VW Golf 1.5 TSI Comfortline variant dsg

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Water
Helt nyt medlem
Indlæg: 71
Tilmeldt: 21. jun 2015, 18:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

VW Golf 1.5 TSI Comfortline variant dsg

Indlæg af Water » 17. dec 2017, 19:41

Hej gutter,

Vi har kig på ovenstående bil - som skal leases.

Den skal køre 2x28 km hver dag til/fra arbejde fra Hørsholm til KBH C, plus alt det løse.

Et par gange om året skal den så til Nordjylland samt måske en enkelt tur til Schweiz.

Vi har også overvejet 1.6 tdi med dsg - men kan det svare sig? Regner med at at TSI kører 15 km/l og 1.6 tdi 20 km/t - er dette realistisk?

Endvidere kan en highline fåes for 300kr extra om måneden - er den det værd?

/Water

Sace
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 89 times
Been thanked: 157 times

Re: VW Golf 1.5 TSI Comfortline variant dsg

Indlæg af Sace » 17. dec 2017, 20:36

Nu er der jo også en del forskel på køreglæde i de to biler. Med så kort en daglig tur ville jeg helt sikkert tage TSI'eren.

Jeg har den "gamle" 1.4 TSI og den har holdt 16.4km/l over de 75.000km den har kørt, så 15 skulle bestemt ikke være noget problem.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: VW Golf 1.5 TSI Comfortline variant dsg

Indlæg af Charlimike » 17. dec 2017, 21:10

Vælg en 1.5 tsi.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Mkp
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 5. feb 2014, 19:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 50 times
Been thanked: 20 times

Re: VW Golf 1.5 TSI Comfortline variant dsg

Indlæg af Mkp » 17. dec 2017, 21:43

Hej! Jeg har lige købt en ny VW golf 7,5 2018 1.5 tsi evo act! Virkelig en fantastisk bil, ACC fungere fantastisk med dsg! Den er super lydløs dejlig affjedret, fantastisk optræk dejlig plastik, active info display er virkelig også der være hvis du skal have mobiltelefon forberedelse så kan du med fordel købe komfortpakken, der er mange rygter om act, jeg må ærlig indrømme at for mig føles det som en 10 del af en god udkobling så dvs det er næsten ingenting hverken når den kobler ind eller ud! Jeg kan få vores til at køre 15 når jeg køre normalt (lidt tung fod) hvis jeg køre pænt kan jeg få den til ar køre 870 km på 45 liter dvs 19,3


Sent from my iPad using Tapatalk

Cyppen
Nyt medlem
Indlæg: 424
Tilmeldt: 8. apr 2013, 20:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 9 times
Been thanked: 74 times

Re: VW Golf 1.5 TSI Comfortline variant dsg

Indlæg af Cyppen » 18. dec 2017, 15:56

Imponerende.

Min O3 med 1,4 tsi og DSG kører ca. 14-15 op computer, og 13,5 målt på pumpen.

ID Buzz Style 204 hk
Renault Megane e-Tech
Peugeot E-208

Tidligere
BMW IX3 Fully charged 286 hk
Skoda Enyaq Sportline 80X 265 hk

mobilos
Nyt medlem
Indlæg: 351
Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: VW Golf 1.5 TSI Comfortline variant dsg

Indlæg af mobilos » 19. dec 2017, 07:47

Cyppen skrev:Imponerende.

Min O3 med 1,4 tsi og DSG kører ca. 14-15 op computer, og 13,5 målt på pumpen.
Tjaa, man kan ikke andet end blive imponeret over det. Gad vide hvad en UP kan køre per liter? 30km/l, måske?
Men det jo ingenting I forhold til en Peugeot 207. Den kan køre 33km/l ifølge fabrikken :shock:, og sikkert længere ifølge deres ejere.
Man fristes til at købe sådan en.

havsgaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 5. aug 2013, 14:51
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times

Re: VW Golf 1.5 TSI Comfortline variant dsg

Indlæg af havsgaard » 19. dec 2017, 08:28

Mkp skrev:Hej! Jeg har lige købt en ny VW golf 7,5 2018 1.5 tsi evo act! Virkelig en fantastisk bil, ACC fungere fantastisk med dsg! Den er super lydløs dejlig affjedret, fantastisk optræk dejlig plastik, active info display er virkelig også der være hvis du skal have mobiltelefon forberedelse så kan du med fordel købe komfortpakken, der er mange rygter om act, jeg må ærlig indrømme at for mig føles det som en 10 del af en god udkobling så dvs det er næsten ingenting hverken når den kobler ind eller ud! Jeg kan få vores til at køre 15 når jeg køre normalt (lidt tung fod) hvis jeg køre pænt kan jeg få den til ar køre 870 km på 45 liter dvs 19,3Billede

Sent from my iPad using Tapatalk

Det bliver spændende at se hvordan den samme motor yder i T-Roc og det er opløftende at høre nogen positive historier om den motor sammen med dsg.
Jeg er ret spændt på at se hvordan DQ200 er, jeg har tidligere sværget at jeg aldrig ville have en bil med en DQ200 gearkasse - grundet de problemer man hører om, og som min egen svoger har kæmpet med i hans touran årg 2016 - og som VW stadig ikke har formået at løse ordentligt på trods af ny software og koblinger.

Man har dog et standpunkt til man tager et nyt - og omstændighederne gjorde, at jeg ikke havde noget reelt alternativ - med mindre jeg gik op i en 2.0 TSI.

Mkp
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 5. feb 2014, 19:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 50 times
Been thanked: 20 times

Re: VW Golf 1.5 TSI Comfortline variant dsg

Indlæg af Mkp » 19. dec 2017, 11:33

havsgaard skrev:
Mkp skrev:Hej! Jeg har lige købt en ny VW golf 7,5 2018 1.5 tsi evo act! Virkelig en fantastisk bil, ACC fungere fantastisk med dsg! Den er super lydløs dejlig affjedret, fantastisk optræk dejlig plastik, active info display er virkelig også der være hvis du skal have mobiltelefon forberedelse så kan du med fordel købe komfortpakken, der er mange rygter om act, jeg må ærlig indrømme at for mig føles det som en 10 del af en god udkobling så dvs det er næsten ingenting hverken når den kobler ind eller ud! Jeg kan få vores til at køre 15 når jeg køre normalt (lidt tung fod) hvis jeg køre pænt kan jeg få den til ar køre 870 km på 45 liter dvs 19,3Billede

Sent from my iPad using Tapatalk

Det bliver spændende at se hvordan den samme motor yder i T-Roc og det er opløftende at høre nogen positive historier om den motor sammen med dsg.
Jeg er ret spændt på at se hvordan DQ200 er, jeg har tidligere sværget at jeg aldrig ville have en bil med en DQ200 gearkasse - grundet de problemer man hører om, og som min egen svoger har kæmpet med i hans touran årg 2016 - og som VW stadig ikke har formået at løse ordentligt på trods af ny software og koblinger.

Man har dog et standpunkt til man tager et nyt - og omstændighederne gjorde, at jeg ikke havde noget reelt alternativ - med mindre jeg gik op i en 2.0 TSI.
Det var også mit problem, at jeg ikke kunne få en anden dsg jo mindre, jeg skulle købe en stor motor, men det blev for uøkonomisk for mig!Billede men jeg har overhovedet ikke haft nogle problemer endnu! 7-9-13Billede men jeg synes det føles helt anderledes end eks i en fabia! :-D


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"