Lav fugtprocent i isoleret garage?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Mads8700
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 21. dec 2017, 16:46
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Lav fugtprocent i isoleret garage?

Indlæg af Mads8700 » 31. dec 2017, 09:26

Vi har lige bestilt en Skoda Octavia Combi Style 1,0 115HK TSI 7 trins DSG, som gerne skulle holde sig fejlfri i mange år.

Den skal hverdag holde i en 55 m2 isoleret garage, hvor der er gulvvarme, som er sat på 15 grader.

Jeg oplever at når der kommer to våde biler ind i garagen, så stiger fugtprocenten hurtig til ca. 70%. Hvilket jeg ikke tænker er godt for garagen, bilerne, værktøjet osv.

Jeg vil derfor gerne vide hvad den bedste metode er til at holde en lav fugtprocent?

Selv har jeg tænkt på følgende muligheder:
- Sætte en affugter op
- Åbne vinduerne på ventilation
- Koble garagen på husets eksisterende ventilationsanlæg

Hvad tror I der er den bedste løsning?

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: Lav fugtprocent i isoleret garage?

Indlæg af BrianDS » 31. dec 2017, 09:34

Hvis i har fugtstyret ventilation vil det helt sikkert kunne holde fugten nede, men den vil nok også forsøge at få temperaturen op.
Min erfaring er at det ikke er nok at slå vinduerne op


Sent from my iPhone using Tapatalk
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: Lav fugtprocent i isoleret garage?

Indlæg af farouche » 31. dec 2017, 09:35

Jeg ville overveje at montere en Duka One.

https://dukaventilation.dk/produkter/1- ... bolig.aspx



Sent from my SM-G935F using Tapatalk
2023 Polestar 2 LRSM Plus

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Lav fugtprocent i isoleret garage?

Indlæg af AU-R8 » 31. dec 2017, 09:36

Sætte en luft luft VP op med affugtningsfunktion.
Bedste resultat gætter jeg på.
Men det koster.

Sætter du garagen på dit eksisterende ventilationsanlæg vil temperaturen falde en del på udsugningssiden før veksleren, ikke optimalt.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Lav fugtprocent i isoleret garage?

Indlæg af ph » 31. dec 2017, 09:37

jeg ville vælge affugterløsningen
Havde i ikke haft gulvvarme så en luft/luft varmepumpe
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Lav fugtprocent i isoleret garage?

Indlæg af AU-R8 » 31. dec 2017, 09:43

ph skrev:jeg ville vælge affugterløsningen
Havde i ikke haft gulvvarme så en luft/luft varmepumpe
Havde lige overset det med gulvvarmen.
Så skal man lave noget permanent med direkte afløb.
Men bruger en affugter ikke meget strøm i et 15 graders opvarmet rum.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Lav fugtprocent i isoleret garage?

Indlæg af AU-R8 » 31. dec 2017, 09:45

Man må ikke gå ned på kapaciteten :mrgreen:
https://vvsgiganten.dk/shop/woods-poolr ... 8090p.html

Mads8700
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 21. dec 2017, 16:46
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Lav fugtprocent i isoleret garage?

Indlæg af Mads8700 » 31. dec 2017, 09:47

Vi har afløb i garagen, så det ville være muligt at stille en affugter permanent. Er dog i tvivl om det bliver dyrt i strøm, og om det er godt nok.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Lav fugtprocent i isoleret garage?

Indlæg af AU-R8 » 31. dec 2017, 09:49


ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Lav fugtprocent i isoleret garage?

Indlæg af ph » 31. dec 2017, 10:12

AU-R8 skrev:
ph skrev:jeg ville vælge affugterløsningen
Havde i ikke haft gulvvarme så en luft/luft varmepumpe
Havde lige overset det med gulvvarmen.
Så skal man lave noget permanent med direkte afløb.
Men bruger en affugter ikke meget strøm i et 15 graders opvarmet rum.
pas min står i en ca 17 grader "Varm" kælder med bad uden udsugning og tøjtørring på tørrestativ og jeg er ikke gået fra hus og hjem pga. el-regningen
men ellers er det vel bare at smide en solcelle på taget og la den køre når der er strøm ;)
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

hvid2010
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 4. jan 2017, 08:47
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Lav fugtprocent i isoleret garage?

Indlæg af hvid2010 » 31. dec 2017, 10:30

Du skal sætte en affugter op med hydrostat på evt 50% så tørre den luften ned og stopper, jo mere varme jo mere fordampning.
Det hjælper ikke at sætte en ventilator i væggen, det sænker du ikke luftfugtigheden med

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Lav fugtprocent i isoleret garage?

Indlæg af ph » 31. dec 2017, 10:34

min står til 50%
min kammerats i poolrum er sat til 44%
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
Anders S
Nyt medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 15. jun 2008, 01:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hvidovre
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Lav fugtprocent i isoleret garage?

Indlæg af Anders S » 31. dec 2017, 13:22

hvid2010 skrev:Du skal sætte en affugter op med hydrostat på evt 50% så tørre den luften ned og stopper, jo mere varme jo mere fordampning.
Det hjælper ikke at sætte en ventilator i væggen, det sænker du ikke luftfugtigheden med
jo hvis garagen er opvarmet så vil en alm. ventilator virke fint. Den vil tvangstrække den fugtophobet luft ud og fugtigheden vil falde.
- Alt sagt før et "men", mister sin betydning.

( Tidligere kendt som mailx )

BR
Nyt medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 27. sep 2011, 17:56
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 116 times
Been thanked: 38 times

Re: Lav fugtprocent i isoleret garage?

Indlæg af BR » 31. dec 2017, 13:35

Har en fugtstyret affugter kørende i en ca 25 M2 isoleret, ikke opvarmet garage.
Fungerer perfekt.
Bruger ikke nævne værdigt strøm.
Sat til omkring 50 % fugt.

Benny
VW Polo highline 115 HK DSG 2018 med lidt ekstra...

Brugeravatar
Marshall
Nyt medlem
Indlæg: 330
Tilmeldt: 12. nov 2008, 10:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 25 times

Re: Lav fugtprocent i isoleret garage?

Indlæg af Marshall » 31. dec 2017, 14:37

Jeg har samme issue som dig med en garage på 55 m2 med gulvvarme.
Desværre er fugt et stort problem og jeg undersøgte inden, om vi kunne få det på Nilan anlægget i huset. Dette var en mulighed, men vil kræve et mekanisk spjæld til 25.000,- og som skal serviceres hvert år.
Det mekaniske spjæld pga. risikoen for ildebrand i garagen og for ikke at trække ilden rundt.
Jeg har købt en brugt affugter på DBA til 500 kr, som kan trække et stort rum. Den bruger desværre noget der ligner 350 watt i timen (https://www.elgiganten.dk/product/husho ... -sdh20l13e)
Byggefirmaet har efterfølgende monteret 2 stk luftkanaler i hver ende, men det er desværre ikke nok. Jeg har primært en fugtighed på 65-85% og forsøger at lufte ud flere gange i løbet af dagen.
Indimellem gider jeg ikke køre bilen ind i garagen pga. dette problem - så hvad kan man reelt bruge en garage til? :roll:
Hvad endnu værre er, at der hvor garageportene sidder, er plask vådt på muren og en grobund af skimmel er startet. Jeg tror det kommer pga. kulden udefra og for ikke at skabe alt for stor kuldebro, har jeg max 10-11 grader i garagen.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Lav fugtprocent i isoleret garage?

Indlæg af ph » 31. dec 2017, 15:18

alternativt så noget solarvent.dk ...Hvis du har en sydvendt flade som den kan sidde på
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2061
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 494 times
Been thanked: 252 times

Re: Lav fugtprocent i isoleret garage?

Indlæg af donfetaful » 31. dec 2017, 20:21

Kør og vær glad 🛻💨

Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1398
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 421 times
Been thanked: 250 times

Re: Lav fugtprocent i isoleret garage?

Indlæg af Passatg 3c » 1. jan 2018, 09:21

Jeg lader porten stå på klem de værste dage, så går det hurtigt med at få bilerne tørre, men jeg har heller ikke varme på.
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

Turbotrim
Aktiv medlem
Indlæg: 1848
Tilmeldt: 7. okt 2008, 21:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Lav fugtprocent i isoleret garage?

Indlæg af Turbotrim » 1. jan 2018, 09:58

Hvilke affugtere har folk ?

Der er nogle testvindere her, sys bare de virker dyre i strøm ;)
https://www.google.dk/amp/s/forbrugsgui ... -test/amp/

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Lav fugtprocent i isoleret garage?

Indlæg af ph » 1. jan 2018, 11:33

donfetaful skrev:http://Www.Solarventi.dk
har ikke kigget efter... så ?...er de billigere end solarvent.dk?
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6251
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2071 times
Been thanked: 673 times

Re: Lav fugtprocent i isoleret garage?

Indlæg af jansom » 1. jan 2018, 11:42

Turbotrim skrev:Hvilke affugtere har folk ?

Der er nogle testvindere her, sys bare de virker dyre i strøm ;)
https://www.google.dk/amp/s/forbrugsgui ... -test/amp/
En Woods men kan ikke lige huske hvilken model. Woods er bare top kvalitet og virker hver gang.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

mduelund
Nyt medlem
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Lav fugtprocent i isoleret garage?

Indlæg af mduelund » 1. jan 2018, 13:34

Marshall skrev:Jeg har samme issue som dig med en garage på 55 m2 med gulvvarme.
Desværre er fugt et stort problem og jeg undersøgte inden, om vi kunne få det på Nilan anlægget i huset. Dette var en mulighed, men vil kræve et mekanisk spjæld til 25.000,- og som skal serviceres hvert år.
Det mekaniske spjæld pga. risikoen for ildebrand i garagen og for ikke at trække ilden rundt.
Jeg har købt en brugt affugter på DBA til 500 kr, som kan trække et stort rum. Den bruger desværre noget der ligner 350 watt i timen (https://www.elgiganten.dk/product/husho ... -sdh20l13e)
Byggefirmaet har efterfølgende monteret 2 stk luftkanaler i hver ende, men det er desværre ikke nok. Jeg har primært en fugtighed på 65-85% og forsøger at lufte ud flere gange i løbet af dagen.
Indimellem gider jeg ikke køre bilen ind i garagen pga. dette problem - så hvad kan man reelt bruge en garage til? :roll:
Hvad endnu værre er, at der hvor garageportene sidder, er plask vådt på muren og en grobund af skimmel er startet. Jeg tror det kommer pga. kulden udefra og for ikke at skabe alt for stor kuldebro, har jeg max 10-11 grader i garagen.
Har du overvejet at hæve temperaturen? Jeg kan godt se din pointe med for stor Temp.forskel fra inde til ude. Men jeg tror alligevel det er bedre at have højere temperatur derinde.

Jeg har en ca 25m2 garage med gulvvarme. Det står til 17,5 grader og der er ikke fugtigt. Vi har en 100 mm udtrækskanal nede ved porten. Derudover er der en kanal med ventilator ind til teknikrummet på den anden side. Der er nemlig ofte 25 grader inde.

Vi tørrer også tøj og har kondenstumbler i garagen. Efter tumbling åbner jeg altid porten i et par minutter.

Brugeravatar
Marshall
Nyt medlem
Indlæg: 330
Tilmeldt: 12. nov 2008, 10:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 25 times

Re: Lav fugtprocent i isoleret garage?

Indlæg af Marshall » 1. jan 2018, 13:43

mduelund skrev:
Marshall skrev:Jeg har samme issue som dig med en garage på 55 m2 med gulvvarme.
Desværre er fugt et stort problem og jeg undersøgte inden, om vi kunne få det på Nilan anlægget i huset. Dette var en mulighed, men vil kræve et mekanisk spjæld til 25.000,- og som skal serviceres hvert år.
Det mekaniske spjæld pga. risikoen for ildebrand i garagen og for ikke at trække ilden rundt.
Jeg har købt en brugt affugter på DBA til 500 kr, som kan trække et stort rum. Den bruger desværre noget der ligner 350 watt i timen (https://www.elgiganten.dk/product/husho ... -sdh20l13e)
Byggefirmaet har efterfølgende monteret 2 stk luftkanaler i hver ende, men det er desværre ikke nok. Jeg har primært en fugtighed på 65-85% og forsøger at lufte ud flere gange i løbet af dagen.
Indimellem gider jeg ikke køre bilen ind i garagen pga. dette problem - så hvad kan man reelt bruge en garage til? :roll:
Hvad endnu værre er, at der hvor garageportene sidder, er plask vådt på muren og en grobund af skimmel er startet. Jeg tror det kommer pga. kulden udefra og for ikke at skabe alt for stor kuldebro, har jeg max 10-11 grader i garagen.
Har du overvejet at hæve temperaturen? Jeg kan godt se din pointe med for stor Temp.forskel fra inde til ude. Men jeg tror alligevel det er bedre at have højere temperatur derinde.

Jeg har en ca 25m2 garage med gulvvarme. Det står til 17,5 grader og der er ikke fugtigt. Vi har en 100 mm udtrækskanal nede ved porten. Derudover er der en kanal med ventilator ind til teknikrummet på den anden side. Der er nemlig ofte 25 grader inde.

Vi tørrer også tøj og har kondenstumbler i garagen. Efter tumbling åbner jeg altid porten i et par minutter.
Hej Michael :)

Det vil jeg prøve.

mduelund
Nyt medlem
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Lav fugtprocent i isoleret garage?

Indlæg af mduelund » 1. jan 2018, 14:22

Marshall skrev:
mduelund skrev:
Marshall skrev:Jeg har samme issue som dig med en garage på 55 m2 med gulvvarme.
Desværre er fugt et stort problem og jeg undersøgte inden, om vi kunne få det på Nilan anlægget i huset. Dette var en mulighed, men vil kræve et mekanisk spjæld til 25.000,- og som skal serviceres hvert år.
Det mekaniske spjæld pga. risikoen for ildebrand i garagen og for ikke at trække ilden rundt.
Jeg har købt en brugt affugter på DBA til 500 kr, som kan trække et stort rum. Den bruger desværre noget der ligner 350 watt i timen (https://www.elgiganten.dk/product/husho ... -sdh20l13e)
Byggefirmaet har efterfølgende monteret 2 stk luftkanaler i hver ende, men det er desværre ikke nok. Jeg har primært en fugtighed på 65-85% og forsøger at lufte ud flere gange i løbet af dagen.
Indimellem gider jeg ikke køre bilen ind i garagen pga. dette problem - så hvad kan man reelt bruge en garage til? :roll:
Hvad endnu værre er, at der hvor garageportene sidder, er plask vådt på muren og en grobund af skimmel er startet. Jeg tror det kommer pga. kulden udefra og for ikke at skabe alt for stor kuldebro, har jeg max 10-11 grader i garagen.
Har du overvejet at hæve temperaturen? Jeg kan godt se din pointe med for stor Temp.forskel fra inde til ude. Men jeg tror alligevel det er bedre at have højere temperatur derinde.

Jeg har en ca 25m2 garage med gulvvarme. Det står til 17,5 grader og der er ikke fugtigt. Vi har en 100 mm udtrækskanal nede ved porten. Derudover er der en kanal med ventilator ind til teknikrummet på den anden side. Der er nemlig ofte 25 grader inde.

Vi tørrer også tøj og har kondenstumbler i garagen. Efter tumbling åbner jeg altid porten i et par minutter.
Hej Michael :)

Det vil jeg prøve.
God ide Mikkel :)

Godt nytår

FishyTank
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 20. mar 2013, 08:46
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Til venstre for middle of nowhere
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Lav fugtprocent i isoleret garage?

Indlæg af FishyTank » 1. jan 2018, 22:50

Samme scenarie her i huset. For en lille måneds tid siden blev der indkøbt en woods mrd-20 affugter med slange ned i afløbet i garagen til 2100 kr. Sat til 55% luftfugtighed og så stopper den. Virker perfekt. Nu ingen våde garage døre, ingen våde glas på døre og ingen kondens. Bilerne bliver tørre natten over hvis det har regnet sidst man var ude. Hvis gulvet er vådt efter våde biler, tager den en til halvanden dag at tørre op. Affugteren kører på laveste indstilling, en ud af to. Der er så så meget varme produktion at gulvet er sat til 16 grader, men jeg tror ikke der er meget circulation I det, da woods producere overskud varme. Bevares det er nok ikke gratis, men hvis der går fugt i væggene PGA skimmel eller bare fugtskader i nogle af de ting man opbevarer i garagen koster det hurtigt mere end strømmen.

Fuld anbefaling herfra.

Sendt fra min SM-G955F med Tapatalk
"Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life."

Mvh Morten
Hans: - Kia EV6 performance leasing, indtil Kia EV6 GT-line kommer hjem
Ex: Skoda Superb combi, 2010 170 hk DSG
Hendes: VW UP! 60 hk bmt

Brugeravatar
DJ_Gran
Aktiv medlem
Indlæg: 3071
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Carsolutions
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times
Kontakt:

Re: Lav fugtprocent i isoleret garage?

Indlæg af DJ_Gran » 2. jan 2018, 07:11

FishyTank skrev:Samme scenarie her i huset. For en lille måneds tid siden blev der indkøbt en woods mrd-20 affugter med slange ned i afløbet i garagen til 2100 kr. Sat til 55% luftfugtighed og så stopper den. Virker perfekt. Nu ingen våde garage døre, ingen våde glas på døre og ingen kondens. Bilerne bliver tørre natten over hvis det har regnet sidst man var ude. Hvis gulvet er vådt efter våde biler, tager den en til halvanden dag at tørre op. Affugteren kører på laveste indstilling, en ud af to. Der er så så meget varme produktion at gulvet er sat til 16 grader, men jeg tror ikke der er meget circulation I det, da woods producere overskud varme. Bevares det er nok ikke gratis, men hvis der går fugt i væggene PGA skimmel eller bare fugtskader i nogle af de ting man opbevarer i garagen koster det hurtigt mere end strømmen.

Fuld anbefaling herfra.

Sendt fra min SM-G955F med Tapatalk
Hvor stor garage har du?
http://www.CarSolutions.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!

FishyTank
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 20. mar 2013, 08:46
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Til venstre for middle of nowhere
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Lav fugtprocent i isoleret garage?

Indlæg af FishyTank » 2. jan 2018, 07:19

DJ_Gran skrev:
FishyTank skrev:Samme scenarie her i huset. For en lille måneds tid siden blev der indkøbt en woods mrd-20
Fuld anbefaling herfra.

Sendt fra min SM-G955F med Tapatalk
Hvor stor garage har du?
62 m2
"Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life."

Mvh Morten
Hans: - Kia EV6 performance leasing, indtil Kia EV6 GT-line kommer hjem
Ex: Skoda Superb combi, 2010 170 hk DSG
Hendes: VW UP! 60 hk bmt

Trikker
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 16. jun 2008, 18:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Lav fugtprocent i isoleret garage?

Indlæg af Trikker » 2. jan 2018, 08:38

farouche skrev:Jeg ville overveje at montere en Duka One.

https://dukaventilation.dk/produkter/1- ... bolig.aspx



Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Nemlig! Jeg synes det lyder vildt at skulle have en affugter kørende i en ellers tør og fin garage med gulvvarme.

Jeg har monteret en Duka One i min kælder, og ved at køre på trin 1 ud af 3, holder den en luftfugtighed på +/- 40 %
THOMAS MØLLER JENSEN
AUT. ELINSTALLATØR - HERNING INSTALLATION - 42 43 50 50
1 x VW T5 1,9 TDI - 2 x VW T5 2,0 TDI - 2 x T6 2,0 TDI - 1 x AUDI Q5 3,0 TDI

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2061
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 494 times
Been thanked: 252 times

Re: Lav fugtprocent i isoleret garage?

Indlæg af donfetaful » 2. jan 2018, 10:53

Men hvad bruger de i strøm?
Kør og vær glad 🛻💨

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2761
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Lav fugtprocent i isoleret garage?

Indlæg af Nicklossi » 2. jan 2018, 11:07

Er det ikke noget med, at hvis du tilslutter garagen dit ventilationsanlæg fra beboelsen, så skal der være brandspjæld og alt muligt gøgl?

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"