Dato og tid er 14. dec 2017, 05:15

Svar pĂĄ emne  [ 3 indlæg ] 
 Forhandler avance 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nyk F
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Indlæg Forhandler avance
Hej

Jeg har fĂĄet nyt job, som har en rabataftale med semler/vw
her står vi kan få 50% rabat på forhandleravancen, "det vil typisk løbe op i 10-15.000.-"
det synes jeg lyder af meget, kan en forhandler virkelig tjene 20-30.000.- pr bil afhængig af type/model.

Nic

22. nov 2017, 11:41
Nyt medlem

Geografisk region: Nordjylland
Indlæg Re: Forhandler avance
Forhandlerens gennemsnitlige avance kommer jo an på om vedkommende sælger topudstyrede Touareg eller skrabede UP. Så det er svært at sige.
Men jeg vil tro at de 10-15k de nævner, er det du kan spare. Hvilket vil sige at forhandlerne så giver en rabat på omkring 6-8k (da resten skyldes reg. afgift)

Ved dog ikke hvor meget du kan bruge din aftale til. En "alm" forhandlet rabat på en veludstyret Golf vil formentlig godt kunne ramme op i nærheden af 30k, hvis man har fornuftige forhandlingsevner

22. nov 2017, 12:29
Aktiv medlem

Geografisk region: Nordsjælland
Indlæg Re: Forhandler avance
Thor-thor skrev:
Forhandlerens gennemsnitlige avance kommer jo an på om vedkommende sælger topudstyrede Touareg eller skrabede UP. Så det er svært at sige.
Men jeg vil tro at de 10-15k de nævner, er det du kan spare. Hvilket vil sige at forhandlerne så giver en rabat på omkring 6-8k (da resten skyldes reg. afgift)

Ved dog ikke hvor meget du kan bruge din aftale til. En "alm" forhandlet rabat på en veludstyret Golf vil formentlig godt kunne ramme op i nærheden af 30k, hvis man har fornuftige forhandlingsevner

...... og køber for 40-50,000 kr extra udstyr som minimum. Rabatten hænger ikke så løst mere. Så alt over 15000,- er er fin rabat.

22. nov 2017, 19:23
Vis indlæg fra foregĂĄende:  Sorter efter  
Svar pĂĄ emne   [ 3 indlæg ]