvfølgelig får man lidt mere hk osv i highline.

Men tager man f.eks. en comfortline og bygger den om med alle pakker så bliver det 1000kr mere end en highline med meget lidt udstyr i forhold til

Giver det mening. ??

Prøv at se den her bil - comfortline - spækket med udstyr

Hvad siger i til det ???

https://www.volkswagen.dk/app/configura ... ge=summary
I GARAGEN - VW POLO 1,0 TSI 115HK 2018

nbryde
Nyt medlem
Indlæg: 394
Tilmeldt: 17. nov 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 55 times
Been thanked: 100 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af nbryde » 22. nov 2017, 08:29

rayman skrev:hmmmm hvordan skal man evt. refærdig gøre dette

Som jeg ser det så er eneste forskel på en comforline og en highline dette

Polo Highline 1,0 - 115hk - 6t rin man - PDC for og bag samt tågelytger

Polo comforline 1,0 - 95hk - 5 trin man - EJ PDC og tågelygter..

selvfølgelig får man lidt mere hk osv i highline.

Men tager man f.eks. en comfortline og bygger den om med alle pakker så bliver det 1000kr mere end en highline med meget lidt udstyr i forhold til

Giver det mening. ??

Prøv at se den her bil - comfortline - spækket med udstyr

Hvad siger i til det ???

https://www.volkswagen.dk/app/configura ... ge=summary
Glemmer du ikke ambiente lys i kabinen, hvis man går op i den slags?

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
rayman
Medlem
Indlæg: 591
Tilmeldt: 22. jan 2013, 22:11
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Odense N
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af rayman » 22. nov 2017, 08:46

DanielBahn skrev:Mon ikke det er statisk kurve/drejelys? Så den lyser op, når du drejer rettet.
Det kunne da snildt give mening

men hvad bruges de led lygter så til der sidder nede ved siden af tågelygte ???
I GARAGEN - VW POLO 1,0 TSI 115HK 2018

Brugeravatar
wolficevic
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 20. nov 2017, 10:56
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af wolficevic » 22. nov 2017, 09:09

nbryde skrev:
rayman skrev:hmmmm hvordan skal man evt. refærdig gøre dette

Som jeg ser det så er eneste forskel på en comforline og en highline dette

Polo Highline 1,0 - 115hk - 6t rin man - PDC for og bag samt tågelytger

Polo comforline 1,0 - 95hk - 5 trin man - EJ PDC og tågelygter..

selvfølgelig får man lidt mere hk osv i highline.

Men tager man f.eks. en comfortline og bygger den om med alle pakker så bliver det 1000kr mere end en highline med meget lidt udstyr i forhold til

Giver det mening. ??

Prøv at se den her bil - comfortline - spækket med udstyr

Hvad siger i til det ???

https://www.volkswagen.dk/app/configura ... ge=summary
Glemmer du ikke ambiente lys i kabinen, hvis man går op i den slags?

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
- Hvis man går op i det, så er Highline også den eneste model, der giver dig mulighed for at tilkøbe "Style-pakken".
https://www.volkswagen.dk/da/modeller/p ... ge.display

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Polo 2018 - Ny Bil For Første Gang - Diverse Spørgsmål

Indlæg af Peder » 22. nov 2017, 09:27

Spiker skrev:
Kan man derudover sige noget generelt om værditabet efter 3-4-5 år på sådan en? 50%?
Det er svært at spå om, men følgende afviger generelt ikke helt vildt:

3 år og 90.000 km eller 4 år og 60.000 km ville jeg forvente omkring 50% på. Lidt mindre for en populær vare som Polo, men kun hvis du holder liiiidt igen med udstyret.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"