DanielB12 skrev:Det er kun den simple udgave, hvor den bare bipper, og ikke retter op eller giver modstand. Det er lovkravet i hvert fald
Apropos Lane Assist, har kun prøvet det i en Peugeot, og der var jeg klar til at rive rattet ud og ligge mig om i baggagerummet. Nøj hvor var det irriterende og dårligt implementeret.
Hvis du kører på motorvej og vil skifte vognbane og glemmer at blinke fordi du er eneste bil på hele motorvejen så kæmper bilen i mod dit styre input. Indtil den indser hvem der er boss, da bliver alt den modstand sluppet og du styrer nu med 200nm arm input mod autoværnet...
Nej tak Peugeot.
Er det bedre i VW?
Har kun prøvet det i en Touareg, og der kæmpede den også imod, men ikke noget man ikke kunne overvinde. Det mest irriterende var at den ‘zigzaggede’ mellem linjerne. Man skulle konstant rette lidt op. Det skal man også i en bil uden, men her opdagede man det noget mere, fordi der jo kom styreimpulser.
Der i vores A4 ligger den sig ret jævnt mellem linjerne, og styrer ret fint selv. Hvis du trækker ud, uden at blinke, så styrer den imod, men synes egentlig der er ret fint, når man lige vender sig til det.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
Lane assist fungerer rigtigt fint i min Golf GTE, og er en funktion jeg værdsætter noget højere end f.eks. adaptiv fartpilot.
Når jeg kører i biler uden, eller biler af andre mærker med funktionen, savner jeg den måde VW har implementeret det på.
Har kørt BMW 2-Serie, Mercedes E-klasse og Volvo V60 i form af lejebiler i Tyskland, og jeg synes ikke de har haft held med at integrere lane assist lige så godt som VW.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt Tidligere biler: Udelukkende VAG
Vil en af jer der har en 2019 model Polo GTI ikke lige bekræfte hvordan "Stop & Go" fungerer?
EDIT: Jeg har fundet svaret. I modsætning til tidligere så bliver ACC ikke slået fra når man bliver bedt om at træde på bremsen. Det forbliver aktivt (grønt ikon forbliver oplyst), dvs så snart forankørende begynder at køre, så slipper du bremsen og ACC følger med. Det er altså ikke nødvendigt at vente 1 sek, og først trykke RES på rattet for at genaktiveret ACC.
A: Ved opbremsning til bilen foran, bremser bilen ned til 0km/t og bliver holdende i 2-3 sekunder, hvor efter føreren selv skal holde bremsetrykket.
B: Ved opbremsning til bilen foran, bremser bilen ned til 0km/t og bliver holdende i 30+ sekunder, hvor efter føreren selv skal holde bremsetrykket.
Hvis den allerede havde ACC med funktion som A beskrevet ovenfor, og den nye 2020 model ikke har. Hvordan fungere den så uden Stop & Go?
I min nuværende BlueGT fungere ACC som A beskrevet oven for. Jeg kan ikke forestille mig hvordan det skulle virke hvis den ikke engang holder 2-3 sekunder. Altså finder jeg det usandsynligt at de fjerner funktionen når den allerede er på laveste "niveau", nemlig at den kun kan holde i 2-3 sekunder.
PhillOS skrev:Vil en af jer der har en 2019 model Polo GTI ikke lige bekræfte hvordan "Stop & Go" fungerer?
EDIT: Jeg har fundet svaret. I modsætning til tidligere så bliver ACC ikke slået fra når man bliver bedt om at træde på bremsen. Det forbliver aktivt (grønt ikon forbliver oplyst), dvs så snart forankørende begynder at køre, så slipper du bremsen og ACC følger med. Det er altså ikke nødvendigt at vente 1 sek, og først trykke RES på rattet for at genaktiveret ACC.
A: Ved opbremsning til bilen foran, bremser bilen ned til 0km/t og bliver holdende i 2-3 sekunder, hvor efter føreren selv skal holde bremsetrykket.
B: Ved opbremsning til bilen foran, bremser bilen ned til 0km/t og bliver holdende i 30+ sekunder, hvor efter føreren selv skal holde bremsetrykket.
Hvis den allerede havde ACC med funktion som A beskrevet ovenfor, og den nye 2020 model ikke har. Hvordan fungere den så uden Stop & Go?
I min nuværende BlueGT fungere ACC som A beskrevet oven for. Jeg kan ikke forestille mig hvordan det skulle virke hvis den ikke engang holder 2-3 sekunder. Altså finder jeg det usandsynligt at de fjerner funktionen når den allerede er på laveste "niveau", nemlig at den kun kan holde i 2-3 sekunder.
Det er da en helt fin løsning hvis bare man skal holde på bremsen
Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author NicolaiHK for the post:
Ja det fungerer fint på den måde - den kører hen og stopper bag ved bilen foran, beder dig om at træde på bremsen, det gør du, når ham foran begynder at køre slipper du bremsen og bilen sætter igang af sig selv og følger bilen foran igen.
Vil man have endnu mere automatik hedder det nok Golf (eller omkodning af bilens software). Jeg tænker at det kan løses i softwaren, da bilen jo godt kan bremse selv når man kører. Så må den også kunne holde bremsen ved stilstand - men de skal jo også kunne sælge Golf'en
These users thanked the author Whoolie for the post:
Whoolie skrev:Ja det fungerer fint på den måde - den kører hen og stopper bag ved bilen foran, beder dig om at træde på bremsen, det gør du, når ham foran begynder at køre slipper du bremsen og bilen sætter igang af sig selv og følger bilen foran igen.
Vil man have endnu mere automatik hedder det nok Golf (eller omkodning af bilens software). Jeg tænker at det kan løses i softwaren, da bilen jo godt kan bremse selv når man kører. Så må den også kunne holde bremsen ved stilstand - men de skal jo også kunne sælge Golf'en
Ja. Self skal en bil der er 40% billigere ikke have samme features. Men kunne være cool hvis det virker med VCDS long coding!
Ved du hvilket modul det evt er ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nuværende: 2019 Polo GTI
Tidligere: Peugeot 306 1,4 - Polo 1,2 TDI Bluemotion
Ja det fungerer fint på den måde - den kører hen og stopper bag ved bilen foran, beder dig om at træde på bremsen, det gør du, når ham foran begynder at køre slipper du bremsen og bilen sætter igang af sig selv og følger bilen foran igen.
Selv med denne implementering er det 100% bedre end i forrige generation hvor man konstant skal trykke RES på rattet.
Tilbage til min oprindelige kommentar, at 2020 modellen ikke længere har denne funktionalitet er da et tilbageskridt! Jeg er ihvertfald glad for at min når at blive bygget som 2019 model.
Ja det fungerer fint på den måde - den kører hen og stopper bag ved bilen foran, beder dig om at træde på bremsen, det gør du, når ham foran begynder at køre slipper du bremsen og bilen sætter igang af sig selv og følger bilen foran igen.
Selv med denne implementering er det 100% bedre end i forrige generation hvor man konstant skal trykke RES på rattet.
Tilbage til min oprindelige kommentar, at 2020 modellen ikke længere har denne funktionalitet er da et tilbageskridt! Jeg er ihvertfald glad for at min når at blive bygget som 2019 model.
Min dealer mente at der ville komme en pakke hvor den feature sammen med Lane assist ville være. Men hvem ved
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nuværende: 2019 Polo GTI
Tidligere: Peugeot 306 1,4 - Polo 1,2 TDI Bluemotion
Ja det fungerer fint på den måde - den kører hen og stopper bag ved bilen foran, beder dig om at træde på bremsen, det gør du, når ham foran begynder at køre slipper du bremsen og bilen sætter igang af sig selv og følger bilen foran igen.
Selv med denne implementering er det 100% bedre end i forrige generation hvor man konstant skal trykke RES på rattet.
Tilbage til min oprindelige kommentar, at 2020 modellen ikke længere har denne funktionalitet er da et tilbageskridt! Jeg er ihvertfald glad for at min når at blive bygget som 2019 model.
Min dealer mente at der ville komme en pakke hvor den feature sammen med Lane assist ville være. Men hvem ved
Sent from my iPhone using Tapatalk
Og mon ikke der også kommer prisjustering. Dvs det der tidligere var standard udstyr nu er extraudstyr.
Tror jeg skal have en Honda næste gang.
These users thanked the author PhillOS for the post:
PhillOS skrev:
Selv med denne implementering er det 100% bedre end i forrige generation hvor man konstant skal trykke RES på rattet.
Tilbage til min oprindelige kommentar, at 2020 modellen ikke længere har denne funktionalitet er da et tilbageskridt! Jeg er ihvertfald glad for at min når at blive bygget som 2019 model.
Min dealer mente at der ville komme en pakke hvor den feature sammen med Lane assist ville være. Men hvem ved
Sent from my iPhone using Tapatalk
Og mon ikke der også kommer prisjustering. Dvs det der tidligere var standard udstyr nu er extraudstyr.
Tror jeg skal have en Honda næste gang.
Hahaha. Min onkel har lige købt en Mazda fordi Ford som han har haft mange år er begyndt at gøre det i stor udstrækning.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nuværende: 2019 Polo GTI
Tidligere: Peugeot 306 1,4 - Polo 1,2 TDI Bluemotion
Whoolie skrev:Ja det fungerer fint på den måde - den kører hen og stopper bag ved bilen foran, beder dig om at træde på bremsen, det gør du, når ham foran begynder at køre slipper du bremsen og bilen sætter igang af sig selv og følger bilen foran igen.
Vil man have endnu mere automatik hedder det nok Golf (eller omkodning af bilens software). Jeg tænker at det kan løses i softwaren, da bilen jo godt kan bremse selv når man kører. Så må den også kunne holde bremsen ved stilstand - men de skal jo også kunne sælge Golf'en
Ja. Self skal en bil der er 40% billigere ikke have samme features. Men kunne være cool hvis det virker med VCDS long coding!
Ved du hvilket modul det evt er ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ingen anelse, jeg kender ikke rigtigt noget til hvordan VCDS kodes osv. - men jeg arbejder med IT til daglig og tænker, sensorerne er der, processoren er der, den kan selv bremse osv - altså er det et spørgsmål om at "ville" fra VAGs side. Men måske VAG har gjort krumspring for at undgå at folk "bare" aktiverer det.
Whoolie skrev:Ja det fungerer fint på den måde - den kører hen og stopper bag ved bilen foran, beder dig om at træde på bremsen, det gør du, når ham foran begynder at køre slipper du bremsen og bilen sætter igang af sig selv og følger bilen foran igen.
Vil man have endnu mere automatik hedder det nok Golf (eller omkodning af bilens software). Jeg tænker at det kan løses i softwaren, da bilen jo godt kan bremse selv når man kører. Så må den også kunne holde bremsen ved stilstand - men de skal jo også kunne sælge Golf'en
Ja. Self skal en bil der er 40% billigere ikke have samme features. Men kunne være cool hvis det virker med VCDS long coding!
Ved du hvilket modul det evt er ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ingen anelse, jeg kender ikke rigtigt noget til hvordan VCDS kodes osv. - men jeg arbejder med IT til daglig og tænker, sensorerne er der, processoren er der, den kan selv bremse osv - altså er det et spørgsmål om at "ville" fra VAGs side. Men måske VAG har gjort krumspring for at undgå at folk "bare" aktiverer det.
Det er de sikkert også! Må google mig længere frem
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nuværende: 2019 Polo GTI
Tidligere: Peugeot 306 1,4 - Polo 1,2 TDI Bluemotion
Har kun prøvet det i en Touareg, og der kæmpede den også imod, men ikke noget man ikke kunne overvinde. Det mest irriterende var at den ‘zigzaggede’ mellem linjerne. Man skulle konstant rette lidt op. Det skal man også i en bil uden, men her opdagede man det noget mere, fordi der jo kom styreimpulser.
Dette kunne helt sikkert fikses, ved at vinge "dynamisk vognbaneføring" eller hvad det nu hedder inde i settings. Det er ikke sat til ab fabrik.
Da jeg aktiverede den funktion på min gamle Leon firmakasse, blev den en "helt anden" på motorvejen og meget mere rolig.
These users thanked the author KBoesen for the post:
PhillOS skrev:
Hvis man kigger på Instagram har 70% de 18" fælge, det bliver sgu da akavet til meets. Ligesom når kvinder har de samme kjoler på til sammenkomster
Jeg har heller ikke bestilt dem på min I stadig i tvivl om jeg vil fortryde det. Men jeg valgte noget udstyr istedet.
Ændringer for 2020 modellen er vidst dukket op i konfiguratoren.
* Det er ikke længere muligt at bestille en GTI i Reef Blue
* I følge brochuren er den adaptive fartpilot er ikke længere med Stop and Go funktion som den var da jeg bestilte.
Det er rigtigt med fælge. Tænker også næste år st de ryger men synes nu de er fede
Ja vi snakkede også 2020 med den lokale ift at løbestilen en helt ny. Du har ret. Og sort kan man vidst heller ikke bestille i. Dog kan man få Lane assist om option. Og så som du siger har de ændret lidt på stop and go med den adaptive pilot.
Foruden det ikke store ændringer
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvor ser du de ændringer og med Lane assist betyder det så at den får det store kamera?
Sendt fra min EML-L29 med Tapatalk
Hvor har du/i set at Polo får Lane Assist fra 2020? Jeg vil super gerne vide mere om det, da jeg har en Ibiza på vej omkring uge 25 og det er vist nok lige efter modelårsskift til 2020. Så hvis Ibiza også får det, skal jeg da have sat kryds!
Jeg har nu kørt i min nogle dage. Og kan bekræfte at den ikke larmer ligeså meget som den 2018 model GTI jeg prøvede. Dog er det helt ok for mig
Kan heller ikke finde flere indstillinger på radioen. Men hvis man følger de anvisninger der er givet ovenfor på indstillingerne er der en markant forbedring! Dog har jeg selv lidt mere bas på.
Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author NicolaiHK for the post:
Jeg har nu kørt i min nogle dage. Og kan bekræfte at den ikke larmer ligeså meget som den 2018 model GTI jeg prøvede. Dog er det helt ok for mig
Kan heller ikke finde flere indstillinger på radioen. Men hvis man følger de anvisninger der er givet ovenfor på indstillingerne er der en markant forbedring! Dog har jeg selv lidt mere bas på.
Jeg har nu kørt i min nogle dage. Og kan bekræfte at den ikke larmer ligeså meget som den 2018 model GTI jeg prøvede. Dog er det helt ok for mig
Kan heller ikke finde flere indstillinger på radioen. Men hvis man følger de anvisninger der er givet ovenfor på indstillingerne er der en markant forbedring! Dog har jeg selv lidt mere bas på.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hva køre du på en liter?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Uha. Ikke så meget her i starten. Den er jo sjov!!
Kørte 8 km/L da jeg hentede den i Svendborg haha
Men havde en tur på 470 km lørdag til Tyskland hvor vi kørte 15 på literen. Vi kørte pænt/normalt det meste af vejen og lavede også et par hurtige ryk på motorvejen
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nuværende: 2019 Polo GTI
Tidligere: Peugeot 306 1,4 - Polo 1,2 TDI Bluemotion
Jeg har nu kørt i min nogle dage. Og kan bekræfte at den ikke larmer ligeså meget som den 2018 model GTI jeg prøvede. Dog er det helt ok for mig
Kan heller ikke finde flere indstillinger på radioen. Men hvis man følger de anvisninger der er givet ovenfor på indstillingerne er der en markant forbedring! Dog har jeg selv lidt mere bas på.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hva køre du på en liter?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Uha. Ikke så meget her i starten. Den er jo sjov!!
Kørte 8 km/L da jeg hentede den i Svendborg haha
Men havde en tur på 470 km lørdag til Tyskland hvor vi kørte 15 på literen. Vi kørte pænt/normalt det meste af vejen og lavede også et par hurtige ryk på motorvejen
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hehe ja i starten går den nok ik så langt men fedt at høre at den kan gå 15 på motorvejen. Det køre jeg nemlig dagligt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Frandsen6000 for the post:
Uha. Ikke så meget her i starten. Den er jo sjov!!
Kørte 8 km/L da jeg hentede den i Svendborg haha
Men havde en tur på 470 km lørdag til Tyskland hvor vi kørte 15 på literen. Vi kørte pænt/normalt det meste af vejen og lavede også et par hurtige ryk på motorvejen
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hehe ja i starten går den nok ik så langt men fedt at høre at den kan gå 15 på motorvejen. Det køre jeg nemlig dagligt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det var også en god nyhed for mig kører 200 km til daglig
Så det er fint i normal mode.
Kørte ikke i eco mode. For så er den satme morfar
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nuværende: 2019 Polo GTI
Tidligere: Peugeot 306 1,4 - Polo 1,2 TDI Bluemotion
NicolaiHK skrev:
Uha. Ikke så meget her i starten. Den er jo sjov!!
Kørte 8 km/L da jeg hentede den i Svendborg haha
Men havde en tur på 470 km lørdag til Tyskland hvor vi kørte 15 på literen. Vi kørte pænt/normalt det meste af vejen og lavede også et par hurtige ryk på motorvejen
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hehe ja i starten går den nok ik så langt men fedt at høre at den kan gå 15 på motorvejen. Det køre jeg nemlig dagligt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det var også en god nyhed for mig kører 200 km til daglig
Så det er fint i normal mode.
Kørte ikke i eco mode. For så er den satme morfar
Sent from my iPhone using Tapatalk
Haha morfar ligefrem. Jeg havde planer om Eco på motorvejen og normal i byen, så kan man spare sport til når det skal være sjovt, så det ik bliver daglig dag og kedeligt.
Frandsen6000 skrev:
Hehe ja i starten går den nok ik så langt men fedt at høre at den kan gå 15 på motorvejen. Det køre jeg nemlig dagligt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det var også en god nyhed for mig kører 200 km til daglig
Så det er fint i normal mode.
Kørte ikke i eco mode. For så er den satme morfar
Sent from my iPhone using Tapatalk
Haha morfar ligefrem. Jeg havde planer om Eco på motorvejen og normal i byen, så kan man spare sport til når det skal være sjovt, så det ik bliver daglig dag og kedeligt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja morfar, ingen overdrivelse.
Den adaptive fartpilot er meget påpasselig og holder mere afstand i eco. Så når der er trafik virker normal bedre og tvivler på eco er ret meget bedre end normal. Men det må jeg teste
Men god pointe med sport. Det skal blive ved med at være sjovt!
Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author NicolaiHK for the post: