Frosne dørlister på Golf 5

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
MKay
Medlem
Indlæg: 540
Tilmeldt: 6. dec 2008, 16:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 13 times
Been thanked: 10 times

Frosne dørlister på Golf 5

Indlæg af MKay » 20. nov 2017, 08:42

I al den tid jeg har haft min Golf 5 har jeg døjet med at især bagdørene fryser fast om vinteren.
Det er dog først nu blevet et rigtigt problem fordi jeg har en lille der skal afleveres tidligt om morgenen og noget tyder på vi får en lang og kold vinter.

Jeg har selvfølgelig prøvet med silikone, men det holder ikke rigtigt. Det er som om at listerne er porøse og bare suger silikonen ind.
Har i andre samme oplevelser med Golf 5 og nogle gode råd der er bedre en siliconespray?
Skoda Octavia 3

steady
Nyt medlem
Indlæg: 374
Tilmeldt: 13. jun 2008, 23:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Frosne dørlister på Golf 5

Indlæg af steady » 20. nov 2017, 22:41

Spray er det forkerte valg til gummilister. Sviner jo også unødigt på omgivende lak.
Brug silikone på pensel - husk at rengøre listerne først.
Det er noget tidkrævende, men holder vel et par år, hvis du gør det grundigt - det er min erfaring.

Øvelsen burde jo have været udført i de lune efterårsmåneder, men du kan vel lige nu nøjes med førerdør + den bagdør, du bruger mest ;) :)
Golf V R32 DSG

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Frosne dørlister på Golf 5

Indlæg af HenrikH29 » 20. nov 2017, 22:53

Prøv med silikone fedt. Det er ikke tyndt som vand men har en "fed" konsistens.

Feks. dette : http://www.viskerbladet.dk/product/sili ... 3wEALw_wcB har ikke prøvet dette mærke, det men bare som inspiration. Har tidligere haft noget billigt noget, husker ikke hvad det hed, men har ikke problemet på min nye bil.

Biltemas er også OK. Det smøres på via en pude i enden af "stiften". http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/Tatni ... 000038556/

Brugeravatar
Bigfoot
Nyt medlem
Indlæg: 348
Tilmeldt: 20. sep 2009, 19:35
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Frosne dørlister på Golf 5

Indlæg af Bigfoot » 21. nov 2017, 08:20

HenrikH29 skrev:Prøv med silikone fedt. Det er ikke tyndt som vand men har en "fed" konsistens.

Feks. dette : http://www.viskerbladet.dk/product/sili ... 3wEALw_wcB har ikke prøvet dette mærke, det men bare som inspiration. Har tidligere haft noget billigt noget, husker ikke hvad det hed, men har ikke problemet på min nye bil.

Biltemas er også OK. Det smøres på via en pude i enden af "stiften". http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/Tatni ... 000038556/
og HOOOOOOOLD!!! ikke silikonefedt da, er du tosset. Det vil give et helvedes svineri af en anden verden.

det er altså ikke så slemt at give listerne et spray, bare man er tæt nok på listerne, så skal det nok blive der og ikke alle andre steder.
De sticks med pensel på, er nok endda bedre.

Men ikke silikonefedt, det er til noget helt andet 8-)
Selv Chuck Norris frygter en værkstedsregning fra VW

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2411
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 204 times
Been thanked: 839 times
Kontakt:

Re: Frosne dørlister på Golf 5

Indlæg af TorbenRasmussen » 21. nov 2017, 08:26

Du kan få silikone-væsken i en version med en svamp i enden også. Så dupper du det bare på.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Brugeravatar
MKay
Medlem
Indlæg: 540
Tilmeldt: 6. dec 2008, 16:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 13 times
Been thanked: 10 times

Re: Frosne dørlister på Golf 5

Indlæg af MKay » 21. nov 2017, 12:12

Jeg må prøve at finde penseltypen det kan være det er nemmere at mætte materialet.
De andre med spray og svamp er ikke ret gode
Skoda Octavia 3

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"