Leveringstid På Ny Polo Gti

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
LarsHj
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 23. apr 2017, 20:57
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af LarsHj » 1. jun 2018, 17:46

Det er da en ærlig sag :) hvad kører du i nu?


Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW 420d steptronic 2016

VW polo bluegt 1,4 tsi Dsg
Dkpakke - teknik pakke - beats Sound system - composition media - appconnect.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af aknedude » 2. jun 2018, 10:36

Seat Leon FR 1,8 tsi DSG. Da Knægten og jeg satte os tilbage i Seaten after prøve turen i GTIen, sagde han, med et grin, (23 år) Hold nu kæft hvor kører den bare meget bedre. Og han har fuldstændig ret. En Polo Gti vil være en nedgradering af ALT, i forhold til nuværende.

LarsHj
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 23. apr 2017, 20:57
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af LarsHj » 2. jun 2018, 11:17

Ja okay - så er det en dårlig investering for dig


Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW 420d steptronic 2016

VW polo bluegt 1,4 tsi Dsg
Dkpakke - teknik pakke - beats Sound system - composition media - appconnect.

hodel
Nyt medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 30 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af hodel » 2. jun 2018, 14:03

Fedt vi ikke alle er ens 8-)
BMW 530D aut. xDrive 2016
tidligere:
BMW M140i aut. xDrive 2016
Polo GTI 2.0 DSG 2018

LarsHj
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 23. apr 2017, 20:57
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af LarsHj » 2. jun 2018, 14:13

Ja det er ikke en dårlig ting :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW 420d steptronic 2016

VW polo bluegt 1,4 tsi Dsg
Dkpakke - teknik pakke - beats Sound system - composition media - appconnect.

JS
Helt nyt medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 19. jun 2018, 13:55
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af JS » 19. jun 2018, 14:17

Kan se der er flere der har bestilt Polo Gti, og med relativt lidt held i sprøjten ifht. levering og prisforhandling.

Så tænkte lige jeg ville give mit besyv med til hvordan jeg har gjort - venter endnu.

Først og fremmest bestilte min bil d. 23/5 - skrev slutseddel her. Dagen før min fødselsdag - tillykke tillykke :roll: :D

Min kæreste og jeg havde prøvet bilen i weekenden ved den lokale forhandler i byen vi bor i, jeg fik et tilbud på 345.000,- med følgende valgt udstyr, og en leveringsudsigt der hed første kvartal '19

Sort perleeffekt
Grå Dashpad
Navigationspakken - M. eu kort og 3 års whatever support
Dk pakken - m. Clima, tonede ruder og regnsensor
Dk teknik pakken - Active display, bakkamera og sikkert også andre småting.
Brescia fælge 18"
LED forlygter
Beats lydsystem - det spillede bare sindssygt godt på prøveturen, så kunne ikke lade være.
Panorama soltag
Undervogn med sportselect

Så en bil der skulle koste 355.654,75,- hvis ikke jeg tager helt fejl.

Derefter ringer jeg rundt til 3 andre forhandlere de næste dage og forhandler telefonisk, og får allerede der 2 tilbud, ét på 335 og ét på 337.
Det på 335.000 var med en bil på bestilling der skulle rekonfigureres, og skulle produceres i uge 27, så med levering lige om 4-5 uger fra nu, og derudover en lakforsegling og 2 års ekstra garanti.

Så i alt en bil til omkring 364.000,-

Det andet sted 337.000,- med en bil næste år.

De fleste kan nok regne ud at jeg lige nu valgte den til 335.000,- med ekstra garanti og lakforsegling.

Så altså en rabat på 33615,- altså knap 10% af prisen

Derudover fik jeg lovning på en byttepris på min VW UP på 59000,- Som svarer til restgælden i skrivende stund.

Så jeg er glad og tilfreds, og glæder mig til at køre Polo igen. Har haft en 6n ABT engang for år tilbage.

Til de af jer der kører ud til forhandlere, og får et tilbud i ikke er tilfreds med, kan se der er flere der melder om den oplevelse,
gør jer selv en tjeneste og ring rundt, det kan klart betale sig. De ved i den anden ende at de kæmper om udbuddet på en ny vogn, og de vil gøre hvad de kan for at skrue den bedste pris. Det er trods alt en bil der næsten hver gang løber over 300k.

Hvor når man sidder ved den første forhandler, så har man et enormt ringe forhandlingsgrundlag, når man intet har at sammenligne med. Så de har førertrøjen på. Dog skal man altid huske, at beder man ikke om rabat, så får man det heller ikke.

Nogle der kan melde om brændstoføkonomien hvis man pendler på motorvejen i lange stræk på cruise control?

Håber mit indslag kunne bruges - det er mit første her på boardet.

Rigtig god dag til alle :)
These users thanked the author JS for the post (total 3):
MinaldoDakotaDanielB12
Polo GTI (AW), model 2018

Afsindig velkørende.

Bakke93
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 4. jan 2018, 07:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Bakke93 » 19. jun 2018, 14:41

JS skrev:
19. jun 2018, 14:17
Kan se der er flere der har bestilt Polo Gti, og med relativt lidt held i sprøjten ifht. levering og prisforhandling.

Så tænkte lige jeg ville give mit besyv med til hvordan jeg har gjort - venter endnu.

Først og fremmest bestilte min bil d. 23/5 - skrev slutseddel her. Dagen før min fødselsdag - tillykke tillykke :roll: :D

Min kæreste og jeg havde prøvet bilen i weekenden ved den lokale forhandler i byen vi bor i, jeg fik et tilbud på 345.000,- med følgende valgt udstyr, og en leveringsudsigt der hed første kvartal '19

Sort perleeffekt
Grå Dashpad
Navigationspakken - M. eu kort og 3 års whatever support
Dk pakken - m. Clima, tonede ruder og regnsensor
Dk teknik pakken - Active display, bakkamera og sikkert også andre småting.
Brescia fælge 18"
LED forlygter
Beats lydsystem - det spillede bare sindssygt godt på prøveturen, så kunne ikke lade være.
Panorama soltag
Undervogn med sportselect

Så en bil der skulle koste 355.654,75,- hvis ikke jeg tager helt fejl.

Derefter ringer jeg rundt til 3 andre forhandlere de næste dage og forhandler telefonisk, og får allerede der 2 tilbud, ét på 335 og ét på 337.
Det på 335.000 var med en bil på bestilling der skulle rekonfigureres, og skulle produceres i uge 27, så med levering lige om 4-5 uger fra nu, og derudover en lakforsegling og 2 års ekstra garanti.

Så i alt en bil til omkring 364.000,-

Det andet sted 337.000,- med en bil næste år.

De fleste kan nok regne ud at jeg lige nu valgte den til 335.000,- med ekstra garanti og lakforsegling.

Så altså en rabat på 33615,- altså knap 10% af prisen

Derudover fik jeg lovning på en byttepris på min VW UP på 59000,- Som svarer til restgælden i skrivende stund.

Så jeg er glad og tilfreds, og glæder mig til at køre Polo igen. Har haft en 6n ABT engang for år tilbage.

Til de af jer der kører ud til forhandlere, og får et tilbud i ikke er tilfreds med, kan se der er flere der melder om den oplevelse,
gør jer selv en tjeneste og ring rundt, det kan klart betale sig. De ved i den anden ende at de kæmper om udbuddet på en ny vogn, og de vil gøre hvad de kan for at skrue den bedste pris. Det er trods alt en bil der næsten hver gang løber over 300k.

Hvor når man sidder ved den første forhandler, så har man et enormt ringe forhandlingsgrundlag, når man intet har at sammenligne med. Så de har førertrøjen på. Dog skal man altid huske, at beder man ikke om rabat, så får man det heller ikke.

Nogle der kan melde om brændstoføkonomien hvis man pendler på motorvejen i lange stræk på cruise control?

Håber mit indslag kunne bruges - det er mit første her på boardet.

Rigtig god dag til alle :)
Tillykke med din nye lækre vogn.

Jeg kører faktisk mellem 19-19.3 km/l.
På motorvej.
Ved ikke hvad den kører med acc.

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Dakota » 19. jun 2018, 14:53

JS skrev:
19. jun 2018, 14:17
Kan se der er flere der har bestilt Polo Gti, og med relativt lidt held i sprøjten ifht. levering og prisforhandling. Så tænkte lige jeg ville give mit besyv med til hvordan jeg har gjort - venter endnu.
[...]
Håber mit indslag kunne bruges - det er mit første her på boardet.
Velkommen til og tillykke med din nye bil! :)

JS
Helt nyt medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 19. jun 2018, 13:55
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af JS » 19. jun 2018, 15:28

Bakke93 skrev:
19. jun 2018, 14:41
JS skrev:
19. jun 2018, 14:17
Kan se der er flere der har bestilt Polo Gti, og med relativt lidt held i sprøjten ifht. levering og prisforhandling.

Så tænkte lige jeg ville give mit besyv med til hvordan jeg har gjort - venter endnu.

Først og fremmest bestilte min bil d. 23/5 - skrev slutseddel her. Dagen før min fødselsdag - tillykke tillykke :roll: :D

Min kæreste og jeg havde prøvet bilen i weekenden ved den lokale forhandler i byen vi bor i, jeg fik et tilbud på 345.000,- med følgende valgt udstyr, og en leveringsudsigt der hed første kvartal '19

Sort perleeffekt
Grå Dashpad
Navigationspakken - M. eu kort og 3 års whatever support
Dk pakken - m. Clima, tonede ruder og regnsensor
Dk teknik pakken - Active display, bakkamera og sikkert også andre småting.
Brescia fælge 18"
LED forlygter
Beats lydsystem - det spillede bare sindssygt godt på prøveturen, så kunne ikke lade være.
Panorama soltag
Undervogn med sportselect

Så en bil der skulle koste 355.654,75,- hvis ikke jeg tager helt fejl.

Derefter ringer jeg rundt til 3 andre forhandlere de næste dage og forhandler telefonisk, og får allerede der 2 tilbud, ét på 335 og ét på 337.
Det på 335.000 var med en bil på bestilling der skulle rekonfigureres, og skulle produceres i uge 27, så med levering lige om 4-5 uger fra nu, og derudover en lakforsegling og 2 års ekstra garanti.

Så i alt en bil til omkring 364.000,-

Det andet sted 337.000,- med en bil næste år.

De fleste kan nok regne ud at jeg lige nu valgte den til 335.000,- med ekstra garanti og lakforsegling.

Så altså en rabat på 33615,- altså knap 10% af prisen

Derudover fik jeg lovning på en byttepris på min VW UP på 59000,- Som svarer til restgælden i skrivende stund.

Så jeg er glad og tilfreds, og glæder mig til at køre Polo igen. Har haft en 6n ABT engang for år tilbage.

Til de af jer der kører ud til forhandlere, og får et tilbud i ikke er tilfreds med, kan se der er flere der melder om den oplevelse,
gør jer selv en tjeneste og ring rundt, det kan klart betale sig. De ved i den anden ende at de kæmper om udbuddet på en ny vogn, og de vil gøre hvad de kan for at skrue den bedste pris. Det er trods alt en bil der næsten hver gang løber over 300k.

Hvor når man sidder ved den første forhandler, så har man et enormt ringe forhandlingsgrundlag, når man intet har at sammenligne med. Så de har førertrøjen på. Dog skal man altid huske, at beder man ikke om rabat, så får man det heller ikke.

Nogle der kan melde om brændstoføkonomien hvis man pendler på motorvejen i lange stræk på cruise control?

Håber mit indslag kunne bruges - det er mit første her på boardet.

Rigtig god dag til alle :)
Tillykke med din nye lækre vogn.

Jeg kører faktisk mellem 19-19.3 km/l.
På motorvej.
Ved ikke hvad den kører med acc.
Kører du alligevel 19 km/l +/- ?
Det var sgu mere end jeg forventede. Jeg håbede at holde den på omkring 15. Men det er da positive nyheder.
Hvorfor kører du uden Acc?
Polo GTI (AW), model 2018

Afsindig velkørende.

JS
Helt nyt medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 19. jun 2018, 13:55
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af JS » 19. jun 2018, 15:34

Dakota skrev:
19. jun 2018, 14:53
JS skrev:
19. jun 2018, 14:17
Kan se der er flere der har bestilt Polo Gti, og med relativt lidt held i sprøjten ifht. levering og prisforhandling. Så tænkte lige jeg ville give mit besyv med til hvordan jeg har gjort - venter endnu.
[...]
Håber mit indslag kunne bruges - det er mit første her på boardet.
Velkommen til og tillykke med din nye bil! :)
Tusind tak - meget spændt på at få den, det var en rigtig god oplevelse til prøvekørsel, og den blev udelukkende valgt til fordi premium mærkerne ikke kunne leverer omkring 200 hk, automatgear og fornuftigt udstyr til en pris under 420-450k.

Så føler jeg har fået virkelig meget value for money.

Tror Danskerne er dem der får den største gevinst på Polo GTI'en, hvor den i de fleste andre lande er en ret dyr hatchback, så er den i Danmark pga. helt nye afgiftsregler væsentligt billigere end hvad vi er vant til, og forventer en bil skal koste i den klasse. Så tænker mange vil få samme oplevelse, at de får meget value for money.

Nyprisen i Tyskland er trods alt 25.000 euro i grundpris, det er alligevel 187000, lægger man så udstyr til i tilsvarende grad så koster den samme bil omkring 90-100k mindre i Tyskland, det er godt nok billigere, men man kan sgu få mange lækre biler i deres brugtmarked for 30-35.000 euro.
Så tænker ikke den klarer sig SÅ godt, som herhjemme.

Spændt på at se hvor mange jeg møder på vejene.
Polo GTI (AW), model 2018

Afsindig velkørende.

hodel
Nyt medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 30 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af hodel » 21. jun 2018, 10:33

Bakke93 skrev:
19. jun 2018, 14:41
Jeg kører faktisk mellem 19-19.3 km/l.
På motorvej.
Ved ikke hvad den kører med acc.
Holy motherfucking shit hvordan klarer du at køre 19 km/l i den bil?!??? :D

Jeg kører på en god dag 14,5-15 km/l med ACC på 140 km/t, men det afhænger meget af trafikken.

Nu har jeg kun rundet 5.000 km. i min, så kan simpelthen ikke lade være med at lave sjove accelerationer, og det koster jo at have det sjovt :D
BMW 530D aut. xDrive 2016
tidligere:
BMW M140i aut. xDrive 2016
Polo GTI 2.0 DSG 2018

JS
Helt nyt medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 19. jun 2018, 13:55
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af JS » 21. jun 2018, 21:16

Tænkte præcis det samme 😂😂🤷🏼‍♂️

Men jeg tænker hvis man kører lange stræk på motorvejen med fartpiloten og i eco mode må man kunne holde den på mellem 14 og 17 km/L 🤔🤔

I byen forventer jeg ikke at køre mere end 11-12 stykker. Hvis det kan lade sig gøre 😂😂

Tænker ikke man kan modstå fristelsen for at trykke klampen i bund ??
These users thanked the author JS for the post:
hodel
Polo GTI (AW), model 2018

Afsindig velkørende.

hodel
Nyt medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 30 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af hodel » 22. jun 2018, 06:34

JS skrev:
21. jun 2018, 21:16
Tænker ikke man kan modstå fristelsen for at trykke klampen i bund ??
Korrekt😄

ECO mode er drøn kedelig, accelerationsevnen er meget nedsat i ECO, det kommer du sandsynligvis ikke til at bruge.

Du kan rimeligt nemt køre 11-12 i byen, det er faktisk svært at komme under, medmindre der er meget kø kørsel, eller man kører ON/OFF med speederen 😊
BMW 530D aut. xDrive 2016
tidligere:
BMW M140i aut. xDrive 2016
Polo GTI 2.0 DSG 2018

soerenkjaergaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 19. mar 2018, 07:59
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af soerenkjaergaard » 22. jun 2018, 07:53

hej alle
jeg bestilte min GTI i slut oktober og fik leveret 30 april, så 6 mdr - det er vel havd man kan regne med - når det er en ny model og allerede eftertragtet. Bestilte den fulde pakke bortset fra soltag, lydanlæg og comfort phone og endte på 345.000 med ca 25.000 i rabat. Valgte lak off white med sort tag og læder optik som interiør - og det ser rigtig godt ud.
Da jeg havde bestilt bilen og efterbestilte sportsundervogn rykkede leveringen med 10 uger - så det tydede på at der var leveringsproblemer fra underleverandører på dette. Jeg kører ca 11 km/l og selvfølgelig er det ikke meget, men hvis det var for benzinøkonomien havde jeg nok valgt en anden biltype :D
Bilen lægger jo op til at blive kørt - og det koster - men jeg er yderst tilfreds :)
mvh Søren
These users thanked the author soerenkjaergaard for the post:
hodel

JS
Helt nyt medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 19. jun 2018, 13:55
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af JS » 22. jun 2018, 09:00

Hvordan fik du læder optik?
Det kunne man ikke få da jeg bestilte, er SÅ træt af den ikke kommer med læderkabine.

Man kunne kun få sådan noget fake alcantara med nogle grimme lyse sidestykker på sæderne, så valgte det ikke til. Synes det så usmageligt ud og mindede mig om det der er i de der Polo GT'er, som ser absolut afskyeligt ud efter min smag.

Fedt med lidt feedback, tror også jeg var heldig, skulle have ventet til første kvartal '19 ellers.

Den bil jeg får, er en rekonfigureret model, så de var inde og ændre ved bestillingen, men produktionstiden blev ikke ændret, den er låst til den samme uge som ellers lovet. Tænker det har noget at gøre med lagerføringen på ekstraudstyret måske.
Polo GTI (AW), model 2018

Afsindig velkørende.

JS
Helt nyt medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 19. jun 2018, 13:55
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af JS » 22. jun 2018, 09:02

hodel skrev:
22. jun 2018, 06:34
JS skrev:
21. jun 2018, 21:16
Tænker ikke man kan modstå fristelsen for at trykke klampen i bund ??
Korrekt😄

ECO mode er drøn kedelig, accelerationsevnen er meget nedsat i ECO, det kommer du sandsynligvis ikke til at bruge.

Du kan rimeligt nemt køre 11-12 i byen, det er faktisk svært at komme under, medmindre der er meget kø kørsel, eller man kører ON/OFF med speederen 😊
Jeg tænkte mere på når man i forvejen er kommet på motorvejen, man har accelereret op i fart, og blot skal pendle f.eks. 160-170 km. Så at smide den i Eco når fartpiloten alligevel tager over, man mærker det vel ikke så. Man mærker det vel reelt kun når man skal bruge speederresponsen, og der kan man jo skifte mellem modes så

Det var i hvert fald min ide.

uanset hvad kan det ikke være videre økonomisk uanset, jeg kører UP nu, og på motorvejen med 140 km/t er den altså ikke den mest økonomiske vogn i verden - derfor den bliver skiftet.
Polo GTI (AW), model 2018

Afsindig velkørende.

JS
Helt nyt medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 19. jun 2018, 13:55
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af JS » 22. jun 2018, 09:04

soerenkjaergaard skrev:
22. jun 2018, 07:53
hej alle
jeg bestilte min GTI i slut oktober og fik leveret 30 april, så 6 mdr - det er vel havd man kan regne med - når det er en ny model og allerede eftertragtet. Bestilte den fulde pakke bortset fra soltag, lydanlæg og comfort phone og endte på 345.000 med ca 25.000 i rabat. Valgte lak off white med sort tag og læder optik som interiør - og det ser rigtig godt ud.
Da jeg havde bestilt bilen og efterbestilte sportsundervogn rykkede leveringen med 10 uger - så det tydede på at der var leveringsproblemer fra underleverandører på dette. Jeg kører ca 11 km/l og selvfølgelig er det ikke meget, men hvis det var for benzinøkonomien havde jeg nok valgt en anden biltype :D
Bilen lægger jo op til at blive kørt - og det koster - men jeg er yderst tilfreds :)
mvh Søren
Hvordan fik du læder optik?
Det kunne man ikke få da jeg bestilte, er SÅ træt af den ikke kommer med læderkabine.

Man kunne kun få sådan noget fake alcantara med nogle grimme lyse sidestykker på sæderne, så valgte det ikke til. Synes det så usmageligt ud og mindede mig om det der er i de der Polo GT'er, som ser absolut afskyeligt ud efter min smag.

Fedt med lidt feedback, tror også jeg var heldig, skulle have ventet til første kvartal '19 ellers.

Den bil jeg får, er en rekonfigureret model, så de var inde og ændre ved bestillingen, men produktionstiden blev ikke ændret, den er låst til den samme uge som ellers lovet. Tænker det har noget at gøre med lagerføringen på ekstraudstyret måske.
Polo GTI (AW), model 2018

Afsindig velkørende.

hodel
Nyt medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 30 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af hodel » 22. jun 2018, 09:37

JS skrev:
22. jun 2018, 09:02
Jeg tænkte mere på når man i forvejen er kommet på motorvejen, man har accelereret op i fart, og blot skal pendle f.eks. 160-170 km. Så at smide den i Eco når fartpiloten alligevel tager over, man mærker det vel ikke så. Man mærker det vel reelt kun når man skal bruge speederresponsen, og der kan man jo skifte mellem modes så

Det var i hvert fald min ide.

uanset hvad kan det ikke være videre økonomisk uanset, jeg kører UP nu, og på motorvejen med 140 km/t er den altså ikke den mest økonomiske vogn i verden - derfor den bliver skiftet.
Det kunne måske godt give noget, men tror personligt ikke rigtig det batter det vilde + hvis du lige pludselig skal overhale så er motoren noget amputeret. Det mest trælse ved Eco er at aircon'en kun semi køler, tror det giver mere at slukke for aircon så.

Anyways, det er noget af en opgradering i forhold til din UP 8-) Jeg kom fra en Polo GT (6C) og synes der er meget mere bil i GTI'en
BMW 530D aut. xDrive 2016
tidligere:
BMW M140i aut. xDrive 2016
Polo GTI 2.0 DSG 2018

JS
Helt nyt medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 19. jun 2018, 13:55
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af JS » 22. jun 2018, 10:26

hodel skrev:
22. jun 2018, 09:37
JS skrev:
22. jun 2018, 09:02
Jeg tænkte mere på når man i forvejen er kommet på motorvejen, man har accelereret op i fart, og blot skal pendle f.eks. 160-170 km. Så at smide den i Eco når fartpiloten alligevel tager over, man mærker det vel ikke så. Man mærker det vel reelt kun når man skal bruge speederresponsen, og der kan man jo skifte mellem modes så

Det var i hvert fald min ide.

uanset hvad kan det ikke være videre økonomisk uanset, jeg kører UP nu, og på motorvejen med 140 km/t er den altså ikke den mest økonomiske vogn i verden - derfor den bliver skiftet.
Det kunne måske godt give noget, men tror personligt ikke rigtig det batter det vilde + hvis du lige pludselig skal overhale så er motoren noget amputeret. Det mest trælse ved Eco er at aircon'en kun semi køler, tror det giver mere at slukke for aircon så.

Anyways, det er noget af en opgradering i forhold til din UP 8-) Jeg kom fra en Polo GT (6C) og synes der er meget mere bil i GTI'en
Well - jeg købte Up'en da jeg var arbejdsløs for 4 år siden, og havde en gammel bil der skulle byttes. Havde ikke råd til kæmpe regninger.
4 måneder efter var jeg selvstændig med en god løn, og pludselig matchede bilen ikke mine behov. Men den har skabt virkelig stabil økonomi. Det er bare tid til at få noget mere bil.

Har set meget på BMW'er men synes man får for lidt udstyr og motor for en høj pris, men automatgearet er bedre end noget jeg har prøvet andre steder, period. Det kører bare.

Poloen virkede som et godt kompromis.

Tror i virkeligheden, nu du siger det, at det nok giver mere mening at justere den i individual mode til en økonomisk opsætning på motorvejen, men stadig med fornuftig speederrespons.
These users thanked the author JS for the post:
hodel
Polo GTI (AW), model 2018

Afsindig velkørende.

Gtipolo
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 27. jun 2018, 09:14
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Gtipolo » 27. jun 2018, 09:25

Hej bestille en polo GTI(hvid) i starten af januar. Ikke noget vildt udstyr, blot nøglefri, panorama og LED, og fik en mulig produktionsuge i uge 26. Nu er den rykket til tidligst uge 40. Er der andre som har oplevet så stort et spring?

PoloBlack
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 6. jul 2018, 14:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af PoloBlack » 6. jul 2018, 14:30

Gtipolo skrev:
27. jun 2018, 09:25
Hej bestille en polo GTI(hvid) i starten af januar. Ikke noget vildt udstyr, blot nøglefri, panorama og LED, og fik en mulig produktionsuge i uge 26. Nu er den rykket til tidligst uge 40. Er der andre som har oplevet så stort et spring?
Ja, jeg bestilte også min i starten af januar, uge 1. Først sagde de levering i uge 26. Så udskudt til uge 31. Og nu siger de uge 46.

Næsten et helt års vente tid.... indtil videre. Vi ved jo ikke om de udsætter den igen igen igen.

Det er ren tortur :(

Gtipolo
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 27. jun 2018, 09:14
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Gtipolo » 6. jul 2018, 15:10

PoloBlack skrev:
6. jul 2018, 14:30
Gtipolo skrev:
27. jun 2018, 09:25
Hej bestille en polo GTI(hvid) i starten af januar. Ikke noget vildt udstyr, blot nøglefri, panorama og LED, og fik en mulig produktionsuge i uge 26. Nu er den rykket til tidligst uge 40. Er der andre som har oplevet så stort et spring?
Ja, jeg bestilte også min i starten af januar, uge 1. Først sagde de levering i uge 26. Så udskudt til uge 31. Og nu siger de uge 46.

Næsten et helt års vente tid.... indtil videre. Vi ved jo ikke om de udsætter den igen igen igen.

Det er ren tortur :(
Det er jo vandvittigt! De udsætter det nok igen. Tænker det er underligt de ikke snart bliver “låst fast” til produktion, når vi nu har ventet 7 mdr. :shock:

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af farouche » 6. jul 2018, 17:21

Godt nok ikke en GTI men en Highline.

Jeg bestilte 16 januar og har endnu ikke fået nogen fast uge. Min søster der bestilte en lille måned senere end mig fik sin i mandags..

Forskel: Hendes er sort min er blå, min har LED det har hendes ikke.

Hendes forhandler havde sagt til hende at hvis hun ikke bestilte i sort eller hvid kunne hun komme til at vente længe, min sagde at det var lige meget.

De er så fulde af bullshit :)
2023 Polestar 2 LRSM Plus

Gtipolo
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 27. jun 2018, 09:14
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Gtipolo » 6. jul 2018, 18:44

farouche skrev:
6. jul 2018, 17:21
Godt nok ikke en GTI men en Highline.

Jeg bestilte 16 januar og har endnu ikke fået nogen fast uge. Min søster der bestilte en lille måned senere end mig fik sin i mandags..

Forskel: Hendes er sort min er blå, min har LED det har hendes ikke.

Hendes forhandler havde sagt til hende at hvis hun ikke bestilte i sort eller hvid kunne hun komme til at vente længe, min sagde at det var lige meget.

De er så fulde af bullshit :)
Man kan ikke forholde sig til noget af det de siger. Men det er utroligt der ikke kan fastlægges en uge overhovedet. Har du heller ikke fået en ca. uge? :/

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af KBoesen » 1. sep 2018, 08:30

Jeg fornemmer lidt, at det her er vores "officielle" tråd for de nye Polo GTI. :D

Så ville høre om der er nogle af jer, der har eller skal have monteret træk på jeres GTI?

Min mor har lige bestilt en igår, hvor vi skal have monteret træk på, men kan ikke rigtigt spotte om det kan monteres uden at skulle skære noget videre i diffuseren, hvilket ville være super synd. :-)
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

hodel
Nyt medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 30 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af hodel » 1. sep 2018, 08:38

Det tror jeg godt vi kan kalde den :P

Uden at være ekspert, så tror jeg bestemt der skal skæres i den grundet udformningen, skulle der også på 6C hvis man ville have træk, så vidt jeg husker.

(Beklager billeder vender forkert, skriver fra tlf. )
Vedhæftede filer
11522838-C774-459D-A379-A66AD4C7F556.jpeg
11522838-C774-459D-A379-A66AD4C7F556.jpeg (282.9 KiB) Vist 1541 gange
BMW 530D aut. xDrive 2016
tidligere:
BMW M140i aut. xDrive 2016
Polo GTI 2.0 DSG 2018

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af KBoesen » 1. sep 2018, 08:55

Det er også lidt det jeg frygter. Men sådan er det jo, hun kan ikke leve uden et træk, så sådan må det blive. :-)

Men tænker mere, at hvis man alligevel skal skære noget i den, så kan vi lige så godt montere et fast træk, for man gider jo ikke at glo på en "halv" diffuser, når trækket er afmonteret. :-)
Senest rettet af KBoesen 1. sep 2018, 09:19, rettet i alt 1 gang.
These users thanked the author KBoesen for the post:
hodel
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Brugeravatar
malern
Medlem
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 31. jan 2012, 19:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: køge
Has thanked: 59 times
Been thanked: 33 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af malern » 1. sep 2018, 09:16

KBoesen skrev:Det er også lidt det jeg frygter. Men sådan er det jo, hun kan ikke leve uden et træk, så sådan må det blive. :-)

Men tænker mere, at hvis man alligevel skal skære noget i den, så kan vi lige så godt montere et fast træk, for man gider jo ikke at glo på en "halv" diffuser. :-)
Ja der kunne godt lige blive lanceret et svingbart træk.
Hold os gerne lige opdateret med løsningen på det træk.
Vi skal også have ét på til fruens genbrugsplads-runs.Billede
T6 Transpeter TDI
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat

JS
Helt nyt medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 19. jun 2018, 13:55
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af JS » 11. sep 2018, 21:57

KBoesen skrev:
1. sep 2018, 08:30
Jeg fornemmer lidt, at det her er vores "officielle" tråd for de nye Polo GTI. :D

Så ville høre om der er nogle af jer, der har eller skal have monteret træk på jeres GTI?

Min mor har lige bestilt en igår, hvor vi skal have monteret træk på, men kan ikke rigtigt spotte om det kan monteres uden at skulle skære noget videre i diffuseren, hvilket ville være super synd. :-)
Tænker lidt om det er type godkendt til GTI'en?

Ved at der f.eks. på Fords ST og RS modeller er det ikke typegodkendt, og de kan derfor ikke montere det.

Kunne godt nok ikke forestille mig at røven på min GTI skulle ødelægges af et træk :D Men smag og behag
Polo GTI (AW), model 2018

Afsindig velkørende.

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Nicklossi » 12. sep 2018, 12:19

Kan man ikke nøjes med at skære oppe under diffuseren, så det ikke kan ses, hvis man for et vertikal monteret træk? Altså et, man skubber op i holderen, og ikke vandret ind i?

Sådan et montere de jeg på min bil, netop fordi jeg ikke gad skære helt vildt, og så slipper man for at se holderen.
Det er dog ikke en VW :)

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"