Golf 7,5 Vs Polo
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 385
- Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 93 times
Golf 7,5 Vs Polo
Hej ny bruger her på siden, har dog været vag ejer uligt tid, “light” om man vil, da jeg købte en vw up i 2014.
Er dog blevet lidt lun på eventuel skift, til den nye polo, da jeg savner lidt mere komfort,sikkerhed,kræfter samt køre og ejerglæde.
Kan dog bare se som andre tråde viser, samt ved vw sidens konfiguration at det løber ret hurtigt op over 250.000 hvis man vælger highline med dsg, dk pakke , led o.s.v.
Og med det i mente er golf jo tæt på. Ja selvfølgeligt ikke fyldt med udstyr, men større bil.
Bare trist at vw ikke gør som i tyskland og sælge en med 1.0 tsi med 115 hk , dette ville sikkert være nok power, og prisen ville muligvis falde lidt kontra 1.4 tsi.
Muligvis også det der gør at denne option ikke er mulig da pris forskel til polo ville være lille.
Nå tilbage til spørgsmålet hvor stor forskel er der hvis nognen har prøvet både golf og polo?
Har kun prøvet at sidde i begge endnu, og man sidder fint, uanset, især kontra up.
Følte klart at der var forskel til sidste polo generation i bredde.
Skal køre som bil nr 2, og har ca 40 km til job pr vej. Blandet landevej, motorvej samt by kørsel.
Hvad ville i vælge, for lettere brugt golf kan sagtens købes med lækkert udstyr til polo priser.
Er dog blevet lidt lun på eventuel skift, til den nye polo, da jeg savner lidt mere komfort,sikkerhed,kræfter samt køre og ejerglæde.
Kan dog bare se som andre tråde viser, samt ved vw sidens konfiguration at det løber ret hurtigt op over 250.000 hvis man vælger highline med dsg, dk pakke , led o.s.v.
Og med det i mente er golf jo tæt på. Ja selvfølgeligt ikke fyldt med udstyr, men større bil.
Bare trist at vw ikke gør som i tyskland og sælge en med 1.0 tsi med 115 hk , dette ville sikkert være nok power, og prisen ville muligvis falde lidt kontra 1.4 tsi.
Muligvis også det der gør at denne option ikke er mulig da pris forskel til polo ville være lille.
Nå tilbage til spørgsmålet hvor stor forskel er der hvis nognen har prøvet både golf og polo?
Har kun prøvet at sidde i begge endnu, og man sidder fint, uanset, især kontra up.
Følte klart at der var forskel til sidste polo generation i bredde.
Skal køre som bil nr 2, og har ca 40 km til job pr vej. Blandet landevej, motorvej samt by kørsel.
Hvad ville i vælge, for lettere brugt golf kan sagtens købes med lækkert udstyr til polo priser.
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 211
- Tilmeldt: 5. feb 2014, 19:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 20 times
Re: Golf 7,5 Vs Polo
Hej! Jeg er den heldige ejer af en mk7,5 1,5 tsi evo act dsg! Super fed bil med utrolig meget udstyr! Og komfort i sær klasse! Utrolig lækkert med acc og dsg! Samt føle røre og ejerglæde
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 1. okt 2017, 17:47
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Golf 7,5 Vs Polo
Jeg følger lidt med her da jeg står med samme "problem"
enten en 2018 polo highline dsg med næsten alle pakker, eller en golf 7.5 comfortline 1,4 125 med dsg og dk pakke...
enten en 2018 polo highline dsg med næsten alle pakker, eller en golf 7.5 comfortline 1,4 125 med dsg og dk pakke...
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2307
- Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 202 times
Re: Golf 7,5 Vs Polo
Jeg har selv en Golf 7.5 i highline, men kan rigtig godt lide den nye Polo, trods sæder og plastkvalitet er klasse(r) over i Golfen.
Poloen kører langt bedre på den nye platform, og er ikke grotesk smal som den gamle, hvor man på forsæderne sad på skødet af hinanden - den er blevet en ganske habil og moderne bil.
Og det er da lidt sjovt at man kan få en GTI med 200 hypper og DSG (6) til foræringspris, til under hvad en highline Golf koster
GTI er mit valg - hvis der stod Polo på indkøbslisten og jeg ikke lige havde anskaffet mig en Golf.
Poloen kører langt bedre på den nye platform, og er ikke grotesk smal som den gamle, hvor man på forsæderne sad på skødet af hinanden - den er blevet en ganske habil og moderne bil.
Og det er da lidt sjovt at man kan få en GTI med 200 hypper og DSG (6) til foræringspris, til under hvad en highline Golf koster
GTI er mit valg - hvis der stod Polo på indkøbslisten og jeg ikke lige havde anskaffet mig en Golf.
Venligst Peder
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 385
- Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 93 times
Re: Golf 7,5 Vs Polo
Ja polo gti er prissat helt fornuftigt, og ja med ting skrevet om dsg7 med tørkobling kunne den friste lidt, bare lige detaljen om skal der dk pakke led og den slags på kommer den også op over 300.000 samt økonomien ved 40 km pr vej til job også spiller lidt ind. Var fristet af golf gte da pris var under 310.000
kunne godt vente til eventuelt vw t-cross kommer (vw svar på seat arona) med leverings tider på polo er vi alligevel et stykke tid inde i 2018
kunne godt vente til eventuelt vw t-cross kommer (vw svar på seat arona) med leverings tider på polo er vi alligevel et stykke tid inde i 2018
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5576
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Golf 7,5 Vs Polo
Det er nok en smagssag om man kan lide den ene eller den anden.
Ting jeg ville tage med i overvejelserne:
Golf:
+større og bredere kabine.
+mulighed for flere assistentsystemer.
-Erstattes formodentlig af Golf VIII om godt et års tid.
-Ældre design.
Ved priser i nærheden af 300k synes jeg at Polo GTI er meget attraktiv og så får man også en DSG med vådkobling.
Ting jeg ville tage med i overvejelserne:
Golf:
+større og bredere kabine.
+mulighed for flere assistentsystemer.
-Erstattes formodentlig af Golf VIII om godt et års tid.
-Ældre design.
Ved priser i nærheden af 300k synes jeg at Polo GTI er meget attraktiv og så får man også en DSG med vådkobling.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Golf 7,5 Vs Polo
Jeg kunne godt leve med plastkvaliteten i en Polo til under 200.000,- men i en der nærmer sig 300.000,- er det jo go.
Prøv at sammenlign førerdøren i en Polo og en Golf. En Polo har en virkelig øv-beklædning i knaldhård plast og har kun en lille smule stof, der hvor nogle hviler armen.
En 1,0 TSI er da en fin motor, men er på ingen måde på niveau med en 1,4 TSI der er noget mere kultiveret - specielt under acceleration.
Køb en Golf 1,4 TSI med 125 HK - og spar lidt på udstyret i stedet.
Prøv at sammenlign førerdøren i en Polo og en Golf. En Polo har en virkelig øv-beklædning i knaldhård plast og har kun en lille smule stof, der hvor nogle hviler armen.
En 1,0 TSI er da en fin motor, men er på ingen måde på niveau med en 1,4 TSI der er noget mere kultiveret - specielt under acceleration.
Køb en Golf 1,4 TSI med 125 HK - og spar lidt på udstyret i stedet.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1790
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 185 times
- Been thanked: 287 times
Re: Golf 7,5 Vs Polo
Lidt OT men faktisk lidt underligt hvordan VW sparer på dørbeklædning fx. også på Touran der har plastik i stedet for stofbeklædt plastik ved aflægningsrummet i døren. Sportsvan og alm. Golf har stof her.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10869
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1899 times
Re: Golf 7,5 Vs Polo
Ikke enig. 1.0’eren virker mindre ‘anmassende’ under acceleration end 1.4, og virker lige så frisk. Kun under 2000 o/min kan man ane, at den er 3-benet. Jeg har en af hver, til info. (115 og 150)erlingvj skrev:Jeg kunne godt leve med plastkvaliteten i en Polo til under 200.000,- men i en der nærmer sig 300.000,- er det jo go.
Prøv at sammenlign førerdøren i en Polo og en Golf. En Polo har en virkelig øv-beklædning i knaldhård plast og har kun en lille smule stof, der hvor nogle hviler armen.
En 1,0 TSI er da en fin motor, men er på ingen måde på niveau med en 1,4 TSI der er noget mere kultiveret - specielt under acceleration.
Køb en Golf 1,4 TSI med 125 HK - og spar lidt på udstyret i stedet.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 211
- Tilmeldt: 5. feb 2014, 19:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 20 times
Re: Golf 7,5 Vs Polo
Vi havde en fabia 1.0 tsi 110 HK, nu en golf 7,5 1,5 tsi 150 der er stor forskel i vibrationer, aggressiv under acceleration, samt selve lyd niveauet i kabinen! 1.0 er en fantastisk motor! Man skal bare IMO ikke få den til at fremstå som en der er bedre end 1,4/1,5GaSelle skrev:Ikke enig. 1.0’eren virker mindre ‘anmassende’ under acceleration end 1.4, og virker lige så frisk. Kun under 2000 o/min kan man ane, at den er 3-benet. Jeg har en af hver, til info. (115 og 150)erlingvj skrev:Jeg kunne godt leve med plastkvaliteten i en Polo til under 200.000,- men i en der nærmer sig 300.000,- er det jo go.
Prøv at sammenlign førerdøren i en Polo og en Golf. En Polo har en virkelig øv-beklædning i knaldhård plast og har kun en lille smule stof, der hvor nogle hviler armen.
En 1,0 TSI er da en fin motor, men er på ingen måde på niveau med en 1,4 TSI der er noget mere kultiveret - specielt under acceleration.
Køb en Golf 1,4 TSI med 125 HK - og spar lidt på udstyret i stedet.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10869
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1899 times
Re: Golf 7,5 Vs Polo
Min sidder i en Golf, som sandsynligvis er bedre dæmpet for både støj og vibrationer end Fabia/Polo. Så jeg holder fast i min udtalelse.Mkp skrev:Vi havde en fabia 1.0 tsi 110 HK, nu en golf 7,5 1,5 tsi 150 der er stor forskel i vibrationer, aggressiv under acceleration, samt selve lyd niveauet i kabinen! 1.0 er en fantastisk motor! Man skal bare IMO ikke få den til at fremstå som en der er bedre end 1,4/1,5GaSelle skrev:Ikke enig. 1.0’eren virker mindre ‘anmassende’ under acceleration end 1.4, og virker lige så frisk. Kun under 2000 o/min kan man ane, at den er 3-benet. Jeg har en af hver, til info. (115 og 150)erlingvj skrev:Jeg kunne godt leve med plastkvaliteten i en Polo til under 200.000,- men i en der nærmer sig 300.000,- er det jo go.
Prøv at sammenlign førerdøren i en Polo og en Golf. En Polo har en virkelig øv-beklædning i knaldhård plast og har kun en lille smule stof, der hvor nogle hviler armen.
En 1,0 TSI er da en fin motor, men er på ingen måde på niveau med en 1,4 TSI der er noget mere kultiveret - specielt under acceleration.
Køb en Golf 1,4 TSI med 125 HK - og spar lidt på udstyret i stedet.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- trond04
- Nyt medlem
- Indlæg: 255
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:27
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Golf 7,5 Vs Polo
Har også en 1.0 115hk golf og har nu kørt i en 130hk EVO et par dage. Den er lidt mere støj svag ved acceleration men ved 110 km/t hører man fint motor i EVO. Der kan man overhovedet ikke høre motor i 1.0 og det er bare behageligt. Så syntes jeg så også at opleve at 1.0 nok render et par km længere på literen, men det er en anden snak.GaSelle skrev:Min sidder i en Golf, som sandsynligvis er bedre dæmpet for både støj og vibrationer end Fabia/Polo. Så jeg holder fast i min udtalelse.Mkp skrev:Vi havde en fabia 1.0 tsi 110 HK, nu en golf 7,5 1,5 tsi 150 der er stor forskel i vibrationer, aggressiv under acceleration, samt selve lyd niveauet i kabinen! 1.0 er en fantastisk motor! Man skal bare IMO ikke få den til at fremstå som en der er bedre end 1,4/1,5GaSelle skrev: Ikke enig. 1.0’eren virker mindre ‘anmassende’ under acceleration end 1.4, og virker lige så frisk. Kun under 2000 o/min kan man ane, at den er 3-benet. Jeg har en af hver, til info. (115 og 150)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sendt fra min SM-A520F med Tapatalk
Golf VII 1.0 TSI Bluemotion
Polo 6R 1.2 60HK
Polo 6R 1.2 60HK
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 211
- Tilmeldt: 5. feb 2014, 19:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 20 times
Re: Golf 7,5 Vs Polo
Delvis enig i at der er en smule mere støj ved høj fart i evo motorerne, men det synes jeg høre med en golf af den skal være lidt sporty og har rigeligt at give af..trond04 skrev:Har også en 1.0 115hk golf og har nu kørt i en 130hk EVO et par dage. Den er lidt mere støj svag ved acceleration men ved 110 km/t hører man fint motor i EVO. Der kan man overhovedet ikke høre motor i 1.0 og det er bare behageligt. Så syntes jeg så også at opleve at 1.0 nok render et par km længere på literen, men det er en anden snak.GaSelle skrev:Min sidder i en Golf, som sandsynligvis er bedre dæmpet for både støj og vibrationer end Fabia/Polo. Så jeg holder fast i min udtalelse.Mkp skrev: Vi havde en fabia 1.0 tsi 110 HK, nu en golf 7,5 1,5 tsi 150 der er stor forskel i vibrationer, aggressiv under acceleration, samt selve lyd niveauet i kabinen! 1.0 er en fantastisk motor! Man skal bare IMO ikke få den til at fremstå som en der er bedre end 1,4/1,5
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sendt fra min SM-A520F med Tapatalk
Med hensyn til benzin kunne jeg få den fabia til at køre omkring 14 på literen, Golfen med 1.5 tsi evo 150 HK kan jeg få til at gå 17 ved samme kørestil..( en del by kørsel, det kan godt mærkes at den slukker motoren i Golfen når man triller hen mod krydset eks)
Sent from my iPhone using Tapatalk