Side 1 af 1

Kan den nye Touran konkurrere mod S-max?

: 22. nov 2017, 09:05
af henningdalgaard
Emnet har været oppe før, men nu er Touran jo kommet i en lidt større udgave og de to biler er mere end tidligere i samme klasse størrelsesmæssigt (i hvert fald inden i). Når man læser tests er det tydeligt at Touran er langt bedre til at udnytte pladsen indeni, og så er spørgsmålet om det kan svare sig at betale over 100k ekstra for S-max? Den kører måske bedre, men jeg har svært ved at se hvad man får ud af den ekstra plads i S-max, når man læser testen nedenfor.

Nu kigger jeg på en Touran 1,4TSI med 150 heste og 250Nm og bliver det en S-max, så bliver det 2,0 SCTi 240 Titanium, eller 200 Titanium. Så der er vel ingen tvivl om at køreglæden og drengerøven har det sjovest i S-max. Jeg undrer mig dog over at selv med 240 heste og 345Nm, så er den kun 0,4 sekunder hurtigere om at nå 100km/t - 8,4sek vs 8,9sek i Touran. Selvfølgelig er S-max nok hurtigere på den anden side af de 100km/t, men det er vel de første 100km/t hvor man mest har brug for acceleration, selv om den også er rar at have på motorvejen.

I bl.a. denne test vinder Touran over S-max på pladsen i kabinen, bedre benplads til anden og trejde sæderække:
https://www.whatcar.com/news/volkswagen ... x-verdict/

the VW Touran is the most practical. It has the best third-row space, the easiest seats to fold and adjust, the most convenient boot, the best safety standards and the most flexible driving position.

The Touran is the narrowest and shortest car here, which only makes the fact that it is also the most practical of our trio all the more impressive.

Head room is tightest in the S-Max for middle-row occupants, so while it has the widest interior, the Picasso and Touran are both better choices if you expect to carry more than one adult.

The Touran offers the most elbow room in the third row, and its seats are a little wider than those in the others.

Refinement is a really important area, and the S-Max does the most impressive job of keeping engine, wind and road noise to a minimum; it’s one of the quietest MPVs around.

The S-Max leads the way for performance. Its more powerful engine makes it feel punchier and, of these three. Still, the S-Max’s engine is slightly flat at low revs, delivering much of its power in a short-lived rush, whereas its rivals are more progressive in the way they build speed.

What the Touran doesn’t have in pace it makes up for in other areas. It stays the most upright through corners, and its steering is accurate and positively weighted, lending you a good sense of confidence in how much grip you’ve got.

Re: Kan den nye Touran konkurrere mod S-max?

: 22. nov 2017, 09:12
af SteffenR
Har du taget højde for bagagerumsstørrelsen med 3 sæderække oppe?

Kan ikke forstille mig, der er meget tilbage i en Touran.

Har du kigget på en sharan i forhold til s-max.

Re: Kan den nye Touran konkurrere mod S-max?

: 22. nov 2017, 09:22
af henningdalgaard
Ja, jeg antager at der må være mere plads i S-maxs bagagerum, når man har 7 personer med, men det er alligevel imponerende at der er mere benplads på 3. række I Touran, når bilen er næsten 30 cm kortere.

Målene på bilerne er:
S-max 192x480cm
Touran 183x453cm

Imponerende at Touranen så alligevel vinder på indretning og plads, og har både bredere sæder og mere benplads på 3. sæderække -men selvfølgelig kan de jo ikke trylle, så man må gå ud fra at der er mere bagagerumsplads i s-max, men mon ikke motorrummet er større i s-max, så der går nogle cm mere til det i s-max?

Re: Kan den nye Touran konkurrere mod S-max?

: 22. nov 2017, 10:26
af SteffenR
Det er klart, der er mere benplads, hvis man intet bagagerum har tilbage, så har valgt hvor de vil proprere pladsen og evt. Sælge dig op i en sharan, hvis der ikke er nok plads i Touran.

Re: Kan den nye Touran konkurrere mod S-max?

: 22. nov 2017, 10:44
af BrianDS
Bagagerummet er lidt større i S-Max, det samme er fronten og instrumentbordet.
Jeg følte mig ikke “hjemme” i S-Max, primært pga manglede overblik over fronten og instrumentbordet. Så jeg valgte Touran uden at prøvekøre en S-Max.

Pladsen i Touran er meget god, specielt det i forhold til den mindre størrelse


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Kan den nye Touran konkurrere mod S-max?

: 22. nov 2017, 11:47
af pwh
For et år siden (med barn nr. tre på vej) stod jeg med samme overvejelser omkring netop Touran og S-max.

Først skal jeg nævne er jeg ikke tillagde 3. sæderække nogen værdi, da den i praksis aldrig vil blive benyttet i mit tilfælde.

Jeg var/er ret vild med S-max design, og bredden på bagsædet. Synes dog at kabinen overall er mere lækker i en Touran (titanium vs. highline).

Fik en virkelig skarp pris på en 240 hk S-max, men da jeg opdagede at den kom med en gammel traditionel GM automatgearkasse, så sprang jeg fra. Det er også her at du finder årsagen til den relativt langsomme 0-100 tid.

Er det muligt at få s-max med en 200 hk benzin nu?
Dengang kunne jeg kun få 160 hk eller 240 hk. Jeg magter ikke en bil af den størrelse uden motor.

Da jeg blev mere og mere hooked på kabinekvaliteten, så endte jeg faktisk med en Passat. Den er S-max langt overlegen, og ligeledes over Touran.
Så nu hygger jeg mig i min Passat, og beder til guderne for at der kommer en stationcar i fremtiden med et bagsæde som en s-max (tre separate sæder, og ingen kardantunnel). Det ville være genialt

Ellers ville jeg nok vælge Touran....

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Re: Kan den nye Touran konkurrere mod S-max?

: 22. nov 2017, 13:19
af henningdalgaard
Tak for indlægget! Kunne du mærke om der var bedre plads på anden sæderække i s-max? Antager det var den nye touran du kiggede på?

Jeg antager at alle s-max har powershift med dobbeltkobling men har ikke undersøgt det. Måske er det traditionel automatgear fordi powershift ikke kan holde til 240 heste? Det kan vel undersøges.

Re: Kan den nye Touran konkurrere mod S-max?

: 22. nov 2017, 13:26
af QT1410
Ford er gået væk fra dobbeltkobling på den nye generation Mondeo, så mon ikke de også dropper den i S-Max?

En 9-trins slushbox fungerer fint i en Mercedes E-klasse

Re: Kan den nye Touran konkurrere mod S-max?

: 22. nov 2017, 13:52
af henningdalgaard
Det er da et skridt i den forkerte retning men omvendt skal man ikke bekymre sig om at der kommer fejl.
Er selv bekymret for dsg7 i touran men vælger at lukke øjnene og håbe de har fået styr på det. Selv om den stadig hedder dq200 er der vel lavet opdateringer de senere år?

Re: Kan den nye Touran konkurrere mod S-max?

: 22. nov 2017, 14:05
af pwh
henningdalgaard skrev:Tak for indlægget! Kunne du mærke om der var bedre plads på anden sæderække i s-max? Antager det var den nye touran du kiggede på?

Jeg antager at alle s-max har powershift med dobbeltkobling men har ikke undersøgt det. Måske er det traditionel automatgear fordi powershift ikke kan holde til 240 heste? Det kan vel undersøges.
Jo - det var alle fabriksnye modelår 2017 biler jeg kiggede på.
Jeg studsede selv om accelerationen på papiret på den "store" 240 hk, og dengang hed gearkassen blot "A6" i brochuren, hvor de andre hed "PS6" (powershift-6).

Men der var/er tale om en traditionel automatgearkasse kaldet 6F35 - en projekt mellem GM og Ford. Den har vist været ramt en lidt børnesygdomme.
Jeg har desuden været i USA en hel del gange efterhånden, og derfor kørt mange forskellige biler, som alle var udstyret med automatgear. Amerikanerne elsker deres traditionelle automatgear (med converter), og jeg hader dem Billede
Netop derfor er jeg vild med DSG, som i princippet mere er en selvskiftende manual gearkasse. Powershift (som er ligeså) skulle være ganske ok at køre med, selvom de vist også har haft deres udfordringer a'la DQ200/DSG7.

Da jeg fandt ud af at S-max 240 var med traditionelt automatgear, så droppede jeg at finde en 240 hk at prøvekøre, selvom sælgeren var helt vild efter at finde en til mig (og tilbød en skarp pris på en fabriksny lagermodel).

S-max bagsædet føltes større end Touran, men jeg må være ærlig og indrømme at jeg ikke har sammenlignet hvor bred den egentlig er ift. Touran. Måske det blot føles sådan, fordi der er knapt så højt til loftet i en s-max?

Der er efter min mening lidt for meget kassevogn over en Tourans udseende og kabine, og nu hvor jeg har valgt at køre stationcar med 3 børn, så er fortæller det selvfølgelig også hvordan jeg fortrækker kabinen (højde mm.).

Når det er sagt, så tror jeg at min valg mellem de to ville være touran. Delvist pga. fornuft og kabinekvalitet (ikke fordi kvaliteten er vildt stor men alligevel), og fordi S-max mangler en benzinmotor med et godt automatgear a'la DSG.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Re: Kan den nye Touran konkurrere mod S-max?

: 22. nov 2017, 14:34
af henningdalgaard
Super godt input igen igen. Mange tak!
Hele ideen med de ekstra heste i 240 udgaven går lidt tabt hvis de anvender converter gear. Men det siger jo også lidt om holdbarhed på dobbelt kobling. Jeg får ikke at man ikke kan bygge det bedre. Det er nok prisen og vægten der spiller ind her også.

Re: Kan den nye Touran konkurrere mod S-max?

: 22. nov 2017, 15:45
af pomfrit
henningdalgaard skrev:Selv om den stadig hedder dq200 er der vel lavet opdateringer de senere år?
Nope: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=73&t=117621

Re: Kan den nye Touran konkurrere mod S-max?

: 22. nov 2017, 16:29
af henningdalgaard
Er klar over der er problemer stadig men der er vel stadig lavet forbedringer? Så der er færre total nedbrud? Kunne tyde på det er "mindre" fejl nu men det er svært at vurdere. Har aldrig bestilt ny bil før. Hvordan er man stillet hvis gearkassen driller på den nye bil? Man har jo betalt så det er vel ikke som nøgleoverdragelse og gennemgang ved nyt hus. Det er vel garanti sag så.

Re: Kan den nye Touran konkurrere mod S-max?

: 22. nov 2017, 16:38
af kGlerup
henningdalgaard skrev:Er klar over der er problemer stadig men der er vel stadig lavet forbedringer? Så der er færre total nedbrud? Kunne tyde på det er "mindre" fejl nu men det er svært at vurdere. Har aldrig bestilt ny bil før. Hvordan er man stillet hvis gearkassen driller på den nye bil? Man har jo betalt så det er vel ikke som nøgleoverdragelse og gennemgang ved nyt hus. Det er vel garanti sag så.
Læs den lange tråd.
Problemet er jo at de nye problemer med glidende koblinger ikke bliver anerkendt som garantisager mere. Så hvis din bil får dette problem, så skal du ikke regne med hjælp fra forhandler/importør.

Re: Kan den nye Touran konkurrere mod S-max?

: 22. nov 2017, 16:44
af molz
Jeg var selv ude og kigge Sharan, S-max osv men endte med at få Gugi til at hente en Multivan. Så er der plads nok til både personer og deres bagage :)

Re: Kan Den Nye Touran Konkurrere Mod S-max?

: 23. nov 2017, 17:31
af baconbaronen
Om designet på s max eller touranen er bedst skal jeg lade være usagt, det er jo æstetik og individuelt 8-)

med hensyn til pladsen, så har jeg taget et par genstande med de sidste par gange jeg har kigget bil: 2 x autostol + barnevogn, og så ellers prøve at sætte dem i de forskellige biler jeg har prøvet/kigget på/overvejet, de har givet et godt sammenligningsgrundlag synes jeg. Alternativt synes jeg nemt man stirrer sig blind på det antal liter der er angivet til at kunne være i bagagerummet....

Re: Kan den nye Touran konkurrere mod S-max?

: 23. nov 2017, 17:33
af Lasse R
pwh skrev:For et år siden (med barn nr. tre på vej) stod jeg med samme overvejelser omkring netop Touran og S-max.

Først skal jeg nævne er jeg ikke tillagde 3. sæderække nogen værdi, da den i praksis aldrig vil blive benyttet i mit tilfælde.

Jeg var/er ret vild med S-max design, og bredden på bagsædet. Synes dog at kabinen overall er mere lækker i en Touran (titanium vs. highline).

Fik en virkelig skarp pris på en 240 hk S-max, men da jeg opdagede at den kom med en gammel traditionel GM automatgearkasse, så sprang jeg fra. Det er også her at du finder årsagen til den relativt langsomme 0-100 tid.

Er det muligt at få s-max med en 200 hk benzin nu?
Dengang kunne jeg kun få 160 hk eller 240 hk. Jeg magter ikke en bil af den størrelse uden motor.

Da jeg blev mere og mere hooked på kabinekvaliteten, så endte jeg faktisk med en Passat. Den er S-max langt overlegen, og ligeledes over Touran.
Så nu hygger jeg mig i min Passat, og beder til guderne for at der kommer en stationcar i fremtiden med et bagsæde som en s-max (tre separate sæder, og ingen kardantunnel). Det ville være genialt Billede

Ellers ville jeg nok vælge Touran....

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Kan man godt bruge leve med en Passat i dagligdagen med 3 unger? (i autostole?)

Re: Kan den nye Touran konkurrere mod S-max?

: 23. nov 2017, 19:21
af pwh
Lasse R skrev:
pwh skrev:For et år siden (med barn nr. tre på vej) stod jeg med samme overvejelser omkring netop Touran og S-max.

Først skal jeg nævne er jeg ikke tillagde 3. sæderække nogen værdi, da den i praksis aldrig vil blive benyttet i mit tilfælde.

Jeg var/er ret vild med S-max design, og bredden på bagsædet. Synes dog at kabinen overall er mere lækker i en Touran (titanium vs. highline).

Fik en virkelig skarp pris på en 240 hk S-max, men da jeg opdagede at den kom med en gammel traditionel GM automatgearkasse, så sprang jeg fra. Det er også her at du finder årsagen til den relativt langsomme 0-100 tid.

Er det muligt at få s-max med en 200 hk benzin nu?
Dengang kunne jeg kun få 160 hk eller 240 hk. Jeg magter ikke en bil af den størrelse uden motor.

Da jeg blev mere og mere hooked på kabinekvaliteten, så endte jeg faktisk med en Passat. Den er S-max langt overlegen, og ligeledes over Touran.
Så nu hygger jeg mig i min Passat, og beder til guderne for at der kommer en stationcar i fremtiden med et bagsæde som en s-max (tre separate sæder, og ingen kardantunnel). Det ville være genialt Billede

Ellers ville jeg nok vælge Touran....

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Kan man godt bruge leve med en Passat i dagligdagen med 3 unger? (i autostole?)
Det er kun den mindste der er i autostol, så det er ikke noget problem.
I sommers skulle min mellemste dog på selepude (lovkrav i Frankrig), men det var der også fin plads til.

Bagsædet er som sådan bredt nok, men tre egentlige autostole tror jeg bliver problematisk Billede

En Passat er perfekt til 4 voksne på tur - knap så god til to voksne og tre børn.

Men efter en prøvetur i en Passat GTE, så måtte jeg eje den! Drivlinie og kabine er/var ikke til at finde tilsvarende i en børnecontainer.

Jeg gruer for den dag hende den lille bliver så stor at alle tre ikke kan sidde (komfortabelt) på bagsædet, men ender nok i en Touran, S-max, Tiguan allspace eller Peugeot 5008 (den nye).
Den tid, den sorg Billede

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Re: Kan den nye Touran konkurrere mod S-max?

: 23. nov 2017, 21:39
af preben76
Kabinen i den nye touran er fin og virker umiddelbart til at være godt bygget lige som den gamle også var. Dog er der et par minusser ved den. Kabinen er meget mørk ibag. Der er intet lys i nogle knapper overhovedet så det er meget svært at finde loftlys i bag.

Indretningen af kabinen er fin og der er masser af plads på alle sæderækker også selv om man er 2 m høj. Dog vi, jeg sige at sæderne i bag er mere en polstret bænk end et rigtig sæde og jeg ville nødig skulle sidde på dem under en tur til syditalien da der ingen støtte er i dem overhovedet.
Men super smart at man kan hive i en snor og have et stort og fladt bagagerum.
En anden ting der i det daglige irretere mig er nakkestøtterne både i for og specielt i bag. Det er den type der kan flyttes helt ned i fronten af ryglænet og skal hives op for at man kan bruge ryglænet. Men hiver man dem op til første klik så spærre man faktisk for alt udsyn ud af bagruden. Det gjorde man ikke i den gamle.

Bagagerummet er mindre i den nye touran end den gamle. Og hvor der i den gamle var bare lidt lys ude i siden så er der intet lys i den nye overhovedet. Jo loftlampen på bagerste sæderække lyser lidt i bagagerummet men det slukker efter kort tid sammen med det øvrige lys i kabinen.

Kopholder i dørene og i midterkonsollen er noget skrammel. En dåse står ikke videre godt fast i midten selv med de der små drejeting man kan slå ud. Og i dørene er der plads til 1 liters flasker hvilket bare gør at alt det roder rundt.
12v udtag findes kun foran så skal man ha strøm til underne i bag kræver det forlængerledninger.

Skulle jeg købe ny bil igen så havde jeg nok kigget på en anden model end en touran hvor specielt bagageru,met var større.

En sharan og s-max er stort set lige store men forskellen er ikke stor nok til at jeg ville kigge efter dem da prisen også tager et voldsom hak opad ved dem.

Re: Kan den nye Touran konkurrere mod S-max?

: 24. nov 2017, 08:08
af Bandit
Lasse R skrev:
pwh skrev:For et år siden (med barn nr. tre på vej) stod jeg med samme overvejelser omkring netop Touran og S-max.

Først skal jeg nævne er jeg ikke tillagde 3. sæderække nogen værdi, da den i praksis aldrig vil blive benyttet i mit tilfælde.

Jeg var/er ret vild med S-max design, og bredden på bagsædet. Synes dog at kabinen overall er mere lækker i en Touran (titanium vs. highline).

Fik en virkelig skarp pris på en 240 hk S-max, men da jeg opdagede at den kom med en gammel traditionel GM automatgearkasse, så sprang jeg fra. Det er også her at du finder årsagen til den relativt langsomme 0-100 tid.

Er det muligt at få s-max med en 200 hk benzin nu?
Dengang kunne jeg kun få 160 hk eller 240 hk. Jeg magter ikke en bil af den størrelse uden motor.

Da jeg blev mere og mere hooked på kabinekvaliteten, så endte jeg faktisk med en Passat. Den er S-max langt overlegen, og ligeledes over Touran.
Så nu hygger jeg mig i min Passat, og beder til guderne for at der kommer en stationcar i fremtiden med et bagsæde som en s-max (tre separate sæder, og ingen kardantunnel). Det ville være genialt Billede

Ellers ville jeg nok vælge Touran....

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Kan man godt bruge leve med en Passat i dagligdagen med 3 unger? (i autostole?)
Alt er relativt .
Har en kammerat der lige har opgraderet fra en Peugeot 207 til 308.
De har 3 børn (5 & 2x 3) og har sådan set ingen problemer med plads.
Jeg siger ikke at jeg ville gøre det, men folks behov er jo forskellige☺

Re: Kan den nye Touran konkurrere mod S-max?

: 24. nov 2017, 08:39
af pwh
Bandit skrev: Alt er relativt .
Har en kammerat der lige har opgraderet fra en Peugeot 207 til 308.
De har 3 børn (5 & 2x 3) og har sådan set ingen problemer med plads.
Jeg siger ikke at jeg ville gøre det, men folks behov er jo forskellige[WHITE SMILING FACE]
Enig Billede

Som knægt sad vi ofte fem i en Citroën AX, og det gik sgu ok. Det var tæt, men jeg husker det ikke som et problem. Men det var heller ikke helt de samme krav til sikkerhedsseler og autostole.

Den ældste er 11, har rundet 170 cm, så hvis han skal sidde nogenlunde ok, så kræver det lidt plads på bagsædet.

Men tre børn i en Peugeot 207... De må næsten sidde i spænd, men så kan de selvfølgelig heller ikke slås Billede

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Re: Kan den nye Touran konkurrere mod S-max?

: 24. nov 2017, 10:48
af BrianDS
preben76 skrev:Kabinen i den nye touran er fin og virker umiddelbart til at være godt bygget lige som den gamle også var. Dog er der et par minusser ved den. Kabinen er meget mørk ibag. Der er intet lys i nogle knapper overhovedet så det er meget svært at finde loftlys i bag.

Indretningen af kabinen er fin og der er masser af plads på alle sæderækker også selv om man er 2 m høj. Dog vi, jeg sige at sæderne i bag er mere en polstret bænk end et rigtig sæde og jeg ville nødig skulle sidde på dem under en tur til syditalien da der ingen støtte er i dem overhovedet.
Men super smart at man kan hive i en snor og have et stort og fladt bagagerum.
En anden ting der i det daglige irretere mig er nakkestøtterne både i for og specielt i bag. Det er den type der kan flyttes helt ned i fronten af ryglænet og skal hives op for at man kan bruge ryglænet. Men hiver man dem op til første klik så spærre man faktisk for alt udsyn ud af bagruden. Det gjorde man ikke i den gamle.

Bagagerummet er mindre i den nye touran end den gamle. Og hvor der i den gamle var bare lidt lys ude i siden så er der intet lys i den nye overhovedet. Jo loftlampen på bagerste sæderække lyser lidt i bagagerummet men det slukker efter kort tid sammen med det øvrige lys i kabinen.

Kopholder i dørene og i midterkonsollen er noget skrammel. En dåse står ikke videre godt fast i midten selv med de der små drejeting man kan slå ud. Og i dørene er der plads til 1 liters flasker hvilket bare gør at alt det roder rundt.
12v udtag findes kun foran så skal man ha strøm til underne i bag kræver det forlængerledninger.

Skulle jeg købe ny bil igen så havde jeg nok kigget på en anden model end en touran hvor specielt bagageru,met var større.

En sharan og s-max er stort set lige store men forskellen er ikke stor nok til at jeg ville kigge efter dem da prisen også tager et voldsom hak opad ved dem.
Min Touran har nu 12v udtag både foran, i midterkonsollen i bag, og i bagagerummet, men jeg vil give dig ret i at der mangler lidt lys i bagagerummet Billede

Re: Kan den nye Touran konkurrere mod S-max?

: 24. nov 2017, 19:53
af Bandit
pwh skrev:
Bandit skrev: Alt er relativt .
Har en kammerat der lige har opgraderet fra en Peugeot 207 til 308.
De har 3 børn (5 & 2x 3) og har sådan set ingen problemer med plads.
Jeg siger ikke at jeg ville gøre det, men folks behov er jo forskellige[WHITE SMILING FACE]
Enig Billede

Som knægt sad vi ofte fem i en Citroën AX, og det gik sgu ok. Det var tæt, men jeg husker det ikke som et problem. Men det var heller ikke helt de samme krav til sikkerhedsseler og autostole.

Den ældste er 11, har rundet 170 cm, så hvis han skal sidde nogenlunde ok, så kræver det lidt plads på bagsædet.

Men tre børn i en Peugeot 207... De må næsten sidde i spænd, men så kan de selvfølgelig heller ikke slås Billede

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Tvillingerne i hver side af bagsædet i autostol og mor ind imellem. Ældste på passager sædet i autostol.
Det var ikke meget plads i overskud :lol:

Re: Kan den nye Touran konkurrere mod S-max?

: 25. nov 2017, 13:58
af Lasse R
pwh skrev:
Bandit skrev: Alt er relativt .
Har en kammerat der lige har opgraderet fra en Peugeot 207 til 308.
De har 3 børn (5 & 2x 3) og har sådan set ingen problemer med plads.
Jeg siger ikke at jeg ville gøre det, men folks behov er jo forskellige[WHITE SMILING FACE]
Enig Billede

Som knægt sad vi ofte fem i en Citroën AX, og det gik sgu ok. Det var tæt, men jeg husker det ikke som et problem. Men det var heller ikke helt de samme krav til sikkerhedsseler og autostole.

Den ældste er 11, har rundet 170 cm, så hvis han skal sidde nogenlunde ok, så kræver det lidt plads på bagsædet.

Men tre børn i en Peugeot 207... De må næsten sidde i spænd, men så kan de selvfølgelig heller ikke slås Billede

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Skal enten have Passat eller Touran.. vil helst have en Passat, men planen er at beholde bilen i 10 år, og så kan 3 autostole blive aktuelt.. ved godt at det kan lade sig gøre, men er mere om det er for bøvlet, hvis han nu rent faktisk havde prøvet det :D