Adaptiv Fartpilot
- jwp
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 92
- Tilmeldt: 9. nov 2009, 20:57
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Randers
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Adaptiv Fartpilot
Hej
Eer forskel på hvordan adaptiv fartpilot virkler i en fx lille Polo kontra stor Passat. Altså er der forskel i kvaliteten ?
Hvad så hvis i går til Audi, eller øvrige mærker på markedet ?
Eer forskel på hvordan adaptiv fartpilot virkler i en fx lille Polo kontra stor Passat. Altså er der forskel i kvaliteten ?
Hvad så hvis i går til Audi, eller øvrige mærker på markedet ?
Seat Leon ST - 184HK DSG
Volvo XC60 - D5 AWD
Volvo XC60 - D5 AWD
- TorbenRasmussen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2411
- Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 204 times
- Been thanked: 839 times
- Kontakt:
Re: Adaptiv Fartpilot
Den i Poloen respekterer ikke reglen om ikke at overhale indenom. Jeg ved ikke om Passat gør det i alle versioner, da det nok kræver et kamera, men mine to sidste Audier gør.
Jeg er klart mere fan af Audis ratstilk frem for VW's implementering af ACC i ratknapperne.
Jeg er klart mere fan af Audis ratstilk frem for VW's implementering af ACC i ratknapperne.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10849
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1882 times
Re: Adaptiv Fartpilot
Superb´en kan heller ikke overhale indenom. Og enig med din kommentar ang. stilken vs. ratbetjening - de sidder heldigvis på en stilk i Skoda´en.TorbenRasmussen skrev:Den i Poloen respekterer ikke reglen om ikke at overhale indenom. Jeg ved ikke om Passat gør det i alle versioner, da det nok kræver et kamera, men mine to sidste Audier gør.
Jeg er klart mere fan af Audis ratstilk frem for VW's implementering af ACC i ratknapperne.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2307
- Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 202 times
Re: Adaptiv Fartpilot
I en Golf 7½ overhaler den heller ikke indenom.
Mit bud vil dog være at den virker på samme måde i den nye Polo.
Jeg er enig med de andre - fartpilotknapperne på rattet er en hjerneblødning af karakter.
Mit bud vil dog være at den virker på samme måde i den nye Polo.
Jeg er enig med de andre - fartpilotknapperne på rattet er en hjerneblødning af karakter.
Venligst Peder
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 424
- Tilmeldt: 8. apr 2013, 20:31
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 74 times
Re: Adaptiv Fartpilot
Min O3 overhaler hellere ikke inden om.
Dog synes jeg at VW fartpilot i rat er langt federe, end det i Skoda synes jeg.
Dog synes jeg at VW fartpilot i rat er langt federe, end det i Skoda synes jeg.
ID Buzz Style 204 hk
Renault Megane e-Tech
Peugeot E-208
Tidligere
BMW IX3 Fully charged 286 hk
Skoda Enyaq Sportline 80X 265 hk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1778
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 181 times
- Been thanked: 281 times
Re: Adaptiv Fartpilot
Min Sportsvan overhaler indenom. Går ud fra det er fordi det er en gammel version af ACC der er i den.
Jeg er til gengæld kæmpe fan af VW rattets knapper. Synes Audi stilken sidder meget bøvlet til sammenligning.
Jeg er til gengæld kæmpe fan af VW rattets knapper. Synes Audi stilken sidder meget bøvlet til sammenligning.
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3403
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 869 times
Re: Adaptiv Fartpilot
Enig i at rat knapperne er 100 gange federe jeg ændre afstand og slår til og fra, mange gange til og fra arbejde.
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
- TorbenRasmussen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2411
- Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 204 times
- Been thanked: 839 times
- Kontakt:
Re: Adaptiv Fartpilot
Det gør jeg også og med den håndstilling jeg har på rattet (armen-i-karmen - eller nærmere dørstøtten), så er det klart nemmere at gøre med en stilk. Jeg fumler med det på konens bil og det kræver, at jeg flytter hånden hver gang. Og justeringen af afstand til forankørende kræver et ekstra tryk. Og hvorfor skal knapperne blandes sammen med alt muligt andet (volumen eksempelvis)?
Jeg kunne godt savne BMW's ældre model, hvor man trak til stilken for at accelerere (og genoptage) og skubbede for at bremse og så annullerede fartpiloten ved at skubbe op eller ned. I dag har de det også i rattet
Jeg kunne godt savne BMW's ældre model, hvor man trak til stilken for at accelerere (og genoptage) og skubbede for at bremse og så annullerede fartpiloten ved at skubbe op eller ned. I dag har de det også i rattet
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 38 times
Re: Adaptiv Fartpilot
Det må være et spørgsmål om tilvænning, og hvilket system man bruger til dagligt. Det forekommer mig fuldstændig naturligt at bruge ratknapperne i min Golf, men jeg kunne derimod slet ikke forestille mig at skulle tilbage og bruge stilk til betjening af fartpilot.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 211
- Tilmeldt: 5. feb 2014, 19:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 20 times
Re: Adaptiv Fartpilot
Jeg var ret vild med Leon, men en af tingene der gør at jeg absolut ikke valgte den var den stilk til acc Det er fuldstændig dumt lavet! Også ingen digital instrument så det blev Golfen det har jeg så absolut heller ikke fortrudt
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10849
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1882 times
Re: Adaptiv Fartpilot
Jeg har en bil med stilk, og en med knapper i rattet. Jeg foretrækker stadig førstnævnte.
-
- Medlem
- Indlæg: 519
- Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 65 times
Re: Adaptiv Fartpilot
Overholdelse af overhaling indenom har ikke noget at gøre med kamera. Det er styret af radaren (i passat i hver fald).TorbenRasmussen skrev:Den i Poloen respekterer ikke reglen om ikke at overhale indenom. Jeg ved ikke om Passat gør det i alle versioner, da det nok kræver et kamera, men mine to sidste Audier gør.
Jeg er klart mere fan af Audis ratstilk frem for VW's implementering af ACC i ratknapperne.
Jeg har haft biler med stilk - både separat til fartpilot og den hvor den sidder i armen til lys, samt knapper i rattet.
Løsning med knapper i rattet er klart den bedste, men det er der helt sikkert delte meninger om
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
- gudhjem
- Medlem
- Indlæg: 796
- Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 34 times
- Kontakt:
Re: Adaptiv Fartpilot
+1 på knapper i rattet, har også haft begge delepwh skrev:Overholdelse af overhaling indenom har ikke noget at gøre med kamera. Det er styret af radaren (i passat i hver fald).TorbenRasmussen skrev:Den i Poloen respekterer ikke reglen om ikke at overhale indenom. Jeg ved ikke om Passat gør det i alle versioner, da det nok kræver et kamera, men mine to sidste Audier gør.
Jeg er klart mere fan af Audis ratstilk frem for VW's implementering af ACC i ratknapperne.
Jeg har haft biler med stilk - både separat til fartpilot og den hvor den sidder i armen til lys, samt knapper i rattet.
Løsning med knapper i rattet er klart den bedste, men det er der helt sikkert delte meninger om
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- stroma
- Medlem
- Indlæg: 504
- Tilmeldt: 5. apr 2012, 18:32
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 5 times
Re: Adaptiv Fartpilot
TorbenRasmussen skrev:Den i Poloen respekterer ikke reglen om ikke at overhale indenom. Jeg ved ikke om Passat gør det i alle versioner, da det nok kræver et kamera, men mine to sidste Audier gør.
Jeg er klart mere fan af Audis ratstilk frem for VW's implementering af ACC i ratknapperne.
I min passat B7, er der ikke knapperne i rattet der bruges til ACC
Den har sin egen stik / Arm, under fjernlys / blink armen
Hilsen
Ryan
Ryan
- torniel
- Nyt medlem
- Indlæg: 277
- Tilmeldt: 16. jun 2011, 20:01
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 51 times
Re: Adaptiv Fartpilot
Det er efter min mening den værste.stroma skrev: Den har sin egen stik / Arm, under fjernlys / blink armen
Mvh.
Torben
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 2020
Torben
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 2020
-
- Medlem
- Indlæg: 607
- Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:15
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 147 times
Re: Adaptiv Fartpilot
Jeg har ikke prøvet VAG’s udgave af fartpilot i rattet, men i en Ford Smax var det ihvertfald åndssvagt da man skulle bruge snart den ene hånd så den anden hånd, da knapperne var fordelt på både venstre og højre side af rattet.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Volvo V90 D4 Inscription
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: Adaptiv Fartpilot
har haft begge, seat leon med stilk og g7 med rat styring. det er 100% federe med stilk. med rat styring trykker man tit forkert. med stilk spiller det bare.
- svj
- Nyt medlem
- Indlæg: 230
- Tilmeldt: 1. maj 2009, 08:48
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Adaptiv Fartpilot
Jeg er fan er knapperne i rattet, efter mange års brug den den gamle hvor den sad i enden af venstre slik. Kunne se Mercedes også går over til knapper på rattet istedet for seperat stilk på den nye S klasse
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
VW Golf 7 GTI PP DSG 2014
VW Polo 6C BlueGT 2014 Solgt
VW Polo 6C BlueGT 2014 Solgt
-
- Medlem
- Indlæg: 519
- Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 65 times
Re: Adaptiv Fartpilot
Fartpilot og radio volumen kan styres med en hånd på rattet (venstre). Det er med garanti ikke tilfældigt...EsbenJ skrev:Jeg har ikke prøvet VAG’s udgave af fartpilot i rattet, men i en Ford Smax var det ihvertfald åndssvagt da man skulle bruge snart den ene hånd så den anden hånd, da knapperne var fordelt på både venstre og højre side af rattet.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Knapperne sidder så yderligt at det gøres uden problemer (med en gennemsnitlig størrelse hånd).
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6575
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 549 times
- Been thanked: 916 times
- Kontakt:
Re: Adaptiv Fartpilot
Det er jo et flueben i kodningen der afgør om den vil overhale indenom eller ej. Default er at den ikke vil.GaSelle skrev:Superb´en kan heller ikke overhale indenom. Og enig med din kommentar ang. stilken vs. ratbetjening - de sidder heldigvis på en stilk i Skoda´en.TorbenRasmussen skrev:Den i Poloen respekterer ikke reglen om ikke at overhale indenom. Jeg ved ikke om Passat gør det i alle versioner, da det nok kræver et kamera, men mine to sidste Audier gør.
Jeg er klart mere fan af Audis ratstilk frem for VW's implementering af ACC i ratknapperne.
/Søren.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1778
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 181 times
- Been thanked: 281 times
Re: Adaptiv Fartpilot
Gælder det også 160 KM/T varianten fra 2015?i-s skrev:Det er jo et flueben i kodningen der afgør om den vil overhale indenom eller ej. Default er at den ikke vil.GaSelle skrev:Superb´en kan heller ikke overhale indenom. Og enig med din kommentar ang. stilken vs. ratbetjening - de sidder heldigvis på en stilk i Skoda´en.TorbenRasmussen skrev:Den i Poloen respekterer ikke reglen om ikke at overhale indenom. Jeg ved ikke om Passat gør det i alle versioner, da det nok kræver et kamera, men mine to sidste Audier gør.
Jeg er klart mere fan af Audis ratstilk frem for VW's implementering af ACC i ratknapperne.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 211
- Tilmeldt: 5. feb 2014, 19:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 20 times
Re: Adaptiv Fartpilot
Jeg har lige haft en fabia combi hvor den sidder i lys stilken og det er slet ikke den samme luksus eller bekvemmelighed som på rattet
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5564
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 316 times
- Been thanked: 368 times
Re: Adaptiv Fartpilot
Jeg synes det virker rigtig godt med knapper på rattet. De betjenes nemt med venstre tommeltot. Men det er måske en smags sag, alt efter hvad man er vant til.
Hvis man har et problem med, at ACC tillader en af overhale indenom, så burde man måske have lidt mere fokus på at køre bil, når man kører bil...
I min Polo understøtter ACC kun hastigheder op til 160. Det virker imo fint nok i Danmark, men på Tysklandsture måtte den nu gerne understøtte 210 km/t. Jeg synes at have hørt, at den ny Polo understøtter 210.
Hvis man har et problem med, at ACC tillader en af overhale indenom, så burde man måske have lidt mere fokus på at køre bil, når man kører bil...
I min Polo understøtter ACC kun hastigheder op til 160. Det virker imo fint nok i Danmark, men på Tysklandsture måtte den nu gerne understøtte 210 km/t. Jeg synes at have hørt, at den ny Polo understøtter 210.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system